Muiden ihmisten vaikutus valintoihisi?

vaikku55

Jos vaikuttavat niin missä määrin?

17

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ennen vaikutti enemmän, nykyään hyvin vähän. Kumppanilla on vaikutusta mun valintoihin kyllä jonnii verran.

• Monen mielestä ollut liian vähäinen varmaan.. Jos muistellaan:

Murrosiässä:

-Miks sä laitat tollaset vaatteet kouluun? Mikset sellaisia kuin muut? Miksi kuuntelet tollasta musaa etkä samaa kuin muut? Ei ihme että sua kiusataan.

18v.:

Miksi muutat niin kauas opiskelemaan ja niin outoa alaa? Menitsit vaikka Turkuun yliopistoon.

Seurustellessani toisen poikaystäväni kanssa:
      Mikset jätä sitä, se on sairas? (Seurustelin sen jälkeen vielä pari vuotta)

22v.
      - Mikset mene johonkin mainostoimistoon tai muuhun vastaavaan hyväpalkkaiseen työhön? Mikä sinulla on kaupallisuutta vastaan? Miksi pitää elää kädestä suuhun?

Tavattuani nykyisen kumppanini:

Kaveri: Et kai sä ton tyypin seuraan jää? Joku ihme looseri, ihan juntti.

Saatuani ekan lapsen:

Työkaveri: Oletko hullu, jäät kotiin? Annat lupaavan uran valua viemäristä alas?

Palattuani työelämään:

Miksi kieltäydyt hyvästä vaki-paikasta ja haluat olla freelancer ja pätkätyöläinen?

Jne. Jne.

Mutta nykyään kyllä oman perheen jäsenten vaikutus valintoihin on suuri.Eniten lasten.

• :)

Oletko vastarannan kiiski?

• :) kirjoitti:

Oletko vastarannan kiiski?

Jokseenkin. Tai ei- olen sellainen "minusta tuntuu nyt tältä"- kiiski :)

• Kuulostaa tutulta vastaan nikottelulta. Se on just sitä kun itse haluaa päättää asioistaan. :-)

Jotain yhteistä meillä siis on.

• teevadit kirjoitti:

Kuulostaa tutulta vastaan nikottelulta. Se on just sitä kun itse haluaa päättää asioistaan. :-)

Jotain yhteistä meillä siis on.

En sano kyl vastaan vastaansanomisen vuoksi, vaan joku tunne/intuitio ohjaa mua enemmän kuin toisten (järki)puheet. Ja sit kun olen oppinut, että se on yleensä kannattanut, niin sit sitä periaatetta noudattaa jatkossakin.

• yybee kirjoitti:

En sano kyl vastaan vastaansanomisen vuoksi, vaan joku tunne/intuitio ohjaa mua enemmän kuin toisten (järki)puheet. Ja sit kun olen oppinut, että se on yleensä kannattanut, niin sit sitä periaatetta noudattaa jatkossakin.

En minäkään sano. Sama juttu, itellä on fiilis jostain asiasta ja sen mukaan haluaa mennä. Muuten se ei tunnu menevän oikein. Näinpä..

• Lapsena ja teininä kuuntelin mielelläni muiden toiveita vain tehdäkseni tasan päinvastoin. Isompana omat valinnat on tullu tehtyä aika itsekkäästi omalla logiikalla. Nykyisin vaikuttaa perhe lähes kaikkiin valintoihin, mikä on luonnollista, kun on hyvä parisuhde ja pieni lapsi. Ei se musta nössöä ole tehnyt, vaikka harkitsen ja joustan tarvittaessa.

• Ei hemmetti, pakko mennä kattoo tonne ulos. Siellä toi esikoinen kantaa kanaa kainalossaan, matkalla jonnekin..:O

• yybee kirjoitti:

Ei hemmetti, pakko mennä kattoo tonne ulos. Siellä toi esikoinen kantaa kanaa kainalossaan, matkalla jonnekin..:O

:D

• niin?

Paksuna ollessasi kerroit täällä ettet aio muuttaa lapsen isän kanssa saman katon alle..

• mm
        niin? kirjoitti:

Paksuna ollessasi kerroit täällä ettet aio muuttaa lapsen isän kanssa saman katon alle..

Maailma muuttuu, eskoseni.

Katto ei ole kuitenkaan juridisesti yhteinen, joten tyydytyitkö tiedosta? Kerron tietenkin heti täällä, jos jotain uutta kerrottavaa ilmaantuu:)

• määmy

Henkilökohtaises laiffis ei paljoo, duunis realismi riskiarviointi.

• hä?

Oletko dazu?

• Vaimo ja lapset vaikuttaa paljon, muiden vaikutus on aika olematonta.

• Kannattaa yrittää

Enemmän tai vähemmän. Yhdet myy paremmin kuin toiset. Jotkut eivät onnistu myymään mitään.

• riuttala76

No ainakin ravintoloissa odotan valomerkkiin ja yritän niitä naisia joita muilta miehiltä on jäljelle jäänyt. Vaan harvoinpa kukaan nainen enää valomerkin aikaan ilman miesseuraa on. Mut noin yleensä en koskaan kysele toisten mielipiteitä. Ei tarvitse, kun asun yksin. Ostan mitä ruokaa haluan ja syön kun tekee mieli, katson tv:tä milloin haluan ja mitä haluan. En mä tykkää mistään säännöllisistä kellonajoista. Esim. Nytkin kello on viisi aamulla, en ole nukkunut, kun ei ole sattunut nukuttamaan, mut ihan sama se ku ei ole mitään velvollisuuksia eikä mitään pakollisia menoja, niin sama se koska sattuu nukkumaan ja koska on hereillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      38
      3599
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      98
      1731
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      136
      1615
    4. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      47
      1561
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      93
      1327
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      30
      1246
    7. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      288
      1152
    8. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      57
      1135
    9. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      126
      1025
    10. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      271
      1001
    Aihe