Mistä vuokranantajat saavat tulonsa vuokrauksen alkuvuosina.
Jos ostat esim. 120 000 €:n arvoisen sijoitusasunnon n. 45 m2, niin jos pelkästään kuukausierälyhennys on 25 vuoden maksuajalla 633 € ( otettu 4%:n korko), tähän kun lisätään yhtiövastike n. 150 €, niin saadaan kuluiksi 783 €/kk.
Kun asunnosta pyytää normihintaista vuokraa (Treen alue, keskustan läheisyys) 17 €/m2 , saadaan vuokratuloksi 765 €/kk.
Jos otan lainan vain asunnon hinnalle, joudun siis itse maksamaan erotuksen (783-765€) 18 €
Eli pitääkö minun ottaa isompi laina, että saan maksettua tuon erotuksen joka kuukausi.
Tai sitten vaan isompi vuokra.
Vuokratulot alussa.
4
157
Vastaukset
- Vastausta sinulle
Ei vuokratulot läheskään aina kata lainan maksua ja yhtiövastiketta jos tosissas kysyt 18 e kk maksua mistä sen maksat säästä lisää. 100% asuntolainaa et saa.
- hohhoijaaaaavaan
Isompi laina, isompi erotus itsellesi maksettavaksi joka kuukausi. Ei kai kukaan noin vähillä tiedoilla tosissaan aio vuokralordiksi.
Opettele hiukan talousmatematiikkaa alkuun. Mistä olet saanut luulon, että kun hankkii asunnon vuokrattavaksi, siitä alkaa heti rahaa tulvia. - Lorde also
Otitko laskelmissasi huomioon nykyisen matalan korkotason?
Tällä hetkellä lainan korko huitelee 1 %:n tienoilla, ja kun olet tehnyt laskelmasi 4%:n korolla, jää sinulle noista korkoprosenttien erotuksesta itsellesi katetta.
Toki korkoprosentti tulee nousemaan, mutta siihen mennessä olet varmasti saanut kerättyä "puskuria", josta pystyt esimerkkisi tapaisen erotuksen maksamaan, sitten 4%:n aikaan.
Ja lainaa kyllä saa 100%:n takauksella. Tarvitaan riittävät vakuudet pankille (esim. oma asunto ja vuokrattava asunto) ja esim. pitkäaikainen tahraton asiakassuhde pankin kanssa. Itse sain ainakin. - 8+5
Pidetäänpä siitä huoli ettet ehdi liiketoimintaasi edes aloittaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289