Lueskelin kesämökillä vanhaa Kotiliesi-lehteä 1950-luvun alusta. Siinä oli mainos, jossa joku valmistaja kehui uusia kiuasmallejaan. Toinen kiukaista toimi nestekaasulla ja toinen polttoöljyllä. Jäivätkö nämä oman aikansa kuriositeeteiksi, vai onko niitä valmistettu vielä myöhemminkin? Onko teillä kokemusta näistä kiukaista?
Kaasulla tai öljyllä toimivat kiukaat.
5
2218
Vastaukset
- onkoo
On niitä vielä enempi euroopassa.Kaasusellainen maksaa n.1000e luokkaa ja mun setällä on vieläkin käytössä öljy käyttöinen kiuas...
- sonmorovaa
Tosaois ainakin tollanen:
http://www.tekniikkatalous.fi/metalli/metallitekniikka/mobiili kaasukiuas mahdollistaa loylyt vaikka laiturin nokassa/a321665 - Porin karhu
Porin maauimalassa on öljylämmitteinen kiuas. Ei lopu lämpö.
- saunasivari
Eräässä kansanopistossa oli polttoöljylämmityksellä oleva jatkuvalämmitteinen kiuas. Muuten ok, mutta piti aikamoisen tohinan ja pöhinän.
- Anonyymi
Olin armeijassa Keuruulla 80-luvulla ja siellä oli öljykäyttöinen kiuas. Siinä oli samanlainen öljypoltin kuin omakotitalon öljykattilassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741