Mä tunnen monia ihmisiä,jotka pitää hamsujaan joinakin leluina,joita saa puristaa,pusutrlla ja rääkätä yms... Tekee niin kipeää katsella ja ajatella,että suomessa on monta sellaista omistajaa,jotka kohtelevat kaltoin hamstereitaan,että tekisi mieli kiljua! Joten sanotaan tämä nyt sitten suoraan:pitäkää niistä hamstereistanne huolta,ne eivät ole leluja !
HuOlEhTiKaA HaMsUiStAnNe HyViN!
44
743
Vastaukset
- H-a-m-s-t-e-r-i
Vastuu hoidosta ja käsittelystä on monesti lapsilla varmaankin ja hamstereita ostetaan lapsille ensimmäiseksi lemmikiksi jolloin pitäisi tajuta että hamsterikin on elävä olento jonka hoitoa tulee aikuisen valvoa ja huolehtia että lapsi käsittelee sekä hoitaa eläintä hyvin ja oikealla tavalla, ja että olot ovat hyvät. Uskon ettein näin moissa perheissä välttämättä ole koska lapsi ei täysin pysty olla vastuussa eläimestä oli se sitten pieni jyrsijä tai isompi eläin.
Millä tavoin koet että tuttujesi hamstereita rääkätään?- harmittaa-.-
Eräät tuttuni nostelevat hamstereitaan niskavilloista, pitelevät näitä käsissään siten,että hamsteri makaa selällään kämmenellä ja omistaja painaa sitä vatsasta kämmentänsä vasten. Sitten he suukottelevat hamsujaan päin kuonoa niin,että happi loppuu. Hamsterin rimpuillessa he myöskin pussaavat näitä suulle,ja samaan aikaan puhaltavat pikkuraukan poskipussit täyteen ilmaa. "meidän hamsu tykkää siitä!" en voi uskoa, miten he eivät tajua eläimen kärsivän.
Aina hamsterin päiväuinnin (joka suoritetaan lavuaarissa) jälkeen tietenkin pakkojuotetaan ruiskulla hamsteripololle mitokokissekoitusta,sipsejä ja suklaapaloja unohtamatta. Tuntemieni tapa käsitellä hamstereita on niin kovakourainen, etten ihmettelisi jos eläinraukat kuolisivat käsiin.
Kyllä vastuullisien vanhempien tulis huolehtia että lapsi tarjoaa lemmikilleen asianmukaiset olot ja kohtelun.
^ sanoit, että niskavilloista nosteleminen on rääkkäystä, jonka olen itsekkin tiedostanut ihan kokemuksen kautta. Luin eräältä hamsterinhoitosivulta, että pentuhamsterin emo kantaa hamsterinpoikasia niskavilloista pidellen, kuten koiraemotkin, ja siellä luki että hamsteria voi "rauhoittaa" hiukan tällä tavalla. Ihmettelin alussa itsekkin, mutta sitten kun kokeilin nostaa hamsteriani niskavilloista, se rääkäisi sydäntävihlovasti, päästin sen välittömästi jonka jälkeen olen tajunnut sen satuttavan sitä. Ja olen 100% samaa mieltä kanssasi, jos kerran hankitte hamsterin, siitä on huolehdittava hyvin!
- H-a-m-s-t-e-r-i
Voi ei!! Jos nuo uinnit ja suklaan ym. syöttämiset todella ovat totta niin tee ilmeessä eläinsuojeluilmoitus! Sey:lle sen voi tehdä netissä nimettömänä, haastavaa vaan on miten kaiken tuon todistaa mutta ainakin toimisi ehkä muistutuksena siitä mitä hamsterin hoitoon ja ruokavalioon kuuluu ja mitä ei kuulu.
Kuulostaa hurjalta nuo mainitsemasi jutut.
Jos olet vielä itse nuori niin puhu vanhemmille (omille tai tuttaviesi) ja tulosta netistä vaikka ohjeita hamsteriin liittyen, ei voi sanoa muuta kuin kurjaa miten pieniä olentoja kohdellaan. :(- harmittaa-.-
Joo,ens kerral ku nään hänen,tai heidän kiduttavan hamsujaan,sanon suorat sanat. Yököttää katsoakin heidän riutuneita eläimiään ;c
- hamsut ovat ihania<3
minäkin tiedän muutamia, jotka eivät hoida hamsujaan hyvin, mikä on harmi, sillä jos moni tietää ihmisiä jotka kohtelevat hamuja huonosti, niin moni ihminen kohtelee varmaankin niitä huonosti:( itselläni on ollut 6 hamsteria.:) 2 ekaa sain kun olin vasta 4-5 vuotias.eivät ne tietenkään omiani ollut,vaan hoidettiin kokoperheen kanssa. Mutta mnä en koskaan kohdellut niitä huonosti, koska tajusin jo sillloin, että hamsteri on eläin, sillä on sydän ja sekin tuntee kivun ja vielä kaikenlisäksi se on niin herkkä pini olento. yksikin kaverini, joka kohtelee hamsuaansa huonosti sanoi "kunpa tämä hamsterini jo kuolisi,niin saisin uuden!" iha kamalaa!!!!!!!!!!!!:((((( ne kaikki joilla on hamsteri niin olkaa iloisia niistä älkääkä kiusatko niitä, sillä moni joka haluaisi kovasti hamsterin eivät saa sitä, vaikka minusta niiden jotka hotavat niitä hyvin, niin ne myös ansaitsevat sen. eivätkä ne, jotka kiusaavat ja satuttavat niitä!
- hamsut ovat ihania <
ja olin ihan järkyttynyt kun luin että: "hamsterin päiväuinnit ja suklaan syöttäminen" ihan kamalaa! tiedän yhdwen joka aina kun hamsteri tulee häkkinsä luukkun lähelle niin hamun omistaja lyö kädellä sitä pois:( en pysty katsomaan sitä! varsinkin kun itselläni on hamstereita:( olen samaa mieltä H-a-m-s-t-e-r-i-n kanssa!
- harmittaa-.-
Rupesin melkei itkemään ku luin näitä "kumpa se jo kuolisi niin saisin uuden", ja se että lyö hamsuaan, yök! Hamsterit eivät koskaan tee ihmiselle mitään pahaa, muutakuin ehkä itsepuolustuksessa,ja silti jotkut kohtelevat näitä kuin nukkeja :'(
Ja siitä niskasta nosteluun,lisäisin vielä että tuttuni nostaa tätä niskasta,pitää siinä asennossa ehkä minuutin,ja kun hamsu räpiköi tuskissaan,omistaja heiluttaa sitä pitäen niskasta,kuin heiluria!
Onneksi eräät tajusivat jo 4-5 vuotiaana hamsterin olevan eläin,joka tuntee yhtä lailla kuin ihminen, mielestäni vain vastuullisille omistajille voisi suoda ilon kasvattaa hamstereita :) - hamsut ovat ihania<3
mullakin itku pääsi ku noita lukee ja varsinki ku itse näin kun yks teki juuri noin odottaa et nykynen hamsteri kuolee ja sit sille tulis uus uhri-.- EI OIKEIN! kun ajatella että kyseinen henkilö on 13 vuotias niin pitäisikai josen ikäisellä olla vähän sydäntä hamsteria kohtaan!
- hamsut ovat ihania<3
se henkilö vielä valittaa kun hamsteri puree häntä, mutta eikaise hamsterikaan ihan ilman puolustamistakaan rupea kidutettavaksi! ja se ei purisi, jos sen omistaja antaa sille rakkautta,hellyyttä ja luottavuutta! kuvitelkaa itsennekin, jos joku teitä hakkaisi, roikuttaisi ja vielä uittaisi jossain että meinaa hukkua nii kyllä kai ihminenkin puolustautuisi silloin! ja vanhempien tulisi tosiaan vahtia, mitä lapsettekevät hamstereilleen!!
- hamsut ovat ihania<3
viimeinen hamsterini kuoli helmikuussa, ja itken vieläkin sitä ikävöidessä ja niitä kaikkia muitankin hamstereita, no, mulla on nyt kani, ollu jo 3vuotta, ja sain sen hamstereiden ansiosta, koska jos niitä ei olisi ollut, niin äiti ei olisi antanut kania, koska hän ei olisi varma, että hoitaisinko sitä hyvin, mutta kun hamstereita hoidin niin hyvin kuin osasin niin minuun luotetaan, että hoidan eläimiä niinkuin pitää:) mutta tahdon vielä taas hamsterit, koska eläimet ovat osa minua, varsinkin hamut ja kanit:) en pysty elämään ilman eläimiä! niille voi ketoa murheet, ja vaikka ne eivät ymmärrä niin oma olo helpottuu silti! sääliksi käy niitä muitakin eläinrääkkäyksen kokeineita eiläimiä, kun jos hamstereita on monta, joita ei hoideta kunnolla, niin entä sitten jos kaikki eläimet otetaan mukaan??? en edes voi kuvitella sitä määrää! miksi des pitää ottaa eläin, jos sitä inhoaa? toivon että jokainen tämän keskustelun huomaa, etenkin ne, jotka kiduttavat eläimiä! ottakaa kantaa.. ELÄIN EI OLE LELU VAAN ELÄVÄ OLENTO JA ELÄIMISTÄ ONNIIN SUURI ILO, JOS NIISTÄ OIKEASTI VÄLITTÄÄ!
- hamsut ovat ihania<3
ja vielä yksi juttu: Ne jotka eivät hoida hamsujaansa hyvin, antakaa hamut parempaan paikkaaan ja ostakaa pehmolelu! sitä voitte heittää uitttaa ja tehdä mitä vaan , mutta älkää nyt pliis viettomalle ELÄVILLE olennoille tehkö pahaa!!!!!!!!!!
- hamsut ovat ihania<3
http://www.youtube.com/watch?v=0ynnvvJ8sbc tuossa on yks eläin rääkkäyksen kokeneita eläimiä:( itkuhan tuossa pääsee! :'(
- harmittaa-.-
Olet oikeessa, surettaa tosi paljo ;(
- ITKUHAN TOS PÄÄSEE
Järkytyin ku katoin ton videon! :(
- Hamsteri56789
Varsinkin jyrsijöiden huono kohtelu tulee harvoin ilmi, koska niitä ei näy ulkona eivätkä ne pidä ääntäkään niin että esim. naapurit huolestuisivat.
- ygfdhvifi
Hirvittäviä juttuja. Näihin täytyisi oikeesti puuttua, mutta miten? Itse sain maaliskuussa syyrialaisen hamsterin, jonka jälkeen pilalle lellitty ystäväni tahtoi tottakai myöskin hamsterin. No, eihän siinä mennyt kuin alle viikko, kun kaverini huoneessa nökötti häkki, jonka pohjapuru oli korvattu kissanhiekalla! (Vähemmän hamsteri-tietoisille tiedoksi, sitä ei saisi missään nimessä antaa hamsulle) Huomautin asiasta kaverilleni, mutta hän ei ollut kuulevinaankaan. Seuraavaksi hän tahtoi tietenkin näyttää hamsterinsa mulle, mikäs siinä, mutta hän nosti hamsuparan ylipienen mökin julmasti lattialle ja repäisi hamsterin pois mökistään. Mä tietty sanoin sitten, että "oo vähän varovaisempi, koska hamsteri on herkkä" Häkistä puuttui myös siemenet, juoksupyörä (mikä ei nyt ole pakollinen, mutta suositeltava), kunnon pesämökki ja muut virikkeet. Häkissä ei ollut mitään muuta kuin kissanhiekkaa ja häkin mukana tullut liian pieni syyrialaiselle oleva muovinen pesämökki.
Lopullisesti mittani kuitenkin täyttyi kun kaverini kiikutti hamsunsa suihkukaappiin, avasi suihkun ja sulki kaapin oven. "Laitetaan se suihkuun" kaverini sanoi ja nauraa käkätti. Hän laittoi myös fairy-tiskiainetta hamsterin turkille.
Mä käskin kaverin lopettaa ja otin hamsterin pois suihkukaapista. Mun oli pakko vähän huuhdella raukkaparan turkkia, koska fairy on myrkyllistä niin se oli saatava pois siitä.
Tein kaveristani eläinsuojeluilmoituksen, jonka jälkeen kaveri ei ole ollut minkään näköisissä yhteyksissä minuun, enkä minä todellakaan häneen. Emme edes tervehdi toisiamme!
Tämän ex-kaverini syyrialainenhamsteri jouduttiin lopettamaan, koska fairyä oli joutunut sen suuhun ilmeisesti joka sitten myrkytti hamsun elävältä. Ilmeisesti myös kissanhiekalla oli osuutta asiaan.
Tää on oikeesti tosi surullista, kun miettii, että tämä hamsteri ei voinut vaikuttaa asioihin mitenkään ja se joutui maksamaan siitä hengellään.- hienohiekkanen
Ehkä se hiekka kumminki oli "chinchillan hiekkaa"? Toiset hamsterit tykkää myös kylpee hiekassa eikä se mun mielestä mitenkään vaarallista ole..ainakin meidän gerbiileille ostin kyseistä hiekkaa ja siinä saivat kaivella päivittäin... muu kaveris käytös oli kyllä sairasta! ihan oikein teit!
- hamsut ovat ihania<3
hienohiekkanen kirjoitti:
Ehkä se hiekka kumminki oli "chinchillan hiekkaa"? Toiset hamsterit tykkää myös kylpee hiekassa eikä se mun mielestä mitenkään vaarallista ole..ainakin meidän gerbiileille ostin kyseistä hiekkaa ja siinä saivat kaivella päivittäin... muu kaveris käytös oli kyllä sairasta! ihan oikein teit!
ehkä hän tarkoitti että koko häkki oli tännä sitä hiekkaa. eihän se silloinole oikein tehty... kyllä mullakin on hamujen häkissä sitä pesuhiekkaa mutta astiassa ja muuten häkki on täytetty puruilla!
- Hammmmsteri
Hienoa että puutuit asiaan vaikka kyseessä oli kaverisi!
Lapset eivät ymmärrä mitä hamsteri vaatii,vastuun pitäisi olla vanhemmilla mutta uskon monelle vanhemmalle hamsterin olevan vieras eläin,ei tarkkaan tiedetä mitä se tarvitsee.
Harmillista jos menetit kaverisi,mutta hienoa toimintaa!
Kuka tosin haluaisi kaveria joka ei kuuntele kun annat ohjeita ja neuvoja ja kerrot kuinka hamsteria ei hoideta.
Surullinen tarina hamsterin puolesta.. :(- harmittaa -.-
Musta tota oli ihan järkyttävä lukea, siis sitä miten kirjottajan ystävä pisti hamsun turkkiin FAIRYA! Oli tosi hienoo tehä eläinrääkkäysilmotus!:)
MUTTA ei se kuitenkaa ihan sitä tarkota,etteivät kaikki lapset ymmärrä hamsujen hoidosta mitään. Itsekin,ja moni muu tässä keskustelussa,on lapsia,jotka ovat vastuuntuntosia hoitajia. Kyllä ainakin minä, vaikka olen lapsi,tajuan hamsterilla olevan tunteet fyysisesti ja henkisesti,vaikka olen lapsi.
- hamsut ovat ihania<3
hullua laittaa hamsteri suihkuun! ja jotain pesuainetta turkiin,yök!!! hyvä etää puutuit asiaan niin minäkin olisin tehnyt! mikä noissa joissakin on, kun pitää tehdä eläimille pahaa!?
- hamsut ovat ihania<3
ja tehkää kaikki ilmoitus eläinsuojeluun jos äette vastaavaa!
- Hamumu
Kuinka pitkäksi aikaa hamsterin voi jättää yksin kotiin?
Kuulin perheestä joka lähti etelään lomalle eikä vienyt hamsteriaan hoitoon vaan jätti sille vaan vettä ja ruokaa häkkiin. Surettaa pikku raukka, sellaisten ihmisten jotka eivät välitä EI tosiaankaan pitäisi ottaa mitään eläintä. - hamut ovat ihania <3
itse pdän omia hamuja yksin maksimissaan 1 tai yksijapuolipäivää minusta hamut ei pärjää kovin pitkää aikaa yksinään :D
- Hamsunrääkääjät stop
Aivan kamalaa! Laittaa nyt turkkiin fairya!
Mutta kuitenkin, minullakin on hamsu, ja olen vasta 12, mutta ymmärrän silti ett se on elävä eläin, ei mikään lelu! Ja jos en tiedä jotain 100% varmuudella, niin kysyn täällä, tai muualla netissä. Eikä kyllä pitäisi ottaa hamsteria jos ei ensin etsi paljon tietoa niistä ja niiden hoidosta. Itse suunnittelin hankintaa monta kuukautta! - hamsut ovat ihania<3
hyvä että moni muukin tajuaa että hamsteri on ihan yhtä tärkeä lemmikki kuin vaikka koira ja hamu vaikka onkin pieni olento nii sekin on perheenjäsen jos sen perheeseen ottaa! kyllä kai jokaisessa ihmisessä pitäisi olla vastuuta vain 2-3 vuodeksi ku ei ne hamut paljon siitä vanhemmiksi elä ainakaan kääpiöhamut joten huolehtikaa kaikki hamsuistanne :)!
