kuinka paljon voi pyytää korvausta siitä kun joutuu pahoinpitelyn uhriksi ja tulee lievä kosmeettinen haitta( vai miksi tätä vois kutsua?)? hiukset revitty juurineen irti n.2cmx2cm alueelta ja niiden takaisin kasvamiseen menee aikaa tosi pitkään?
Pahoinpitely korvaukset!
10
7737
Vastaukset
- 20
Aina voi vaatia mitä haluaa, mutta yleensä oikeus ei tuomitse vähäisistä vammoista mitään korvattavaa uhrille, pelkän rangaistuksen tekijälle.
http://personal.inet.fi/yritys/lakimaki/rikosvahinko.htm - wazaaa1111
Mutta mihin tuota vammaa voisi verrata? hiusten takaisin kasvuun kun menee n.6kk ja eteenpäin ja kun se on näkyvällä paikalla niin kyllä siitä aika pitkäksi aikaa on haittaa!! Kysymys onkin että paljon voin vaatia? ei sitä että paljonko todellisuudessa saan.
- giieff
Kysymys onkin että paljon voin vaatia? ei sitä että paljonko todellisuudessa saan.
??? No sähän voit vaatia ihan kuinka paljon vaan. - 3737
Vaadi miljoona euroa. Ehkä ensi kerralla pitäisi pitää turpa kiinni ettei lähde hiukset päästä. Pissaliisa.
- wazaaa1111
Kuule sun varmaan pitäisi se turpas pitää kiinni! Voinhan suakin syyttää kunnianloukkauksesta kun herjaat pissaliisaksi. Varsinkin kun olen mies ja kolmissakymmenissä,
- Venla_91
Mä sain muiden vammojen lisäksi korvausta väliaikaisesta kosmeettisesta haitasta 200e. Kysymyksessä oli mustelmat ja turvotus kasvojen alueella jotka kestivät n. 2 viikkoa, että luulisin et säkin voisit saada jotain korvaukseksi.
- jk
aika paljon
- mummo
Aloittajan kuvaama 2x2 cm tilapäinen hiukseton laikku voisi mennä alle siteerattujen n henkilövahinkoasiain neuvottelukunnan korvaussuositusen piiriin:
"1.1 Lievät pinnalliset vammat. Eivät vaadi sairaanhoidollisia toimenpiteitä. Aiheuttavat vamman laatuun nähden vähäistä tilapäistä haittaa alle 2
viikon ajan. Ei pysyvää haittaa.100–200 €
1.2 Kohtalaiset pinnalliset vammat. Eivät vaadi sairaanhoidollisia toimenpiteitä. Aiheuttavat vamman laatuun nähden keskimääräistä tilapäistä haittaa 2–3 viikon ajan. Ei pysyvää haittaa. 200–500 €"
Näitä lienee pidetty silmällä tuon edellä mainitun mustelman/turvotuksenkin korvausmäärässä.
- hsufeewfs
Kannatais pyytää 100-200e
Jos vammat ei oo nii pahoi. - Anonyymi
Tuleeko poliisille jo ilmoittaa nämä korvausvaatimukset kivusta ja särystä, kun poliisi kysyy vaatimuksi? Vai ilmoitetaanko nämä vasta myöhemmin oikeudenkäynnissä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821369Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä661154Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1991147Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2081146Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103983Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68906Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍125850Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123778- 77755