opiskelijabileet

sarrppi

kuinka usein suunnilleen amk:t järjestää opiskelijabileitä heti ekan vuoden syksyllä ja onhan niitä myös muulloinkin kuin viikonloppuisin? tuli vaan mieleen sillä välillä viikonloppuisin haluaisin myös lähteä entiselle kotipaikkakunnalleni moikkaamaan vanhoja kavereita enkä silti haluaisi missata tutustumista uusiin koulukavereihin!

22

9332

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikuinenko????

Siis mitä? Voihan niihin opiskelutovereihin tutustua myös KOULUAIKANA!

Herranen aika mitä ihmiset miettivät......

• Kokemuksen rintaääni

Pitäähän uuden opiskelijan nyt ajankäyttönsä järjestää ja tekemisensä priorisoida.

PS. Kela ei muuten hyväksy bileistä saatavia opintopisteitä.

• sarrppi
        Kokemuksen rintaääni kirjoitti:

Pitäähän uuden opiskelijan nyt ajankäyttönsä järjestää ja tekemisensä priorisoida.

PS. Kela ei muuten hyväksy bileistä saatavia opintopisteitä.

come on, jos tämä oli sarkasmia! vasta aloittavana opiskelijana en voi kaikkea tietää, ja sen takia kyselenkin jo opiskelevilta ihmisiltä vähän tietoja. missään vaiheessa en ole sanonut että haluan tutustua uusiin ihmisiin PELKÄSTÄÄN bileissä tai että bileet olisi se tärkein juttu. haloo!

• sarrppi

aikuinen, kyllä vain ja kiitos kysymästä.. totta kai voi mutta kyllähän minä nyt haluan bileisiinkin osallistua ja tutustua ihmisiin sielläkin sen koulun lisäksi. ja monet kun vaan tuntuvat suosittelevan näitä bileitä, kun niissä monet koulun aloittavat opiskelijat käyvät ja nopeasti tutustuvat. pointti oli lähinnä se, että järjestetäänkö näitä bileitä muulloinkin kuin viikonloppuisin.

• Näin meilläpäin

Meillä ainakaan bileitä ei lähes koskaan järjestetä viikonloppuisin, juuri tuosta syystä.

Opiskelijabileet ovat yleensä ti ja to iltoina. Muiden tahojen järjestämiä illanviettoja on sitten ke, pe, la, su. Maanantait ovat yleensä taukoa.

• sarrppi
        Näin meilläpäin kirjoitti:

Meillä ainakaan bileitä ei lähes koskaan järjestetä viikonloppuisin, juuri tuosta syystä.

Opiskelijabileet ovat yleensä ti ja to iltoina. Muiden tahojen järjestämiä illanviettoja on sitten ke, pe, la, su. Maanantait ovat yleensä taukoa.

ok, kiitos tästä ensimmäisestä asiallisesta kommentista :D tämän minä halusin tietää!

• ek vastaa

No sehän riippuu järjestäjästä. VOithan itsekin pitää vaikka KESKIVIIKKONA bileet. Ei kai niistä missään näin heinäkuussa tiedoteta? Ihan tosi, vähän järkeä!!!

• sarrppi

hei ihan oikeasti, miksi ihmisten täytyy olla näin kärkkäitä täällä :D minä olen vasta menossa amk:hon ja epätietoisena kysyn jo opiskelevilta, että miten heidän kouluissaan on bileitä ollut. en tiedä ollenkaan miten ja ketkä näitä järjestävät, anteeksi vain tietämättömyyteni ;) enkä missään vaiheessa ole olettanut että niistä tiedotettaisiin jo nyt, kysyin vain että miten bileitä on ollut muilla.

• miryamm

Kait sitä voi tutustua opiskelijakavereihin myös muuten kuin bileissä? :O

Itse en bileissä käy, mutta odotan silti että tutustun muihin opiskelijoihin ja saan kavereita! :) Koulupäivinä varmaan ihan hyvin tulee tilaisuuksia tutustua.

• sarrppi

edelleenkin totta kai voi. minähän vaan tiedustelin kuinka usein ja miten noita opiskelijabileitä suunnilleen on ja onko niitä muutoinkin kuin vklp, koska itse haluan ottaa osaa myös niihin edes silloin tällöin ja tutustua sitäKIN kautta porukkaan.

• hrrrhrh

huhhuh millasia dorkia täällä vastaa näihin kysymyksiin :D

• laraö

kiinnostusbumb :D

• tuamk

Ei härregyyd. Opiskelevatko nämä vastanneet edes itse, kun näin typeriä vastauksia kuuluu?

Minä voin sanoa suoraa, että meillä ei ole koskaan bileitä viikonloppuisin (jos ei jotain hyvin harvinaista poikkeusta ole), vaan bileet ovat yleensä aina torstaisin. Muinakin päivinä saattaa olla muilla aloilla, mutta yleisin on torstai.

• sarrppi

sanos muuta.. ok, kiitoksia ja ihan kiva jos näin on sitten meilläkin :)

• viinaa viinaa viinaa

Ykskään ole viikonloppusin vaan keskellä viikkoa jota ite en ainakaan ymmärrä. Ne kaikki "bileet" on jossain julkisissa baareissa olevaa ryyppäämistä muitten juoppojen seassa. Kunnon tapahtumia on ehkä yks kaks vuodessa. Ohan noita melkein joka toinen viikko.

• eOpe

Yhdellä aloittaneella amk-vuosikurssilla tuli tapa, että lähtivät syksyllä kapakkaan joka päivä klo 14 oli koulu loppunut tai ei. Homma meinasi karat käsistä, kunnes eräs lehtori alkoi aamukahdeksalta soitella porukkaa nimi nimeltä läpi ja kysyä, oletko tulossa kouluun. Parin viikon päästä oli taas kaikki hyvin.

• evelyn

Meillä saimaan ammattikorkeakoulussa järjestetään vain keskellä viikkoa bileitä just siks kun niin monet lähtevät viikonloppusin kotipaikkakunnilleen tai ovat töissä.

Meillä amk:n puolella järjestetään harvoin opiskelijabileitä mutta käydään sitten yliopiston bileissä, niitä kun järjestetään huomattavasti useammin.

• ertyuiytrety

Yliopistolla todellakin enemmän bileitä ja paremmat bileet. Amk bileissä ainakin Tampereella on yleensä ainoastaan joku paikka, johon kaikkien pitäisi tulla ryyppäämään. Varsinaista ohjelmaa ja teemaa näkee harvoin eikä opiskelijabileet näin ollen juurikaan eroa normaalista baari-illasta.

Aika vähän noissa on tullut käytyä kun järjestetään tosiaankin keskellä viikkoa eikä minulla ole yleensä tuolloin kiinnostusta lähteä ryyppäämään.

• 1619

Vaasassa ainakin bileitä on ihan tarpeeksi usein. Ei mitään valtavaa reiviä mutta vedetään pää täyteen ja pannaan.

• fsdsdfsfdfsdsdfsdf

opiskelijabileet hurrrrr ei kiitos

• SuomenMalliin

Yks asia mihin olen ollut pettynyt oman 'kaupungin' opiskelijabileissä on juomatarjousten puute ja pääsylippujen kalleus..

siinähän maksaa itsensä kipeäksi 10eur pääsylipusta narikkamaksu 2,5 eur ja sitten ostaa 4eur siidereitä tms. koko loppuillan ..ehkä joku onneton happy hour on alkuillasta, jonka kestää nimensä mukaisesti tunnin, tyyliin 21.00-22.00.
      Silloin hanajuomat (

• Raharössi

Köyhät kyykkyy ja helevetin köyhät vaikka makkuulteen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      256
      8568
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      286
      5817
    3. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      176
      1925
    4. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      76
      1800
    5. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      190
      1372
    6. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      78
      1334
    7. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1217
    8. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      55
      1114
    9. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      219
      1053
    10. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1041
    Aihe