- Raakunafffffffffffff
mu hamsu luiskahti mun näpeistä eile illalla oonko nyt rääkkääjä?
- hamsut ovat ihania<3
kyllä itekki tiiät et ei se oo rääkkäystä?tässä onki puhuttu oikeesta rääkkäyksestä esim: pesuaineella hamun peseminen?
- jennnaaa88
hamsut ovat ihania<3 kirjoitti:
kyllä itekki tiiät et ei se oo rääkkäystä?tässä onki puhuttu oikeesta rääkkäyksestä esim: pesuaineella hamun peseminen?
Mustakin,jos hamu putoaa kädeltä ei se ole rääkkäystä " Raakunafffffffffffff " tässä keskustelussa on selvästi keskusteltu oikeasta rääkkäyksestä, joten tuollaset tyhmät kommentit voi jokainen jättää tekemättä!
- hamsuomistaja
joo vaikka hamsterit onki pienii eläimii niitä pitää osata hoitaa kunnolla! ...ärsyttää kun niin monet omistajat esim.herättelee niitä päivällä ja tekee muutakin vääräää ._.
itellä on yks hamsu enkä ikinä herätä sitä ainoastaan jos on jokin pakollinen tarve mut ei kyl semmosii oo ollu tähänkään asti. et ite sit ain heräilee ja näi :d annan olla rauhassa. ei ole mtn seuraelöimiä - hamsut ovat ihania<3
totta, et sekään oo hyv et niitä herättelee jatkuvadti!se ei sinäänsä musta oo rääkkäystä mut ei hyväkään asia ainakaan jos ei suoraan nosta mökistä kokoajan jonnekkin lattialle! mut vaikka hamsut ovat yöeläimiä niiin kyllä ne päivälläkin tulee ulos mökistä ja tekee kaikkea :) hyvä et tässä keskutelussa huomaa et on niitähamsun omistajia jotka pitävät niistä HYVÄÄ HUOLTA! :) mut harmi ku niitä rääkkääjiä on niin paljon :(
- hamsterit ♥♥ 1#
samaa mieltä . Olen itsekkin nähnyt kun kaverini pikku sisko pitää hamsteriaan kuin leluna ja sanoin sille et ei kannattais khyl pitää noin ja sit sen äiti tuli ja alko valittaa mulle et mä pahoitin sen lapsen mieltä:O. Itsekki omistan 1 hamsterin enkä todellakaan rääkkää sille millään tavalla ♥.
- hamsut ovat ihania<3
vanhempien pitäisi katsoa mitä lapset tekevät lemmikeilleen!! itse en ole koskaan rääkännyt eläimiä ja koskaan aiokkaan! aika törkeetä tulla valittaa jos neovoo miten eläintä pidetään oikein kädessä-.- näköjää ihminen on niin ilkeä olento että ei jokainen voi ottaa vastuuta edes yhdestä hamsterista:(
- ;( yhyyyyyyyy
mä tunnen yhen tytön joka rääkkäs sen hamsteria! joo... sen hamsteri ei kai eläny ees yhtä vuotta.olin onnellinen kun sen hamsteri kuoli että sen ei tarvis kestää sitä rääkkäystä mitä sen omistaja sille teki en tarkota että oisin sillee onnelline et jes sen hamsu kuoli! toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitin tuolla että olin onnellinen...
- hamsterimies
mää käsitän mitä nää tarkotat ;(
- ._.
joo rääkkääjät niiin syvältä ku olla ja voi ja ne vanhemmat voi kattoo että oma lapsi on sentään sen ikänen että ymmärtääki niistä jtn ._. ja jos oikeasti pahaaki rääkkäystä niinku tossa tuli ilmi niin pitää ilmottaa eläinsuojeluvirastoon !!! ei eläimet saa kärsiä .
