Lennot/work and holiday

Jani86k

Eli olen lähdössä vuodeksi work and holiday viisumilla australiaan. About tammikuussa lähtö. Australiassa käsitääkseni vaaditaan että on myös paluulippu pois australiasta ennen kuin vuoden aika täyttyy.
Olen katsellut lentoja ja ne ei vät ole antaneet katsella hintoja saati tehdä ostoa niin pitkälle.
Eli miten olette hoitaneet menolaluu lipun jossa lähdön ja paluun välillä miltei täysi vuosi.
Onkohan paluulipun oltava muuten suomeen. Ajattelin vain että jos olisi saanut jonkun halpalennon vaikka uuteen seelantiin ja olisi ostanut sen ja sitten näyttänyt sitä vaikkei lippua olisi käyttänytkään...
Kivinhan olisi mennä pelkällä menolipulla ja ostaa paluu kun haluaa. Kun ei ole edes varma jääkö toiseksikin vuodeksi kun se on mahdollista work and travel viisumilla jos on työskennellyt vähintään 3kk maatilahommissa.

6

337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bushgal

      Yhdensuuntainen lippu riittää. Itse menen 6kk viisumilla eikä ole kuin menolippu. No problem. Kannattaa silti olla joku todiste riittävistä varoista (käteinen, luottokortin käyttövara) paluulipun ostamiseen. Hyvää matkaa,

      • Jani86k

        Moi ja kiitos vastauksesta.
        Se kiinnostaisi että paljon sinulla oli tilillä rahaa kun menit maahan ja pitikö tiliotetta näyttää että pääsi ilman paluulippua maahan,


    • Jassi

      Mie ostin lennot meno/paluu ja paluu lennon laitoin vaja puolen vuoden paahan ja nytten olenki muuttanut lentoa uudet puol vuotta, ostin lennot kilroyn kautta ja lennon muuttaminen maksaa n. 50e, ei paha.
      Jos sinulla ei ole paluu lentoa, tarvit varmuuden vuoksi tiliotteen (joskus tarkastaa joskus ei) ja vaativat etta tililla on 5000AUD.

    • jiohoihäi

      Itse ollut täällä kuutisen kuukautta nyt ja tullessa ei ollut mitään ongelmia. Paluulento oli koska oli niin paljon halvempi ostaa yhdessä kun erikseen(sitäkin tuli siirrettyä jo puolella vuodella hehe) mut en usko et ne edes sitä tsekkas ja ei mulla mitään suuria varoja ollut tilillä todellakaan. Ei pitäis mitää ongelmia olla jos jotain varoja tililtä löytyy

    • heloufff

      mulla ei ollut paluulippua kun tänne tulin eikä kyllä ollut kun about 300dollaria mukanakaan mutta ei ne siellä mitään kysynyt:) enkä kyllä oo kenestäkään kuullut keneltä oltas kysytty paluulippua tai tarpeeks rahaa tilillä........
      että en nyt turhan peloissani tosta asiasta olis!

      • safsaaaaaaaaaaaaa

        Jos näyttää eurooppalaiselta, voi mennä aika huoletta ilman rahaa ja paluulippua.
        Aasialaisen tai afrikkalaisen näköisenä kannattaakin sitten varautua vähän tarkempiin tutkimuksiin. Laiton maahanmuutto ja työnteko on australiassa melko paha ongelma, joten yleensä rajalla katsotaan aika tarkasti millä asioilla aasialainen tulee.
        Ja vaikka rahaa ei olisi ja alkaisivat sitä kyselemään, niin aina voi sanoa että äiti kyllä lähettää


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4255
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1661
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1477
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1294
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      49
      1185
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1116
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      63
      1071
    Aihe