apuva!

"mama"

Uros pentuni (9vkoa) astui leikkiessään tassun kanssa jotenkin "vinksinvonksin", alkoi ulvomaan ja sen jälkeen ontunut sitä aika pahan näköisesti :( onko muiden pennuille sattunut mitään tassu nyrjähdyksiä, miten niistä ootte ontuvan pennun kanssa selvinneet? toki vien el. jos ei syö/suostu yhtään liikkumaan .. tapaturmasta nyt pari tuntia aikaa, koira on maanut sen ajan keittiön pöydän alla nukkumassa..
voi sitä raukkaa :/

4

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raapustelija

      Vie ehottomasti eläinlääkäriin, voi olla vaan venähtänyt mutta mieluummin katsoo kuin katuu.

    • paspsis

      Jos pentu unien jälkeen vielä ontuu jalkaa yhtä pahasti kuin aikaisemmin kannattaa viedä se eläinlääkärille. Jos pentu kuitenkin alkaa käyttämään jalkaa (pieni ontuminen ei haittaa), se todennäköisesti on vain nyrjähtänyt ja paranee levolla. Jalkavammat ovat yleensäkin sellaisia että jos vaiva on ns. vaaraton niin koira toipuu niistä todella nopeasti vaikka itse loukkaantumishetkellä on näyttänytkin pahalta.
      Itselläni on sellainen sääntö että jos koira nilkuttaa vielä levonkin jälkeen samalla tavalla kuin loukkaantumishetkellä, vien sen lääkäriin mahdollisimman nopeasti mutta jos levon jälkeen jalan käyttö näyttää paremmalta, seurailen koiraa pari päivää ja jos parissa päivässä koira ei ole toipunut, otan yhteyttä lääkäriin.

      Jos olet epävarma, voit myös soittaa eläinlääkärille ja kysyä mitä mieltä hän on. Pennut onneksi toipuvat nopeasti!

    • Joobax

      Hei! Tärkeää on myös, ettet ole moksiskaan itse, vaikka koira loukkaisikin! Ethän halua kaikesta pienestä säikähtävää koiraa...? Rauhallisuus kunniaan.

      • Joobax

        Ööh...siis tietty katsot vauriot ja arvioit kunnon, ja hoidat jne ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe