RVS-käsittely

SoToy

Tulipi hankittua RVS-tököttejä; G4 moottoriin ja T3 vaihteistoon. Tavoitteena saada kulutusta alemmaksi n. 6.2 litran keskikulutuksesta, sekä saada vaihteisto toimimaan liukkaammin. Testausalustana vajaat 210 tkm ajettu E12/1.6. Ollut itsellä uudesta saakka. Lähtötilanne normaali, ei syö öljyä, ei vikoja. Tulevan viikonlopun aikana kumoan mömmöt moottoriin ja ehkä myös vaihteistoon. Parin viikon ja parin tuhannen km jälkeen tarkastelen tilannetta aistihavainnoin.

35

6342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a

      En usko että saat bensansäästöllä korvattua noiden RVS aineiden hintaa. Vaikka uskonkin, että tuo RVS aine tietyissä tilanteissa toimii, ei hyöty pienenneenä polttoaineenkulutuksena ole suuri.

      Ajaessasi tuntemat pienet erot ajotuntumassa ovat todennäköisesti enimmäkseen kuviteltuja, ja polttoaineenkulutukseen vaikuttaa niinmoni asia, että on lähes mahdotonta saada tietoa pienentyneestä polttoaineenkulutuksesta.

    • SoToy

      Kulutuksen pitäisi alentua 0,2l/100 km, jotta hankinta maksaisi itsensä takaisin vuodessa. Alkuvaiheessa säästöjä tulee siitä että ensimmäiset 2000 km pitää ajaa "sisäänajoa" normaalia rauhallisemmin. 2000 km jälkeen näkee aleneeko kulutus. Kulutusseuranta on olemassa uudesta lähtien.

      • SoToy

        Noin 4000 km takana ja edelleen samat öljyt koneessa ja laatikossa. Öljyillä ajettu nyt noin 17.500 km. Vaihto olisi ollut ajankohtainen 15 tkm:ssä, mutta imuvaihtaja rikkoontui ja uusi on ollut tilauksessa jo kuukausia. RVS:n jälkeen kulutus on alentunut. Kuuden litran alituksia on tullut jo puolenkymmentä tankillista. Normaaliajossa kulutus on alentunut ehkä noin 0,2 l/100 km.

        Pihistelin kokeeksi 130 km matkalla ja sain ajotietokoneen näytölle on niinkin alhaisen lukeman kuin 5,6. Vakiota suurempien renkaiden ja ajotietokoneen virheen vuoksi todellinen kulutus pihistelyosuudella jää lähemmäs viittä litraa. Puolet matkasta ajoin tyhjillä teillä noin 70 km/h keskinopeudella ja toisen puolen noin 85 km/h keskinopeudella. Ennen RVS:ää alle kuuden litran ei juuri päässyt vaikka kuinka olisi yrittänyt.


    • tökötit suohon

      Kannattaa mieluummin laittaa moottoriin ja vaihteistoon laadukkaat öljyt, kuin noita ihmetököttejä.

      • SoToy

        No empähän tuota tiedä öljyistä. Viimeiset 150 tkm olen ajanut Teeboilin Diamond 5W-40:llä. Lodjussa on jotkut Mobilit. Toisessa autossa on laatikossa Redlinen MTL:t, mutta eipä laatikon toiminta siitä juuri miksikään muuttunut. Olen kokeillut myös Mobilin ESP 5W-30 ja Teeboil Diamond Carat 0W-30 öljyjä. Ei havaittavia muutoksia kulutuksessa tai suorituskyvyssä.

        Laiton RVS:t moottoriin ja ajoin 200 km matkan ajotietokoneen näyttäessä 5,6 litran kulutusta. Ilmoitus on aavistuksen pessimistinen, koska corillassa on vakiota isommat renkaat. RVS-sisäänajo jatkuu sunnuntaina. Viikon kuluttua moottorin käsittely ~1500 km lienee suoritettu. Jossakin vaiheessa pukkaan RVS:t laatikkoon.


      • SoToy
        SoToy kirjoitti:

        No empähän tuota tiedä öljyistä. Viimeiset 150 tkm olen ajanut Teeboilin Diamond 5W-40:llä. Lodjussa on jotkut Mobilit. Toisessa autossa on laatikossa Redlinen MTL:t, mutta eipä laatikon toiminta siitä juuri miksikään muuttunut. Olen kokeillut myös Mobilin ESP 5W-30 ja Teeboil Diamond Carat 0W-30 öljyjä. Ei havaittavia muutoksia kulutuksessa tai suorituskyvyssä.

        Laiton RVS:t moottoriin ja ajoin 200 km matkan ajotietokoneen näyttäessä 5,6 litran kulutusta. Ilmoitus on aavistuksen pessimistinen, koska corillassa on vakiota isommat renkaat. RVS-sisäänajo jatkuu sunnuntaina. Viikon kuluttua moottorin käsittely ~1500 km lienee suoritettu. Jossakin vaiheessa pukkaan RVS:t laatikkoon.

        RVS moottorissa >500 km matkan, vaihteistossa n 300 km. Kulutus about ennallaan. Moottori ehkä kay aavistuksen verran tasaisemmin ja saattaa olla että ylämäessä tarvitsee polkea vähemmän kaasua kuin ennen. Öljyt eivät näytä mustuneen havaittavasti, ainakaan ensimmäisen 200 km matkan jälkeen.

        Laatikon toiminnassa on tapahtunut selvä muutos. Laatikosta on tullut aiempaa "jäykempi" ja vaihteiden asennoista täsmällisemmät. Laatikko on tuntumaltaan kuin uutena. Pykälät eivät kuitenkaan sujahda silmään aikaisempaa liukkaammin.

        Testi jatkuu ja rullailen viikon aikana n 1000 km lisää.


      • ile D-4D
        SoToy kirjoitti:

        RVS moottorissa >500 km matkan, vaihteistossa n 300 km. Kulutus about ennallaan. Moottori ehkä kay aavistuksen verran tasaisemmin ja saattaa olla että ylämäessä tarvitsee polkea vähemmän kaasua kuin ennen. Öljyt eivät näytä mustuneen havaittavasti, ainakaan ensimmäisen 200 km matkan jälkeen.

        Laatikon toiminnassa on tapahtunut selvä muutos. Laatikosta on tullut aiempaa "jäykempi" ja vaihteiden asennoista täsmällisemmät. Laatikko on tuntumaltaan kuin uutena. Pykälät eivät kuitenkaan sujahda silmään aikaisempaa liukkaammin.

        Testi jatkuu ja rullailen viikon aikana n 1000 km lisää.

        kulutukseen pitäisi olla neljän prosentin vaikutus korkeintaan, eli sulla pari desiä. Toisaalta, jos parhaat öljyt sisällä (esim. redline) niin ei niin paljon vaikuta ja tarttuu huonosti. Normisynteettiset vaatinevat usean tuhannen kilsan ajon.

        Oma kokemus näistä aineista on se, että moottorijarrutuksen kitka pienenee selvästi. Siitä huolimatta, että vaihteistossa oli puolikäytetty MTL ja koneessa Delvac 1 LE, jossa on ripaus molybdeenia ja boronia. Kulutuksessa ei juurikaan huomaa, mutta käsittelyn jälkeen koneesta tulee (ainakin hetkeksi) sitkeämpi.

        Tärkein vaikutus on, että kuluminen voi hidastua. Siirtynyt venttiili-, nokka-, turbo- tai vaihteistoremontti voi hyvinkin olla mömmöjen hinnan arvoinen.

        Kilpailevat tuotteet resurs ja xado ovat myös ilmaantuneet ja ne kiinnostaisivat hinnan puolesta. Sittenhän on tietysti oikeat aineet tungsten disulfidi WS2, boron-oxidi ja molybdeenidisulfidi, joita kaikkia käytetään mm. luotien pinnoituksessa.


      • SoToy
        ile D-4D kirjoitti:

        kulutukseen pitäisi olla neljän prosentin vaikutus korkeintaan, eli sulla pari desiä. Toisaalta, jos parhaat öljyt sisällä (esim. redline) niin ei niin paljon vaikuta ja tarttuu huonosti. Normisynteettiset vaatinevat usean tuhannen kilsan ajon.

        Oma kokemus näistä aineista on se, että moottorijarrutuksen kitka pienenee selvästi. Siitä huolimatta, että vaihteistossa oli puolikäytetty MTL ja koneessa Delvac 1 LE, jossa on ripaus molybdeenia ja boronia. Kulutuksessa ei juurikaan huomaa, mutta käsittelyn jälkeen koneesta tulee (ainakin hetkeksi) sitkeämpi.

        Tärkein vaikutus on, että kuluminen voi hidastua. Siirtynyt venttiili-, nokka-, turbo- tai vaihteistoremontti voi hyvinkin olla mömmöjen hinnan arvoinen.

        Kilpailevat tuotteet resurs ja xado ovat myös ilmaantuneet ja ne kiinnostaisivat hinnan puolesta. Sittenhän on tietysti oikeat aineet tungsten disulfidi WS2, boron-oxidi ja molybdeenidisulfidi, joita kaikkia käytetään mm. luotien pinnoituksessa.

        RVS-kokeilun lähtötilanteessa laatikossa on 150 tkm ajetut Mobilit ja moottorissa 13 tkm ajettu Teboil Diamond 5W-40. Näillä näkymillä ajan moottoriöljyt (RVS-aineet sisältäen) muutaman tuhatta yli 15 tkm vaihtorajan, koska työkalujen kanssa on pientä käytännön ropleemia. Vaihdossa moottoriöljyn merkki pysyy ennallaan kun on öljyä ja suodattimia jemmassa. Vaihteistoöljyä pitää harkita jos vaikka laittaisi Redlinen MTL:t.

        RVS:t sisässä vaihteisto ulvoo 300 km jälkeen kuin ennenkin. Uudesta lähtien on ulvonut tasanopeudella ajaessa kun kaasua keventää, mutta ei isommasti vielä moottorijarruta. Testaus jatkuu keskiviikkona.


      • x-1r
        SoToy kirjoitti:

        RVS-kokeilun lähtötilanteessa laatikossa on 150 tkm ajetut Mobilit ja moottorissa 13 tkm ajettu Teboil Diamond 5W-40. Näillä näkymillä ajan moottoriöljyt (RVS-aineet sisältäen) muutaman tuhatta yli 15 tkm vaihtorajan, koska työkalujen kanssa on pientä käytännön ropleemia. Vaihdossa moottoriöljyn merkki pysyy ennallaan kun on öljyä ja suodattimia jemmassa. Vaihteistoöljyä pitää harkita jos vaikka laittaisi Redlinen MTL:t.

        RVS:t sisässä vaihteisto ulvoo 300 km jälkeen kuin ennenkin. Uudesta lähtien on ulvonut tasanopeudella ajaessa kun kaasua keventää, mutta ei isommasti vielä moottorijarruta. Testaus jatkuu keskiviikkona.

        Mielenkiintoista luettavaa nämä oikeat käyttökokemukset. Itse laitoin X1R ainetta corollan moottoriöljyn sekaan, niin kyllä ainakin käyntiääni muuttui selvästi tasaisemmaksi. Nyt harkinnassa olisi vielä vaihteistoöljyn sekaan laitto..SoToy, sinulla ei taida olla tietoa/kokemuksia tästä X1R:stä vaihteistossa? Maahantuojan sivulla lukee, että pitäisi siihenkin sopia, mutta käyttökokemuksia löytyy pitkälti vain moottoriöljyyn lisäämisestä...


      • SoToy
        x-1r kirjoitti:

        Mielenkiintoista luettavaa nämä oikeat käyttökokemukset. Itse laitoin X1R ainetta corollan moottoriöljyn sekaan, niin kyllä ainakin käyntiääni muuttui selvästi tasaisemmaksi. Nyt harkinnassa olisi vielä vaihteistoöljyn sekaan laitto..SoToy, sinulla ei taida olla tietoa/kokemuksia tästä X1R:stä vaihteistossa? Maahantuojan sivulla lukee, että pitäisi siihenkin sopia, mutta käyttökokemuksia löytyy pitkälti vain moottoriöljyyn lisäämisestä...

        X1R:stä ei kokemuksia. Nuorempana kokeilin jotain STP:n kaltaista tölkissä ollutta "viskositeetti-indeksin parantajaa". Oli sellaista liisteriä että sillä sai moottorin mekaaniset äämnet vaimenemaan satavarmasti, mutta kulutus kasvoi aika lailla. Muistaakseni puoli litraa sataselle kun kulutuksen lähtötaso oli 7,5/100 km.

        Moottorin käyntiääni muuttuu aika vähäisestäkin muutoksesta. Esim tulppien kärkivälin muuttaminen, tulppien uusaaminen, öljyn ja suodattimen vaihtaminen. Kaikki nämä muuttavat käyntiääntä.


      • ile D-4D
        x-1r kirjoitti:

        Mielenkiintoista luettavaa nämä oikeat käyttökokemukset. Itse laitoin X1R ainetta corollan moottoriöljyn sekaan, niin kyllä ainakin käyntiääni muuttui selvästi tasaisemmaksi. Nyt harkinnassa olisi vielä vaihteistoöljyn sekaan laitto..SoToy, sinulla ei taida olla tietoa/kokemuksia tästä X1R:stä vaihteistossa? Maahantuojan sivulla lukee, että pitäisi siihenkin sopia, mutta käyttökokemuksia löytyy pitkälti vain moottoriöljyyn lisäämisestä...

        tää x-1r teho haiskahtaa klooratuille paraffiineille (clorified paraffins). Toimii hienosti pintapaineen keston lisääjänä leikkausöljyissä, mutta moottorin kuumuudessa voipi muuttua suolahapoksi (HCl). Ja vaihteistoon ei kannata laittaa, kun synkrot vaatii toimiakseen riittävästi kitkaa. Manuaaliin vaan GL4-luokan öljyä.

        Käytin aikanaan vastaavaa Power Up-lisäainetta (90-luvulla) ja totta se on, että kone kävi tasaisesti. Kun lopetti käytön, niin lämpiämisvaiheessa koneen vibrat palasivat. Kulutukseen vaikutusta en huomannut (prosenteissa liikutaan). Sitten kun luin tästä suolahappojutusta, niin lopettelin käytön. Kävi jälkeenpäin mielessä, että kun luovuin autosta 14-vuotiaana, niin siinä viisi vuotta vanhaan pakoputkeen oli syöpynyt alkupäähän pikku reikiä.

        Ja tosta vaihteistoon laitosta on kokemus, kun laitoin ehkä liikaa, niin rupes vaihtaessa lyömään sormille. No sama vaikutus on jos laitat väärät liian liukkaat vaihteistoöljyt.

        Olis kiva, jos teoriani olisi väärä. Tämän tyypin lisäaineisiin luen myös Pro-Long- nimisen aineen. Kertokoon joku, jos vaikuttava aine on muu kuin cp.


      • x-1r
        ile D-4D kirjoitti:

        tää x-1r teho haiskahtaa klooratuille paraffiineille (clorified paraffins). Toimii hienosti pintapaineen keston lisääjänä leikkausöljyissä, mutta moottorin kuumuudessa voipi muuttua suolahapoksi (HCl). Ja vaihteistoon ei kannata laittaa, kun synkrot vaatii toimiakseen riittävästi kitkaa. Manuaaliin vaan GL4-luokan öljyä.

        Käytin aikanaan vastaavaa Power Up-lisäainetta (90-luvulla) ja totta se on, että kone kävi tasaisesti. Kun lopetti käytön, niin lämpiämisvaiheessa koneen vibrat palasivat. Kulutukseen vaikutusta en huomannut (prosenteissa liikutaan). Sitten kun luin tästä suolahappojutusta, niin lopettelin käytön. Kävi jälkeenpäin mielessä, että kun luovuin autosta 14-vuotiaana, niin siinä viisi vuotta vanhaan pakoputkeen oli syöpynyt alkupäähän pikku reikiä.

        Ja tosta vaihteistoon laitosta on kokemus, kun laitoin ehkä liikaa, niin rupes vaihtaessa lyömään sormille. No sama vaikutus on jos laitat väärät liian liukkaat vaihteistoöljyt.

        Olis kiva, jos teoriani olisi väärä. Tämän tyypin lisäaineisiin luen myös Pro-Long- nimisen aineen. Kertokoon joku, jos vaikuttava aine on muu kuin cp.

        Kiitos vastauksista, SoToy ja ile D-4D

        Jätän sitten laittamatta vaihteistoon, sillä se tosiaankin saattaa vaikuttaa siihen kitkaan yllättävällä tavalla.

        Tuosta x1r:n koostumuksesta ja nimenomaan ongelmallisesta klooratusta paraffiinistä löysin selkeän vastauksen valmistajan sivuilta. He ovat ilmeisesti aineen koostumuksella varmistaneet, ettei tätä HCl pääsisi missään tapauksessa syntymään. (siinä viimeisessä kappaleessa)
        http://www.x1r.com.my/Chlorinated_Paraffins_75_1.htm

        Jatkan x-1r:n käyttöä öljyn seassa ja lopettelen tämän offtopick-kirjoittelun. Jatkakaa RVS:stä :)


      • SoToy
        SoToy kirjoitti:

        RVS moottorissa >500 km matkan, vaihteistossa n 300 km. Kulutus about ennallaan. Moottori ehkä kay aavistuksen verran tasaisemmin ja saattaa olla että ylämäessä tarvitsee polkea vähemmän kaasua kuin ennen. Öljyt eivät näytä mustuneen havaittavasti, ainakaan ensimmäisen 200 km matkan jälkeen.

        Laatikon toiminnassa on tapahtunut selvä muutos. Laatikosta on tullut aiempaa "jäykempi" ja vaihteiden asennoista täsmällisemmät. Laatikko on tuntumaltaan kuin uutena. Pykälät eivät kuitenkaan sujahda silmään aikaisempaa liukkaammin.

        Testi jatkuu ja rullailen viikon aikana n 1000 km lisää.

        Toinen kokemus. RVS ennaltaehkäisevä käsittely yariksen (1.3/~70 tkm) moottoriin. 1500 km takana ja on totean että ei suurta muutosta havaittavissa. Kulutus ei alennut havaittavasti, mutta yläkierrosalueelle tuli hieman lisää vääntöä. Mittarin mukaan 130 km/h matkanopeus pysyy yllä kevyen tuntoisesti entuudestaan aikas alavireisellä moottorilla.

        Saattaa olla että RVS:n vaikutukset tuntuvat eniten kuluneessa moottorissa.


      • ..Auto-Antero
        SoToy kirjoitti:

        Toinen kokemus. RVS ennaltaehkäisevä käsittely yariksen (1.3/~70 tkm) moottoriin. 1500 km takana ja on totean että ei suurta muutosta havaittavissa. Kulutus ei alennut havaittavasti, mutta yläkierrosalueelle tuli hieman lisää vääntöä. Mittarin mukaan 130 km/h matkanopeus pysyy yllä kevyen tuntoisesti entuudestaan aikas alavireisellä moottorilla.

        Saattaa olla että RVS:n vaikutukset tuntuvat eniten kuluneessa moottorissa.

        "yläkierrosalueelle tuli hieman lisää vääntöä."

        RUAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAA


    • SoToy

      Kokeilu suoritettu. 9 vrk/1534 km RVS moottorissa ja noin 1300 km matkan vaihteistossa. Kokeilun tuloksia ja johtopäätöksiä odotettavissa viikonlopun aikana.

      • SoToy

        Moottori. Käynnistyminen nopeutui ehkä ihan aavistuksen verran. Ei dramaattista muutosta. Moottorin käyntiääni pehmeni ja käynti muuttui tasaisemmaksi. Suurin havaitsemani muutos tapahtui väännön kasvamisena. Ennen RVS:ää kiihtyvyydestä viidennellä vaihteella ei juuri voinut puhua. Nopeuden lisäämiestä kylläkin. RVS:n lisäämisen jälkeen vääntö parani selvästi. Konkreettisimmillaan väännön parantumisen voi todeta viitosella kiihdyttäessä esim. kun rajoitus muuttuu 80:stä 100:aan. Toki nopeuden lisäämisen saattoi tehdä viitosella myös ennen RVS:ää, mutta RVS:n lisäämisen jälkeen nopeuden nostaminen on huomattavasti helpompaa. Rajoitusalueella 120 km/h tuntuva muutos on kun nopeus pysyy yllä aikaisempaa tasaisemmin ilman, että kaasua tarvii pumpata. Ohituskiihtyvyys kaasu pohjassa parani tuntuvasti. Moottorijarrutuksen heikentymistä en havainnut.
        Todennäköisesti puristukset sylintereissä kasvoivat ja/tai tasaantuivat sylintereiden välillä, kuten oli luvattu. Voisi kuvitella että suorituskyvyn muutos heijastuisi selvästi ja havaittavasti kulutukseen, mutta toistaiseksi en voi vetää varmoja johtopäätöksiä. Viikon ajot kulkivat hieman poikkeuksellisia reittejä. Ainakaan kulutus ei ole noussut. Mahdollinen muutos kulutukseen selviää lähiviikkojen aikana kun sahaan tavanomaista reittiäni useampaan kertaan.
        Muutokset moottorissa tapahtuivat jo 50-100 km ajon jälkeen. Kun RVS:n lisäsi öljyn sekaan, kitkan kasvamisen havaitsi heti. Tyhjäkäynti kävi raskaaksi ja moottori meinasi sammua. Tilanteessa ennen RVS:ää tyhjäkäynti oli hyvin tasainen. RVS:n tehtyä tehtävänsä tyhjäkäynti normalisoitui.
        Vaihteisto. Vaihteensiirto liukastui selvästi. Ykkösen päälle saaminen vauhdista parani tuntuvasti. Myös muiden vaihteiden kytkeminen helpottui, mutta ei ehkä niin tuntuvasti kuin olisin odottanut. Synkronointi ei ainakaan parantunut, jos ei paljoa huonontunutkaan. Vaihteiston ulvominen väheni huomattavasti, mutta ei poistunut ihan kokonaan. Muutokset vaihteistossa antoivat odottaa itseään lähemmäs 500 km. Ehkä vaihteisto käy kevyessä ajossa aika viileänä?
        Kokeilu vakuutti minut aineen toiminnasta ja yritin eilen ostaa toisen G4 paketin kakkosautoon, mutta ostamatta jäi kun jälleenmyyjä ei ollut puljussansa. RVS-aineita on hankala ostaa kun jälleenmyyjiä ei tavoita edes arkena työaikaan. Kokemus kahdesta eri puljusta. Omien kokemusteni perusteella voisin suositella RVS:ää lisäämään/palauttamaan moottorin suorituskykyä. Itse en ollut huomannut että oman autoni moottori olisi väljentynyt uudesta, mutta niin vain tuli lisää ugaa, vaikka moottori ei ole koskaan syönyt öljyä.

        Nämä kokemukset olivat ihan kokonaan omilla rahoilla hankittuja ilman mitään whatsoever sponsorointia. RVS muuten nosti hintojansa pari viikkoa takaperin.


    • ajotyyli.....

      ajotyyli vaikuttaa varsinkin tojotoissa paljon, 1,0 litran luokkaa keskimäärin ja kaupungissa 2 litrsan luokkaa, kun tojotat ovat niin herkkiä kiihtymään, ja sitten taas on hidastusta.

      vetävät paljon polttoainetta kiihdytyksessä, verrattuna laiskempiin moottoreihin joilla ajotyyli ei ratkaise paljoa.

      en kyllä laittaiis tuollaisia mömmöjö,
      antasin asian kiertää myisin seuraavalle typerykselle.

      toki tiedän että on laadukkaampia öljyjä, mutta sitten on erikseen ihmeaineet joihin en usko,ne ovat rahastusta.

      mobil, shell, castrol 5w-40 on riittävän hyvä öljy,
      paremmat ei vaikuta kuin ehkä 1-3 %, kun sinun ajotyylisi vaikutus on 10-15 % ,
      lisäksi
      yleensä on moottoille hyväksi että ei tuollaisia käytä ja taas siirry normaaliöljyyn.

      - paljon saat kulumaan polttoainetta jos varsinkin pikkukaupungissa lähdet heti vihreällä vaikka näet että joudut heti hidastaman jalankulkijan takia kääntyessäsi.

      ym monissa asioissa, turhissa kiihdytyksissä joiss näet että seuraavaksi joutuu hidastamaan.
      Paljon myös kuluttaa edelläolevan lähietäisyydellä ajo,kaasu jalka automaattisesti liikkuu ja se syö ainetta.

      Vanhana ihme se kumma, autoihin ei tule vikoja, ei mitään useammin kuin ehkä 50tkm ajolla eikä ain silloinkaan, samoin samalla autolla kulutukseni aina 1.0-2.0 litraa /100 vähemmän kuin nelikymppisellä lapsillani.

      • SoToy

        Puhut vastoin parempaa tietämystä ja ilman omakohtaista kokemusta. Miten selität TÜV:n, Rautaruukin, TV2 Puskuri-ohjelman ja muiden ainetta todistettavastio testanneiden tieteellistä tasoa olevat näytöt?

        Hyväkään luulo tai uskomus ei ole tiedon arvoinen.


      • ajotyyli.....
        SoToy kirjoitti:

        Puhut vastoin parempaa tietämystä ja ilman omakohtaista kokemusta. Miten selität TÜV:n, Rautaruukin, TV2 Puskuri-ohjelman ja muiden ainetta todistettavastio testanneiden tieteellistä tasoa olevat näytöt?

        Hyväkään luulo tai uskomus ei ole tiedon arvoinen.

        jos olit kanssani erimieltä, olisit voinut eritella 2-3 kohtaa.

        Muita en ole katsellut kuin joskus Puskuri-ohjelmia, ne ovat pelkkää hupiohjelmaa,
        lisäksi en pihä asioista joithin he innostuvat.

        Niin, olen alalla ollut koko elämäni 38 vuotta, olen myös hyvin säästäväinen ja ajatteleva auton- kodin yms suhteen, koska on pitänyt kasvattaa 6 lasta,
        lisäksi voin mainita, lähes ksikki olen itse huoltanut eikä kaikissa huoltokirjoissa ole yhtään leimaa.
        viimeiset 15 v on ollut perhekokonaisuudessa 5-9 autoa, nyt on 6 omaa ja 3 työduhdeautoa.

        kaikki, paitsi 2 ollaan ostettu uutena ja 8 haettu itse satamsata saakka.

        mielipiteitä mahtuu mailmaan.

        Oletko muuten esim. yhtä ajatellut, kuinka saasteista ja pölyistä ilma on jos ajat toisen auton lähituntumassa takana, verrattuna ylio 100 m etäisyyteen,.
        Luuletko muuten jos ajat perässä, tajuavasi heti että edelläoleva jarruttaa täysillä,
        et, vaan ajat perään, olen nähnyt jo 4 peräänajioa kesällä ja useita talvella.
        Meidänkin autoihin on ajanut jo 6 perään kaupungin liikennevaloissa.

        nimim. yhteensä ajettu 3-4 miljoonaa km ei yhtään kolaria, ,,,,,koputtaa


      • SoToy
        ajotyyli..... kirjoitti:

        jos olit kanssani erimieltä, olisit voinut eritella 2-3 kohtaa.

        Muita en ole katsellut kuin joskus Puskuri-ohjelmia, ne ovat pelkkää hupiohjelmaa,
        lisäksi en pihä asioista joithin he innostuvat.

        Niin, olen alalla ollut koko elämäni 38 vuotta, olen myös hyvin säästäväinen ja ajatteleva auton- kodin yms suhteen, koska on pitänyt kasvattaa 6 lasta,
        lisäksi voin mainita, lähes ksikki olen itse huoltanut eikä kaikissa huoltokirjoissa ole yhtään leimaa.
        viimeiset 15 v on ollut perhekokonaisuudessa 5-9 autoa, nyt on 6 omaa ja 3 työduhdeautoa.

        kaikki, paitsi 2 ollaan ostettu uutena ja 8 haettu itse satamsata saakka.

        mielipiteitä mahtuu mailmaan.

        Oletko muuten esim. yhtä ajatellut, kuinka saasteista ja pölyistä ilma on jos ajat toisen auton lähituntumassa takana, verrattuna ylio 100 m etäisyyteen,.
        Luuletko muuten jos ajat perässä, tajuavasi heti että edelläoleva jarruttaa täysillä,
        et, vaan ajat perään, olen nähnyt jo 4 peräänajioa kesällä ja useita talvella.
        Meidänkin autoihin on ajanut jo 6 perään kaupungin liikennevaloissa.

        nimim. yhteensä ajettu 3-4 miljoonaa km ei yhtään kolaria, ,,,,,koputtaa

        1. "toki tiedän että on laadukkaampia öljyjä, mutta sitten on erikseen ihmeaineet joihin en usko,ne ovat rahastusta."

        Lue RVS:n sivuilta puolueettomien laboratorien ja tarkastuslaitosten raportteja. Pitää sun olla melko sälli jos kiistät tieteellistä tasoa olevat tutkimustulokset.

        2. "lisäksi yleensä on moottoille hyväksi että ei tuollaisia käytä ja taas siirry normaaliöljyyn."

        Mistä öljystä tarkalleen ottaen ei kannata siirtyä mihin öljyyn ja kuka on tutkinut, tai millä perusteella ei kannata vaihtaa öljyn merkkiä?

        3. "Muita en ole katsellut kuin joskus Puskuri-ohjelmia, ne ovat pelkkää hupiohjelmaa, lisäksi en pihä asioista joithin he innostuvat.".

        Puskuri teetätti ja maksoi puolueettoman testauksen jossa RVS-käsiteltyä sierraa ajettiin 160 km, minkä jälkeen moottorista ei mitattu kulumia. Pääsisikö sinun hyvillä öljyillä ajaamaasi autoa 160 km ilman öljyjä, vai voisiko "ihmeaineessa" sittenkin olla jotain toiminnallisuutta? Öljyittä ajaminen todisti ihmeaineen toiminnallisuuden.

        Yleisesti ottaen ihmeenä pidetään tapahtumaa, jota ei kyetä ymmärtämään.


      • ajotyyli.....
        SoToy kirjoitti:

        1. "toki tiedän että on laadukkaampia öljyjä, mutta sitten on erikseen ihmeaineet joihin en usko,ne ovat rahastusta."

        Lue RVS:n sivuilta puolueettomien laboratorien ja tarkastuslaitosten raportteja. Pitää sun olla melko sälli jos kiistät tieteellistä tasoa olevat tutkimustulokset.

        2. "lisäksi yleensä on moottoille hyväksi että ei tuollaisia käytä ja taas siirry normaaliöljyyn."

        Mistä öljystä tarkalleen ottaen ei kannata siirtyä mihin öljyyn ja kuka on tutkinut, tai millä perusteella ei kannata vaihtaa öljyn merkkiä?

        3. "Muita en ole katsellut kuin joskus Puskuri-ohjelmia, ne ovat pelkkää hupiohjelmaa, lisäksi en pihä asioista joithin he innostuvat.".

        Puskuri teetätti ja maksoi puolueettoman testauksen jossa RVS-käsiteltyä sierraa ajettiin 160 km, minkä jälkeen moottorista ei mitattu kulumia. Pääsisikö sinun hyvillä öljyillä ajaamaasi autoa 160 km ilman öljyjä, vai voisiko "ihmeaineessa" sittenkin olla jotain toiminnallisuutta? Öljyittä ajaminen todisti ihmeaineen toiminnallisuuden.

        Yleisesti ottaen ihmeenä pidetään tapahtumaa, jota ei kyetä ymmärtämään.

        1. V En löytänyt ihmeaineiden uskottavaa testiä, lisäksi jos ne olisivat ”niin hyviä”, miksi ne eivät olisi yleistyneet. siinäpä kysymys ?

        Olen lukenut useiden kymmenien ihmeaineiden tuloksia 50v ajan ja huomannut, että hetken jälkeen useimmat poistuvat, tai muuttavat nimeä. Muutamat ylimainostetutkaan eivät koskaan saa ilmaa siipiensä, juuri ja juuri pysyvät markkinoilla.
        .

        2. V Jo siitä asti kun iskä autoilun aloitti 1948, oltiin sitä mieltä, että öljymerkin vaihto ei ole hyväksi, jos ei varmasti tiedä/luule että uusi on parempaa öljyä ja jatkuva vaihto on haitaksi.
        Toki jatkuvakaan vaihto ei heti tuhoa moottoria, mutta varmasti nopeuttaa sitä ja lisää myös polttoaineen kulutusta, koska aina moottoriin jää 15% vanhaa ja yhteisseos on aina sitä huonompaa jota on 10 %, tai vieläkin huonompaa.

        Meillä on ajettu n. 18 autoa uudesta 160–220 000 km, yksikään ei ole kuluttanut erityisemmin, eikä vm 1982 ja uudempiin ole koskaan tarvinnut lisätä öljyä. 2000 luvulla ostetuisa ei ole yhtään kulutusta vaikka mittarissa on 190 000 km ja autotallissa katson.


        ” Mistä öljystä tarkalleen ottaen ei kannata siirtyä mihin öljyyn ja kuka on tutkinut, tai millä perusteella ei kannata vaihtaa öljyn merkkiä? ”

        2. vastaus jatkuu. EIKÖS sinulla ole tuohon faktatietoa, katso nyt liitä luotettavia testejä.

        Olen tilapäisesti kokeillut öljymerkkejä 1966 ja 1967 syy oli se että jouduin lähtemään pakkasesta joka päivä. Kokeilin suppilosta valuttamalla ja oikein moottorissa, -30–40 asteessa.
        Merkeissä oli paljon eroja, vaikka olivat 5w alkuisin , toiset lähtivät 2 min ajon jälkeen, kun sammutti moottorin ja käynnisti ”kuin kesällä käymään”, toiset olivat vielä 6 min ajon jälkeen uudelleenkäynnisteessä jäykkiä. Tietysti ne kuluttavat enemmän polttoainetta jotka ovat kauan jäykkiä.
        Olihan myös käynnistysjäykkyydessä suuria eroja, silloin oli Mobil 5w-20 notkeinta.

        (yksim öljy oli 0w alkuinen joka oli 5w jäykempää ja jäykistyi kun oli ajanut 1500 km erittäin jäykäksi., ajoin joka päivä 300-500 km)



        3. ”Öljyittä ajaminen todisti ihmeaineen toiminnallisuuden.”

        Olen muuten tuon pätkän hieman nähnyt, en muista katsoinko loppuun.

        Mutta voi hyvä ystävä, kysy nyt vielä autokorjaamoilta, fiksun tuntuisilta ihmisiltä tuota asiaa, sellaisilta kun ovat sinulle uskottavia ja oikeita ystäviä, jotka kertovat totuuden, eivätkä vähättele, tai mielistele asioita.

        Ota huomioon, moni, ehkä kaikki autonvalmistajat kieltävät useita, tai kaikki lisäaineiden käytöt, jos lisäaineet olisivat hyviä, toki autonvalmistajat antaisivat auton omistajan tuhlata rahojaan ja automerkki saisi hyvä mainetta kun auto olisi erittäin kestävä !


      • ajotyyli.....
        ajotyyli..... kirjoitti:

        1. V En löytänyt ihmeaineiden uskottavaa testiä, lisäksi jos ne olisivat ”niin hyviä”, miksi ne eivät olisi yleistyneet. siinäpä kysymys ?

        Olen lukenut useiden kymmenien ihmeaineiden tuloksia 50v ajan ja huomannut, että hetken jälkeen useimmat poistuvat, tai muuttavat nimeä. Muutamat ylimainostetutkaan eivät koskaan saa ilmaa siipiensä, juuri ja juuri pysyvät markkinoilla.
        .

        2. V Jo siitä asti kun iskä autoilun aloitti 1948, oltiin sitä mieltä, että öljymerkin vaihto ei ole hyväksi, jos ei varmasti tiedä/luule että uusi on parempaa öljyä ja jatkuva vaihto on haitaksi.
        Toki jatkuvakaan vaihto ei heti tuhoa moottoria, mutta varmasti nopeuttaa sitä ja lisää myös polttoaineen kulutusta, koska aina moottoriin jää 15% vanhaa ja yhteisseos on aina sitä huonompaa jota on 10 %, tai vieläkin huonompaa.

        Meillä on ajettu n. 18 autoa uudesta 160–220 000 km, yksikään ei ole kuluttanut erityisemmin, eikä vm 1982 ja uudempiin ole koskaan tarvinnut lisätä öljyä. 2000 luvulla ostetuisa ei ole yhtään kulutusta vaikka mittarissa on 190 000 km ja autotallissa katson.


        ” Mistä öljystä tarkalleen ottaen ei kannata siirtyä mihin öljyyn ja kuka on tutkinut, tai millä perusteella ei kannata vaihtaa öljyn merkkiä? ”

        2. vastaus jatkuu. EIKÖS sinulla ole tuohon faktatietoa, katso nyt liitä luotettavia testejä.

        Olen tilapäisesti kokeillut öljymerkkejä 1966 ja 1967 syy oli se että jouduin lähtemään pakkasesta joka päivä. Kokeilin suppilosta valuttamalla ja oikein moottorissa, -30–40 asteessa.
        Merkeissä oli paljon eroja, vaikka olivat 5w alkuisin , toiset lähtivät 2 min ajon jälkeen, kun sammutti moottorin ja käynnisti ”kuin kesällä käymään”, toiset olivat vielä 6 min ajon jälkeen uudelleenkäynnisteessä jäykkiä. Tietysti ne kuluttavat enemmän polttoainetta jotka ovat kauan jäykkiä.
        Olihan myös käynnistysjäykkyydessä suuria eroja, silloin oli Mobil 5w-20 notkeinta.

        (yksim öljy oli 0w alkuinen joka oli 5w jäykempää ja jäykistyi kun oli ajanut 1500 km erittäin jäykäksi., ajoin joka päivä 300-500 km)



        3. ”Öljyittä ajaminen todisti ihmeaineen toiminnallisuuden.”

        Olen muuten tuon pätkän hieman nähnyt, en muista katsoinko loppuun.

        Mutta voi hyvä ystävä, kysy nyt vielä autokorjaamoilta, fiksun tuntuisilta ihmisiltä tuota asiaa, sellaisilta kun ovat sinulle uskottavia ja oikeita ystäviä, jotka kertovat totuuden, eivätkä vähättele, tai mielistele asioita.

        Ota huomioon, moni, ehkä kaikki autonvalmistajat kieltävät useita, tai kaikki lisäaineiden käytöt, jos lisäaineet olisivat hyviä, toki autonvalmistajat antaisivat auton omistajan tuhlata rahojaan ja automerkki saisi hyvä mainetta kun auto olisi erittäin kestävä !

        Yleisesti ottaen uskon kehitykseen, mutta Huu Haa jutut ovat erikseen.


    • Bemarin käsitellyt

      Laitanpa jatkoksi oman kokemukseni RVS –tuotteesta. Tein RVS käsittelyn valmistajan ohjeen mukaisesti n. 250 tkm. ajetun BMW:n moottoriin (M50B25), vaihteistoon ja perään. Ko. autolla olin ajanut ennen käsittelyä noin 50 tkm. ja käsittelyn jälkeen ajoin vielä reilut 50 tkm ennen pois myyntiä.
      Melko pian käsittelyn jälkeen olin havaitsevinani imunokka-akselin säätöyksikön (Vanos) pitämän kolkottavan sivuäänen vaimenneen hieman ja myöskin tuntui, että auto jaksoi vetää viitosvaihteella hieman alempaa, eli viitosella saattoi ajella kaupunkinopeutta mukavammin kuin ennen käsittelyä. On vaikea sanoa olivatko havainnot psykologisia vai oliko vaikutus todellinen. Varsinaista suorituskyvyn paranemista en havainnut, enkä myöskään eroa polttoaineenkulutuksessa tai auton muussa toiminnassa. Tosin mahdollista pientä muutosta kulutuksessa on sekalaisessa ajossa mahdoton todentaa.

      Vanoksen sivuääni palautui ennalleen ja koveni tasaisesti kilometrien karttuessa, kuten kyseisessä moottorityypissä on tapana, RVS -aineesta huolimatta. Varsinaisia vikoja moottorin tai voimansiirron komponentteihin ei ajamieni kilometrien aikana ilmaantunut, mutta en usko aineella olleen vaikutusta tai sen hidastaneen komponenttien kulumista - tosin tätäkin on mahdoton todentaa.

      En ole käyttänyt RVS –tuotteita kyseisen kokeilun jälkeen, koska en koe niihin tehdyn investoinnin maksavan itseään takaisin tavallisessa päivittäisessä autoilussa.

    • Täyttä tuubaa!

      Vai että oikein suorituskyvyn kasvua, kulutuksen alenemista ja hiljaisempi käynti? Jokainen olkoot uskolleen autuas! Jos noista mömmöistä oikeesti olis hyötyä niin niitähän olis jo lisäaineistettuna normiöljyihin. Taas on hyväuskoisia höynäytetty ja otettu rahat poies turhasta.

      Meinaatko tosiaan että joku uskoo jonkun huijarikauppiaan nettisivuilla julkaistuihin "tieteellisiin" tutkimustuloksiin?

      Meitä on moneen junaan ja...

    • Eskon Kiesi

      RVS-öljyä kymmeniin autoihin kokeilleena tiedän, että tuote on toimiva ja tekee sen, mitä luvataan. Ei Saksassa anneta TÜV-hyväksyntää jollekin paska-öljylle. Ja monet tieteelliset testit puoltavat, että ryssien öljy on ihmetavaraa. Tyhmä suomalainen ei sitä tietysti usko, kun on ajanut 20 autolla miljoonia km ja isikin tiesi jo sanoa, että ei ole mitään ihmeaineita. On vain bensaa ja moottoriöljyä. Hölmöt.

    • pseudotieteilijä

      jessus mitä pseudotieteellisiä lisäainekauppureita taas on liikenteessä.

      aloitetaan ensin vääntömomentista, autotehtaat ovat yli 40 vuoden tuotekehityksellä lisänneet moottorien vääntömomenttia noin 15%,
      (1970 vääntömomentti kaasutinkoneissa/ 8 venttiilisissä/kärjellisissä sytytyslaitteisissa koneissa oli kokoluokkaa 82-87nm/ iskutilavuuslitra ja nykyään DI koneissa päästään 103nm/ litra) mukaan on tullut moniventtiilitekniikka,elektroninen moottorin ohjaus, muuttuvapituuksista imusarjaa, säätyvää nokka-akselia ym kerrospolttoa , investoinnit lienevät noilla kaikilla autonvalmistajilla reilun 40 vuoden aikana monta kertaluokkaa valtion vuosibudjetti ja miesvoima niiden tutkimiseen on käytännössä rajaton.

      tuosta 15 prosentista suurimmat muutokset ovat moottorin sisäisten kitkojen ja täytösasteen muutoksissa eli kaikki muut muutokset ovat kokoluokkaa prosentin alapuolelle.

      sitten joku seppo hikiältä tulee väittämään että jollain ihmeaineella saavutetaan 5-15% muutos esimerkiksi vääntömomenttiin, ei jumalauta, jos tuo olisi totta niin autotehtaat kilpaa löisivät rahaa tuuttiin että saisivat patentin ostettua mokomalle
      ja keskijä hukkuisi rahaan, miljardi ei olisi tuossa raha eikä mikään ja joku toope sitä myy kymppien purkkihinnoilla.

      nyt järki käteen ja jättäkää ne ihmelitkut kauppaan.

      vanha viisaus pitää näemmä vieläkin kutinsa että joka hetki syntyy uusia kusetettavia, milloin verkostomarkkinointiin, milloin käärmeöljyjen myyntiin...


      tsiisus

      • SoToy

        Duoda duoda. Jossain luki joskus että RVS olisi alumiinijauhetta joka hioo kitkapintoja. Näin muodoin vaikutus perustuisi moottorinosien keskinäiseen hioutumiseen. Oli miten oli, testausalusta liikkuu edelleen. 370 tkm tikissä, 0-öljyt, ei syö öljyä ja päästöarvot kuin uudessa.


      • JoopatiJoopa

        "aloitetaan ensin vääntömomentista, autotehtaat ovat yli 40 vuoden tuotekehityksellä lisänneet moottorien vääntömomenttia noin 15%,
        (1970 vääntömomentti kaasutinkoneissa/ 8 venttiilisissä/kärjellisissä sytytyslaitteisissa koneissa oli kokoluokkaa 82-87nm/ iskutilavuuslitra ja nykyään DI koneissa päästään 103nm/ litra) mukaan on tullut moniventtiilitekniikka,elektroninen moottorin ohjaus, muuttuvapituuksista imusarjaa, säätyvää nokka-akselia ym kerrospolttoa , investoinnit lienevät noilla kaikilla autonvalmistajilla reilun 40 vuoden aikana monta kertaluokkaa valtion vuosibudjetti ja miesvoima niiden tutkimiseen on käytännössä rajaton."

        Huomaa ettet ymmärrä moottoriteknologiasta juuri mitään. Lisääntynyt keskimääräinen vääntömomentti johtuu nousseista puristussuhteista. Se on todennäköisesti aiheuttanut yli 95% tuosta vääntömomentin suurenemisesta.

        "tuosta 15 prosentista suurimmat muutokset ovat moottorin sisäisten kitkojen ja täytösasteen muutoksissa eli kaikki muut muutokset ovat kokoluokkaa prosentin alapuolelle."

        Sitten seuraavaan ongelmaasi, eli prosenttilaskentaan. Kun lukuarvo nousee 82:sta 103:een, nousu ei ole prosenteissa 15, vaan se on 25,6%.

        "sitten joku seppo hikiältä tulee väittämään että jollain ihmeaineella saavutetaan 5-15% muutos esimerkiksi vääntömomenttiin"

        Huomaa ettet ole tutustunut aiheeseen. Tuo 5-15% muutos (en jaksa nyt tarkistaa mitä oikeasti luvataan tai väitetään valmistajan sivulla) tapahtuu, kun RVS käsittely tehdään paljon ajettuun moottoriin, joka ei ole enää uudenveroisessa kunnossa.

        Sillä ei suurenneta uuden moottorin arvoja, vaan "korjataan" vanhaa.

        "nyt järki käteen ja jättäkää ne ihmelitkut kauppaan."

        Oletko kokeillut aineen toimivuutta esimerkiksi 300tkm ajettuun autoon? Minä olen, ja voin sanoa että toimii.

        "vanha viisaus pitää näemmä vieläkin kutinsa että joka hetki syntyy uusia kusetettavia, milloin verkostomarkkinointiin, milloin käärmeöljyjen myyntiin..."

        Vanha viisaus pätee myös siitä, että ne jotka vähiten tietävät, pitävät kovinta älämölöä.


      • totuustuollasattuu
        JoopatiJoopa kirjoitti:

        "aloitetaan ensin vääntömomentista, autotehtaat ovat yli 40 vuoden tuotekehityksellä lisänneet moottorien vääntömomenttia noin 15%,
        (1970 vääntömomentti kaasutinkoneissa/ 8 venttiilisissä/kärjellisissä sytytyslaitteisissa koneissa oli kokoluokkaa 82-87nm/ iskutilavuuslitra ja nykyään DI koneissa päästään 103nm/ litra) mukaan on tullut moniventtiilitekniikka,elektroninen moottorin ohjaus, muuttuvapituuksista imusarjaa, säätyvää nokka-akselia ym kerrospolttoa , investoinnit lienevät noilla kaikilla autonvalmistajilla reilun 40 vuoden aikana monta kertaluokkaa valtion vuosibudjetti ja miesvoima niiden tutkimiseen on käytännössä rajaton."

        Huomaa ettet ymmärrä moottoriteknologiasta juuri mitään. Lisääntynyt keskimääräinen vääntömomentti johtuu nousseista puristussuhteista. Se on todennäköisesti aiheuttanut yli 95% tuosta vääntömomentin suurenemisesta.

        "tuosta 15 prosentista suurimmat muutokset ovat moottorin sisäisten kitkojen ja täytösasteen muutoksissa eli kaikki muut muutokset ovat kokoluokkaa prosentin alapuolelle."

        Sitten seuraavaan ongelmaasi, eli prosenttilaskentaan. Kun lukuarvo nousee 82:sta 103:een, nousu ei ole prosenteissa 15, vaan se on 25,6%.

        "sitten joku seppo hikiältä tulee väittämään että jollain ihmeaineella saavutetaan 5-15% muutos esimerkiksi vääntömomenttiin"

        Huomaa ettet ole tutustunut aiheeseen. Tuo 5-15% muutos (en jaksa nyt tarkistaa mitä oikeasti luvataan tai väitetään valmistajan sivulla) tapahtuu, kun RVS käsittely tehdään paljon ajettuun moottoriin, joka ei ole enää uudenveroisessa kunnossa.

        Sillä ei suurenneta uuden moottorin arvoja, vaan "korjataan" vanhaa.

        "nyt järki käteen ja jättäkää ne ihmelitkut kauppaan."

        Oletko kokeillut aineen toimivuutta esimerkiksi 300tkm ajettuun autoon? Minä olen, ja voin sanoa että toimii.

        "vanha viisaus pitää näemmä vieläkin kutinsa että joka hetki syntyy uusia kusetettavia, milloin verkostomarkkinointiin, milloin käärmeöljyjen myyntiin..."

        Vanha viisaus pätee myös siitä, että ne jotka vähiten tietävät, pitävät kovinta älämölöä.

        joopatijoo, ensiksi prosenttilaskuun vetäisin lukemat vanhasta perustaunuksesta toiseen ääripäähän eli nyky esim volkkarin tsi DI koneeseen ja silloin se ero on 87--> 102nm. vaihteluväli on tuossa vain että me muut ymmärretään mittakaava mistä puhutaan.

        sitten seuraava huuhaa ukon turina, ei kyse ole puristussuhteesta vaan puristuksen loppupaineesta ja nakutusrajasta mihin vaikuttaa melko paljon venttiilien ajoitus(muuttuva), moottorinohjauksen tarkkuus(nykyelektroniikka vs old scool kärkisytytys/ kaasutin) millä seokset ovat homogeenisempiä ja sytytystarkkuuden vaihteluvälin takia päästään ennakot latomaan paljon lähemmäksi optimia ilman että joku putki sillointällöin nakuttaisi.
        kärkisytytyksessä joutui optimista peruuttelemaan useita asteita vain koska sytytysaika vaihteli useita asteita mekaanisten välysten takia virranjakajassa.
        seuraava iso muutos on tietysti täytösaste millä se todellinen vääntömomentin kasvu saadaan aikaiseksi eli moniventtiilitekniikan mahdollistama 5-10%täytösasteen paraneminen. oletko kuullut pulssi/ paineaaltoahtamisesta ? dynaamisista painevaihteluista??

        oletko ikinä edes leikkinyt uusien nykyvehkeiden moottoriohjauksien kanssa, tehnyt 3d syöttö ja sytytyskarttoja, ohjelmoinut säätyvien nokka-akselien ajoituksia ?? ymmärrätkö edes mistä puhutaan ?



        ja seuraavaan, kuulut näemmä siihen essonbaariihmisryhmään ketä investoituaan käärmeöljyihin
        ei osaa myöntää tehneensä urpoa hankintaa vaan sitä pitää puolustella jopa
        nettifoorumilla, uskottavuutesi olisi ollut paljon korkeammalla ilman että sijoitit, itsesi upeasti tuohon 5% kerhoon.

        niinkuin aikaisemmin sanottua, joka sekunti syntyy uusia kusetettavia.


    • harmittaakusettajat

      hahaha, meillä kävi juuri eilen tuommoinen huru-ukko myymässä RSV ihmelitkujaan, naurettiin oikein porukalla ulos se, ukko tarjoili juuri tuota pseudojargonia metallipintojen kasvusta ja suprajohtavista laakeripinnoista.

      äijällä ei ollut mitään muuta tarjota kuin esimerkkejä erkistä siuntuissa, sven tuuvasta fillarinketjuista ruotsista ym mutta metallurgiasta ei tiennyt muuta kuin mitä oli esitteestä lukenut. urpo ja urpon kohtelun ansaitsi

      • ylikolomelitranendiesel

        https://youtu.be/-NymF_vEst0

        Itse laitoin moottoriin ja vaihteistoon öljyjen vaihdon yhteydessä, edellisessä öljynvaihdossa suoritin forte lisäaineella moottorin sisäpesun. Kokemukseni perusteella uskallan suositella, sekä forten että RVS:n tuotteita.


    • sivuseuraaja

      onhan noita ollut maailman sivu, milloin magneetteja linearisoimaan polttoaineen virtausta ja homogenoimaan polttoainetta, milloin öljyparia ja 40% kulutuksen alenemaa, milloin ternimaitoa tekemään ihmeitä, milloin mitäkin ja aina kohderyhmänä on se heikoin 5% ihmisaineksesta.

    • Faktaa_RVSstä
    • huuhaaainnanen

      eli 3 autolla vedetty sekalainen ajomäärä, olosuhteista ei mainintaa, esim syksy aamukäynnistyksineen ym ja ero pakokaasuissa että suurin osa huononi, ja joku arvo parani. polttoainekulutuksena tuo 3-4 prosenttia selittynee esim ulkolämpätilan laskulla jne..

      aivan huuhaa tuote... niinkuin tuossa aiemmin on mainittu, näihin kusetuksiin menee aina se heikoin ainesosa ja niillehän tänä on suunnattukin.
      oikein ostos-tv kuraa.

      jos tuo aine pitäisi edes puoliksi väitteensä niin keksijä rypisi miljardeissa.

    • toimiise

      2,8 idTD Ducato matkailuauto. RVS 8 dieselpaketti koneeseen. Käynti muuttui jo ensimmäisten kymmenien kilometrien matkalla tasaisemmaksi. Nyt n. 1000km ajaneena huomaa selvän eron väännössä varsinkin 5. vaihteella ajaessa. Ei tarvitse kepittää neloselle siellä missä ennen on tarvinnut. Kyllä tämä käärmeöljy tosiaan toimii, mutta ei ole ilmaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2509
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      55
      2214
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      199
      2212
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1732
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1277
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      7
      1252
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      18
      1222
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe