Hei, haluan kysyä nyt kyseisestä kennelistä mielipiteitä. Eli kannattaako kyseisen kennelin toimintaa tukea ostamalla täältä pentua?
Yleensäkin, että oletteko kyseisestä kennelistä pennun ostaneet olleet tyytyväisiä kennelin toimintaan?
BESTBOX-kennelistä
17
1866
Vastaukset
- 1234
Miksi kyseisestä kennelistä pentunsa hommanneet olisivat jotenkin epäonnisempia kuin muista kenneleistä ostaneet? Toisin sanoen, miksi valitsit sanasi juuri noin, että "kannattaako kennelin toimintaa tukea"? Ja tarkoitatko tyytyväisyydellä pentujen fyysisiä olosuhteita elämänsä ensimmäisen 7 viikon aikana vai kasvattajan henkilökohtaista toimintaa?
Ei nyt takuulla ainakaan huonoimmasta päästä ole tämä Bestbox-kasvattaja, ei toimissaan eikä pentujen hoitamisessakaan. Tietysti hän on ihminen siinä missä pentujen ostajatkin ja aina ei vain näkemyserot tai kemiat kohtaa, mutta sillä ei sitten ole mitään tekemistä pentujen hyvinvoinnin tai kennelin toiminnan suhteen.
Kieltämättä ihmeellinen avaus, kun et kerro enempää motiivejasi. Jos olet mututuntumalla kuullut jotain niin skippaa kyseisen kasvattaja ja etsi pentua toisaalta. Jos olet pennun jo ostanut, niin sitten ei auta kuin olla aikuinen ja koittaa tulla toimeen.- NoJustJoo
Vau että jotkut bokseri ihmiset on tosi kärkkäitä. Heti nousevat takajaloilleen jos ees kuvittelevat että joku vihjaa jotain negatiivista. Ihan ku munankuorilla kävelis ku saa olla niin varovainen ettei vaan rasaha. On sitä muistaki kenneleistä kysytty että millanen paikka, onko luotettava kasvattaja, kannattaako sieltä ottaa koiraa yms että ei nyt tästä tarvitse hernettä rööriin vetää. Ja jos joku kysyy mielestäsi typeriä sitten ei tarvitse vastata ollenkaan. Tämä kun on keskustelupalsta eli saa aloitttaa keskustelun ihan vapaasti mistä vain ja kysyä mistä haluaa.
- pentu7kk
Kokemusta ei ole kyseistä kasvattajasta.. Mutta, kun itselleni pentua etsin ja vierailin BestBoxin sivuilla, oli siellä mielestäni riittämättömästi tietoa koirista..No löytyihän toki kaikki terveys ym tiedot sitten jalostustietojärjestelmästä eli siellä kannattaa vierailla. Bestbox vaikutti kyllä ihan hyvältä kasvattajalta jolta uskaltaisin pentua harkita. Panosta kuitenkin pennun valinnassa terveisiin sukulinjoihin! Mielestäni se on vielä tärkeämpää kuin kasvattajan saama "arvostus" bokseripiireissä.. :) Eli jos bestboxilla tulossa hyvä pentue niin siitä vaan :)
- taimas
Millään tavalla ei ollut aloituksellani tarkoitus mollata kasvattajaa, vaan kysellä kokemuksia, mitä mieltä olette olleet kennelin toiminnasta jne.
"Miksi kyseisestä kennelistä pentunsa hommanneet olisivat jotenkin epäonnisempia kuin muista kenneleistä ostaneet?" -1234
- Eivät välttämättä olekaan, mutta tarkoitukseni oli tällä aloituksella kysellä BestBox-kennelin kasvattien omistajilta, että ovatko he olleet tyytyväisiä siihen, että ovat ottaneet pennun täältä.
"Ja tarkoitatko tyytyväisyydellä pentujen fyysisiä olosuhteita elämänsä ensimmäisen 7 viikon aikana vai kasvattajan henkilökohtaista toimintaa?" -1234
- Kasvattajan henkilökohtaisesta toiminnasta on tässä nyt kyse. Koska kasvattajaa en tunne, enkä halua tehdä samaa virhettä kuin ensimmäisen koiran kasvattajan valinnassa.
Itse olen myös katsellut KoiraNET:istä hänen koiravalintojaan, eikä minusta niissä ole mitään pahaa sanottavaa, suurinosa koirista on kaikki "puhtaita" (lonkat, selkä, sydän, kyynärät).
Enkä juuri tällä hetkellä ole koiraa ottamassa mistään kennelistä vaan tutkin vaihtoehtoja, ja mikä kennel olisi THE Kennel minulle.- 1234
Luin viestini uudestaan, enkä noteerannut omassa tekstissäni mitään viitteitä erityisen tylyyn vastaukseen. Tai siis tarkennuksena sanottakoon, että mielestäni aloittajan sanavalinta oli... öööhh... erikoinen, josta tuli heti mieleen että hän on kuullut kyseisestä kasvattajasta jotain, mitä ei vaan aloitusviestissään kerro. Varsinkin kun kysyttiin vain tietystä kasvattajasta, eikä kasvattajista (kaikista tai parista, kolmesta) ylipäätään. Tällä taas ei ollut mitään tekemistä sen kanssa, että olen bokseri-ihminen. Toisessa viestissä sitten sainkin vastaukseni tuohon sanamuotoon; aloittajalla on huonoja kokemuksia. Besides, herneet on aivan liian hyviä nenään vedettäväksi. ;)
Kysyminen ei ole _koskaan_ typerää, varsinkin kun kyse on elävästä olennosta. Mielipiteeni vain on se, että jos kuulee jostain kasvattajasta jotain pahaa niin kannattaa selvittää, kuinka luotettava tämä "huhun" liikkeellelaittaja on ja jos se ei ole mahdollista (tai vastaavasti asia muuten jää itseä vaivaamaan) niin skippaa kyseisen kasvattajan "luettelostaan". Kyllä tähän maahan tänä päivänä kasvattajia mahtuu.
Mutta kuten aiemmin kirjoitin, näkemyseroja on ja mielipiteensä kullakin, joten vaikka minä tai moni muu sanoisi yhtä niin itse voit olla toista mieltä. Tsemppiä aloittajalle Sen Oikean kasvattajan etsintään! - pentu7kk
Itsekin etsin nykyistä pentuani 2vuotta. On hyvä olla tarkka ja harkita loppuun! Soita ihmeessä kasvattajalle ja mene piipahtamaan, jotta näet koirat myös livenä ja voit kiinnittää huomiota niiden käytökseen ja elin ympäristöön. Onnea pennun hankintaan sitten kun aika on oikea!! :)
- taimas
Anteeksi nyt vain, mutta en ole kuullut minkäänlaisia huhuja tästä kasvattajasta. Ei tartte aina nussia sitä pilkkua.
- huhuja
Taisit sohaista muurahaispesään :D :D
- 1234
Tjäh?? Eihän tässä nyt mistään pilkun viilaamisesta ole ollut kyse.
Myönnän taimas, että aloitusviestisi perusteella oletin sinulla olevan jotain muitakin vaikutteita silkan uteliaisuuden ja tiedonjanon ohella kysellä tästä nimenomaisesta kasvattajasta ja perustin vastaukseni sekä kysymykseni tuohon virheelliseen oletukseen. Kun selvensit asiaa, että sinulla on jostain kasvattajasta huonoja kokemuksia ja olet vain tiedonnälkäinen niin asia oli minun puolestani taputeltu.
Toisessa vastauksessani puhuinkin ihan yleisellä tasolla ja painottaen samaan hengenvetoon sitä, mikäli täällä nyt joku tulee sanomaan jotain negatiivista kyseisestä kasvattajasta, niin sanomaa ei kannata heti täysin allekirjoittaa vaan setviä asiaa lisää. Selkeästi sanavalintani oli suosta, koska yritin vastata aloittajalle, toiselle kommentoijalle (NoJustJoo) ja puhua yleisesti tietystä asiasta samassa postauksessa. Saatuani lisäselvennyksiä aloitusviestiin, en ole huomannut missään pilkkua, jota voisin nusasta.
Minä pidän kyseistä kasvattajaa hyvänä: hän tuntuu painottavan terveys -ja luonnepuolta jalostusvalinnoissaan ja onhan sieltä tullut em. seikkojen lisäksi vielä komeitakin yksilöitä. Pitkään hänkin on bokseripiireissä vaikuttanut, joten kokemusta ainakin on. Joku on varnasti kanssani eri mieltä ja se heille suotakoon.- dskjtrbv
Bestbox kasvattaa hyviä, kauniita ja vahvaluonteisia boksereita.
- satg
Vahvaluonteisia? Miten määrittelet tämän?
- sakjsakj
Kokemuksesta osaan sanoa, että näin on. vahvaluonteisia hienoja boksereita.
- Sini2
Minulla on kaksi Bestboxilaista poikaa ja voin sanoa ettei mahtavampia koiria ole helppo löytää!Ovat luonteeltaan tosi lupsakoita"sylivauvoja,mutta tarpeen vaatiessa vartioivat reviiriään.Mutta täytyy muistaa että moni asia on myös itsestä kiinni millaisia ovat aikuisena.Eli miten koiria käsitellään,ruokitaan ym.Itse olen antanut koirilleni aina vain "parasta"jos näin voi sanoa esim.ruoka aina ykköslaatuista ja kasvatus hellää mutta päättäväistä.Kennelin valinta on aluksi hankalaa ,mutta kannattaa rohkeasti tutustua eri vaihtoehtoihin,koska jo ns.linjoja on erilaisia.On vahvempaa ja sirompaa.Omat koirani edustavat vahvarakenteisia boksereita.Onnea matkaan!
- koiruliini2
Bestbox kennelin koirat vahvarakenteisia.
ha ha ha.
Ne ovat hyviä koiria, mutta eivät vahvarakenteisia eivätkä mitään pk-laji koiria, puhtaita näyttely otuksia.- Sini2
Meidän koirat on vahvarakenteisia.
- huuuuhuuuuu
Hyviä koiria siellä on.
- ips9
Mun käsittääkseni boksereissa ei ole käyttö ja näyttö puolta erikseen ;)
Samat koirat ne siellä takana on.. tai no.. kyllähän sitä voi itseään käyttö bokseri kasvattajaksi kutsua kun astuttaa narttunsa uroksella jolla IPO tms.tulos? tittelit kun periytyy?! ite kasvattaja kisoja nähny ehkä unissaan,tai kisannut vuonna keppi ja keihäs pari kertaa :D
Mulla on/ollut noita ruttuja ihan "puhtaista näyttelyotuksista" kuin myös IPO ym.tuloksia omaavista vanhemmista ja kyllä toi mun nykynen "näyttelypuudeli" selkeästi ne vahvimmat vietit omaa esim.suojelua ajatellen :) ja kyllä nuo kaikki nyt on ihan kivasti eri lajeissa pärjänny.. nartut varsinkin haussa-ja raunioilla :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407895Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412039Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251980- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822