Valkovuoto...

Epätoivonen

Olen 13-vuotias tyttö. Mulla alko valkovuoto n. 2 vuotta sitten, mutta menkat ei oo vielä alkaneet. Tän vuoden aikana valkovuotoo on tullu tosi runsaasti ja on ärsyttävää vaihtaa pikkareita kokoajan. Äiti tietää, että valkovuoto on alkanut, mutta en oo kertonu, että siitä on tullut näin runsasta, enkä kehtaakkaan. Siteitä en tykkää käyttää (Paitsi sitten kun alkaa menkat, ni vähän pakko) Mitä teen? D:

18

487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epätoivonen

      Jaja voisko toi enteillä menkkojen alkamisesta??

      • teme98@m

        Lähetä kuva...


    • Auttakaas nyt

      Ittestäni vai? Enpä taida.

    • menkkapoliisi

      Hei!

      Jos valkovuotosi on todella runsasta, käytä pikkuhousunsuojia. Esimerkiksi näitä: https://www.k-ruokakauppa.fi/Image/products/4015400280521.jpg.

      Valkovuoto kuuluu murrosikään, mutta murrosikä on jokaisella ihmisellä hyvin yksilöllistä. Älä ota stressiä kuukautistesi takia. Ne alkavat sitten kuin niiden on aika alkaa :)

    • Yhä apua kaipaava

      Voisko toi enteillä mun menkkojen alkamisesta? Ja kun menkat alkaa ja limakalvo irtoaa ni sattuuko se enemmän oikealle vai vasemmalle puolelle?

    • menkkapoliisi

      Valkovuoto on merkki siitä, että kehitystä tapahtuu koko ajan sukupuolielimistössäsi, joten kuukautiset saattavat alkaa n. 1-2 vuoden sisällä, voi toki sitä aikaisemmin tai myöhemmin. Sitä ei saa koskaan päättää kummalla puolelle sattuu, itselläni enemmän oikealle puolelle, mutta sinulla voi sattua aivan kummalle puolelle tahansa :) Puhu kuukautisista ja muusta murrosiästä äidillesi, hän varmasti ilahtuu kun saa vastata tytärtänsä askarruttaviin kysymyksiin. Voi jatkossa pitää vaikka laukussasi mukana siteitä, jos siltä tuntuu :)

    • Vastauksia saanut :)

      Muo jotenkin ahdistaa puhua äidille noista asioista... :/ Kun muo sattuu välillä kauheesti oikeelle puolelle, sen takia kysyin siitä kivusta.

    • 20+10

      Mulla on tullut myös valkovuotoa vaikka olen poika. Miten se on mahdollista????

      • help

        Mulla tulee valko vuotoa varmaan joka päivä tee lusikallisen verran onko vakvaa?(ei haiae)


      • Voiolla:)
        help kirjoitti:

        Mulla tulee valko vuotoa varmaan joka päivä tee lusikallisen verran onko vakvaa?(ei haiae)

        Luulisin et toi runsas valkovuoto vois enteillä menkkoja, itelläni oli sama tilanne. Valkovuotoa tuli ihan hemmetin paljo jonkuu viikon puoltois. Sitte tuli pari päivä ettei tullu melkee yhtää ja sitte mul alko menkat. Niitä olikii sillo jo odotettu. Eli varmaa sun menkat alkaa pian:)


    • llkkv

      Onko normii että valkovuoto alkaa 10vuotiaana?

      • 2156

        On ihan normaalia.


      • llkk
        2156 kirjoitti:

        On ihan normaalia.

        Ok:D Miten mä voisin kertoo siitä äitille?


    • Wow

      Sanot vaan äidille: mulla alko valkovuodot (yms.)
      Tein saman kun mulla alko menkat, ja sitt äiti vaan sano aha vau, ja alko esittelee kaiken maailman siteitä... :)

    • Nalle napsu

      Uskaltaako sanoo äitille että on alkanu valkovuotoo

    • kesätyttö

      Sano vaan äitilles! mul o tullu jo 4 vuotta ja menkat alko 2 vuot sitte! :(

    • Miettijä

      Mulla on alkanu valkovuoto joskus viime talvena, ja sitä tulee aika paljon ja se näkyy alushousuis ku laitan ne pyykkin, nii en tiiä onko äiti nähny vai ei. En oo siis kertonu sille. Millonkohan mun kuukautiset alkaa? oon nyt kutosluokalla. Siskolla alko kutosluokan keväällä ja äitillä seiskaluokalla.

    • Anonyymi

      Oon 12. Mul on koht vuoden ollu valkovuotoo (Äiti ei tiiä) ja eilen huomasin punasta valkovuotoa. ei pinkkiä vaan punaista. Ja mua alko vähä pelottaan ja se oli niinku valkovuotoo mut vähä vaan juoksevampaa (yleensä paksua valkovuotoo) ja punaista niinku jo sanoin apuaaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2564
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      311
      2326
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2109
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1807
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1722
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1687
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      120
      1395
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    10. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      59
      1375
    Aihe