Olen kokeillut Stilnoctia ja Imovanea, molempien kanssa samat jutut, muutama tunti unta ja herään tikkana.
Nyt olen kuukauden verran tarvittaessa ottanut Zopinoxia ja en herää kertaakaan yöllä. Nukahdan kuin nuijalla lyötäis ja herään pirteenä, 7-8 tunnin unen jälkeen.
Onko kellään kokemuksia samasta lääkkeestä?
ZOPINOX
9
3404
Vastaukset
- vaikuttava
Imovanessa ja Zopinoxissa on sama vaikuttava aine, tsopikloni. Stilnoctissa vaik. aine on tsolpideemi. Vaihtelisiko vain vahvuus jos uni on parempaa?
- Tiger Lily
Mutta silti vaikutus erilainen. Olen käyttänyt sekä Imovanea että Zopinoxia. Vaikka vahvuus olikin sama, Imovane ei auttanut ollenkaan ja Zopinoxilla nukuin hyvin. Lisäksi Imovanesta jäi metallinen maku suuhun, Zopinoxista ei.
- uneton-hki
Tiger Lily kirjoitti:
Mutta silti vaikutus erilainen. Olen käyttänyt sekä Imovanea että Zopinoxia. Vaikka vahvuus olikin sama, Imovane ei auttanut ollenkaan ja Zopinoxilla nukuin hyvin. Lisäksi Imovanesta jäi metallinen maku suuhun, Zopinoxista ei.
Ai etteikö zopinoxista jäisi metallin makua suuhun? Siis se makuhan on aivan kammottava :(
Olet ilmeisesti niellyt vain kokonaisia tabletteja? Ainakin kun tabun puolittaa niin maku pääsee "parhaiten" esiin :( - Tiger Lily
uneton-hki kirjoitti:
Ai etteikö zopinoxista jäisi metallin makua suuhun? Siis se makuhan on aivan kammottava :(
Olet ilmeisesti niellyt vain kokonaisia tabletteja? Ainakin kun tabun puolittaa niin maku pääsee "parhaiten" esiin :(Kokonaisina olen Imovanet ja Zopinoxit niellyt, kun ei puolikas tehoa mitenkään. Sivuvaikutuksetkin - niin kuin tehokin - ovat yksilöllisiä. Lopulta lopetin koko lääkkeen, kun teho katosi kokonaan.
- Sube
uneton-hki kirjoitti:
Olet ilmeisesti niellyt vain kokonaisia tabletteja? Ainakin kun tabun puolittaa niin maku pääsee "parhaiten" esiin :(Onko muilla zopinoxin käyttäjillä se metallin maku lieventnyt tai lähtenyt pois käytön myötä.. otin ekan pillerin yli 14h sitten ja se kirpeä /katkera maku on yhä suussa ja nielussa.. ällöttävää..
tosin nukuin ihan ok..
- uneton-hki
Moi.
Mä söin ko. lääkettä yli vuoden putkeen :)
Itsekin pidän siitä tosi paljon. Tosin pienenä sivuvaikutuksena on joskus ollut aika paha närästys... - Kukkuja
Ihan kauhia lääke!
Mulle ainakin tulee mieletön jumi seuraavaksi päiväksi. Pää on puoleen päivään ihan jäässä, eikä tunnu aivot pelaavan ollenkaan.
Jos on aamulla menossa töihin, ei voi ottaa ollenkaan. Tuntuu autolla ajminenkin vaaralliselta... tosin olen kyllä ottanut 2:ta tablettia... - Uneton Espoosta
Kummatkin ovat toimineet minulla ihan samalla tavalla (sama annostus). Joskus nukkuu melko hyvin, joskus uni on häilyvää ja heräilyä tulee, johon on sitten vaikea nukahtaa. Joskus ei auta taas ollenkaan. Minun kokemukseni ovat tosin vähäisiä, koska saan lääkkeitä vuorotyötä tekevältä isältäni tarvittaessa.
Kummastakin lääkkeestä saa sellaisen "nappikrapulan" eli sama paha maku suussa, pää on sekaisin ja ajo autolla melkein "hirvittää". Väsyttää jne... Tällaisena satunnaiskäyttäjänä olen huomannut, että yhdenkin käytetyn yön jälkeen seuraava voi olla hankala. Hiki virtaa ja uni ei tule, vasta seuraava yö on kuin normaalii. - tattipää
...mutta se maku:( juot vettä seuraavana päivänä niin suussa maistuu kitkerältä ja päässä surisee! Itse otan yleensä puolikkaan tabun ja kyllä se lääke jo siinäkin vaiheessa maistuu aivan järkyttävältä. Mutta ei auta, kun ei nukuta luomusti niin ei. Vois kai sitä muutakin kokeilla mutta ei oikein mitkään tenoxitkaan houkuta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi683791Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo643524Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi473207Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs643020100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es532611Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks362182Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä522149Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa602012- 501937
- 511716