Pixma MG5150: punaista ei millään ulos

määvaan12345yh

Minulla on Canonin MG5150-tulostin, jolla olen satunnaisesti tulostellut valokuvia. Nyt en saa tulostettua sillä kunnolla mitään, missä on punaista. Olen ajanut kaikki mahdolliset puhdistusohjelmat yli kymmenen kertaa. Tulostuspäiden puhdistusaineeseen kastetulla pumpulipuikolla olen yrittänyt puhdistaa tulostuspään yläosaa. Patruuna on täytetty ja varmuuden vuoksi vielä kokeiltu uuttakin. Vaan ei toimi, muissa väreissä ei ole vikaa. Jos laitteella vaikka tulostaa sivullisen punaista tekstiä, se on alusta asti hieman liian vaaleaa ja loppua kohden suurella fontilla juuri luettavaa, pienestä ei saa selvää. Mikä neuvoksi? Tai ensinnäkin, mikähän mahtaa värkkiä vaivata?

24

4338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin määkin

      Mulla oli samanlainen ongelma HP:n tulostimen kanssa, mutta mustalla värillä.
      Ainoa konsti oli viedä vehje kaatopaikalle ja ostaa uusi. Olen kuullut ja lukenut, että
      tulostinvalmistajat ovat ohjelmoineet tulostimia, niin, että määrätyn tulostusmäärän
      jälkeen tulostimet lopettavat kunnollisen toiminnan. Oma uusi HP:n tulostimeni
      ( normaalihinta 129€, poistomyynnissä maksoi 39€) parasta on wireless (langaton)
      Kokeilin Tarjoustalon mustaa tarvikekasettia ja laite heitti herjaa väärästä kasetista
      ja sylki testiarkille läjän mustaa väriä, joka kesti kuivua kauan. Siis naimisissa merkin
      kanssa, sånte livet, sano Ruåtsalainen.

    • Ootsää varma?

      Eikös noita siruja (siis tulostimen sisäisiä, en puhu musteista) saa jotenkin nollattua? Entiseen (MP210) löysin hyvin ohjeita, mutta tähän ei ole näkynyt...

    • Tympäsöö.

      No nyt on tulostuspääkin irrotettu ja pesty, ei mitään vaikutusta.

    • cxczvy

      minulla canon pixma ja punainen eli magneta ei tulostunut, otin kasetin pois ja laitoin pipetillä stolisnaja vodkaa sekä patruunaan että koneeseen siihen paikkaan mistä muste lähtee patruunasta eteenpäin. välillä testasin ja sitten uusin tempun. Kolmannella kerralla tulostusjälki oli hyvää. Stolisnajaa löysin viinakaupasta pienen pullon eikä maksanut paljon. Tulostin näköjään vaatii ainakin viikottaisia tulostuksia, muuten kuivuvat

    • cxczvy

      29.3.2018 8:44
      Uusi
      minulla canon pixma ja punainen eli magneta ei tulostunut, otin kasetin pois ja laitoin pipetillä stolisnaja vodkaa sekä patruunaan että koneeseen siihen paikkaan mistä muste lähtee patruunasta eteenpäin. välillä testasin ja sitten uusin tempun. Kolmannella kerralla tulostusjälki oli hyvää. Stolisnajaa löysin viinakaupasta pienen pullon eikä maksanut paljon. Tulostin näköjään vaatii ainakin viikottaisia tulostuksia, muuten kuivuvat
      Ilmianna
      Jaa

    • kncvkdshjg

      On olemassa nestettä, jolla jumiutuneen suuttimen saa auki, mutta se vaatii aikaa, ei toimi heti.
      Hyvä pitää ainakin yli yön.
      Linkissä yksi esimerkki.
      https://www.finink.com/doc/Kirjoituspaiden_huolto.ashx
      itse olen kolme kaksi konetta siivonnut, mutta en tuon firman aineilla.

    • viinaaviinaa

      Nuo ongelmat on aika tavallisia, että jotain mustetta ei tule. Yleensä auttaa ne puhdistukset. Jos ne ei auta niin tuo viinakonsti varmasti auttaa. Apteekista saa Isopropyyli alkoholia ja ruiskun siihen. Sitä voi pistää sinne mihin se muste kasetista valuu ja voi sitä pistää siihen mustekasettinkin, niin tulee musteen ja viinan sekoitus, joka liuottaa tukkeumat. Sitten uusi Ebaysta tilattu kasetti tilalle, maksaa siis n. euron kappale. Halpaa huoltamista ja toimii.

    • Käytän kahta Canonin tulostinta, taitavat olla Pixmojakin, MG6250 monitoimi max A4 sekä IX6850 max A3 paperille tarkoitettu.

      Aikoinaan piheyttäni ostelin tarvike värejä mutta erään muutaman viikon kesälomareissun jälkeen en enää saanut yhtä väriä toimimaan ja niinpä ostin uuden printtelin enkä sen jälkeen enää tarvikevärejä.

      Nyt ovat vuosia toimineet mainiosti ilman ongelmia ja jos varsinkin tuon IX:n kanssa on tullut pidempi tauko niin ajan ensin koekuvaa jossa on ruudut CMYK väreille jokaiselle omansa niin näkee tuleeko mustetta, tuleeko raitoja vai toimiiko ja toimii ainakin tähän asti. Joskus kun säiliö on juuri tyhjenemässä saattaa hieman raidoittua mutta säiliön vaihto auttaa tai on ainakin auttanut!

      • nuuka

        Mikäpäs siinä, jos on joutilasta rahaa. Alkuperäinen kasetti maksaa lähes 20 euroa, tarvikekasetti alle 1 euro postikuluineen. Useita kymmeniä olen käyttänyt, kun tulee tulostettua paljon valokuviakin. Yksi kasetti on ollut susi.


      • nuuka kirjoitti:

        Mikäpäs siinä, jos on joutilasta rahaa. Alkuperäinen kasetti maksaa lähes 20 euroa, tarvikekasetti alle 1 euro postikuluineen. Useita kymmeniä olen käyttänyt, kun tulee tulostettua paljon valokuviakin. Yksi kasetti on ollut susi.

        Mikä on joutilasta rahaa?


      • Canonisti_
        nuuka kirjoitti:

        Mikäpäs siinä, jos on joutilasta rahaa. Alkuperäinen kasetti maksaa lähes 20 euroa, tarvikekasetti alle 1 euro postikuluineen. Useita kymmeniä olen käyttänyt, kun tulee tulostettua paljon valokuviakin. Yksi kasetti on ollut susi.

        Tarvike- ja alkuperäiskasettien väriaineissakinnon eroja. Toki välillä myös mekaniikassa. Käyttökelpoinen kasetti ei voi maksaa 1€.


      • tulkitsenasian
        Extyökkäri kirjoitti:

        Mikä on joutilasta rahaa?

        Luultavasti se raha, mikä jää yli kaikkien välttämättömien/pakollisten menojen jälkeen, raha jonka voi käyttää valitessaan mihin haluaa tai olla käyttämättä ja jättää säästöön. Kun "joutilasta" rahaa on enemmän, pystyy laittamaan enemmän rahaa esim. valokuvauksen harrastamiseen.


      • järkikäteentulostajat
        Canonisti_ kirjoitti:

        Tarvike- ja alkuperäiskasettien väriaineissakinnon eroja. Toki välillä myös mekaniikassa. Käyttökelpoinen kasetti ei voi maksaa 1€.

        Kyllä voi eurolla saada laatukasetin, näin hulluksi on maailma mennyt. Itse olen hyvin aktiivinen valokuvauksen harrastaja ja tulostan paljon valokuvia (yleensä kokoon A4). Minulla on kaksi erimerkkistä tulostinta. Molemmat toimivat mainiosti noilla euron mustekaseteilla, valokuvien laatu loistavaa. Olen testannut myös alkuperäisillä musteilla, ei mitään eroa (harmittaa vieläkin turha rahanmeno). Tekniikan Maailma testasi (10.1.2017) noita mustekasetteja, alkuperäisiä ja tarvikekasetteja. (Artikkeli: TM testasi tulostimien tarvikemusteet - Ei ole mikään pakko ostaa shampanjaakin kalliimpaa mustetta). Lopputulos oli, että mitään eroa ei havaittu. Tekniikan Maailma ilkikurisesti arvelikin, että mustekasettien tuotantolinjalla Kiinassa päivävuoro tekee tarvikekasetteja ja iltavuoro alkuperäisiä kasetteja. Vain tarrat vaihdetaan automaattikoneisiin.


      • järkikäteentulostajat
        järkikäteentulostajat kirjoitti:

        Kyllä voi eurolla saada laatukasetin, näin hulluksi on maailma mennyt. Itse olen hyvin aktiivinen valokuvauksen harrastaja ja tulostan paljon valokuvia (yleensä kokoon A4). Minulla on kaksi erimerkkistä tulostinta. Molemmat toimivat mainiosti noilla euron mustekaseteilla, valokuvien laatu loistavaa. Olen testannut myös alkuperäisillä musteilla, ei mitään eroa (harmittaa vieläkin turha rahanmeno). Tekniikan Maailma testasi (10.1.2017) noita mustekasetteja, alkuperäisiä ja tarvikekasetteja. (Artikkeli: TM testasi tulostimien tarvikemusteet - Ei ole mikään pakko ostaa shampanjaakin kalliimpaa mustetta). Lopputulos oli, että mitään eroa ei havaittu. Tekniikan Maailma ilkikurisesti arvelikin, että mustekasettien tuotantolinjalla Kiinassa päivävuoro tekee tarvikekasetteja ja iltavuoro alkuperäisiä kasetteja. Vain tarrat vaihdetaan automaattikoneisiin.

        PS. TM:n testissä oli mukana myös mm. juuri tuonPixma MG5150 tulostimen patruunat


      • tulkitsenasian kirjoitti:

        Luultavasti se raha, mikä jää yli kaikkien välttämättömien/pakollisten menojen jälkeen, raha jonka voi käyttää valitessaan mihin haluaa tai olla käyttämättä ja jättää säästöön. Kun "joutilasta" rahaa on enemmän, pystyy laittamaan enemmän rahaa esim. valokuvauksen harrastamiseen.

        Siihen minä sitä osin käytän ja sen liitetoimiin kuten uusien kuvauspaikkojen löytämiseen ja siinä samalla sitä muutoinkin näkee jotain muuta mitä ei parvekkeeltaan tai olohuoneen ikkunastaan näe.

        En kuitenkaan enää riskeeraa printteriänä tarvikemusteilla.


      • järkikäteentulostajat kirjoitti:

        Kyllä voi eurolla saada laatukasetin, näin hulluksi on maailma mennyt. Itse olen hyvin aktiivinen valokuvauksen harrastaja ja tulostan paljon valokuvia (yleensä kokoon A4). Minulla on kaksi erimerkkistä tulostinta. Molemmat toimivat mainiosti noilla euron mustekaseteilla, valokuvien laatu loistavaa. Olen testannut myös alkuperäisillä musteilla, ei mitään eroa (harmittaa vieläkin turha rahanmeno). Tekniikan Maailma testasi (10.1.2017) noita mustekasetteja, alkuperäisiä ja tarvikekasetteja. (Artikkeli: TM testasi tulostimien tarvikemusteet - Ei ole mikään pakko ostaa shampanjaakin kalliimpaa mustetta). Lopputulos oli, että mitään eroa ei havaittu. Tekniikan Maailma ilkikurisesti arvelikin, että mustekasettien tuotantolinjalla Kiinassa päivävuoro tekee tarvikekasetteja ja iltavuoro alkuperäisiä kasetteja. Vain tarrat vaihdetaan automaattikoneisiin.

        Kuinka pitkiä testit olivat? Montako vuotta vaikka aurinkolampun alla virttymässä?

        Se miltä kuva näyttää heti printtauksen jälkeen voi olla jotain muuta vuoden kuluttua jos se on ollut esillä ja joskus vaikka ei olisikaan ollut!

        Vaikeaa kuvitella ettei euron ja parin kympin kasetin välillä ole muuta eroa kuin hinta ja teksti tarrassa.


      • järkikäteentulostajat
        järkikäteentulostajat kirjoitti:

        Kyllä voi eurolla saada laatukasetin, näin hulluksi on maailma mennyt. Itse olen hyvin aktiivinen valokuvauksen harrastaja ja tulostan paljon valokuvia (yleensä kokoon A4). Minulla on kaksi erimerkkistä tulostinta. Molemmat toimivat mainiosti noilla euron mustekaseteilla, valokuvien laatu loistavaa. Olen testannut myös alkuperäisillä musteilla, ei mitään eroa (harmittaa vieläkin turha rahanmeno). Tekniikan Maailma testasi (10.1.2017) noita mustekasetteja, alkuperäisiä ja tarvikekasetteja. (Artikkeli: TM testasi tulostimien tarvikemusteet - Ei ole mikään pakko ostaa shampanjaakin kalliimpaa mustetta). Lopputulos oli, että mitään eroa ei havaittu. Tekniikan Maailma ilkikurisesti arvelikin, että mustekasettien tuotantolinjalla Kiinassa päivävuoro tekee tarvikekasetteja ja iltavuoro alkuperäisiä kasetteja. Vain tarrat vaihdetaan automaattikoneisiin.

        https://www.ebay.com/itm/40x-TINTENPATRONE-CHIP-fur-CANON-PIXMA-IP4850-IP4950-IX6550-MG5150-MG5250-MG5350/191383153627?hash=item2c8f532bdb:g:bEQAAOSwepJXanxR:rk:6:pf:0

        Tuohon Canon Pixma MG5150 tulostimeen saa tuolta 40 kasettia kohtuullisella hinnalla. Kasetin hinnaksi näkyy tulevan 0,59625€/kpl, postikuluineen. Ehkä kannattaa kokeilla, kenellä sattuu tummoinen tulostin olemaan.


      • järkikäteentulostajat
        Extyökkäri kirjoitti:

        Kuinka pitkiä testit olivat? Montako vuotta vaikka aurinkolampun alla virttymässä?

        Se miltä kuva näyttää heti printtauksen jälkeen voi olla jotain muuta vuoden kuluttua jos se on ollut esillä ja joskus vaikka ei olisikaan ollut!

        Vaikeaa kuvitella ettei euron ja parin kympin kasetin välillä ole muuta eroa kuin hinta ja teksti tarrassa.

        TM testasi vain välitöntä tulostusjälkeä. Siitä ei ole tietenkään mitään takeita, että säilyvätkö kuvat ja värit vuoden, 10 vuotta vai 100 vuotta. Mutta ei siitä taida olla tietoa alkuperäistenkään kasettien osalta. Minulla on kokemusta siitä, että valokuvat säilyvät mainioina useita vuosia ainakin kansioissa ja laatikoissa, vielä ei ole tullut ongelmia. Ei ole tullut testattua auringossa. Mutta kun katselee tuota Ebay:n valtavaa mustekasettien myyntitarjontaa, niin voi olettaa, että niitä käytetään valtavasti. Eikä ole missään sattunut minun silmiin tietoa, että noilla kaseteilla tehdyt valokuvat eivät säilyisi. Voisi arvella, että esim tuo Saksan tarkka ja säntillinen kansa olisi jo aikoja sitten nostanut metakan, jos laatu olisi huonoa.


      • tulkitsenasian
        Extyökkäri kirjoitti:

        Siihen minä sitä osin käytän ja sen liitetoimiin kuten uusien kuvauspaikkojen löytämiseen ja siinä samalla sitä muutoinkin näkee jotain muuta mitä ei parvekkeeltaan tai olohuoneen ikkunastaan näe.

        En kuitenkaan enää riskeeraa printteriänä tarvikemusteilla.

        Kun asiasta on olemassa ennakkotapauksia, että tulostin on pilattu tarvikemusteilla, niin hyvähän se on pelata varman päälle. Mutta jos joku haluaa käyttää tarvikemusteita ja on kokenut ne hyväksi, niin hän valitsee sen tavan.
        "Joutilas" raha on hyvä käyttää itse kun sen itse on tienannutkin. Turha sitä on jättää perinnöksi, kuluttavat vielä sen rahan jonninjoutavaan?


    • jghdghasf

      Älkääs nyt vielä hermostuko.
      On olemassa liuotin aine, jolla tukkiutuneet suuttimet saa avattua. Olen avannut pari epsonia ja Brotherin.
      Kirjoittimia pitää käyttää, vaikka ei tarvitsisikaan, muuten ne tukkiutuu.

    • Anonyymi

      Mene ajurin asetuksiin. Siellä on ohjelma, jolla voit puhdistaa tulostuspään.
      Cannonin sivulta löytyy ohjeet.
      Mulla oli sama vika. Ei tulostanut punaista väriä. Nyt tulostaa hienosti, kun ajoin puhdistusohjelman läpi.

    • Anonyymi

      Tavallinen vika kaikilla mustesuihkuilla.
      Niitä pitää käyttää säännölliseti, jos aikoo ongelman välttää.
      Tulosyuspääs saa kyllä toimimaan sopivilla liottimilla, olen monta tulsotinta laittanut toimintakuntoon. Se on kuitenkin ainakin vuorokauden juttu.

    • Anonyymi

      Muistattehan, että turvallisuusyistä ja omaksi parhaaksi tulee käyttää vain tulostimen valmistajan värejä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe