Pelkään menkkoja

likka:P

Mulla oli tammikuu-maaliskuu aikana (ei siis putkeen!!) tosi pitkät ja tosi runsaat menkat, joista en tietenkään kertonut kenellekkään. Inhosin menkkoja tosi paljon ja käytin kolmia housuja päällekkäin (:D), koska pelkäsin että side pettää. Vuoto ei haissu pahalta tai ei sattunu minnekkään. Huhtikuussa kun tuli, niin olikin vaan 3päivän pituiset niinkuin oli ennenkin ollut ja niukat ja ne tuli ihan normaalisti. Nyt kun menkat tuli taas niin pelkään koko ajan, että tulee läpi ja että taas tulee se "jakso" että tulee hirmu runsaat ja pitkät. Kestäny nyt tosin vasta 4päivää mikä on varmaan ihan normaalia. Tänään oikeen tuntu kun se veri valu niin otin tampoonin käyttöön äsken :( Oon 13v ja menkat alko joskus vuos sitten :P Oon siitä asti toivonu ettei näitä tartteis kestää. Kesällä ei voi nauttia yhtään kun koko ajan saa olla pikkarit, pitkät kalsarit ja pitkät housut jalassa kun pelkään että tulee läpi.

Onks se ihan normaalia,että joskus menkat on pidemmät ja runsaammat?

24

2828

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tjgy

"Onks se ihan normaalia,että joskus menkat on pidemmät ja runsaammat?"
      On.

• likka:P

Kiitti tosipaljon vastauksesta!

En muuten tampooneista tiedä paljookaan, kun luulin ettei sillä oo väliä laittaako syvälle vai "puoleenväliin" niin onko sillä väliä? en oo uskaltanu työntää syvälle, mutta ei oo sattunu koskaan kuiteskaan.

• Romppakello

Hei Likka!

Käytä asetintamppoonia. Asettimen avulla tamppooni asettuu oikeaan kohtaan emättimeen!

Tuntuu että vuoto vaan tulee runsaammin mitä pidempään menkat on ollu, nyt jo 5päivää! Yön aikana side ihan verinen ja normaalisti menkat olis tässä vaiheessa jo loppunu tai tulla vaan pieni pilkku. Onko muita kikkoja saada se vuoto pienemmäksi ku syödä buranaa? En saa syödä buranaa, niin mietin jo jos ottaisinkin buranaa vaikka ei kannattaisi.

Voiko joku auttaa :( ?

Nyt olleet jo 6päivää eikä loppua näy..

Menkat olleet 8päivää ja ajattelin eilen illalla, että nyt nää loppuu kun ei tullu enää paljon (no paskat) ja tänään ajattelin aamulla samaa kun ei enää tuntunu ku veri valuu. No kun nousin ylös, niin humpsahti oikeen kunnolla semmonen hyytymä. Mitä tää nyt niinku tarkottaa? Onko se veri hyytymässä ja menkat loppumassa vai mitäh?

• menkatsucksssss

Hmm.. mulla kans tulee noita sellassia, että tulee just tollasia ''verihyytymiä'', yön jälkeen ,kun on ollut makuulla, niin sen jälkeen tulee niitä. Itselläni tulee niitä joka aamu, kun herään. Joten pitää kiiruhtaa nopeasti vessaan. Mä sitten NIIN inhoon menkkoja. Voi helvetti vittu.

Nosto :P

• owirhjodtki

Mulla on sama ongelma. Menkat mulla on aina olleet tosi runsaat! 7 päivää kestää yhteensä menkat, ja tulee normisti joka kuukausi. Runsaimmat ovat 4 ekaa päivää, jolloin vuotoa tulee vähemmän loput 3 päivää. En ymmärrä, miten runsaat mun menkat voi olla. Siis ihan oikeasti.
      Itse käytän kuukautissuojia. Ekaksi laitan yösiteen,(jota käytän päivällä myös), sitten 8h pitävän suojan vielä normi suojan. Todella ikävää, jos esim, kävelee, ja sitten kuuluu housuissa sellasta rapinaa. Todella noloa. :D

Mulla alko eilen tai toissapäivänä (en pysy laskuissa mukana) nyt vuoto vähenemään, HUOH! Nyt ei tarttea enää päivällä olla tampoonia, vaan minulla on pelkkä yöside. Yöside on siitä hyvä ettei tarvitse koko ajan olla vaihtamassa, vaan kestää pidempäänkin jos ei heti pääse :) Minulla oli nyt silleen, että 2päivää oli niukkaa ja vissiin 3 tai 4 alko runsastumaan :o Nyt menkat olleet 10päivää ja taitaa loppua koko ajan :)) !!

• fjndkslvffrdg

Mullaki oli TOSI runsaat menkat. Kesti pari viikkoo, mut sit ne alko loppuu pikkuhiljaa. Äitini sanoi (kun kysyin siltä huolestuneesti) että on normaalia että ne ovat epäsäännölliset alussa ja yms... Mut oon samaa mieltä: MÄ VIHAAN MENKKOJA!!!

En tajuu miten mulle tuli nyt vasta runsaat, kun vuoden kestäny jo mut ihan sama, kunhan loppuu. Onneks mulla on yks sairaus, niin voin joskus aikuisena saada kohdunpoiston helpommalla, kun raskaus ja synnytys olis niin vaikeita 8D

Mutta, kiitos vastauksista. Luulis että nää loppuu päivän-pari aikana ku tullu 2päivää tosi vähän vaan :)

• likkataas:P

Nyt ne menkat tuli taas.. Aamulla huomasin vähän vaaleenpunasta housuissa ja nyt laitoin pienen suojan, kun oli kunnon läntti vessassa käynnin jälkeen. Tosin se oli ihan pieni, mut siis jooo. ._.

• Tuulia

Menkat voi kestää pidemmän aikaa ja olla runsaitakin aika ajoin. Eikä huolta, ajan kanssa totut kuukautisiin ja pelotkin ehkä häviävät :)

Ja jos tuo siteen pettäminen pelottaa, suosittelen Alwaysin siteitä, ne imevät todella tehokkaasti ja pitävät vuodon ikään kuin "verkossa". Libressen Invisible siteet ovat ikäisellesi nuorelle tytölle kans hyvät, että ne istuvat todella hyvin, mutta eivät toisaalta pidä vuotoa yhtä hyvin kuin Always.

Tamponin käyttö on hyvä opetella, mutta kannattaa valita sopivan kokoinen ja tarpeeksi hyvä imukyky, ettei vuoda ohitse.

Minulla on aina menkkojen aikana käytössä Alwaysin yöside, tosin nyt olen pitänyt pelkkää pikkuhousunsuojaa kun ei tuu paljon :D

Kiitos vastauksesta. toivottavasti joskus tottuis näihin.

Auttaako panadol zapp menkkakipuihin? Eilen ja tänään on sattunu alavatsaan eikä meillä ole muutakun panadol zappia. Niiden kotisivuille ei lue mitään mihin kipuun se sopii. Ja onko muita vinkkejä menkkakipuihin kuin burana ja liikkeellä pysyminen?

On se tosi kiva kun on runsaat kuukautiset ja prkele kivut tullu kanssa.. Sanon kohta äitille että teen itsarin jos se ei hanki jotain juttuu et saan menkat hittoon tai ees niukoiks.

• Minor1

mul on sama ongelma. Menkat kestää mul yleensä 6 päivää, nyt on jo 7 päivä. 6 päivän alko hyytyy mut sit yht'äkkii tuli taas. Mua pelottaa kans aina et tulee läpi. Mul vaihtelee kipu kohta. Joskus se on alaseläs lievempänä mut sit joskus tosi kipeen alavatsas, en voi liikkua ellen ota särky lääkettä

• soriutelu

mikä sairaus sul o?

• Anonyymi

No mulla on ollu menkat vasta 2 päivää mutta viime yönä tuli läpi (vaikka oli yö side) mistä syystä?

• Anonyymi

tulee siteestä läpi vai että tullut ohivuotoa.Jos side on liikkunut niin ohivuotoja tulee väkisinkin myös aikuisena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tulee siteestä läpi vai että tullut ohivuotoa.Jos side on liikkunut niin ohivuotoja tulee väkisinkin myös aikuisena.

Kiitos tiedosta!:) mutta entäs jos en tunne oloani yhtään itsevarmaksi menkkojen aikana?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos tiedosta!:) mutta entäs jos en tunne oloani yhtään itsevarmaksi menkkojen aikana?

E-pillerit saattaa lopettaa kuukautiset.Ainakin minipillerit.Muissa e-pillereissä vuoto tulee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

E-pillerit saattaa lopettaa kuukautiset.Ainakin minipillerit.Muissa e-pillereissä vuoto tulee.

Mutta jos en halua käyttää pillereitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta jos en halua käyttää pillereitä?

No tampooni sitten ja side vielä siihen lisäksi.Eikö koulussa ole enää välitunteja jotta voi käydä vessassa vaihtaa joko sen tamponin tai siteen.Kuukautiset kuuluvat tytön/naisen elämään noin 40 vuotta ainakin joten se on pitkä aika olla epävarma.Opiskelujen jälkeen tulee työelämä ja kuukautiset jatkuu sielläkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      76
      8322
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3243
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      37
      2566
    4. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      18
      2175
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      36
      2139
    6. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      26
      2138
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1907
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1713
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      64
      1670
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18