Miten darts-tikat eroaa ihan tavallisista tikoista esim. Piippo? :D
Siis kysymys on varmaan tyhmä jos tietää vastauksen mutta en tiedä. Ymmärrän toki että muoto/paino ei täysin samat ei tartte sellasta teknistä dataa alkaa listamaan. Mut ku oon ikäni heitelly noita tavallisia enkä oo ikinä kaivannu muita niin mietin että miten se kokemus siitä paranis? Hintaero on kuitenkin n. 20-kertainen.
P.S. Väitän että epäonnistuneet heitot ovat olleet oma vikani eikä tikan...
Darts-tikat vs. ns. perinteiset?
7
2702
Vastaukset
- 25v
Piipon tikka on keveään painoonsa nähden hyvin paksu,eli kolmen piipon mahduttaminen triplaan tai häränsilmään on kyllä kovin ahdasta,ei toki mahdotonta. Dartsin kilpatikat ovat pääsääntöisesti volframia materiaaliltaan ja näin ollen kohtuu painavatkin tikat saadaan varsin ohuiksi. Niihin on myös saatavina eri pituisia varsia/myös eri materiaaleista,pyrstöissä myös löytyy valinnan varaa pehmeistä koviin/eri muotoisia. Antavat hyvin paljon hienosäätömahdollisuuksia heittotyylin mukaan.
- henriksoni9791
luin jostain että darts tikat paremmin osuu ja perinteiset hankalemmin.,
- d.man,4
joo,kokeile heny ihan vapaasti miten osuu
- itse olen..
perinteisen heittäjä ja melko hyvä sellainen. Aikoinani kokeilin dartsia ihan kilpailumielelläsäkin.
Eihän siitä meinannut tulla mitään, heittelin piipon tikoilla, niillä jotenkuten pärjäsinkin. kyllä ne mahtuu 20 triplaan. Itse hain aina häränsilmä lopetusta, ihan perinteitten velvotteesta, piipossa tähtätään aina keskelle eikä laidoille :D
Lopetin sitten dartsin ettei piipon tekniikka mene sekaisin.
Nyt vanhemalla iällä voisin ruveta uudestaan kokeilemaan dartsia, jospa vanha koira oppisi viellä istumaan. - no,piippo
joo,piipoilla kilpailumielessä,viikkokisoissa myös kokemusta mutta ei varmaan kannata mennä isompiin kisoihin koska vastustajalla etu jo sinun piippoihin
- gadgagdgg
Kyl piipoillakin heittelee kohtuusarjoja, oon tainnut laittaa 12:lla poikki 501:n, mut eihän niillä oikeissa kisoissa pärjää
- Dave Taylor
Eihän niissä periaatteessa paljon eroa ole. Nuo perinteiset "piipot" ovat pulleampia ja perä löysä. Dartsiin suunnitellut volframtikat ovat varreltaan hoikkia ja perä on tiukka, valinnan mukaan. Molemmilla tulee kuitenkin toimeen, jos osaa heittää. Eli homma on about sama kuin naisten kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671633
- 104941
- 75753
- 51655
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa18641ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429