ahdistaa niiin paljon tää yksinäisyys

en kestä enää

Tiedän, että on monia, joilla on tilanne pahempi. En vaan ite enää kestä. Ahdistaa niin julmetun paljon. Näin kesällä huomaa ettei oikeesti oo paljoa kavereita. Oon ollut tässä kaks viikkoo täysin yksin. Lähes tulkoon ilman mitään sosiaalista kontaktia.

En kestä tällästä elämää. Kun en mä oo tällänen ihminen oikeesti. Tai en mä halua olla! En vaan tajua miksen mä oo saanut kavereita tarpeeks. Mitä tässä tilanteessa voi enää tehdä? Kun kavereiden saaminen ei oo niin helppoa.

Sori tää avautuminen. Ja tätä ei helpota kun edessä on viikonloppu. Aina kuulee kuinka kaikki muut on tehnyt kaikkee kivaa. Mutta miks mä en?

45

1363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omaseurakoparasseura

En kestä minäkään! Melkeinpä koko kesä menny yksin. Tarviiko enempää kertoa fiiliksistä................

• kavereita....

Joku sosiaalinen harrastus heti syksyn alkajaisiksi :)

Kuoro ja harrastajateatteri nyt ainakin ovat tosi sosiaalisia "lajeja" ja moniin noista pääsee kaikki laulutaitoon tms. katsomatta.
        Kielten opiskelussa tutustuu muihin myös, ja se on esimerkiksi kansalaisopistoissa todella edullista.
        SPR:llä on paljon sosiaalisia vaihtoehtoja ensiapu-kursseista kaveritoimintaan.
        Ja naapureille voi aina höpötellä ja ilmoittautua vaikka koiranlenkittäjäksi tms, mistä tuttavuus alkaa. (jos siis haluaa liikkua luonnossa)

Todella ikävää kyllä tuo ihmisen ikävä :(

• `6446utrhg
        kavereita.... kirjoitti:

Joku sosiaalinen harrastus heti syksyn alkajaisiksi :)

Kuoro ja harrastajateatteri nyt ainakin ovat tosi sosiaalisia "lajeja" ja moniin noista pääsee kaikki laulutaitoon tms. katsomatta.
        Kielten opiskelussa tutustuu muihin myös, ja se on esimerkiksi kansalaisopistoissa todella edullista.
        SPR:llä on paljon sosiaalisia vaihtoehtoja ensiapu-kursseista kaveritoimintaan.
        Ja naapureille voi aina höpötellä ja ilmoittautua vaikka koiranlenkittäjäksi tms, mistä tuttavuus alkaa. (jos siis haluaa liikkua luonnossa)

Todella ikävää kyllä tuo ihmisen ikävä :(

Miksi niin paljon miinusta?

• aertrhsshhts

Koko kesän? Mä oon ollu täysin yksin 7 vuotta. Se on niin kauan että seura ahdistaa hirveästi nykyään. Silti kärsin yksinäisyydestä. Loputon noidankehä... Aion ehkä vaan tappaa itteni ni pääsee tästä.

• kuka lie oli?

Osaatko vähääkään itse arvailla syitä siihen mikset ole tehnyt mitään kivaa?
      Tai miksi sinulla ei ole kavereita? Moniko kieltäytyi kun kysyit seuraa?

Nämä olisi hyvä pohtia jos oikeasti haluat muutosta aikaan.

• aaaAAAAAAAaaaaaaAAA.

Ei sitä noin vaan mennä toisen ihmisen luo "moi mä oon yksinäinen voisitko sä olla mun kaveri?"

• kuka lie oli?
        aaaAAAAAAAaaaaaaAAA. kirjoitti:

Ei sitä noin vaan mennä toisen ihmisen luo "moi mä oon yksinäinen voisitko sä olla mun kaveri?"

Ei mennäkään, ei ihan noin suoraan asiaan.

Mutta etkö koskaan ole seurannut miten muut tulevat luoksesi tai itse olet tutustunut johonkin aiemmin? Ei joka ihmisestä kaveria saa, mutta aina jollekulle kelpaa juttuseura.

Jos odotat jonkun soittavan, niin yhtä hyvin se voit olla sinä joka kokeilet onko joku toinen samassa tilanteessa. Jos eivät ole yksinäisiä voit sanoa että soitit vain kyselläksi miten menee.

• aaaAAAAAAAaaaaaaAAA.
        kuka lie oli? kirjoitti:

Ei mennäkään, ei ihan noin suoraan asiaan.

Mutta etkö koskaan ole seurannut miten muut tulevat luoksesi tai itse olet tutustunut johonkin aiemmin? Ei joka ihmisestä kaveria saa, mutta aina jollekulle kelpaa juttuseura.

Jos odotat jonkun soittavan, niin yhtä hyvin se voit olla sinä joka kokeilet onko joku toinen samassa tilanteessa. Jos eivät ole yksinäisiä voit sanoa että soitit vain kyselläksi miten menee.

"Mutta etkö koskaan ole seurannut miten muut tulevat luoksesi"

Ei minun luokseni kukaan ole ikinä tullut.

"Ei joka ihmisestä kaveria saa, mutta aina jollekulle kelpaa juttuseura."

Ei näköjään minun juttuseurani, olen todella kompelö sosiaalisesti, mutta silti kaipaan juttukaveria joka päivä. Olen kuin jossain noidankehässä.

"Jos odotat jonkun soittavan, niin yhtä hyvin se voit olla sinä joka kokeilet onko joku toinen samassa tilanteessa. Jos eivät ole yksinäisiä voit sanoa että soitit vain kyselläksi miten menee. "

Soitan? Kenelle? Kännykässäni on ehkä pari numeroa: vanhemmat ja sisaruksia, jotka ovat tehneet selväksi, että heitä ei kiinnosta säälittävä elämäni.
        Muutenkin kyllästyn lopulta, kun se olen aina minä joka on jotakin joskus jonnekkin pyytänyt. Tuntuu, että ei edes kiinnosta seurani, kun vastaavat joka kerta kielteisesti jotain tekosyitä keksien.

• aaaAAAAAAAaaaaaaAAA.
        aaaAAAAAAAaaaaaaAAA. kirjoitti:

"Mutta etkö koskaan ole seurannut miten muut tulevat luoksesi"

Ei minun luokseni kukaan ole ikinä tullut.

Ei näköjään minun juttuseurani, olen todella kompelö sosiaalisesti, mutta silti kaipaan juttukaveria joka päivä. Olen kuin jossain noidankehässä.

"Jos odotat jonkun soittavan, niin yhtä hyvin se voit olla sinä joka kokeilet onko joku toinen samassa tilanteessa. Jos eivät ole yksinäisiä voit sanoa että soitit vain kyselläksi miten menee. "

Soitan? Kenelle? Kännykässäni on ehkä pari numeroa: vanhemmat ja sisaruksia, jotka ovat tehneet selväksi, että heitä ei kiinnosta säälittävä elämäni.
        Muutenkin kyllästyn lopulta, kun se olen aina minä joka on jotakin joskus jonnekkin pyytänyt. Tuntuu, että ei edes kiinnosta seurani, kun vastaavat joka kerta kielteisesti jotain tekosyitä keksien.

PS. En ole aloittaja.

• Lounliraidere

Yksinäisenä on hyvä olla, mutta jos oot kovin yksin, muista että et välttämättä ole sitä aina!

• aaaAAAAAAAaaaaaaAAA.

Siis mikä vitun neuvo toi nyt oli. "Yksinäisenä on hyvä olla" No ei näköjään ole aloituksen perusteella.
        "mutta jos oot kovin yksin, muista että et välttämättä ole sitä aina!"
        Mitä vittua!?!

• Relaa

Yritä nyt alkuun tehdä kaikkee kivaa yksin. Ulkoile ja nauti kauniista kesästä. Lue jotain kiinnostavia kirjoja. Harrasta liikuntaa. Siitä tulee hyvä olo.

Sitten rupeat miettimään mistä voisit saada niitä kavereita. Onko jotain tuttuja vaikkapa koulusta, töistä, naapureita, harrastuksista, jne. Otat vaan yhteyttä niihin jollain tapaa ja kyselet kuulumisia ja sitä rataa. Tarkeätä olisi kuitenkin, ettet näytä heille omaa ahdistustasi ja yrität vaikuttaa suhteellisen positiiviselta ihmiseltä. Sellaiselta jonka seurassa he voisivat viihtyä.

• niiiiiiiIIIIIInnn

Oon miettinyt jo ties kuinka kauan, että mistä niitä kavereita vaan sais. Mutta en vaan keksi. Koulusta ei enää löydy, töissä en käy, naapurit liian vanhoja.. Harrastukset? Niin no miksei. Vaikeinta on vaan se etten vaan keksi, että mitä harrastaisin. Liikuntaa inhoan, käsitöissä olen huono. En oikein tiedä mistä löytäisin harrastuksen mistä nautin ja mistä jaksaisin innostua.

• Vst2228
        niiiiiiiIIIIIInnn kirjoitti:

Oon miettinyt jo ties kuinka kauan, että mistä niitä kavereita vaan sais. Mutta en vaan keksi. Koulusta ei enää löydy, töissä en käy, naapurit liian vanhoja.. Harrastukset? Niin no miksei. Vaikeinta on vaan se etten vaan keksi, että mitä harrastaisin. Liikuntaa inhoan, käsitöissä olen huono. En oikein tiedä mistä löytäisin harrastuksen mistä nautin ja mistä jaksaisin innostua.

Oletko miettinyt jotain hyväntekeväisyystöitä?
        Järjestojä on aika paljonkin aika monella paikkakunnalla.
        Eli r ohkeasti vain yhteyttä

• liian vanhoja...?
        niiiiiiiIIIIIInnn kirjoitti:

ymmärrän, että suht omanikäinen seura kiinnostaa, mutta samanhenkisiä ystäviä ja tuttavia voi löytyä monenikäisistä.
        Sehän vaan avartaa näkökantoja ja tietämystä molemmin puolin, kun ollaan eri ikäisiä. Silti voi löytyä monia yhteisiä mielenkiinnon kohteita!!!
        Itse käyn joskus naapurin leskirouvan luona hömpsyillä ja pari kertaa olemme kokkailleet yhdessä. Olemme keskustelleet esimerkiksi muodista, katsomistamme teatteriesityksistä, miehistä.. ;)

• omaseurakoparasseura

Kun tietää, et sitä on hyvinkin suurella todennäköisyydellä yksin huomenna, ylihuomenna jne. katoaa elämännilo kokonaan. Joo pitäis relaa niinkuin joku sanoi, mut ei siitä kirjan lukemisestakaan ja kauniista kesäsäästä nauti, kun ahistaa tää julmettu yksinäisyys!!!!!!! Kiva tietty, et joku yrittää tsempata....Pää leviää, en jaksa....

• JK

NINKÖ

• Yli 6 vuotta yksin. Pari viikko ei ole mitään tai yks kesä. Enkä usko et tää paremmaksi muuttuu lähivuosina. Sitä ei vaan jaksa yrittää enään edes.

• jjjjj.....J

Voi kyllä se yksinäisyys tuntuu silti pahalta vaikka olisi ollut yksin vaikka "vaan" pari viikkoa tai koko kesän.

• omaseurakoparasseura

"Yli 6 vuotta yksin. Pari viikko ei ole mitään tai yks kesä. Enkä usko et tää paremmaksi muuttuu lähivuosina. Sitä ei vaan jaksa yrittää enään edes."

Äläpä muuta sano. Yks kesä tuntuu hyvin lyhyeltä ajalta jos miettii miten monta yksinäistä kesää on jo takana.......... Ei tätä yksinäisyyden tuomaa taakkaa voi ymmärtää kukaan muu kuin saman kokenut!!!!

• tiedän tunteen

Jokaisella meillä on enemmän tai vähemmän. Minua on auttanut liikunta esim.
      Haen johonkin työvänopiston kurssille syksyllä, siellä tutustuu ihmisiin.
      Tee jotain radikaalia siis positiivisesti. Upeeta, että avaudut kaikki ei sitä voi.
      Muista, että myös ihmiset suurentelee asiaoita ei aina kannata uskoa kaikkea.Eihän kukaan kerro, että olipa pa... viikonloppu !!! ETSI joka päivä yksi mistä olet iloinen
      vain yksi laita se paperille ja seuraavana päiväna sama juttu. Itse yritän saada kummipoikaani jollasen yhteyden kun hän 19v ei ymmärrä omaa parastaan ja minä
      rakastan häntä ja mummi. hän ei nää että häntä käytetään hyväkseeen eikä osaa pitää puoliaan.Olen ollut pienestä lähtien hänen elämänsä mukana, äiti kuoli ja isästä tuli alkoholisti ja löysi "naisen" heh...vei kai lamputkin katosta ja pojan äidin tavaroita.
      Tällanen tarina. Olen kärsinyt todella paljon ja auttanut häntä, muttei anna sille arvoa
      Jossain vaiheessa en jaksa minäkään enää auttaa. Hän tarvitsee ihmisiä ympärilleen
      jotka rakastaa ja auttaa kun isä menee äitin luokse, siellä hän odottaa.
      m yhteyden

• Näinpäniinjoo

aaaAAAAAAAaaaaaaAAA.:n vastaukset sopivat myös minulle...

Oli sovittuna tapaaminen "sen ainoan muka ystäväni kanssa", mutta taas hän perui tunnin varoitusajalla...en kestä ja kun oltiin sovittu ja puhuttu jo viikko tästä ja vielä paria tuntuia ennekin oli muka niin tulossa.. Ja itsse tosiaan olen nyt yrittäny ehdottaaa mutta poikkeus on jos ei peru...

• Ei loputtomasti

Yksinäisyys on välistä todella hirveää. Olen sitä mieltä, että osittain vika on maassa ja sen kulttuurissa. Jos et menen naimisiin ja poiji, niin et sä täällä lopulta niin paljon enää tee, eikä kukaan ainakaan arvosta. Paitsi jos teet jotain todella suurenmoista.

Kunnon ihmisillä on kaikkein vaikeimpaa. Jos et ole se joka löytyy sieltä nurkan takaa ja naapurin sängystä. Jos et ole juoppo ja räkälät ei kiinnosta...

Harrastuksissa ollaan taas vaan harrastamassa, tietysti. En itsekään tee siellä juurikaan muuta. Ei harrastukset ole mitään iskupaikkoja eikä kirkon penkit.

En ja tiedä. Mitä fiksumpi on, sitä vaikeampaa on. Mietin erilaisia vertaisryhmiä. Mikä olis fiksua. Ja mikä on yksinäisyyden alkusyy. Siitä voisi löytyä vastausta aluksi. Ainakin joillekin.

• qwerttyuiopååpouytre

"Ja mikä on yksinäisyyden alkusyy. Siitä voisi löytyä vastausta aluksi. Ainakin joillekin.

Oivoi, senkun vaan tietäisi! Olen pohtinut pääni puhki syytä, mutta ei, ei sitä vaan löydy.

• Olet harvinaisen oikeassa siinä,että kunnon ihmisillä on kaikkein vaikeinta!Jos vähänkin erotut massasta niin sitä vaikeampaa on seuran löytäminen.Itse olen ollut yli 20 v yksin,mutta harvoin yksinäinen.Yksin olemisen voi kääntää myös voimavaraksi.Voi kaikessa rauhassa tutustua ihmiseen: MINÄ.Yllättävästi saattaa löytyä uusia ulottuvuuksia!Kannattaa muistaa että mikään ei ole pelkästään negatiivista vaan aina on olemassa myös positiivinen varaus.Sen löytämiseksi voi kyllä joutua tekemään paljon työtä!VOIMIA kaikille etsijöille!:)

• osaaolla

No 2 viikkoa on aika lyhyt aika. Jotkut on vuosia yksin. Sensijaan että suret vosit puuhastella yksiksesikin kaikenlaista. olla kaveri itsellesi. keskittyä lukemiseen tai muuhun harrastukseen. Yksinäisyys voi olla hyväksi jos sen osa hyödyntää, sellaisellekin ihmiselle joka ei oikeesti ole tottunut olemaan yksin. Miksi itsen kanssa oleminen on vaikeaa. tarvitseeko ihminen aina toista vahvistamaan olemassa oloaan. Ihmettelen niitä ihmisiä jotka eivät osaa olla yksin. Kun on yksin, on hiljaista voi kuunnella itseään ja miettiä elämäänsä. ilman että joku toinen siinä ohjailee, manipuloi tms. Elä hyvä ihminen yksinoleminen ei ole mikään katastrofi. On aika olla yksin ja aika olla yhdessä.

• yksinäinen mies

Murhaa noin 67 viatonta ja sit sanot et teit sen sen takia kun olit yksinäinen. Ehkä sulle palkataan ystäviä sen takia kuten sille norjan breivikillekkin

• omaseurakoparasseura

"Kun on yksin, on hiljaista voi kuunnella itseään ja miettiä elämäänsä. ilman että joku toinen siinä ohjailee, manipuloi tms. Elä hyvä ihminen yksinoleminen ei ole mikään katastrofi."

Kyllä tässä on ihan tarpeeks tullu kuunneltua itseään...Huomaa kyl miten jotkut kestävät tai jopa nauttivat yksinolosta. Hyvä heille. Valitettavasti en kuulu siihen porukkaan. Kyllä tää oma seura pelkästään alkaa jo riittää... Yksinäisyys tuntuu pitkältä ja kiduttavalta kuolemalta.

• mustikka

Kantsii alkaa lukea raamattua, esim. Joh. evankeliumia. Jos ei tajua, ostaa tai lainaa hyvän selitysteoksen esim. Jukka Norvannon kirjan. Kannattaa rukoilla Jeesukselta Kristukselta ystäviä. Hän jos kuka osaa järjestellä asioita. Kun saa uskonlahjan, saa myäs Jumalasta ystävän vertaa vailla ja asiat alkaa mennä tärkeysjärjestykseen.

• yksin38nainen

No te toiset yksinäiset:mitä teille kuuluu tänään?Perustetaanko facebookkiin yksinäisyys-ryhmä?

• tehty jo

Itse asiassa joku täällä joskus teki smmoisen ja linkitti palstalle. Ei tainnut kukaan liittyä.

• rui kut ta ja
        tehty jo kirjoitti:

Itse asiassa joku täällä joskus teki smmoisen ja linkitti palstalle. Ei tainnut kukaan liittyä.

Kovinkaan moni ei kehtaa omalla nimellään liittyä semmoiseen. Anonyyminä on helppo ruikuttaa.

• yskinmyöskinN

Tuntuu meitä riittävän. Itsekin luulin pari vuotta sitten löytäneeni elämäni miehen, niin osoittautui patologiseksi valehtelijaksi ja egoistiksi, jonka vaan piti saada nainen kuin nainen. Nyt kun ajattelen häntä niin oksettaa, Silti sitä jotain kaipaa. Parisuhteesta en just nyt tiedä, mutta hyviä vinkkejä ihmissuhteisiin täältä olen lukenu. Ja samoin tuo, että elämänkatsomus on samankaltainen niin on hyvä. Jos uskoo Jeesukseen, ei se tee ihmisestä mitää "hihhulia". Itekin uskon ja vakaasti o jalat maan pinnalla. Nämä on näitä maallisia murheita, yksinäisyys ym. Siihen ei tunnu vaikuttavan ulkonäköseikat, ikä tms.

• yskinmyöskinN

Voisin lähteä johonkin yhdessä järkättyyn..vastailkaa..

• nannapulla
        yskinmyöskinN kirjoitti:

Voisin lähteä johonkin yhdessä järkättyyn..vastailkaa..

Et voisi. Ei me vastata. Mene pois.

• Yksinolo ja pakollinen yksinäisyys alkavat olla aika paha ongelma Suomessa. Porukat on muuttaneet työn perässä muualle ja sukulaiset jääny sinne jonnekin. Sit aika näivettää nämäkin kontaktit ja asutaan jossain lähiössä ku silakat suolassa, istutaan kotona ja töiden jälkeen ei jaksa lähteä minnekään sosialisoitumaan. Tai vaikka jaksaiskin, niin ei niissä harrastuksissa niin vaan tutustu. Kiire vaivaa, ja väsymys.
      Joskus on yks viikonloppukin ilman ketään, jolle puhua tuntunu aika vaikeelle kun piti olla työn takia puoliskosta erossa jatkuvasti toisella paikkakunnalla. Siihen autto lemmikin ottaminen aika paljon, sille kun voi jutellakin ja sen kanssa käydä lenkillä. Toivottavasti keksit jotain itseäsi helpottavaa.

• totuuden-torvi

Asun melko pienellä paikkakunnalla. Tossa muutaman kymmenen km päässä on isompi paikkakunta, jossa tietenkin riittäisi harrastuksia.. Mutta bussitkin on melko kalliita ja matkustamiseen menee reilu tunti suuntaan. Arkisin ei vaan kerkeä aina lähtemään, ja joskus ei vaan yksinkertaisesti jaksa.
      Jos vaan asuisi jossain muualla, niin olisi paljon helpompaa. Täällä kaikki tuntee toisensa ja on ennakkoluuloja ja ties mitä huhuja. Koita siinä sitten saada kavereita. Odotan niin paljon sitä aikaa kun pääsen täältä pois. Ymmärrän kaikkia pienellä paikkakunnalla asuvia yksinäisiä ihmisiä. Jakselemisia muillekin saman ongelman kanssa taisteleville! Kyllä vielä joskus helpottaa. Tai ainakin mä uskon niin.

• .N20.

Itse muutin reilu vuosi sitten etelään, kavereiden jättäminen ja miehen kanssa yhteisen elämän aloittaminen tuntui helpolta ihanien ja eloisten naapureiden vuoksi, mutta nyt muuton jälkeen jäi jäljelle vain mies ja työ. Mies tekee pitkää päivää ja joskus myös viikonloppuja, itse olen neljän seinän sisällä kun ei ole ketään jonka kanssa tehdä tai lähteä johonkin. Yksinäisyys tulee kuin aaltoina, joskus ei häiritse ollenkaan ja joskus se tuntuu olevan elämän kaatava asia.

• oodooooo

Oletko yrittänyt saada kavereita? Itse pitäisin tuollaista muuttoa aivan mahtavana mahdollisuutena.

• N

Huomenta vaan.

• AinaYksin:)

Olen ollut todella kauan yksin että olen tottunut siihen. Suurimaksi osaksi se ei ole ikävää mutta aika ajoin haluaisin että olisi joku tossa vieressä iltaisin kun käy nukkumaan tai että olisi joku päivisin kenen luona voisi käydä.

En halua mennä baareihinkaan enää, joskaan en ole mikään baarikävijä koskaan ollutkaan verrattuna moneen muuhun. En kestä baariörisijöitä. Kursseille olen osallistunut vaikka minkälaisille ja opiskellut olen paljonkin mutta ei sieltäkään ole kavereita tullut. Kursseilla kyllä usein juttelen ihmisten kanssa mutta siihen se sitten jääkin.

Vähitellen yksinäisyyteen vaan tottuu. Eikä se sitten enää tunnu juuri miltään. Se on vaan elälmää.

• Hylkiö6265

"Vähitellen yksinäisyyteen vaan tottuu."

Ehkä sinä totut, ehkä suurin osa porukasta tottuu.. itse en totu siihen.

• -ää-

Kehoittaisin teitä kaikkia yksinäisiä ja muitakin ottamaan selvää, esim. googlettamalla, vetovoiman laista/Law of attraction, josta saattaisi olla hyötyä, ainakin itselleni on ollut monellakin elämän osa-alueella.

Aiheesta löytyy paljon kirjallisuuttakin ja myös elokuva The Secret.

Toisena vinkkinä sanoisin, etä kannattaa jos vaan yhtään kiinnostaa, niin osallistua jonkinlaiseen vapaaehtoistoimintaan, sillä kun auttaa toisia syntyy itsellekin hyvin vahva ja voimaannuttava positiivinen olo. Itse ainakin saan melkosia positiivisuusajanjaksoja, kun olen auttanut eläimiä tai ihmisiä, sen avulla jaksaa monta päivää, ja kun tuntee itsensä tarpeelliseksi vahvistaa se omaa positiivista käsitystä itsestä.

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti löydätte itsestänne sen voiman, joka meissä jokaisessa todellakin enemmän tai vähemmän piilevänä on!

• 3+2=?

Menen nukkumaan mahdollisimman aikaisin, ja nousen ylös mahdollisimman myöhään. Niin kärsii mahdollisimman vähän tästä yksinäisyydestä.

• kansikiinni

Mä olen ollut yksin neljän seinän sisällä jo vuosikymmenen ja aion tappaa pian itseni. En jaksa enää katsella televisiota, jossa kaikilla on toinen toisensa tai sitten sieltä tulee vain väkivaltaa, sotaa ja tuhoa.
      Oikeestaan sota tekis Suomellekki hyvää. Pääsis ainakin helpolla ihmiskilveksi ja monet yksinäiset paskamaisesta elämästään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3404
    2. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      17
      2622
    3. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      376
      2516
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      81
      1740
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1395
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1070
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      70
      975
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      74
      945
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      26
      771
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      4
      724
    Aihe