Olen etsiskellyt sopusuhtaista dobermannia kasvattajalta, jolla ei ole ennestään 400 pentua, jo pitkään, ja nyt löysin sellaisen kaikinpuolin minua miellyttävän pennun (suku, ulkonäkö, käyttöominaisuudet, kasvattaja, elinympäristö). Pennut vain olisi Virossa.
Ennenkuin kyselen kasvattajalta hänestä ja pennuista, kyselisin teiltä (mahdollisen kielimuurin takia) miten koiran tuonti Virosta Suomeen käytännössä onnistuu ja mitkä matkakulut keskimäärin ovat? Jos ei siis itse lähde Virosta koiraa hakemaan (kielimuuri, kyytiongelmat, en omista passia).
Dobberi Virosta
2
200
Vastaukset
- ei ongelmia
Omani on myös virolainen dobberi, ja ei ollut mitään ongelmia Suomeen tuonnin kanssa. Keskustelu hoidettiin molempien kohtuudella englanninkielellä, pentu tuotiin Helsinkiin, ja ainoat ''ylimääräiset'' kulut oli ainoastaan matkat Suomeen ja tässä tapauksessa se oli 50e.
- hyvin meni
kts: http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/tuonti_ja_vienti/eu-jasenmaat__norja_ja_sveitsi/koirat__kissat_ja_fretit/koiran-_ja_kissanpennut/
näiden ohjeiden mukaan olen itse tuonut Italiasta koiran, ja samat ohjeet englannin kielisenä lähetin s-postilla kasvattajalle, jotta hän osasi toimia ko. ohjeiden mukaan esim. rokotusten suhteen. Minä toki kävin itse hakemassa pennun paikan päältä ja samalla tapasin kasvattajan ja kennelin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264606Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17595- 66548
- 93535
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437