- hamst ovat ihania<3
minusta on kyllä todella vastuutonta että antaa lapselle eläimen eikä vahdi mitä lapsi sille tekee! kauhea luka noita tekstejä,varsinkin kun on omia hamuja ja joktin hamut ja muutkin eläimet ova varmaankin tälläkin hetkellä kidutettavina ;(
- Pupsi hamsu<3
Aivan KAMALAA lukea kun jotkut leikkivät hamstereillaan kuin nukeilla, tai laittaa hamsteri uimaan..Olen itse 9vuotias (Joo nyt ajattelette että olen liian pieni ottamaan hamsusta vastuun...) Mutta päinvastoin! En siedä eläinrääkkäystä! Onneksi en tunne yhtään eläinrääkkääjää, paitsi kun kaverillani oli 2 villakoiraa,kaverini potki koiraa niin että koira haukahti surkeasti :(. Huomautin asiasta,mutta ystäväni vaihtoi puheenaihetta. Enää ystäväni onneksi ei potki koiriaan,mutta tyhmää käytöstä se silloin oli! Tiedän,että hamsteri on elävä olento jota pitää kohdella oikein.En voisi elää ilman eläimiä! Rakastan hamsteriani enemmän kuin mitään muuta.En myisi sitä mistään hinnasta! Se on ollut jo meillä vuoden :). Hei kaikki eläinrääkkääjät,hankkikaa pehmolelu! Sitä saatte uittaa ja tehdä sille ihan mitä haluatte!
- Poika12v
Pupsi hamsu<3 kirjoitti:
Aivan KAMALAA lukea kun jotkut leikkivät hamstereillaan kuin nukeilla, tai laittaa hamsteri uimaan..Olen itse 9vuotias (Joo nyt ajattelette että olen liian pieni ottamaan hamsusta vastuun...) Mutta päinvastoin! En siedä eläinrääkkäystä! Onneksi en tunne yhtään eläinrääkkääjää, paitsi kun kaverillani oli 2 villakoiraa,kaverini potki koiraa niin että koira haukahti surkeasti :(. Huomautin asiasta,mutta ystäväni vaihtoi puheenaihetta. Enää ystäväni onneksi ei potki koiriaan,mutta tyhmää käytöstä se silloin oli! Tiedän,että hamsteri on elävä olento jota pitää kohdella oikein.En voisi elää ilman eläimiä! Rakastan hamsteriani enemmän kuin mitään muuta.En myisi sitä mistään hinnasta! Se on ollut jo meillä vuoden :). Hei kaikki eläinrääkkääjät,hankkikaa pehmolelu! Sitä saatte uittaa ja tehdä sille ihan mitä haluatte!
Samaa mieltä!
Tuttuni kertoi että hänen kaverinsa laittoi hamsterin vesiliukumäkeen ja se kuoli
- DibSuk
Olen 10v. Sain ponin neljävuotiaana jne. vaikka mitä eläimiä. Äiti oli OIKEASTI vahtimassa touhuja ponin, kanien ja koirien kanssa ja kertoi jos tein jotain väärin. yksi 2lk tyttö Annikalla on 3 kania ja 1 koira. Se leikki kaneilla tee kutsuja ja vahingossa tappoi yhden. Sille ostettiin lisää, 2 karkasi ja nyt tulee siltä sisäsiitto vahinko pentue kaneilta! Se nostaa kaneja selkävilloista ja korvista. Sillä on saksanpaimenkoira jolle sa pukee omia vaatteita. Se laittaa Peppi saksanpaimenkoiralle pikku päitset ja alkaa hakata sitä riimunnarulla ja koira vikisee ja itse se nauraa käkättää. Äiti vaan nauraa leikkisästi. Kanit ovat kylmässä navetassa ja syövät vähän päivässä Osku heinää ja seosta. Saksanpaimenkoiralla on kuristuspanta ja ne voivat vauriottaa niskaa mutta hän ei usko. Peppi on purrut minua käteen. Hän ei lopeta ja hänelle on luvattu hevonen. Tässä vähän hänen touhuistaan!
- just joo
no vittu ei se kuristus panta mitää vahingoita -.- älä liiottele !!! se on vaa koiran parhaaks etteise poukkoile keskelle tietä ku vetää
- PUSU! <3
Mitä vittuu sitte jos sitä pussaa ? siis tarkotan vaikka päähän tai selkään? mitä väliä? jos todellakin eläintä rakastaa, saa sitä pussata! meidän hamsteri on 1 puol vuotta ja pussaan sitä joka päivä ! mutta en kuitenkaa suulle! se jopa vastaa siihe pusuun ! (siis ei se pussaa takaisin vaan tulee lähelle ja haluaa selvästi huomiota) ei pusuttelussa ole mitää pahaa! kunhan sen tekee hellästi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.3702874SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis662314Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj781969Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis731628- 1401552
- 691169
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki1021029Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön264965Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li10956- 39831