Acer pyytää salasanaa???

basic1

Acer 5530 Travelmate pyytää yhtäkkiä avatessa salasanaa?

Mistä ko. salasanan saan ja mistä tämä pyyntö johtuu?

Kone toiminut moiteettomasti reilu 2 v. Takuu ei siis en ää voimassa.
Olen yrittänyt käynnistysvaiheessa F2, mutta en pääse siitäkään mihinkään, tulee vaan herja Enter password ja lopulta System Disable[ 07338].

18

3115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en neuvo

      ja pitäisi siis uskoa,että ihan oma kone on kyseessä.

      epäilenpä,että jos koneesi varastetaan,niin se menee ihan hankintahintaan..

      • basic1

        No kuule on ihan oma kone!
        Jos mä olisin varas kai mä en kysyisi neuvoja täältä. Oletpa ilkeä.


    • arsasr g

      Joku on laittanut sinne käyttäjätilille salasanan joten nyt pitäs vaan tietää se sana.

      Jos et ole itse laittanut niin kysäse perheen muilta jäseniltä.

      Itsestään se salaus ei sinne mene; se on varmaa !!!

      Voit asentaa uudestaan käyttöjärjestelmän ja salasanat poistuu, muuten aika työläs homma jos ei ole tietotekniikasta oikein hajua ;)

      • basic1

        Kiitos, mutta ei ole kyse käyttäjätilistä( se salasano on tiedossani toki) vaan heti kun koneen aukaisee, niin tulee pyyntö salasanasta eli koneessa ei käsittääkseni aukea vielä edes käyttöjärjestelmä tai mikään muukaan.


      • olisit kertonut
        basic1 kirjoitti:

        Kiitos, mutta ei ole kyse käyttäjätilistä( se salasano on tiedossani toki) vaan heti kun koneen aukaisee, niin tulee pyyntö salasanasta eli koneessa ei käsittääkseni aukea vielä edes käyttöjärjestelmä tai mikään muukaan.

        heti alussa, mistä kyse...


    • juk

      kyseesä on biossin salasana,siihen on monta tapaa poistaa se.tuosta service manualista selviää kaikki,tarvitset joko usb korppuaseman että saat sen ohjelmallisesti pois,sivut 45 ja "167 ohjeet myös jumpperi toiminto" tai sitten poistat biossin patterin vahäksi aikaa mikä taas vaatii koko koneen purkamisen että pääsee siihen käsiksi.

      http://tim.id.au/laptops/acer/aspire 5530 5530g.pdf

      • huumemies

        Kannattaako noille hörhöille kaikkea kertoa? Kohta luultavasti kyselee laturia jne.


      • basic1

        Kiitos.
        Tulostan ohjeen ja annan sen jollekin vähän viisaammalle /kokeneemmalle tehtäväksi- itse en ehkä osaa, niinkuin en myöskään osaa poistaa biossin patteria.

        Tiedätkö vielä, miksi kysyy biossin salasanaa? En ole aikaisemmin törmännyt tällaiseen, enkä myöskään koskaan sellaista käsittääkseni asettanut.


      • juk
        basic1 kirjoitti:

        Kiitos.
        Tulostan ohjeen ja annan sen jollekin vähän viisaammalle /kokeneemmalle tehtäväksi- itse en ehkä osaa, niinkuin en myöskään osaa poistaa biossin patteria.

        Tiedätkö vielä, miksi kysyy biossin salasanaa? En ole aikaisemmin törmännyt tällaiseen, enkä myöskään koskaan sellaista käsittääkseni asettanut.

        koneessa on oma acecin empowering ohjelma jota on joku käynyt värkkäämässä kun tutkinut ohjelmia ja ilmeisesti luullut windows salasanaksi kun asettanut sen,ei ole eka kerta kun näin on käynyt varsin tuttu ilmiö.


      • basic1
        juk kirjoitti:

        koneessa on oma acecin empowering ohjelma jota on joku käynyt värkkäämässä kun tutkinut ohjelmia ja ilmeisesti luullut windows salasanaksi kun asettanut sen,ei ole eka kerta kun näin on käynyt varsin tuttu ilmiö.

        Ok, täytyypä kysyä tyttäreltä...hänen oma läppärinsä oli korjattavana( näppiksen vaihto) ja otti mun koneen käyttööni...olisko sitten tyrkyttänyt sinne jotain omaa salasanaansa ?!?
        Kiitos sinulle, kun olet auttanut!


    • huumemies

      Joku on biosista käsin asettanut koneen pyytämään käynnistyssalasanaa, kun virtanapista KONE painetaan päälle. Ei tule itsestään.

      ELI JOKU ON SEN SINNE ASETTANUT ! ?

      Tiedän konstin, mikä auttaa, mutta en sitä tässä kerro.

      • basic1

        Sä voit poistua tästä keskustelusta, kiitos.


      • eikuitenkaantiedä

        "Tiedän konstin, mikä auttaa, mutta en sitä tässä kerro"
        Tuo osoittaa kirjoittajan typeryyden.


      • cmos clear
        basic1 kirjoitti:

        Sä voit poistua tästä keskustelusta, kiitos.

        Nää on just näitä samoja huppari-häiskiä, jotka tulee pöllityn koneen kansa kyselemään laturia...mukamas tyttären kone...heh!


      • basic1
        eikuitenkaantiedä kirjoitti:

        "Tiedän konstin, mikä auttaa, mutta en sitä tässä kerro"
        Tuo osoittaa kirjoittajan typeryyden.

        Juuri näin!
        Ihan typerää tulla heittelemään tuollaisia viestejä! Tuskinpa tietää itsekään saatikka osasisi!

        Olen nyt jutellut Acerin help deskin kanssa ja kyse on melko varmasti biosin salasanasta ja se pitää resetoida!
        Toivottavasti on " vain" näin, niin ei ole kyse kalliista remontista. Toki voi olla jokin muu vika( sanoi Acer), joka sitten jotenkin blokkaa biosin....

        Se miksi kone sitä nyt yhtäkkiä pyytää ja kuka salasanan on sinne asettanut, on minulle täysi mysteeri. En ole koskaan millekään koneelle vielä biosiin salasanaa laittanut, en edes ole tiennyt, että sellainen mahdollisuus on olemassa...Teinitytär ei ole sitä tehnyt, kysyn vielä illalla kissalta :)

        Kiitos kaikille, jotka halusitte auttaa asiallisesti !


    • Anonyymi

      Golfin talvirenkaat 70e

      • Anonyymi

        Ole hiljaa


    • Anonyymi

      Vaikka tämä on vanha ketju, niin sen verran voi sanoa että ainakin vanhemmista Acer Groupin koneista on unohtuneen BIOS-salasanan poisto lapsellisen helppoa.

      Neuvotaan yksityiskohtaisesti kunkin laitteen service manualissa. Voi olla jopa käyttöohjeessa. Jos ei ole niin googlaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1955
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      139
      1430
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe