Darts-tikat vs. ns. perinteiset?

oontosissani

Miten darts-tikat eroaa ihan tavallisista tikoista esim. Piippo? :D

Siis kysymys on varmaan tyhmä jos tietää vastauksen mutta en tiedä. Ymmärrän toki että muoto/paino ei täysin samat ei tartte sellasta teknistä dataa alkaa listamaan. Mut ku oon ikäni heitelly noita tavallisia enkä oo ikinä kaivannu muita niin mietin että miten se kokemus siitä paranis? Hintaero on kuitenkin n. 20-kertainen.

P.S. Väitän että epäonnistuneet heitot ovat olleet oma vikani eikä tikan...

7

2710

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 25v

Piipon tikka on keveään painoonsa nähden hyvin paksu,eli kolmen piipon mahduttaminen triplaan tai häränsilmään on kyllä kovin ahdasta,ei toki mahdotonta. Dartsin kilpatikat ovat pääsääntöisesti volframia materiaaliltaan ja näin ollen kohtuu painavatkin tikat saadaan varsin ohuiksi. Niihin on myös saatavina eri pituisia varsia/myös eri materiaaleista,pyrstöissä myös löytyy valinnan varaa pehmeistä koviin/eri muotoisia. Antavat hyvin paljon hienosäätömahdollisuuksia heittotyylin mukaan.

• henriksoni9791

luin jostain että darts tikat paremmin osuu ja perinteiset hankalemmin.,

• d.man,4

joo,kokeile heny ihan vapaasti miten osuu

• itse olen..

perinteisen heittäjä ja melko hyvä sellainen. Aikoinani kokeilin dartsia ihan kilpailumielelläsäkin.
      Eihän siitä meinannut tulla mitään, heittelin piipon tikoilla, niillä jotenkuten pärjäsinkin. kyllä ne mahtuu 20 triplaan. Itse hain aina häränsilmä lopetusta, ihan perinteitten velvotteesta, piipossa tähtätään aina keskelle eikä laidoille :D
      Lopetin sitten dartsin ettei piipon tekniikka mene sekaisin.
      Nyt vanhemalla iällä voisin ruveta uudestaan kokeilemaan dartsia, jospa vanha koira oppisi viellä istumaan.

• no,piippo

joo,piipoilla kilpailumielessä,viikkokisoissa myös kokemusta mutta ei varmaan kannata mennä isompiin kisoihin koska vastustajalla etu jo sinun piippoihin

• gadgagdgg

Kyl piipoillakin heittelee kohtuusarjoja, oon tainnut laittaa 12:lla poikki 501:n, mut eihän niillä oikeissa kisoissa pärjää

• Dave Taylor

Eihän niissä periaatteessa paljon eroa ole. Nuo perinteiset "piipot" ovat pulleampia ja perä löysä. Dartsiin suunnitellut volframtikat ovat varreltaan hoikkia ja perä on tiukka, valinnan mukaan. Molemmilla tulee kuitenkin toimeen, jos osaa heittää. Eli homma on about sama kuin naisten kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oivallus

Mitä olet oivaltanut viimeksi?
      Ikävä
      143
      985
    2. Jasmin Vähäkangas valehtelee kolumnissaan. Hän ei ole "taaperon" äiti.

Lapsi ei taaperra. Vielä seurakunnan lehdessä valehtelee noin?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      981
    3. Pyhäjärvi syvällä kusessa

Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha
      Pyhäjärvi
      109
      915
    4. Mitä kuvittelet kaivattusi tekevän

Arkena tai viikonloppuna? Mitä itse teet samaan aikaan?
      Ikävä
      64
      845
    5. Miten voi sinun

tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät
      Ikävä
      63
      738
    6. Hyvää yötä

Ikuinen kohtalo, sydänystävä, rakkauteni♥️.. kumpa olisimme saaneet elämältä mahdollisuuden!
      Ikävä
      27
      662
    7. Martina sai ylinopeussakon

Saiko sakkoa Porsche-merkkisellä autolla?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      155
      551
    8. Missähän pöytäkirja viipyy, taas?

Hallituksen kokouksessa oli eilen mielenkiintoisia asioita käsiteltävänä. Pöytäkirja on ollut yleensä saman iltana luett
      Kemijärvi
      44
      545
    9. PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE

...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.
      Pyhäjärvi
      49
      537
    10. 42
      509
    Aihe