Kysymyksiä kirjablogista

Kirjaholisti

Elikkäs, minä ja mun yks kaveri on aateltu aloittaa kirjablogi, koska kumpikin lukee paljon ja pitää kirjoista. Yhdessä se onnistuu helpommin entä yksin, koska meitä on kaksi ja saamme näin luettua paljon enemmän kirjoja lyhyemmässä ajassa. Meitä kuitenkin mietityttää, että miten saamme hyviä kuvia kirjoista? Kamera on tietysti yksi vaihtoehto, mutta olisiko muita? Emme viitsi kopioida mistään kuvia kirjojen kansista, koska nehän on ilmeisesti (ainakin yleensä) tekijänoikeudella suojattu (siis kuvat, joita nettiin on ladattu). Toimisiko skanneri, jos sellainen sattuisi löytymään tulostimesta? Entä muita keinoja? Ja mitä blogi- sivua suosittelisitte? Sen pitäisi olla ilmainen, mahdollisuuksien mukaan myös helppokäyttöinen.
Kiitos jo etukäteen vastauksista, toivottavasti ymmärsitte kaikki kysymykset.

8

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miske

      Ainakin Myllylahtikustantamon nettisivuilla on paikka mistä voi ladata kirjojen kansia.

    • juupas jaapas

      Googlen Blogger, tukee myös kahta tai useampaa käyttäjää.
      Skanneri tai esim. kirjaston kopiokone skannerin tyyliin voisi toimia mainiosti.
      Onnea matkaan!

    • Kirjaholisti

      Kiitos vastauksista :) Saako tuolta Myllylahtikustantamosta ladata ihan vapaasti niitä kansia, vai pitääkö niistä ilmoittaa jonnekkin? Ja pitänee kokeilla tuota Googlen Bloggeria, kuulostaa ja näyttää helpolta, mutta sinne pitää vissiin rekisteröityä?

    • miske

      Kyllä on. Sinne on laitettu kuvapankki kirjojen kansista. Arvostelun yhteydessä saa varmaan jokaisen kustantajan kirjojen kansia kopioida.

    • vuorenpeikkolainen

      Kyllä netissä on jaossa kansikuvia joka kustantajalla, monenkokoisena käyttötavasta riippuen, kirjailijan naaman kera tai ilman. Kyllä ne ihan käytettäväksi sinne pistetään, ettei joka kirjoittelijan tartte erikseen ruveta kuvaamaan. Toki jos kirjoitat jostain vanhasta kirjasta niin silloin skanneri tai kamera on nopein tapa. Kirja vaan ikkunalaudalle, suunta suoraa ylhääältä, ettei tule viutiloita, ei salamaa vaan vallitseva valo katsoen kiillot. Sävyjä ja tummuutta voi pikkusen säädellä ihan Windovs-koneen kuvienkatselussa, samoin rajata turhat pois. Halvimmat pikkupokkarit saattaa tehdä vähän tynnyrivääristymää, mutta sen voi rajata pois jos häiritsee silmää.

    • Kirjaholisti

      Juu, tuo selvensikin jo kivasti näitä asioita. Eiköhän tässä jossain vaiheessa jonkinnäköinen blogi saada pystöön, nyt kun on tämä kuva-asiakin selvillä. Kiitoksia avusta :)

    • A R jo hereillä

      Miten monta kirjablogia Suomeen aikuistenoikeesti tarvitaan jo olevien lisäksi?? Jos jutut on asiallisia ne voi linkittää Hesarin Kirjaseurantaan, löytyvät keskitetysti oli julkaistu missä maakuntalehdessä tai suomi24ssä tahansa. Kokemusta on.

    • Stan Ström

      Minun luvallani voit ladata Kipukynnyksen kansikuvan ja käyttää sitä kirjablogissasi. Se on pelkkää plussaa, jos saa hienon kannen näkyviin jonnekin. Vinkiksellä meinasi tulla kylmä kuvatessa ja kahlekin painaa kuin tekemätön synti. Olisi ikävä, jos sitä EI jaettaisi mihinkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4783
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1536
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1102
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1091
    Aihe