Olen 13-vuotias tyttö. Mulla alko valkovuoto n. 2 vuotta sitten, mutta menkat ei oo vielä alkaneet. Tän vuoden aikana valkovuotoo on tullu tosi runsaasti ja on ärsyttävää vaihtaa pikkareita kokoajan. Äiti tietää, että valkovuoto on alkanut, mutta en oo kertonu, että siitä on tullut näin runsasta, enkä kehtaakkaan. Siteitä en tykkää käyttää (Paitsi sitten kun alkaa menkat, ni vähän pakko) Mitä teen? D:
Valkovuoto...
18
621
Vastaukset
- epätoivonen
Jaja voisko toi enteillä menkkojen alkamisesta??
- teme98@m
Lähetä kuva...
- Auttakaas nyt
Ittestäni vai? Enpä taida.
- menkkapoliisi
Hei!
Jos valkovuotosi on todella runsasta, käytä pikkuhousunsuojia. Esimerkiksi näitä: https://www.k-ruokakauppa.fi/Image/products/4015400280521.jpg.
Valkovuoto kuuluu murrosikään, mutta murrosikä on jokaisella ihmisellä hyvin yksilöllistä. Älä ota stressiä kuukautistesi takia. Ne alkavat sitten kuin niiden on aika alkaa :) - Yhä apua kaipaava
Voisko toi enteillä mun menkkojen alkamisesta? Ja kun menkat alkaa ja limakalvo irtoaa ni sattuuko se enemmän oikealle vai vasemmalle puolelle?
- menkkapoliisi
Valkovuoto on merkki siitä, että kehitystä tapahtuu koko ajan sukupuolielimistössäsi, joten kuukautiset saattavat alkaa n. 1-2 vuoden sisällä, voi toki sitä aikaisemmin tai myöhemmin. Sitä ei saa koskaan päättää kummalla puolelle sattuu, itselläni enemmän oikealle puolelle, mutta sinulla voi sattua aivan kummalle puolelle tahansa :) Puhu kuukautisista ja muusta murrosiästä äidillesi, hän varmasti ilahtuu kun saa vastata tytärtänsä askarruttaviin kysymyksiin. Voi jatkossa pitää vaikka laukussasi mukana siteitä, jos siltä tuntuu :)
- Vastauksia saanut :)
Muo jotenkin ahdistaa puhua äidille noista asioista... :/ Kun muo sattuu välillä kauheesti oikeelle puolelle, sen takia kysyin siitä kivusta.
- 20+10
Mulla on tullut myös valkovuotoa vaikka olen poika. Miten se on mahdollista????
- help
Mulla tulee valko vuotoa varmaan joka päivä tee lusikallisen verran onko vakvaa?(ei haiae)
- Voiolla:)
help kirjoitti:
Mulla tulee valko vuotoa varmaan joka päivä tee lusikallisen verran onko vakvaa?(ei haiae)
Luulisin et toi runsas valkovuoto vois enteillä menkkoja, itelläni oli sama tilanne. Valkovuotoa tuli ihan hemmetin paljo jonkuu viikon puoltois. Sitte tuli pari päivä ettei tullu melkee yhtää ja sitte mul alko menkat. Niitä olikii sillo jo odotettu. Eli varmaa sun menkat alkaa pian:)
- llkkv
Onko normii että valkovuoto alkaa 10vuotiaana?
- 2156
On ihan normaalia.
- llkk
2156 kirjoitti:
On ihan normaalia.
Ok:D Miten mä voisin kertoo siitä äitille?
- Wow
Sanot vaan äidille: mulla alko valkovuodot (yms.)
Tein saman kun mulla alko menkat, ja sitt äiti vaan sano aha vau, ja alko esittelee kaiken maailman siteitä... :) - Nalle napsu
Uskaltaako sanoo äitille että on alkanu valkovuotoo
- kesätyttö
Sano vaan äitilles! mul o tullu jo 4 vuotta ja menkat alko 2 vuot sitte! :(
- Miettijä
Mulla on alkanu valkovuoto joskus viime talvena, ja sitä tulee aika paljon ja se näkyy alushousuis ku laitan ne pyykkin, nii en tiiä onko äiti nähny vai ei. En oo siis kertonu sille. Millonkohan mun kuukautiset alkaa? oon nyt kutosluokalla. Siskolla alko kutosluokan keväällä ja äitillä seiskaluokalla.
- Anonyymi
Oon 12. Mul on koht vuoden ollu valkovuotoo (Äiti ei tiiä) ja eilen huomasin punasta valkovuotoa. ei pinkkiä vaan punaista. Ja mua alko vähä pelottaan ja se oli niinku valkovuotoo mut vähä vaan juoksevampaa (yleensä paksua valkovuotoo) ja punaista niinku jo sanoin apuaaa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1384330Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3342169Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik32044Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481871- 1061790
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4561770Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4791604MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar571429Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4761330Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441316