Darts-tikat vs. ns. perinteiset?

oontosissani

Miten darts-tikat eroaa ihan tavallisista tikoista esim. Piippo? :D

Siis kysymys on varmaan tyhmä jos tietää vastauksen mutta en tiedä. Ymmärrän toki että muoto/paino ei täysin samat ei tartte sellasta teknistä dataa alkaa listamaan. Mut ku oon ikäni heitelly noita tavallisia enkä oo ikinä kaivannu muita niin mietin että miten se kokemus siitä paranis? Hintaero on kuitenkin n. 20-kertainen.

P.S. Väitän että epäonnistuneet heitot ovat olleet oma vikani eikä tikan...

7

2702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 25v

      Piipon tikka on keveään painoonsa nähden hyvin paksu,eli kolmen piipon mahduttaminen triplaan tai häränsilmään on kyllä kovin ahdasta,ei toki mahdotonta. Dartsin kilpatikat ovat pääsääntöisesti volframia materiaaliltaan ja näin ollen kohtuu painavatkin tikat saadaan varsin ohuiksi. Niihin on myös saatavina eri pituisia varsia/myös eri materiaaleista,pyrstöissä myös löytyy valinnan varaa pehmeistä koviin/eri muotoisia. Antavat hyvin paljon hienosäätömahdollisuuksia heittotyylin mukaan.

    • henriksoni9791

      luin jostain että darts tikat paremmin osuu ja perinteiset hankalemmin.,

      • d.man,4

        joo,kokeile heny ihan vapaasti miten osuu


    • itse olen..

      perinteisen heittäjä ja melko hyvä sellainen. Aikoinani kokeilin dartsia ihan kilpailumielelläsäkin.
      Eihän siitä meinannut tulla mitään, heittelin piipon tikoilla, niillä jotenkuten pärjäsinkin. kyllä ne mahtuu 20 triplaan. Itse hain aina häränsilmä lopetusta, ihan perinteitten velvotteesta, piipossa tähtätään aina keskelle eikä laidoille :D
      Lopetin sitten dartsin ettei piipon tekniikka mene sekaisin.
      Nyt vanhemalla iällä voisin ruveta uudestaan kokeilemaan dartsia, jospa vanha koira oppisi viellä istumaan.

    • no,piippo

      joo,piipoilla kilpailumielessä,viikkokisoissa myös kokemusta mutta ei varmaan kannata mennä isompiin kisoihin koska vastustajalla etu jo sinun piippoihin

      • gadgagdgg

        Kyl piipoillakin heittelee kohtuusarjoja, oon tainnut laittaa 12:lla poikki 501:n, mut eihän niillä oikeissa kisoissa pärjää


    • Dave Taylor

      Eihän niissä periaatteessa paljon eroa ole. Nuo perinteiset "piipot" ovat pulleampia ja perä löysä. Dartsiin suunnitellut volframtikat ovat varreltaan hoikkia ja perä on tiukka, valinnan mukaan. Molemmilla tulee kuitenkin toimeen, jos osaa heittää. Eli homma on about sama kuin naisten kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1633
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe