Kuinka kannatus alkoi?

Rehtilädi

Isäni on kannattanut Liverpoolia 70-luvulta lähtien, joten syntyessäni minulle ei annettu paljoa valinnan varaa. Ensimmäisen Liverpool-paitani muistaakseni sain jo kaksivuotiaana eli isäni vain kylmäverisesti päätti, että sinä kannatat Liverpoolia. En edes uskalla ajatella mitä olisi käynyt, jos olisin murrosiässä alkanut glooryhuntata esimerkiksi ManU:a.

Todellinen fanius alkoi minulla viisi kuusi vuotta sitten. Kuten sanoin niin Liverpool on ollut suosikkini jo pikkupojasta lähtien, mutta ei se ollut samanlaista kuin tänä päivänä. Kannattaminen on muuttunut rakkaudeksi ja intohimoksi. Nuoresta iästä huolimatta olen ehtinyt seurata joukkuetta kuitenkin jo aika kauan, mutta vuosi vuodelta mielenkiintoni ja rakkauteni joukkuetta kohtaan vain voimistuu. Kyllä voi sanoa, että Liverpool on iso osa elämääni, jota ilman en osaa, enkä halua elää.

32

1550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse kannatan myös samoja joukkueita kun isäni (vaikka olen naispuolinen). Uskoisin että se on melko tavallista.

      • Tämä on taas näitä

        No "ei vitus ole" vaan "iha vitu ufoa"

        Aloitus on tyypillinen fani provo.


      • Starat on perseestä
        Tämä on taas näitä kirjoitti:

        No "ei vitus ole" vaan "iha vitu ufoa"

        Aloitus on tyypillinen fani provo.

        Urheiluseura on vielä jollain tavalla hyväksyttävä fanituote, koska liikunta on hyväksi kelle tahansa (paitsi että penkkiurheilijaläskit ei kyllä mitään muuta tee ku liho) mutta julkkis tähdet yleisesti ovat ihmis roskaa ja niiden fanitus on pelkästään outoa. Perus superstara on pelkkä rahalla lahjottu hölmö joka luulee olevansa kiinnostava, vaikka kuitenkin joku joka ei tunnistaisi häntä ei pitäisi häntä ollenkaan erikoisena tyyppinä, paitsi ehkä korkeintaan siltä osin että tuo superstara vaikuttaisi harhaisen sekavalta tyypiltä koska olettaa olevansa kiinnostava.


    • <<<

      MUN SUOSIKKEJA TAAS SUOMESTA HJK.HONKA.TPS.
      PALLO-IIROT.HAKA. JA ENGLANNISTA IPSWICH TOWN. HULL CITY. COVENTRY CITY. SAKSASTA SV MAINZ. 1. FC KÖLN JA BAYERN MUNCHEN

    • Wanha pelimies

      Itse olen varmaan aloittajan isän ikäluokkaa, tai vanhempikin. Ymmärrän Liverpoolin fanituksen 1970-luvulla, jolloin seura pelasi (ainoana englantilaisena!) tyylikästä lyhytsyöttöpeliä, tavallaan mannermaista futista. Se miellytti minuakin.

      Toisaalta havaitsin, että Britannian ulkopuolella sellaista pelityyliä harrastettiin enemmänkin sääntönä kuin poikkeuksena ja kiinnostuin, jo 1960-luvun puolella, muistakin eurooppalaisjoukkueista. Erityisesti saksalaisista Bayern München ja espanjalaisista Real Madrid olivat ihailemiani seuroja. Italialaista Juventustakin arvostin, mutta siihen aikaan italialaiset pelasivat liian puolustusvoittosta futista, jotta fanitus olisi noussut samalle tasolle.

      Nykyään Valioliigassa vain valitettavasti on jo liikaa ulkomaalaisia ostopelaajia, lähes 70 %, eikä se voi olla vaikuttamatta epäterveesti Englannin jalkapalloon. Liverpoolkaan ei ole enää se 1970-luvun seura. Eikä menestyskään viime vuosina ole ollut enää samaa läheskään. Viime kaudella taisi sijoitus olla vaatimaton kahdeksas Valioliigassa. Tämä olisi ollut täysin mahdoton jo ajatuksena silloin aikanaan.

    • minä fanitan JEESUSTA

    • njkdghum,fhui

      Lapsellista kun aikuisen miehet puhuvat jostain joukkueen fanituksesta.
      Normaali tervvejärkinen mies unohtaa fanitkset viimeistään 15 vuotiaana.
      Mitä...tun väliä sillä on kuka noi pelit voittaa, nykypäivänä kuitenkin kyse on rahan keräämisestä erilaisin tavoin, vedonjärjestäjät (ml. veikkaus) maksaa ns. ykkössuosikeille häviämisestä..
      Sama formuloissa sun muissa tallimääräyksin mennään ei rehellisin kisoin.

      Ihmeetelen suuresti miksi Suomessa jokunen vuosi sitten nostettiin älämölö kun jossain pesisjutuissa oli sopupeliä... kauhee haloo ja sanktiot ja pelääjille maksettiin pelatut pekit takasin..
      Pesiksessä tosin liikkuu niin pienet rahat veikauksessa että siinä voitiin asia ottaa esille ja uhrata se..Formuloissa on sama sopupeli käynnissä kokoajann mutta siihen ei puututa.. kun on vähän isommista rahoista kyse..

    • Rehtilädi

      Jos Liverpool kaatuisi, olisi kiva nähdä ydinaseisku ruotsiin. Vähän kostoa sille verorahoja vievällä homo"maalle" ja pesismailala vois loput homot mätkiä rajalta takaisin vihreänä hohtavaan ja uppoavaan Bögholmaan
      gahahahahaa


      Venäjä varmaan myösi oikopummin, jolla homoruotsi leimuaisi kivasti

    • jujuujuu

      Stoke on kovin!

    • The king of ±

      Taidan olla voittamaton.

    • 16+12

      Kaikkea hemmettiä sitä kuuleekin.

    • ihme touhua

      Ite en ole ikinä tajunnut koko fanituksen ideaa. En vain ymmärrä että mitä väliä sillä kenellekkään on että miten joku joukkue/urheilija/whatever menestyy. Ei se fani ole kuitenkaan sen voitin eteen tehnyt mitään eikä se siitä voitosta itselleen mitään saa.

    • up.

      KAS,kas....................tänään ei olekkaan uutisoitu HIIPPAREISTA!

    • Ei siirtynyt isältä pojalle. Goonari jo monta vuosikymmentä.

    • bubble forever

      Palsta ku palsta täälä ni joku pahvi-pää huutelee että "tää on selvä provo" vittu mitä sakkia! west-ham on ollu aina ja tulee oleen number 1!!

    • pillupylly

      aika noloo joku jalkapallo... homomaista neitiurheilua.

    • Jinxsi

      Eiköhän nuo fanitus jutut kuulu jollekkin murrosikäiselle. Nuori tarvitsee ihanteita ja toivottavasti hän löytää oikeita ihanteita. Mutta jos joku 30v. vielä fanittaa jotain, hän on jäänyt murkun tasolle.

      Vaslitettavasti näitä murkun tasolle jääneitä aikuisia on valitettavan paljon. Kypsyys tarkoittaa sitä, että ihminen on löytänyt oman itsensä, eikä tarvitse enää palvonnan kohteita.

    • CHELSEA

      Saa aikuinen fanittaa jalkapalloa!
      Ihan sama jos mies ei saisi kokata,tehdä töitä puutarhassa tai katsoa tiettyjä tv-ohjelmia!
      Aikuiset miehet,te jotka pilkkaatte faneja,ette tiedä mitään!

      MENKÄÄ MUUALLE KIRJOITTELEMAAN KUTEN:

      Tietämättömien futis
      Jalkapallon pilkkaajat
      Soccerin sabotoijat
      Futis on surkeaa
      NE SOPII PILKKAAJILLE KUTEN SINULLE!

    • po0kuyt

      mä taas oon henkeen ja vereen rock ukkeli. kai sitten olen jäänyt jonnekkin 80 luvun alkuun.hoidan kyllä duunt.i ja maksan laskuni mutta ei tulis mieleenkään laittaa päälle kuin leviksen 501 farkut ja 50 luvun nahkarotsi.monen mielestä olen varmaan jälkeen jäänyt mutta mitä sitten.hyväksyn täysin itseni ja muut,jokainen saa olla mitä tahtoo ja yleensä se että ihmisellä on jotain intohimoja tekee siintä mielenkiintoisen.En ole ikinä tai ainakaan vielä tuntenut mitään tarvetta laittaa sametti housuja ja slipoveriä päälle,ottaa asunto lainaa tai velka bemaria pihaan. ennemmin tuhlaan ylimääräiset pennini vinyyli levyihin

    • 345678

      Miks näissä viesteissä on niin paljon plussia ja miinuksia?

      Mielestäni kaikenlainen fanitus on lähinnä säälittävää.

      • maemarilynwest

        En seuraa jääkiekkoa, mutta olen periaatteessa HIFKin fani. Syy: ensirakkauteni :D
        Eli menestys on yhdentekevää, mutta jos joku sattuu kysymään.
        En seuraa jalkapalloa, mutta kun ManUn ja Chelsean fanit yrittivät vetää minut jomman kumman kannalle: ratkaisin asian diplomatialla ja hihkaisIn TOTTENHAM!!! (ja menestys on edelleen yhdentekevä enkä seuraa jalkapalloakaan) Musiikissa tykkään enemmän yksittäisistä biiseistä kuin fanittaisin jotain tiettyä vain nimen takia, joten en maksaisi kalliita konserttilippuja, festareilla voin käydä.


    • Medvedev
    • avun tarvee
    • Provokaatio24/7

      Minulla on sellainen tunne että /- systeemiä manipuloidaan..

      • Faktoja

        Tämä koko suomi24 on yks provojen pyöritys farssi.

        Eräs entinen s24 työntekijä kertoi minulle, että monissa keskusteluissa joissa on esim 100 erillistä kommenttia, niin ne tulee yleensä korkeintaan noin kymmenestä eri IP osoitteesta, joten trollit trollaa toisiaan keskenään, provot provoilee toisilleen.


    • 88

      fanitan valkoihoisia

    • Medvedev

      VLADIMIR ZHIRINOVSKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Heidi Krieger

        DDR:n urheilu saavutuksia - 70 luvulla.


    • lordJesus

      Fanittaminen "fanitus" on uskonnon kaltaista kohteen palvontaa, jossa Jumalan sijasta kyseessä on ihminen tai jokin musiikkiyhtye tai urheiluseura.

      Fanitusta on monen tasoista. Lievimmästä päästä on itku ja paha mieli kotona, kun petytään idolin suoritukseen, esitykseen, menestykseen. Pahimmassa tapauksessa se saa aikaan voimakkaita mellakoita kaduilla, kuten jalkapallossa on viimevuosina nähty maailmalla.

      Paras fanituskohde on Jeesus Kristus rauhan ruhtinas, Jumalan ainoa Poika. Hän vapauttaa sinut erilaisista riippuvuuksista, paheista, taudeista, tukee, lohduttaa, auttaa sinua elämän erilaisissa kriisitilanteissa. Usko vain häneen ja pyydä Häntä elämääsi, niin saat rauhan ja ian kaikkisen elämän, mitä mikään muu ei maailmassa voi antaa. Mitään arvokkaampaa lahjaa maailmassa ei ole, kuin iankaikkinen elämä, rakastavan Jumalan luona Taivaassa, missä vain iloitaan ja levätään tämän maailman huolista ja rasitteista ja murheista maallisen elämän loputtua.

    • jk

      jotenkin

    • Stadi

      Helsingin Jokerit

      • bokki1

        Tappara


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe