Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa), mutta kuka muistaa, että olisi koskaan ennen kyseistä tapahtumaa kuullut Eemeli Peltolasta tai muistaisi edes yhden hänen käyttämänsä puheenvuodon eduskunnan istuntosalissa? Eipä tule ihan heti mieleen! Taitaa olla siellä eduskunnassa muitakin, joita ei näy eikä kuulu, kunhan istuvat ja jotka aletaan tuntea vasta kun joku sensaatiouutinen tapahtuu, ei välttämättä tällainen surullinen tapaus, mutta muu mikä tahansa? Vai olenko väärässä?
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
249
851
Vastaukset
- Anonyymi
tuo oli ihmeellistä kyllä, kun itse kun vähän huolisssaan nuorten masennuksesta joku peli vaikka niin
- Anonyymi
tuonkin tAKIA jorniin rettä minkä tyyppinenkliai hwillw hAUSKA.
VANHOJA PEWLWJÄ TRESRaillur - Anonyymi
Niin kansanedustajakin on vain ihminen joka voi sairastua.
- Anonyymi
Kansanedustaja suorittaessaa itsemurhan niin sellainen on pysäyttävä uutinen jota muut kansanedustajat kyyneleihtivät kolmenminuutin ajan. Montako itsemurhaa Suomessa tehdään vuosittain eikä se kiinnosta ketään yhtään mitään.
Kansanedustaja Benkku sai aivojytäyksen vaan jos Benkku olisi tavis niin lääkäri olisi aspiriinilla parantanut aivohalvauksen sekä lähettänyt kotiin jotta voisi hakea uutta työpaikkaa kuntouttavassa työtoiminassa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kansanedustaja suorittaessaa itsemurhan niin sellainen on pysäyttävä uutinen jota muut kansanedustajat kyyneleihtivät kolmenminuutin ajan. Montako itsemurhaa Suomessa tehdään vuosittain eikä se kiinnosta ketään yhtään mitään.
Kansanedustaja Benkku sai aivojytäyksen vaan jos Benkku olisi tavis niin lääkäri olisi aspiriinilla parantanut aivohalvauksen sekä lähettänyt kotiin jotta voisi hakea uutta työpaikkaa kuntouttavassa työtoiminassa.Kyllä taviskin hoidetaan tuossa tapauksessa. Joten eipä taas puhuta paskaa.
- AnonyymiUUSI
Minusta, kun luin muiden Eemelin tunteneiden mielikuvia hänestä, hänessä olisi ollut ainesta jopa presidentiksi 20-30- vuoden kuluttua? Sen verran oli pidetty ja lähes täydellisyyden tavoittanut, kukaan ei ole täydellinen. Kukaan ei tuntenut pahaa mieltä hänestä ja oli kaikkien kaveri. Arvostettu ja suosittu , harvat saavuttaa sitä koko elämänsä aikana, minkä Eemeli ehti tavoittaa jo 30- vuotiaana. Harvinainen kansanedustajaksikin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kansanedustaja Benkku sai aivojytäyksen vaan jos Benkku olisi tavis niin lääkäri olisi aspiriinilla parantanut aivohalvauksen sekä lähettänyt kotiin jotta voisi hakea uutta työpaikkaa kuntouttavassa työtoiminassa.Kuule, jos olis vaan tavis niin Benkulle huudeltaisiin, että miksi et mene töihin ja omaa syytä työtön ja huutelijana olisivat kansanedustajat itse.
- Anonyymi
Ei sillä ole merkitystä kuin tunnettu kansanedustaja on ollut vaan siitä että kenen tahansa psyyke voi sairastua.
- AnonyymiUUSI
Jokaisen irvailijankin tai hänen lapsensa.
- Anonyymi
Näyttävämpi lähtö kun hirttäytyy työpaikan rappukaiteeseen, kun että menee ittekseen vaikka metsään puuhun roikkumaan.
Jasu- Anonyymi
Enpä tosin tiedä miten hän itsensä riisti, mutta ensimmäinen kuva päässäni oli luettuani itsarista, että mies roikkuu kaulastaan rappukaiteessa hirttäytyneenä.
Niin tai näin olipa tapa mikä hyvänsä, julkisuus on taattu.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä tosin tiedä miten hän itsensä riisti, mutta ensimmäinen kuva päässäni oli luettuani itsarista, että mies roikkuu kaulastaan rappukaiteessa hirttäytyneenä.
JasuOnko sillä tavalla merkitystä? Nyt on kyse siitäö että kuka tahansa voi sairastua. Ei kansanedustaja ole mikään jumala tai kuolematon. Hän on ihminen . Sulla ei taida olla kokemusta sairauksista. Tule sitten puhuu kun sinulla on useampi vakavampi sairaus. Tule sitten viisastelee tänne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sillä tavalla merkitystä? Nyt on kyse siitäö että kuka tahansa voi sairastua. Ei kansanedustaja ole mikään jumala tai kuolematon. Hän on ihminen . Sulla ei taida olla kokemusta sairauksista. Tule sitten puhuu kun sinulla on useampi vakavampi sairaus. Tule sitten viisastelee tänne.
Heh, mulla muuta olekkaan kun sairauksia koko elämän. Ei sääli niitä poista eikä heikko pää kestä.
Minua sinällään ei säälitä aikuisen miehen teko, olihan hänellä mahkut elää ja sairauskin houdettavissa. Rakastava puoliso mutta päötti tappaa itsensä joten mitäs me väkisin ketään täällä pitelemään.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, mulla muuta olekkaan kun sairauksia koko elämän. Ei sääli niitä poista eikä heikko pää kestä.
Minua sinällään ei säälitä aikuisen miehen teko, olihan hänellä mahkut elää ja sairauskin houdettavissa. Rakastava puoliso mutta päötti tappaa itsensä joten mitäs me väkisin ketään täällä pitelemään.
JasuMusta toikin on jeesustelua, että joku tappaa ittensä ihan kun ei saisi. Mitä muut siitä vinkuu, iso mies tiesi mitä teki.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Musta toikin on jeesustelua, että joku tappaa ittensä ihan kun ei saisi. Mitä muut siitä vinkuu, iso mies tiesi mitä teki.
JasuKäypä lukemassa mitä esim mahalaukun tulehdus aiheuttaa ja tuu sitten inisee
- Anonyymi
Ai sen pitää olla just tuollainen sairaus, jotta saa sympatiaa. No voihan itku.
Älä viitti olla tekopyhä.
Jasu - Anonyymi
Anna sinäkin ihmisen rauhassa vaan kuolla. Ei hän sun sääliäsi kaipaa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käypä lukemassa mitä esim mahalaukun tulehdus aiheuttaa ja tuu sitten inisee
Käypä itse lukemassa. Äläkä esitä pyhimystä siinä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käypä itse lukemassa. Äläkä esitä pyhimystä siinä.
JasuSurkaa niitä jotka ei halua kuolla, mitä niitä ulisemaan jotka haluaa.
Valoja päälle.
Jasu - Anonyymi
Olen kuule. Minua ei kiinnosta koko mies, ei edes kuolemansa. Hän koki kuoleman olevan paras apu joten kunnioita sinäkin vapaata tahtoa äläkä minulle siinä naamaadi auo. Ihme vitun sadudtit yrittää kaikki väkisin hengissä pitää vaikkei toinen itse halua.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anna sinäkin ihmisen rauhassa vaan kuolla. Ei hän sun sääliäsi kaipaa.
JasuKommentoin sun viestejä koska sulle on tärkeintä miettiä millä tavalla hän tappoi itsensä. Se sua kiinnostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kuule. Minua ei kiinnosta koko mies, ei edes kuolemansa. Hän koki kuoleman olevan paras apu joten kunnioita sinäkin vapaata tahtoa äläkä minulle siinä naamaadi auo. Ihme vitun sadudtit yrittää kaikki väkisin hengissä pitää vaikkei toinen itse halua.
JasuKuoleman on joku mörkö vai? Ei ole, se tulee anyway ja vapauttaa siitä mitä ei jaksa. Ihme asenne teillä jollain, että sitä pitää pelätä kuin spitaalia ja yrittää vältellä väkisin.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommentoin sun viestejä koska sulle on tärkeintä miettiä millä tavalla hän tappoi itsensä. Se sua kiinnostaa.
Missä mä niin sanoin? Sä tulkitset itse miten huvittaa.
En voi mitään että mielikuva on hirttäytyminen. Luultavasti onkin kun niin itkettää.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuNäyttävämpi lähtö kun hirttäytyy työpaikan rappukaiteeseen, kun että menee ittekseen vaikka metsään puuhun roikkumaan.
Jasu
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näyttävämpi lähtö kun hirttäytyy työpaikan rappukaiteeseen, kun että menee ittekseen vaikka metsään puuhun roikkumaan.
Jasu
JasuNo eihän tuossa mikään viittaa siihen että kiinnostaa urpo. Mä totesin.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eihän tuossa mikään viittaa siihen että kiinnostaa urpo. Mä totesin.
JasuJulkisuus on taatyu kun julkisessa työpaikassa ittensä tappaa vai onko joku eri mieltä?
Mitä tämäkään ketju muuta on kuin julkisuuden ylläpitoa aiheen ympärillä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommentoin sun viestejä koska sulle on tärkeintä miettiä millä tavalla hän tappoi itsensä. Se sua kiinnostaa.
Mikä sua sitten ventovieraassa oletan miehessä kiinnostaa niin että viittit täällä sitä mainostaa?
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eihän tuossa mikään viittaa siihen että kiinnostaa urpo. Mä totesin.
JasuNiin paljon kuitenkin kiinnosti kun olet pohtinut missä vois tappaa itsensä ja miten
- Anonyymi
Ei mun tarvi kuvitella, mulle tulee näky silmieni eteen kuvittelematta. Itsemurha ei poikkea armomurhasta mitenkään. Siinä vain ihminen itse tekee tekonsa kun ei jaksa elää. Tekopyhyys on tässä ihan turhaa. Eutanasua ei ole sen hienompaa kun itsari. Jos ei arvosta ihmisen halua kuolla eikä kitua.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mun tarvi kuvitella, mulle tulee näky silmieni eteen kuvittelematta. Itsemurha ei poikkea armomurhasta mitenkään. Siinä vain ihminen itse tekee tekonsa kun ei jaksa elää. Tekopyhyys on tässä ihan turhaa. Eutanasua ei ole sen hienompaa kun itsari. Jos ei arvosta ihmisen halua kuolla eikä kitua.
JasuEi siinä mitään miettimistä ole miksi joku tappaa ittensä. Päivänselvää, koska se tuntuu ainoalta oikealta tavalta lopettaa henkinen tai ja fyysinen kärsimys. Minusta ihminen saa tehdä niin.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä mä niin sanoin? Sä tulkitset itse miten huvittaa.
En voi mitään että mielikuva on hirttäytyminen. Luultavasti onkin kun niin itkettää.
JasuSinua ei kosketa mahdolliset syyt ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin paljon kuitenkin kiinnosti kun olet pohtinut missä vois tappaa itsensä ja miten
Kuten sanoin en miettinyt hetkeäkään, tulee näky eteeni kun luin tekstin itsemurha.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinua ei kosketa mahdolliset syyt ollenkaan.
Ei tarvi koskettaa. Ei ole minun vastuulla hänen elämä eikä päätökset.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siinä mitään miettimistä ole miksi joku tappaa ittensä. Päivänselvää, koska se tuntuu ainoalta oikealta tavalta lopettaa henkinen tai ja fyysinen kärsimys. Minusta ihminen saa tehdä niin.
JasuSanoisitko näin tyttärellesi, jos hän kertoisi vaikka aikovansa hypätä junan alle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinua ei kosketa mahdolliset syyt ollenkaan.
Ei sinuakaan kiinnostaisi pennin vertaa jos tappaisin itseni että miksi. Kiinnistaa vaan paasata aiheesta edes ymmärtämättä mikä helpotus Eemelille saattoi kuolema olla. Ymmärtäisi jos olisit ollut joskus tarpeeksi sairas.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sinuakaan kiinnostaisi pennin vertaa jos tappaisin itseni että miksi. Kiinnistaa vaan paasata aiheesta edes ymmärtämättä mikä helpotus Eemelille saattoi kuolema olla. Ymmärtäisi jos olisit ollut joskus tarpeeksi sairas.
JasuJa koska et ymmärrä anoseni, en viitti jatkaa kanssasi. Kunhan oot joskus tarpeeksi sairas saatat tajuta pointtini. Kuolema ei ole mörkö.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä hemmetin takia väännät palstasetä itsesi kanssa joka asiasta- etkö voi lukea uutisia ja kommentoida niitä vaikka somen kommenttikentissä noissa kansan ihanissa turpakäräjissä? Älä lue mitään jos se aiheuttaa tällaiset kierrokset
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoisitko näin tyttärellesi, jos hän kertoisi vaikka aikovansa hypätä junan alle?
Mistä olet saanut päähäsi, että tällä palstasetä-jasulla olisi sellainen? Sivusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten sanoin en miettinyt hetkeäkään, tulee näky eteeni kun luin tekstin itsemurha.
JasuNiin ja siitten nimittelet mua koska et ymmärrä
- Anonyymi
Mietitkö sinä, palstaäijän monologiin väliin kiilaava? Sivusta eräs utelias
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä olet saanut päähäsi, että tällä palstasetä-jasulla olisi sellainen? Sivusta
Ehkä kommentoijalla on joku tsyboosi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietitkö sinä, palstaäijän monologiin väliin kiilaava? Sivusta eräs utelias
Minä olen vastannut Jasulle. Mä en vaan ymmärrä hänen ajatusmaailmaansa. Hän kirjoittelee liittyen tapaukseen ja sitten ilmoittaa ettei hän edes ole lukenut juttua
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä hemmetin takia väännät palstasetä itsesi kanssa joka asiasta- etkö voi lukea uutisia ja kommentoida niitä vaikka somen kommenttikentissä noissa kansan ihanissa turpakäräjissä? Älä lue mitään jos se aiheuttaa tällaiset kierrokset
Mä olen nyt pahoillani, että olen onnistunut tässä kommentoidessani pahoittamaan niin monen mielen omien mielipiteideni takia. Johtuu varmaan menkoista tällä kerralla ja anteeksi vielä kerran...
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen nyt pahoillani, että olen onnistunut tässä kommentoidessani pahoittamaan niin monen mielen omien mielipiteideni takia. Johtuu varmaan menkoista tällä kerralla ja anteeksi vielä kerran...
JasuMulla ei ole menkkoja. Ikävää jos kaimallani eli sulla on. Vittumainen vaiva. 😣
Jasu - Anonyymi
Ei sitä tarvi miettiä. Se vaan tulee kuin apteekin hyllyltä ikään kuin tietäisin sen jo miettimättä.
Et ymmärrä tätäkään. Mitä sinä ylipäänsä ymmärrät?
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä tarvi miettiä. Se vaan tulee kuin apteekin hyllyltä ikään kuin tietäisin sen jo miettimättä.
JasuEn minä Estoniankaan hukkumisesta mitään tiennyt, mutta näin unessani sen ja tunsin jääkylmän meriveden. Aamulla sitten mulle kerrottiin Estonia laivan hukkuneen. Samaan aikaan kun heräsin aamuyöllä uneeni.
Älä kysy, nään monesti ilman miettimistä juttuja.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jasuno laitetaan menkkojen syyksi. et sinä minun päivää pilannut vaan ihmettelen sinun ajatusmaailmaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla ei ole menkkoja. Ikävää jos kaimallani eli sulla on. Vittumainen vaiva. 😣
Jasuoho. jasua feikataan
- Anonyymi
Julkisuudesta päätellen paikka oli näyttävä. No olisihan asia ollut pienempi uutinen jos olisi killunut kuusikossa. Fakta homma.
Sinuakaan ei enää kiinnostausi yhtään.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoisitko näin tyttärellesi, jos hän kertoisi vaikka aikovansa hypätä junan alle?
Sanoisin, että mietitääs vielä muutakin vaihtoehtoja. Tosiasia on ettei ketään voi väkisin pitää edes elossa. Edes lapsiaan jos eivät halua elää eikä mun tunteilla ole mitään osaa siinä kohtaa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jasuai sä tiedät miten hän tappoi itsensä. Mä en ole missään mediassa huomannut että tapaa olis kerrottu. Sä oot oikea selvinnäkijä. Varmaan näit jo se etukäteen kun tiesit tekotavankin.
Sulla on parempaa ja tarkempaa tietoa niin kerro meille kaikille mitä tapahtui koska mä en ole mediassa nähnyt että itsemurhatapaa olis kerrottu. sä vaikutat hyvin varmalta tavasta ja tarkasta tekopaikasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuMenopaussi voi myös aiheuttaa mielialan ailahtelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoisin, että mietitääs vielä muutakin vaihtoehtoja. Tosiasia on ettei ketään voi väkisin pitää edes elossa. Edes lapsiaan jos eivät halua elää eikä mun tunteilla ole mitään osaa siinä kohtaa.
JasuNoin se juuri on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
oho. jasua feikataan
Trolli yrittää ärsyttää kun ei oikein pärjää argumenteillaan faktaa vastaan. Eikä muutakaan keksi. On nämä nähty ennenkin. 😄
Tietää mun olevan oikeassa, sehän se sylettää sitä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ai sä tiedät miten hän tappoi itsensä. Mä en ole missään mediassa huomannut että tapaa olis kerrottu. Sä oot oikea selvinnäkijä. Varmaan näit jo se etukäteen kun tiesit tekotavankin.
Sulla on parempaa ja tarkempaa tietoa niin kerro meille kaikille mitä tapahtui koska mä en ole mediassa nähnyt että itsemurhatapaa olis kerrottu. sä vaikutat hyvin varmalta tavasta ja tarkasta tekopaikasta.Niin mä valitettavasti olen jonkunlainen selvännäkijä ja tulevaisuuteennäkijäkin. Minkäs mahdan.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mä valitettavasti olen jonkunlainen selvännäkijä ja tulevaisuuteennäkijäkin. Minkäs mahdan.
JasuEn vaan voi itse valita kohteitani keistä nään ja keistä en. Älä silti mene risteilylle vielä elokuussakaan. Ettet huku.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuVois varmaan sanoa sen tässäkin, kun tätäkin ketjua voi lukea kuka tahansa masentunut lapsi, miksei vaikka se omasi. Niin ettei heti vaan tsemppaa, että go for it, if you just feel like it.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen vastannut Jasulle. Mä en vaan ymmärrä hänen ajatusmaailmaansa. Hän kirjoittelee liittyen tapaukseen ja sitten ilmoittaa ettei hän edes ole lukenut juttua
Nyt luin tähän asti.
"Iltalehden tietojen mukaan eduskunnan työntekijä löysi itsemurhan tehneen 30-vuotiaan Eemeli Peltosen (sd) tiistaina Eduskuntatalon portaikosta noin kello 11."
Taisinpa olla oikeassa, helvettiläinen.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin se juuri on.
Niin se vaan on vaikka se äitiin tai isään sattuu.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vois varmaan sanoa sen tässäkin, kun tätäkin ketjua voi lukea kuka tahansa masentunut lapsi, miksei vaikka se omasi. Niin ettei heti vaan tsemppaa, että go for it, if you just feel like it.
Jaa, no hänen vanhempien vastuu lapsesta on heillä. Niin masennuksen kun meikkienkin suhteen. Älkää ulkoistako vastuita, vaikka neuvottekin.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuOletko sä trans akka? Se selittää vttumaisuuden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Julkisuus on taatyu kun julkisessa työpaikassa ittensä tappaa vai onko joku eri mieltä?
Mitä tämäkään ketju muuta on kuin julkisuuden ylläpitoa aiheen ympärillä.
JasuKumpa kaikki sairaat ymmärtäisivät vapauttaa puolisonsa tekemällä itse saman teon, olisiko tuossa ajatusta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt luin tähän asti.
"Iltalehden tietojen mukaan eduskunnan työntekijä löysi itsemurhan tehneen 30-vuotiaan Eemeli Peltosen (sd) tiistaina Eduskuntatalon portaikosta noin kello 11."
Taisinpa olla oikeassa, helvettiläinen.
JasuMä luin tuon jutun monta kertaa mutta mä en löytänyt kohtaa jossa oltais kerrottu että hän olisi hirttäytynyt. Mutta sovitaan että hän hirttäytyi. Miten voit olla sata varma että hän tappoi itsensä siinä kohtaa. Jutussa kerrotaan että hänet löydettiin siitä. Ethän sä edes tiedä millä hän tappoi itsensä. Hän on voinut tehdä muualla jotain ja sitten raahautunut portaikkoon. Sinä etkä minä ei voida tietää mitä on sattunut.
- Anonyymi
No mutta netin knatterton- meinasitko koko ehtoon palstaäijää jututtaa? En osaa sanos, oletko tyhmä vai leikitkö sellaista
- Anonyymi
Esim kuva sammuneesta Teuvosta tiskillä- ei iha vielä etelään pääse
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menopaussi voi myös aiheuttaa mielialan ailahtelua.
Kelpaako syyksi oikeudessa? Kaverin puolesta kyselen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mutta netin knatterton- meinasitko koko ehtoon palstaäijää jututtaa? En osaa sanos, oletko tyhmä vai leikitkö sellaista
Hän kokeilee sellaista imelää olen ystävä -tyyliä, hukkaan menee nämä ns armolahjat tmv🥱
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän kokeilee sellaista imelää olen ystävä -tyyliä, hukkaan menee nämä ns armolahjat tmv🥱
Olen samaa mieltä. On kova esittämään eri rooleja!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jasu sanoi että hän on selvänäkijä ja kertoi että estonian onnettomuus oli tullut hänen uniin niin halusin tietää tuliko tästä hänelle mitään merkkejä uniin. Koska Jasu on aivan varma että hirttäytymisestä oli kyse.
mä haluan ymmärtää että miksi jasu on niin varma siiä tekotavasta - Anonyymi
Se oli merkki ettei voi hyvin, ei jaksa. Työhönsä luultavasti intohimoinen suhtautuminen, kun työpaikalla lähti.
Kotona olisi jättänyt puolisolleen ikävän muiston kuolemalla oman käden kautta. Siksei siellä. Sinne jäi hyvät muistot.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jasu sanoi että hän on selvänäkijä ja kertoi että estonian onnettomuus oli tullut hänen uniin niin halusin tietää tuliko tästä hänelle mitään merkkejä uniin. Koska Jasu on aivan varma että hirttäytymisestä oli kyse.
mä haluan ymmärtää että miksi jasu on niin varma siiä tekotavastaEn sanonut olevani varma, vain että se tuli näkynä silmieni eteen. Oleppa vähän täsmällisempi tulkinnoissasi taas.
Jasu - Anonyymi
Heh, et taida ymmärt yhtään mitä horiset. En mä tässä kohtaa ole väittänyt nähneeni etukäteen mitään. Tekstin lukiessani näin hirttäytyneen miehen portaikossa. Paitapuserossa, ilman takkia, ei tainnut olla kenkiäkään.
Se on mielikuva mikä tekstistä tuli.
Jasu - Anonyymi
Ei. Monet asiat nään hereillä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei. Monet asiat nään hereillä.
JasuErään palstalaisten riitelynkin näin, vaikken tiennyt mitään siitä kunnes tiesin. Nimiä en kerro. Kysyin kuitenkin toiselta kuulumiset sen takia, kun tunsin pahan olonsa asuan tiimoilta.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, et taida ymmärt yhtään mitä horiset. En mä tässä kohtaa ole väittänyt nähneeni etukäteen mitään. Tekstin lukiessani näin hirttäytyneen miehen portaikossa. Paitapuserossa, ilman takkia, ei tainnut olla kenkiäkään.
Se on mielikuva mikä tekstistä tuli.
JasuTämä selvä. Saat siten ajatella niin . Jostain tuokin mielikuva sulle kumpuaa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tämä selvä. Saat siten ajatella niin . Jostain tuokin mielikuva sulle kumpuaa
Kumpuaako sinulle mistään muualta näitä mielikuvia luonnollisista henkilöistä kuin anonyymin foorumin trolliäijän esityksistä?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olen samaa mieltä. On kova esittämään eri rooleja!
En usko palstaäijä, että ollaan samalla sivulla, mutta kerro sinä sille unistas vaikka tjsp
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Esim kuva sammuneesta Teuvosta tiskillä- ei iha vielä etelään pääse
Edustaja Hakkarainen seiskan kääk- kuviin päätyneen ei esim tavallinen Teuvo Teppo Yli-Kyybeli vaikka Paimiosta. Miksi poistettiin? There is no Teuvo Teppo
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
JasuMitä kuollut tarvitsee julkisuutta ?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko sillä tavalla merkitystä? Nyt on kyse siitäö että kuka tahansa voi sairastua. Ei kansanedustaja ole mikään jumala tai kuolematon. Hän on ihminen . Sulla ei taida olla kokemusta sairauksista. Tule sitten puhuu kun sinulla on useampi vakavampi sairaus. Tule sitten viisastelee tänne.
Oikeastaan tekee mieli toivoa irvailijoille pahaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sä trans akka? Se selittää vttumaisuuden.
Mut kokee vittumaiseksi vain ne, jotka ei saa mua pyöriteltyä kuten tahtoo. Muilta yleensä tulee posia pakautetta, vaan eipä ne mua yritä muokkaillakkaan.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kumpa kaikki sairaat ymmärtäisivät vapauttaa puolisonsa tekemällä itse saman teon, olisiko tuossa ajatusta?
Jos kumppani kärsii, helpointa on vaan erota. Ei tarvi noin pelleksi heittäytyä.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kuollut tarvitsee julkisuutta ?
Kysy tuota medialta, älä minulta. Minä en kirjottaisi sanaakaan kuolleista lehteen.
Jasu
- Anonyymi
Varmaan #metoo kiristyksen uhri, tai vastaava.
- Anonyymi
Kuinka tämä mainitsemasi menetelmä toimisi noin niinkuin käytännössä, palstasetä?
" ei näy eikä kuulu, kunhan istuvat"
Eduskunnan tärkein tehtävä on säätää lait. Tuon työn laadukasta tekemistä ei edistä pelkkä istuminen mutta ei myöskään näkyminen ja kuuluminen. Työtä ja aikaansaannoksia ei kannattaisi mitata puheiden määrällä tms. Kamerat seuraavat täysistuntoja, jotka ovat "teatteria". Ei niissä vaikuteta mihinkään. Valiokunta on suurimmalle osalle se "kustannuspaikka", jossa laatu tehdään. Etenkin some-aikakaudella kaikenlaisella huomiolla on ihan liikaakin merkitystä.- Anonyymi
Tuo unohuu niin helposti.
- Anonyymi
jouduin jumitusd-paikkaan vähän kun sängyn väliiin ei mahdu menemään pois mitenkäään sitten... noh niin jos yriyä kääntää vartalloa sivuttain voisi mahtus niiin.
joku kummituspeli voisi olla... syksyn pimeydessä etsimässä näkerekö kummitguksia ja mörköjä - Anonyymi
mmitähän vanhoja pele kuin joku hereos of might and magic 5, niin mutyolisiko joku kummiytusdpeli joku hswudks nuorisdolle
- Anonyymi
Miten te ette tajua että ihminen voi sairastua ammatistaan ja työstään riippumatta. Minkä tahansa ammttiryhmän edustaja voi sairastua .
- Anonyymi
Älä puhu kaikista! ☝️
Palstalla teatteria äänekkäästi pitävien somevaikuttajien kommentit eivät kuvaa kaikkien palstalaisten ymmärryksen määrää.
- Anonyymi
täysin tuntemaotrn heikki, hemmo
tänään tuleekin uusinta mitä vähä mainostikin
https://www.iltapulu.fi/007-kuolema-saa-odottaa/2025082021004 - Anonyymi
Mä oon ainakin miljoona kertaa sanonut, että en tule valtiolle töihin, politiikkaan töihin tai turvallisuusalalle töihin enkä sihteerin/assarin/avustajan töihin.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä kanssasi!
- Anonyymi
ja sekö estää sua sairastumasta munuaissairauteen ja muihin sairauksiin. Anna mun kaikki kestää
Anonyymi kirjoitti:
ja sekö estää sua sairastumasta munuaissairauteen ja muihin sairauksiin. Anna mun kaikki kestää
Kaikki me voidaan sairastua. Mutta pääpointti tässä on ettei ketään saisi jättää yksin. Itsemurha on oma päätös, sitä ei tule tuomita ja siihen on tietenkin oikeus. Mutta mitä se keltään on pois, jos olisitte vähän ymmärtäväisempi ja ystävällisempi. Mihin te niitä miljoonia keräätte. Ei niitä saa täältä mukaan.
Joo yksittäistä kansanedustajaa ei muista, mutta on tää yhteiskunnan ongelma kun nuoremmasta päästä ihmiset haluaa tappaa itsensä. Ja nyt kun tää itsemurha aalto on jo levinnyt kansanedustajiin. Niin jokaisen tulis miettiä vähän sitä omaakin käytöstään ja miten muita kohtelee.- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Kaikki me voidaan sairastua. Mutta pääpointti tässä on ettei ketään saisi jättää yksin. Itsemurha on oma päätös, sitä ei tule tuomita ja siihen on tietenkin oikeus. Mutta mitä se keltään on pois, jos olisitte vähän ymmärtäväisempi ja ystävällisempi. Mihin te niitä miljoonia keräätte. Ei niitä saa täältä mukaan.
Joo yksittäistä kansanedustajaa ei muista, mutta on tää yhteiskunnan ongelma kun nuoremmasta päästä ihmiset haluaa tappaa itsensä. Ja nyt kun tää itsemurha aalto on jo levinnyt kansanedustajiin. Niin jokaisen tulis miettiä vähän sitä omaakin käytöstään ja miten muita kohtelee.Niinhän mä just. Kun täällä puhutaan että se kansanedustajan työ olisi aiheuttanut itsemurhan
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Joo yksittäistä kansanedustajaa ei muista, mutta on tää yhteiskunnan ongelma kun nuoremmasta päästä ihmiset haluaa tappaa itsensä. Ja nyt kun tää itsemurha aalto on jo levinnyt kansanedustajiin. Niin jokaisen tulis miettiä vähän sitä omaakin käytöstään ja miten muita kohtelee.Eemeliin ei enää satu, ei psyykkisesti eikä fyysisesti. Hän valitsi varman tavan välttyä tulevilta kivuilta. Oli varmaa laskeskellut ettei kestä taakkaa ja menetyksiä mitä mukana tulee kun sairaus koettelee.
Antaa hänen levätä nyt rauhassa. Ei se meille kuulu mikä hänet onnelliseksi teki ja mitä päätti. Täysin hänen itsensä oikeus ja päätös.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eemeliin ei enää satu, ei psyykkisesti eikä fyysisesti. Hän valitsi varman tavan välttyä tulevilta kivuilta. Oli varmaa laskeskellut ettei kestä taakkaa ja menetyksiä mitä mukana tulee kun sairaus koettelee.
Antaa hänen levätä nyt rauhassa. Ei se meille kuulu mikä hänet onnelliseksi teki ja mitä päätti. Täysin hänen itsensä oikeus ja päätös.
JasuPäätös syntyi vallitsevissa olosuhteissa, eli se ei ole aina ihmisen oma tietoinen valinta.
Sinullahan oli paljon sairauksia, ne vaikuttavat omaistesi elämässä joskus negatiivisesti`jaksamisen puutteena?
Oleko käynyt psykiatrilla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eemeliin ei enää satu, ei psyykkisesti eikä fyysisesti. Hän valitsi varman tavan välttyä tulevilta kivuilta. Oli varmaa laskeskellut ettei kestä taakkaa ja menetyksiä mitä mukana tulee kun sairaus koettelee.
JasuEi se oikeuta sinua kertomaan että hän hirttäytyi . Koska sä et ole ollut paikalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päätös syntyi vallitsevissa olosuhteissa, eli se ei ole aina ihmisen oma tietoinen valinta.
Sinullahan oli paljon sairauksia, ne vaikuttavat omaistesi elämässä joskus negatiivisesti`jaksamisen puutteena?
Oleko käynyt psykiatrilla?Kyllä se oli tietoinen valinta. Sano mun sanoneen, vaikkei aina mutta nyt oli.
Ei ole kukaan käskenyt käymään psykiatrilla.
Ei vissiin ole tarvetta.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se oikeuta sinua kertomaan että hän hirttäytyi . Koska sä et ole ollut paikalla.
Saan minä sanoa mitä tuli silmieni eteen kun tekstin luin. Siinä missä sinä saat höpöttää syistä miksi teki sen. Älä yhtään yritä änkyttää siinä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saan minä sanoa mitä tuli silmieni eteen kun tekstin luin. Siinä missä sinä saat höpöttää syistä miksi teki sen. Älä yhtään yritä änkyttää siinä.
JasuNiin koska niistä syistä on enemmän varmuutta ja niistä on kirjoitettu. Teet sä töiksesi selvännäkijän hommia?
- Anonyymi
Ai niinkö sä näit vai mistä tuli toi idea?
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin koska niistä syistä on enemmän varmuutta ja niistä on kirjoitettu. Teet sä töiksesi selvännäkijän hommia?
En tee työkseni mitään. Sairasloma jatkuu marraskuulle. Tulee 6kk saikkua sitten jo. Hyvin menee eikö.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tee työkseni mitään. Sairasloma jatkuu marraskuulle. Tulee 6kk saikkua sitten jo. Hyvin menee eikö.
JasuToinen mokoma ja sairaseläkettä tyrkätään Kelasta kysyen. Olishan se kiva sitä ennen saada selvyys ja kuntoutua. Vaan ei kun junnaa junnaa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jasuitehän sä tiedät meneekö sulla hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
itehän sä tiedät meneekö sulla hyvin.
No meneekö sun mielestä? Sinähän niitä syitä mietit Eemelinkin kohdalla. Ei tainnu mennä hyvin. Eemelin sairaus oli hoidettavissa, minun sairauksista monet ei ole pois hoidettavissa, mutten minä itsaria tee siksi, koska mun päässä ei ole vikaa psyykessä. Hermo kestää.
Ihmiset on erilaisia myös sietokyky.
Jasu - Anonyymi
Oletpa yksinkertainen. No elämä opettaa vielä suakin.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No meneekö sun mielestä? Sinähän niitä syitä mietit Eemelinkin kohdalla. Ei tainnu mennä hyvin. Eemelin sairaus oli hoidettavissa, minun sairauksista monet ei ole pois hoidettavissa, mutten minä itsaria tee siksi, koska mun päässä ei ole vikaa psyykessä. Hermo kestää.
JasuSiis eikö sua sua kiinnosta millaista sairautta hän sairasti ja miten se vaikuttaa kehoon.
Vaikka olis hoidettavissa niin ne oireet voi vaikeuttaa tavallsta arkea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuNiin jos sun hoito aiheuttaa lisää oireita niin luuletko että ihminen voi hyvin. Itse sairaus aiheuttaa oireita ja sitten hoito aiheuttaa lisää uusia oireita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis eikö sua sua kiinnosta millaista sairautta hän sairasti ja miten se vaikuttaa kehoon.
Vaikka olis hoidettavissa niin ne oireet voi vaikeuttaa tavallsta arkea.Munuaissairaus kehrästulehdus, tiiän tarpeeksi. Turhaan sinä veivaat, tää keissi on selvä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin jos sun hoito aiheuttaa lisää oireita niin luuletko että ihminen voi hyvin. Itse sairaus aiheuttaa oireita ja sitten hoito aiheuttaa lisää uusia oireita
Kuule elä vuosikin mun saappaissa ja tuu sitten kertomaan jos enää kehtaat mitään tommosta.
Nyt öitä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuule elä vuosikin mun saappaissa ja tuu sitten kertomaan jos enää kehtaat mitään tommosta.
Nyt öitä.
JasuSä et lukenut ketjun viimeistä viestiä sulle. Mä toivotin sulle tsemppiä ja voimia kaikesta huolimatta vaikka ei olla kaikesta samaa mieltä. Miksi mun pitäis luoda mielikuva silmien eteen miten joku tappaa itsensä. Mitä ja ketä se hyödyttää. no se siitä mutta tämä oli mun pointti. Mulla ei ole tarvetta päässä luoda tilannekuvaa koska me ei tiedetä kaikkea. Totta kai jokainen saa miettiä itsemurhatapaa .Jos sen miettiminen auttaa sua selvitymään omassa elämässä niin ohan sekin tapa käsitellä asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt öitä.
JasuMä puhuin tästä kansanedustajasta. Hänellä oli lääkitys siihen munuisasairauteen ja tämä lääktys aiheuttaa taas lisäoireita . Nyt ei ollut puhe sun sairauksista vaan tämän menehtyneen kansanedustajan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mä puhuin tästä kansanedustajasta. Hänellä oli lääkitys siihen munuisasairauteen ja tämä lääktys aiheuttaa taas lisäoireita . Nyt ei ollut puhe sun sairauksista vaan tämän menehtyneen kansanedustajan.
Juu, kipuja on monissa muissakin sairauksissa kun tuossa. Sellaisi vuosikymmeniä kestäviä.
Ei kipuihin kukaan kuole.
Mulka on ollut munuaiskivi joka pilkottiin täräyttämällä rikki, munuaisaltaan tulehdys, sen jälkeen verenmyrkytys urosepsis, on ollu sappikiviä ja leikattu sappirakko. Kussu verta ja ollu vatsahaava. Ihan turhaa höpinää. Sisöinen verenvuoto munanjohtimen hajottua. Migreeniä vuosikymmeniä, fibromyalgia, endometrioosi, IBS, refluksitauti, verenpainetauti, sokeritauti, kulumat, spondyloosi, kasvaimia, uniapnea. Kyllä mä lääkkeet ja kivut tiedän jo 7 vuotiaasta asti.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juu, kipuja on monissa muissakin sairauksissa kun tuossa. Sellaisi vuosikymmeniä kestäviä.
Mulka on ollut munuaiskivi joka pilkottiin täräyttämällä rikki, munuaisaltaan tulehdys, sen jälkeen verenmyrkytys urosepsis, on ollu sappikiviä ja leikattu sappirakko. Kussu verta ja ollu vatsahaava. Ihan turhaa höpinää. Sisöinen verenvuoto munanjohtimen hajottua. Migreeniä vuosikymmeniä, fibromyalgia, endometrioosi, IBS, refluksitauti, verenpainetauti, sokeritauti, kulumat, spondyloosi, kasvaimia, uniapnea. Kyllä mä lääkkeet ja kivut tiedän jo 7 vuotiaasta asti.
JasuJoku ei vaan kestäny helvettiään ja teki itsarin. Siinä se, hänellä on oikeus lopettaa elämä jota ei kestä.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sä et lukenut ketjun viimeistä viestiä sulle. Mä toivotin sulle tsemppiä ja voimia kaikesta huolimatta vaikka ei olla kaikesta samaa mieltä. Miksi mun pitäis luoda mielikuva silmien eteen miten joku tappaa itsensä. Mitä ja ketä se hyödyttää. no se siitä mutta tämä oli mun pointti. Mulla ei ole tarvetta päässä luoda tilannekuvaa koska me ei tiedetä kaikkea. Totta kai jokainen saa miettiä itsemurhatapaa .Jos sen miettiminen auttaa sua selvitymään omassa elämässä niin ohan sekin tapa käsitellä asia.
Mun ei tarvi miettiä, mulle tulee se heti silmieni eteen. Miettiminen vaatii pyörittelyä päässä. Mä en pyöritellyt koita tajuta. Ja joku jo kertoi hänen hypänneen kaiteelta tasanteelle tappaen ittensä.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mun ei tarvi miettiä, mulle tulee se heti silmieni eteen. Miettiminen vaatii pyörittelyä päässä. Mä en pyöritellyt koita tajuta. Ja joku jo kertoi hänen hypänneen kaiteelta tasanteelle tappaen ittensä.
JasuJa ole luomatta mielikuvaa, mutta älä puutu muiden sananvapauteen. Ja pärjään kyllä tsempillä ja ilman, ei ole vaihtoehtona itsari MIELESSÄ.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja ole luomatta mielikuvaa, mutta älä puutu muiden sananvapauteen. Ja pärjään kyllä tsempillä ja ilman, ei ole vaihtoehtona itsari MIELESSÄ.
JasuItse en ymmärrä tarvetta spekuloida miksi joku halusi kuolla, enkä sääliä kipuja ja unettomuutta selitellen. Noilla perustein mun olisi pitänyt tappaa itseni jo ekalla luokalla.
Joku vaan ei halua elää, eikä se ole muitten asia vaatia pakko elää.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Itse en ymmärrä tarvetta spekuloida miksi joku halusi kuolla, enkä sääliä kipuja ja unettomuutta selitellen. Noilla perustein mun olisi pitänyt tappaa itseni jo ekalla luokalla.
Joku vaan ei halua elää, eikä se ole muitten asia vaatia pakko elää.
JasuEikä se ole mun ongelma jos joku ei ymmärrä mua tai Eemeliä. Ymmärtämättömän oma issue.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
JasuNo anteeksi etten ole median uutisissa huomannut että syy on kerrottu. Tänään en ole vielä uutisia lukenut. Sä taidat miettiä kuolemaa muutenkin. kun puhut siitä kuin olisit itse kuolemassa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
itehän sä tiedät meneekö sulla hyvin.
Entäpä sinä - jolla ei ole mitään muuta tointa tai virkaa ilmeisesti kuin juontaa tällaista skeemaa palstaäijän teksteihin vastailemalla? Sivusta
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jasu"Mulka on ollut munuaiskivi joka pilkottiin täräyttämällä rikki, munuaisaltaan tulehdys, sen jälkeen verenmyrkytys urosepsis, on ollu sappikiviä ja leikattu sappirakko. Kussu verta ja ollu vatsahaava. Ihan turhaa höpinää. Sisöinen verenvuoto munanjohtimen hajottua. Migreeniä vuosikymmeniä, fibromyalgia, endometrioosi, IBS, refluksitauti, verenpainetauti, sokeritauti, kulumat, spondyloosi, kasvaimia, uniapnea. Kyllä mä lääkkeet ja kivut tiedän jo 7 vuotiaasta asti.
Jasu"
Onpa sinulla pitkä ja leveä sairaushistoria. Itse olen siinä asemassa, että ei ole juuri mitään todella vakavaa sairautta omasta mielestäni. Kela on nyt erimieltä, kun on myöntänyt sairaseläkkeen. Silloin kun se myönnettiin meni huonommin eli on nyt osin jo parantunut vakavasta sairaudesta. Tulee silloin tällöin opiskeltua, mutta sitä haittaa sairaus, miksi on vaikea keskittyä tenteissä, kun ei ole täysin terve. Jonkunlainen puolisairas on olotila nyt. Tsemppiä sinne! :)
FHL - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No anteeksi etten ole median uutisissa huomannut että syy on kerrottu. Tänään en ole vielä uutisia lukenut. Sä taidat miettiä kuolemaa muutenkin. kun puhut siitä kuin olisit itse kuolemassa.
Kohtaan kuolemaa jatkuvasti. Joudun itse lopettaa maan lemmikkejäni. Että kyllä se on läsnä jatkuvasti. Eikä se ole mörkö.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Mulka on ollut munuaiskivi joka pilkottiin täräyttämällä rikki, munuaisaltaan tulehdys, sen jälkeen verenmyrkytys urosepsis, on ollu sappikiviä ja leikattu sappirakko. Kussu verta ja ollu vatsahaava. Ihan turhaa höpinää. Sisöinen verenvuoto munanjohtimen hajottua. Migreeniä vuosikymmeniä, fibromyalgia, endometrioosi, IBS, refluksitauti, verenpainetauti, sokeritauti, kulumat, spondyloosi, kasvaimia, uniapnea. Kyllä mä lääkkeet ja kivut tiedän jo 7 vuotiaasta asti.
Jasu"
Onpa sinulla pitkä ja leveä sairaushistoria. Itse olen siinä asemassa, että ei ole juuri mitään todella vakavaa sairautta omasta mielestäni. Kela on nyt erimieltä, kun on myöntänyt sairaseläkkeen. Silloin kun se myönnettiin meni huonommin eli on nyt osin jo parantunut vakavasta sairaudesta. Tulee silloin tällöin opiskeltua, mutta sitä haittaa sairaus, miksi on vaikea keskittyä tenteissä, kun ei ole täysin terve. Jonkunlainen puolisairas on olotila nyt. Tsemppiä sinne! :)
FHLJuu, mulle niitä kertyy. Huonot geenit. 🙄
Huono kroppa, mutta kun vaihtokroppia ei mistään vielä saa. Toimivia. 😅
No mun sairaudet ei eläkkeeseen oikeuta, vaikka niitä paljon onkin ja aiheuttaa paljon kapuloita rattaisiin. Niitä nyt ei pidetä minään kun ei ne päättäviin elimiin satu eikä elämää haittaa.
Hyvä, että sait eläkkeen. Se on vainea nykyään saada ennen kun alkaa päässä vipottamaan. Mulle suiraan sanottu että ainoa tie eläkkeelle on mielenterveyden pettäminen. Sitä odotellessa. 😅
Vääntyy taipuu muttei katkea.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juu, mulle niitä kertyy. Huonot geenit. 🙄
Huono kroppa, mutta kun vaihtokroppia ei mistään vielä saa. Toimivia. 😅
No mun sairaudet ei eläkkeeseen oikeuta, vaikka niitä paljon onkin ja aiheuttaa paljon kapuloita rattaisiin. Niitä nyt ei pidetä minään kun ei ne päättäviin elimiin satu eikä elämää haittaa.
Hyvä, että sait eläkkeen. Se on vainea nykyään saada ennen kun alkaa päässä vipottamaan. Mulle suiraan sanottu että ainoa tie eläkkeelle on mielenterveyden pettäminen. Sitä odotellessa. 😅
Jasu"Hyvä, että sait eläkkeen. Se on vainea nykyään saada ennen kun alkaa päässä vipottamaan. Mulle suiraan sanottu että ainoa tie eläkkeelle on mielenterveyden pettäminen. Sitä odotellessa. 😅
Jasu"
Jospa kaikki kääntyy sinulla vielä paremmalle tolalle jotenkin? Hyvää loppuviikkoa ja kiitos aktiivisesta kirjoittamisesta. Laitoit tähän aiheeseen paljon viestejä! :) - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Hyvä, että sait eläkkeen. Se on vainea nykyään saada ennen kun alkaa päässä vipottamaan. Mulle suiraan sanottu että ainoa tie eläkkeelle on mielenterveyden pettäminen. Sitä odotellessa. 😅
Jasu"
Jospa kaikki kääntyy sinulla vielä paremmalle tolalle jotenkin? Hyvää loppuviikkoa ja kiitos aktiivisesta kirjoittamisesta. Laitoit tähän aiheeseen paljon viestejä! :)Kiitos. 🤗
Toivon niin minäkin, että kivut saataisi edes minimiin ja pääsisin taas töihin ja normiin elannon ansaintaan kiinni. Mua ei yhtään hotsita mikään eläke ajatuksena edes. Jotain työtä missä riittää pään käyttäminen, kun kroppa reistaa. 😅
Hyvää loppuviikkoa sullekin. 🙂 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos. 🤗
Toivon niin minäkin, että kivut saataisi edes minimiin ja pääsisin taas töihin ja normiin elannon ansaintaan kiinni. Mua ei yhtään hotsita mikään eläke ajatuksena edes. Jotain työtä missä riittää pään käyttäminen, kun kroppa reistaa. 😅
Hyvää loppuviikkoa sullekin. 🙂Ja jäi kuittaus pois. 😜
Jasu
- Anonyymi
en yirdä joytain EInari PEltosta.
mutta kun yrittänyt auttaa nuoridosoa, masennuksessakin.... jainakin mopoissa että niin parempi olla isommat pyrät jotta pääsee menemään jos vettä ja erilaisia kelejä, kouluunkin - Anonyymi
voin laittaa dääjutggua lämpöjä
sisä 23,5 ulko 16.7 - Anonyymi
Luin jutun kesän alussa, jossa Eemeli kertoi munuaissairaudestaan. Ja mietin miten paha se mahtaa olla. Sitten vielä sai bakteerin, jotka ovat tietysti erityisesti munuaissairauspotilaille vaarallisia.
En minäkään kaikkia kansanedustajia tiedä, ole kuullutkaan, mutta eihän sillä mitään merkitystä ole. Ja toki haluan tietää, jos joku heistä päätyy noin epätoivoiseen tekoon. Haluaisin myös tietää miksi. Olen vastannut itselleni, että sairaus oli paljon pahempi mitä hän antoi ymmärtää. Onko näin, sitä ei voi tietää, ellei joku kerro.
- Sheena- Anonyymi
Minimal change -tauti on viralliselta nimeltään minimal change -glomerulonefriitti eli munuaiskerästulehdus.
Suomalaisen lääkäriseuran Duodecimin mukaan kyseessä on munuaissairaus. Nimi minimal change tulee siitä, että munuaisista otetussa kudosnäytteessä munuainen näyttää hyvin normaalilta eli siinä ei todeta juuri mitään muutoksia.
Munuais- ja maksaliiton mukaan erilaiset munuaiskerästulehduksien oireita ovat verinen virtsa, virtsa, jossa on liikaa proteiinia sekä runsaat turvotukset.
Tauti voi aiheuttaa potilaalle nefroottisen oireyhtymän, jossa munuaiset päästävät virtsaan tavallista enemmän proteiinia ja veren valkuaispitoisuus alkaa pienentyä.
Tämä aiheuttaa nesteen siirtymistä verisuonista ympäröivään kudoksiin, mikä aiheuttaa turvotuksia, kertoo Munuais- ja maksaliitto sivuillaan.
Turvotuksia ilmenee useimmiten nilkoissa ja säärissä, mutta niitä voi ilmetä myös silmien ympärillä ja muualla kasvoissa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minimal change -tauti on viralliselta nimeltään minimal change -glomerulonefriitti eli munuaiskerästulehdus.
Suomalaisen lääkäriseuran Duodecimin mukaan kyseessä on munuaissairaus. Nimi minimal change tulee siitä, että munuaisista otetussa kudosnäytteessä munuainen näyttää hyvin normaalilta eli siinä ei todeta juuri mitään muutoksia.
Munuais- ja maksaliiton mukaan erilaiset munuaiskerästulehduksien oireita ovat verinen virtsa, virtsa, jossa on liikaa proteiinia sekä runsaat turvotukset.
Tauti voi aiheuttaa potilaalle nefroottisen oireyhtymän, jossa munuaiset päästävät virtsaan tavallista enemmän proteiinia ja veren valkuaispitoisuus alkaa pienentyä.
Tämä aiheuttaa nesteen siirtymistä verisuonista ympäröivään kudoksiin, mikä aiheuttaa turvotuksia, kertoo Munuais- ja maksaliitto sivuillaan.
Turvotuksia ilmenee useimmiten nilkoissa ja säärissä, mutta niitä voi ilmetä myös silmien ympärillä ja muualla kasvoissa.Niin.. tuon voi tietty lukea netistä. Tarkoitin miten pahana juuri Eemelin tauti oli, miten paha bakteeri, saatiinko pois, ja pystyttiinkö bakteeri määritelemään (ne voivat olla munuaispotilailla kuolemaksi). Ennen kaikkea tiesikö sairaudestaan jotain uutta paljon pahempaa tai peräti toisen sairauden.
- Sheena - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin.. tuon voi tietty lukea netistä. Tarkoitin miten pahana juuri Eemelin tauti oli, miten paha bakteeri, saatiinko pois, ja pystyttiinkö bakteeri määritelemään (ne voivat olla munuaispotilailla kuolemaksi). Ennen kaikkea tiesikö sairaudestaan jotain uutta paljon pahempaa tai peräti toisen sairauden.
- SheenaEi me kukaan voida tietää miten pahat oireet ja kivut eemelillä oli. Meistä jokainen on yksilö ja tuntee kivun omalla tavalla. Jollain voi olla korkea kipukynnys ja jollain matala.
Tuota tautia hoidetaan kortisonilla .Kortisoni heikentää vastustuskykyä, minkä vuoksi potilas voi saada helposti muita tauteja.
– Kortisoni tai muut lääkkeet, joita käytetään tavanomaisesti tähän tautiin alentavat puolustuskykyä, eli nämä ihmiset ovat jonkin verran alttiita virus- ja bakteeritulehduksille. Sen takia on oltava varovaisia hygienian kanssa ja vältettävä paikkoja, joissa on liikaa ihmisiä, Ortiz kertoi.
Kortisonilla on myös muita lukuisia sivuvaikutuksia. Ortiz kertoi haastattelussa, että näitä ovat esimerkiksi mahalaukun tulehdus eli gastriitti, unettomuus, korkea verensokeri, osteoporoosi, akne, rauhattomuus tai diabetes. Tämän riskiä lisää se, jos muita diabetekselle altistavia tekijöitä on muitakin.
Peltosella on ollut nähtävästi jo pahoja oireita ennen kortisonia ja jos on hoidettu kortisonilla niin voinut aiheuttaa lisää oireita jotka on mainittu tuossa. Ehkä hän on ollut niin väsynyt siihen että hoitokin aiheuttaa vakavia oireita ja tullut toivottomuus auttavasta hoidosta. Tämä on minun näkemys.
- Anonyymi
Kaikesta huolimatta Jasulle tsemppiä ja voimia vaikka ei ollakaan kaikesta samaa mieltä.
- AnonyymiUUSI
omituista ruo en uskonut alussakaan että joku Cannonball-kerho olisi tappanut, kun niin jotenkin pitäisi tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa kuin amerikkalaisetkin oppivat elämään tummaihoisten kanssa
- AnonyymiUUSI
Eihän kukaan voi valita ihonväriään tai synnyinpaikkaansa, maata. Mutta miten elää voi pitkälti valita. Uskonnollisissa maissa valitseminen miten elää on vaikeeta jopa mahdotonta. Siellä joku lahkon usko sanelee ehdot mikä on ihan vitun sairasta.
Pitäisi kieltää kaikki uskonnot ja kriminalisoida ne täysin. Ne on rikollisia, jotka puuttuu yksilönvapauteen.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eihän kukaan voi valita ihonväriään tai synnyinpaikkaansa, maata. Mutta miten elää voi pitkälti valita. Uskonnollisissa maissa valitseminen miten elää on vaikeeta jopa mahdotonta. Siellä joku lahkon usko sanelee ehdot mikä on ihan vitun sairasta.
Pitäisi kieltää kaikki uskonnot ja kriminalisoida ne täysin. Ne on rikollisia, jotka puuttuu yksilönvapauteen.
JasuEi ole yhtään terveempää toimintaa uskonnot kun toi prätkäjätkäily rikoksia tehtaillenkaan. Tyyli eri lopputulos yhtä piimee.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole yhtään terveempää toimintaa uskonnot kun toi prätkäjätkäily rikoksia tehtaillenkaan. Tyyli eri lopputulos yhtä piimee.
JasuLaumahurmokseen hakeutuukin yleensä vähän yksinkertaiset ihmiset jotka ei yksinään osaa pärjätä, pitää olla joku ohjenuora ja porukka mitä seurata ja mihin kuulua.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Laumahurmokseen hakeutuukin yleensä vähän yksinkertaiset ihmiset jotka ei yksinään osaa pärjätä, pitää olla joku ohjenuora ja porukka mitä seurata ja mihin kuulua.
JasuNe fiksummat sanoutuu noista irti ja elää omaa elämää ilman laumoja.
Jasu - AnonyymiUUSI
Tykkäät videoista? Katsoppas kommelluksia. 😅
https://youtu.be/mjrU1ZMvAaU?si=M5ZZ2OLJtydsZr37
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tykkäät videoista? Katsoppas kommelluksia. 😅
https://youtu.be/mjrU1ZMvAaU?si=M5ZZ2OLJtydsZr37
JasuJa nätimpi yksilö. Koreografia on helppo, olen kokeillu. Sillon kun pystyin tanssimaan. Missähän tuo on kuvattu?
https://youtu.be/FVaavwpOWNg?si=3qLSnr3pg2ZLCEhX
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Laumahurmokseen hakeutuukin yleensä vähän yksinkertaiset ihmiset jotka ei yksinään osaa pärjätä, pitää olla joku ohjenuora ja porukka mitä seurata ja mihin kuulua.
JasuNo etten palstasetä sanoisi. T naiselta
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole yhtään terveempää toimintaa uskonnot kun toi prätkäjätkäily rikoksia tehtaillenkaan. Tyyli eri lopputulos yhtä piimee.
JasuOnko kyseisissä ammateissa tai elämänkatsomuksissa mielestäsi yhteneväisyyksiä, palstaäijä? Hilpeää. T naiselta
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko kyseisissä ammateissa tai elämänkatsomuksissa mielestäsi yhteneväisyyksiä, palstaäijä? Hilpeää. T naiselta
Molemmat siinä sekoittuu sujuvasti, rikollinen mielikin.
Jasu
- AnonyymiUUSI
petteri oepon ja tuotya purran kokonaisv aadealliauuswn poiaro coija marapoisrumisakiwlro aurraa
- AnonyymiUUSI
Ymmärrän Jasu että sulla on paha olla ,koska sulla on niin paljon sairauksia. Joo mä tiedän että sä vihaat sun sairauksia.
- AnonyymiUUSI
Mä sentään vielä haluan elää ja jos en joku päivä halua suutun, jos joku vittupää yrittä selitellä ja estää mua kuolemasta. Ei kuulu muille ei tipan tippaa. Lyön vaikka viimisillä voimillani turpaan estelijää.
Jasu - AnonyymiUUSI
Kuka ei ole päivääkään eläny toisen nahoissa ja tuskissa on turhaa jeesustella ymmärtävänsä. Ei ymmärrä. Ei ymmärrä sitäkään kerran, että ihminen itse päättää päivistään, ei jeesustelijat jotka ei tiedä mitään toisena elämisestä.
Siksi nää voi sentäön olis pitäny pelastaa ketjut on hölmöjä. Tekopyhiä.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuka ei ole päivääkään eläny toisen nahoissa ja tuskissa on turhaa jeesustella ymmärtävänsä. Ei ymmärrä. Ei ymmärrä sitäkään kerran, että ihminen itse päättää päivistään, ei jeesustelijat jotka ei tiedä mitään toisena elämisestä.
JasuMiksi sä oot noin kiukkunen. Mistä toi agressio kumpuaa? Sulla on selvästi paha olla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
JasuSä sanoit aikasemmin ettei sulla ole mitään psyykkistä sairautta. En tee sulle diagnoosia mutta eikö sun lukuisat sairaudet muka vaikuta sun psyykkeeseen? sanoit aikasemmin ettei sulla ole tarvetta psykiatrian puolelle.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sä sanoit aikasemmin ettei sulla ole mitään psyykkistä sairautta. En tee sulle diagnoosia mutta eikö sun lukuisat sairaudet muka vaikuta sun psyykkeeseen? sanoit aikasemmin ettei sulla ole tarvetta psykiatrian puolelle.
Tottakai vaikuttaa, muttei yhenkään lääkärin mielestä ole tarvetta psykiatrille eikä psykologille, koska olen niin itseorientoitunut ja kykenevä käsittelemään psyykeäni ja syitä.
Mulla on kuulemma varsin järkevä pää miten käsittelen sairauteni ja jaksamiseni niitten kanssa.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai vaikuttaa, muttei yhenkään lääkärin mielestä ole tarvetta psykiatrille eikä psykologille, koska olen niin itseorientoitunut ja kykenevä käsittelemään psyykeäni ja syitä.
Mulla on kuulemma varsin järkevä pää miten käsittelen sairauteni ja jaksamiseni niitten kanssa.
JasuKyllä mä tiedän itsekin olevani varsin selväjärkinen ja kykenevä ajattelemaan asiat ominpäin. Ei mulle kukaan päänlukija kykene kertomaan mitään mitä en tietäisi itse itsestäni ja psyykestä ylipäänsä.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mä tiedän itsekin olevani varsin selväjärkinen ja kykenevä ajattelemaan asiat ominpäin. Ei mulle kukaan päänlukija kykene kertomaan mitään mitä en tietäisi itse itsestäni ja psyykestä ylipäänsä.
JasuAivan turhaa olisi mölistä niille ja kuunnella miten ne toistaa kaiken mitä minä jo tiedän ilman heitäkin.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aivan turhaa olisi mölistä niille ja kuunnella miten ne toistaa kaiken mitä minä jo tiedän ilman heitäkin.
JasuEi mun tarvi lukea ja opiskella psykaa kirjoista, netistä tai muualtakaan. Riittää kun ajattelee aivoillaan asioita. En tarvi kirjoja lukeneita ulkoa mantroja hokevia mihinkään.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
JasuNo miksi sä olet noin agressiivinen jos sä kerta olet käsitellyt asiat ja tunteet mitä ne herättää .
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei mun tarvi lukea ja opiskella psykaa kirjoista, netistä tai muualtakaan. Riittää kun ajattelee aivoillaan asioita. En tarvi kirjoja lukeneita ulkoa mantroja hokevia mihinkään.
JasuTyrkyttäkää niitä niille jotka ei itse kykene itseään lukemaan ja tutkimaan.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No miksi sä olet noin agressiivinen jos sä kerta olet käsitellyt asiat ja tunteet mitä ne herättää .
Sekin on normaalia, että välillä vituttaa. Tutustu ihmismieleen. On epänormaalia olla täysin tunteeton, reagoimaton.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sekin on normaalia, että välillä vituttaa. Tutustu ihmismieleen. On epänormaalia olla täysin tunteeton, reagoimaton.
JasuSe että pärjää ei tarkoita, ettei ole koskaan vaikeeta eikä ikinä vituta.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se että pärjää ei tarkoita, ettei ole koskaan vaikeeta eikä ikinä vituta.
JasuPärjään just siks kun en patoa höyrujä sisääni.
Eikö tää pitäisi noin nerolle olla päivänselvää, eikä tarvi kysellä tyhmiä?
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se että pärjää ei tarkoita, ettei ole koskaan vaikeeta eikä ikinä vituta.
JasuEikä meidän kaikkien tarvi olla niitä Sigmund Freud ien asiakkaita ja seuraajia, kun ollaan itse Sigmund Freudeja ja älytään asiat siltä saralta ilman oppi-isejäkin.
Joten auttakaa ketkä apua tarvii. Mua jos haluutte auttaa, etsikää kroonisen kivun syyt ja poistakaa ne. Ainoa apu jota tarvin, jotta voin toimia normisti ja olla uupumatta kipuihin, muu on pelkkää paskanjauhantaa mun suhteen.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eikä meidän kaikkien tarvi olla niitä Sigmund Freud ien asiakkaita ja seuraajia, kun ollaan itse Sigmund Freudeja ja älytään asiat siltä saralta ilman oppi-isejäkin.
Joten auttakaa ketkä apua tarvii. Mua jos haluutte auttaa, etsikää kroonisen kivun syyt ja poistakaa ne. Ainoa apu jota tarvin, jotta voin toimia normisti ja olla uupumatta kipuihin, muu on pelkkää paskanjauhantaa mun suhteen.
JasuToki musiikkikin helpottaa, purkaa vyyhdin äkkiä. 😊❤️
https://youtu.be/B_8y-lmm08E?si=Qz7AD7ECvc4__gP3
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pärjään just siks kun en patoa höyrujä sisääni.
Eikö tää pitäisi noin nerolle olla päivänselvää, eikä tarvi kysellä tyhmiä?
JasuJa suomi24 palstat on sitten se palsta jossa purat sun agressioita. Mä kysyin mistä sun agressio johtuu jos sä olet käsitellyt kaikki
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eikä meidän kaikkien tarvi olla niitä Sigmund Freud ien asiakkaita ja seuraajia, kun ollaan itse Sigmund Freudeja ja älytään asiat siltä saralta ilman oppi-isejäkin.
Jasujos sun olo helpottuu ja agressio lievittyy palstoilla niin hyvä. se on sulle se oikea paikka purkautua.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
JasuJuurihan sä sanoit että sä osaat hoitaa sun mielenterveyttä ja tiedostat kaikki asiat pystyt itsesi hoitaa. Sulla ei ole siis tarvetta puhua kelleekkään miltä sinun kivut tuntuu ja miten ne vaikuttaa sun psyykkeeseen koska ne vaikuttaa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
JasuEikö vertaistuki helpota sun psyykkistä kipua? Eikö ajatusten vaihto samojen sairauksien kamppailevien kanssa helpota sun olo.a?Ei se tietenkään vie fyysisiä kipuja pois mutta sun psyyke voi paremmin kun sä voit jakaa sun tuskaasi ihmisten kaa jotka kokee samoja asioita kuin sinä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eikö vertaistuki helpota sun psyykkistä kipua? Eikö ajatusten vaihto samojen sairauksien kamppailevien kanssa helpota sun olo.a?Ei se tietenkään vie fyysisiä kipuja pois mutta sun psyyke voi paremmin kun sä voit jakaa sun tuskaasi ihmisten kaa jotka kokee samoja asioita kuin sinä.
Ei mua ole ikinä auttanu mikään vertaistuki plätinä. Useinmiten niissä piireissä ihmiset on keskittyneet säälimään itseään ja tekemään elämää suuremman asia sairauksistaan eikä enää muuta mahdu elämään. Ei oo mulle oikee osoite. Mulle sairaudet on hidaste, ei este ja mun maailmani koistuu paljon muustakin, kuten rakkaustani ja mm. ystävistäni eli karvakamuistani. Menenkin höpsimään rakkaitten rottusteni kanssa.
Mun suelunhoitajani. ❤️🥰
Jää sinä miettimään miksen toimi kuten haluaisit mun toimivan. Morjes sano muori ja liukeni.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei mua ole ikinä auttanu mikään vertaistuki plätinä. Useinmiten niissä piireissä ihmiset on keskittyneet säälimään itseään ja tekemään elämää suuremman asia sairauksistaan eikä enää muuta mahdu elämään. Ei oo mulle oikee osoite. Mulle sairaudet on hidaste, ei este ja mun maailmani koistuu paljon muustakin, kuten rakkaustani ja mm. ystävistäni eli karvakamuistani. Menenkin höpsimään rakkaitten rottusteni kanssa.
Mun suelunhoitajani. ❤️🥰
Jää sinä miettimään miksen toimi kuten haluaisit mun toimivan. Morjes sano muori ja liukeni.
JasuNo harmi ei ole auttanut. Onko sulla tapana purkaa sun pahaa oloa vieraisiin ihmsiin jotka yrittää auttaa sua . Mä en voi sun fyysisille kivuille mitään . Sulle tuli parempi olo kun purit sun agressioita muhun.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jasu"Mulla on kuulemma varsin järkevä pää miten käsittelen sairauteni ja jaksamiseni niitten kanssa.
Jasu"
Tuo on mielenkiintoisesti sanottu. Taidat kestää sairaudet toisin kuin moni muu? Muuten minun tietääkseni kuollut kansanedustaja taisi tippua portaista ja hänet löydettiin portaikon alaosista menehtyneenä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Mulla on kuulemma varsin järkevä pää miten käsittelen sairauteni ja jaksamiseni niitten kanssa.
Jasu"
Tuo on mielenkiintoisesti sanottu. Taidat kestää sairaudet toisin kuin moni muu? Muuten minun tietääkseni kuollut kansanedustaja taisi tippua portaista ja hänet löydettiin portaikon alaosista menehtyneenä.Mitä muita vaihtoehtoja muka on, kun kestää tai luovuttaa? Jos meinaa elää, ei auta kun kestää ja komoensoida. Jos ei meinaa niin tehdä jää vaihtoehdoksi Eemelit. Ja juu, luin itsekkin myöhemmin että hyppy portaikkokuiluun olisi ollut tekotapa. Melko kivulias tapa.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitä muita vaihtoehtoja muka on, kun kestää tai luovuttaa? Jos meinaa elää, ei auta kun kestää ja komoensoida. Jos ei meinaa niin tehdä jää vaihtoehdoksi Eemelit. Ja juu, luin itsekkin myöhemmin että hyppy portaikkokuiluun olisi ollut tekotapa. Melko kivulias tapa.
JasuKompensoida tai soveltaa kykyjensä mukaan. Jotkut kestää enemmän jotkut vähemmän. Mikä kellekin on sitten liikaa.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No harmi ei ole auttanut. Onko sulla tapana purkaa sun pahaa oloa vieraisiin ihmsiin jotka yrittää auttaa sua . Mä en voi sun fyysisille kivuille mitään . Sulle tuli parempi olo kun purit sun agressioita muhun.
En mä ole purkanut sinuun mitään muuta kuin turhautumisen turhasta vänkkäämisestäsi. Olisit ollu hiljaa etkä tökkinyt turhaan, olisit säästynyt. Älä leiki jos et kestä leikkiä.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mun suelunhoitajani. ❤️🥰
JasuToiset ihmiset eivät näytä olevan sinulle koskaan "oikea osoite". Ollaan palstallakin kaikki typeriä eikä tiedetä mitään...
- Sheena - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En mä ole purkanut sinuun mitään muuta kuin turhautumisen turhasta vänkkäämisestäsi. Olisit ollu hiljaa etkä tökkinyt turhaan, olisit säästynyt. Älä leiki jos et kestä leikkiä.
JasuMiksi ite et ollut hiljaa . jos sulla on taipumusta agressioon
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No harmi ei ole auttanut. Onko sulla tapana purkaa sun pahaa oloa vieraisiin ihmsiin jotka yrittää auttaa sua . Mä en voi sun fyysisille kivuille mitään . Sulle tuli parempi olo kun purit sun agressioita muhun.
Saman olen huomannut. Ei vain saa tuolla tavoin kovin hyvää keskustelua aikaiseksi.
- Sheena - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Toiset ihmiset eivät näytä olevan sinulle koskaan "oikea osoite". Ollaan palstallakin kaikki typeriä eikä tiedetä mitään...
- SheenaNiin se nyt vaan on. Ei auta niin ei auta. Älkää olko, ei ole pakko olla. Sillähän siitä pääsee.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ite et ollut hiljaa . jos sulla on taipumusta agressioon
Mitäs sinä sitten puutut mun sananvapauteeni häh?
En minäkään tuu sulle selittää mikä on sopivaa ja epäsopivaa.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Saman olen huomannut. Ei vain saa tuolla tavoin kovin hyvää keskustelua aikaiseksi.
- SheenaEhken tarvi semmosia kavereita jotka ei mieti omia kirjoituksiaan ja eikä muittenkaan kuin väännelläkseen niitä.
Jasu - AnonyymiUUSI
Lähinnä tympäännyin jatkuvaan ruikuttamiseen. Se kun ei auta mitään. Eikä tue ketään.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mä tiedän itsekin olevani varsin selväjärkinen ja kykenevä ajattelemaan asiat ominpäin. Ei mulle kukaan päänlukija kykene kertomaan mitään mitä en tietäisi itse itsestäni ja psyykestä ylipäänsä.
JasuVoit paljon huonommin kuin muutama vuosi sitten, sen näkee selkeästi kirjoituksistasi. Älä nyt (taas) pillastu, mutta mielestäni olet sairastunut "vahvuuteen": sinulle oma haavoittuvaisuus on vierasta ja avun pyytäminen vaikeaa (tai vierasta sekin/mahdotonta). Sisälläsi on niin paljon möykkyjä, että ne vaikuttavat fyysiseen terveyteesi.
Eivät lääkärit sinua esimerkiksi psykoterapiaan laita, aloite tarvitaan sinulta, avun pyytäminen. Kun sanot, että selvität itse asiasi, vedät itseäsi nenästä, koska et uskalla olla pieni, haavoittuva, ja avun tarpeessa.
- Sheena - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
JasuKrooninen fyysinen kipu johtuu hyvin usein psyyken kivuista, ahdistuksesta, masennuksesta, stressistä, traumoista, sopimattomista ihmissuhteista tai niiden puutteesta jne.
- Sheena - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs sinä sitten puutut mun sananvapauteeni häh?
En minäkään tuu sulle selittää mikä on sopivaa ja epäsopivaa.
JasuEn ole sanonut ettet saisi sanoa. Minä kerroin ja ihmettelin kun sanoit että olet nähnyt silmiesi edessä miten kaikki on tapahtunut ja miten peltonen oli pukeutunut. Sitä ihmettelin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En ole sanonut ettet saisi sanoa. Minä kerroin ja ihmettelin kun sanoit että olet nähnyt silmiesi edessä miten kaikki on tapahtunut ja miten peltonen oli pukeutunut. Sitä ihmettelin.
No niin se nyt on. Pitäiskö valehdella jottei muutama täti pahoita mieltään? Se kuva mun silmiini tuli luettuani itsarista edes tietämättä kuka on Eemeli ja mitltä edes näyttää.
Näinhän mä lopulta kuvankin kun avasin otsikosta koko jutun.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Krooninen fyysinen kipu johtuu hyvin usein psyyken kivuista, ahdistuksesta, masennuksesta, stressistä, traumoista, sopimattomista ihmissuhteista tai niiden puutteesta jne.
- SheenaNiin? Mitä sitten? Ne johtuu myös fyysisistä vaurioista. Monen asian summa.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin? Mitä sitten? Ne johtuu myös fyysisistä vaurioista. Monen asian summa.
JasuMä olen jo parisen vuotta sitten kertonut kaikki pääni paineet psykofyysiselle terapeutille monen käynnin aikana ja saanut oloni siellä avattua. Muttei hönkään mitään osannut psyykestäni kertoa mitä en itse jo olisi tiennytkin.
Ei minua voi puhumalla kukaan auttaa, teoilla tonkia fyysiset rikot kuntoon ja sitten voi se muukin kipu helpiottua.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No niin se nyt on. Pitäiskö valehdella jottei muutama täti pahoita mieltään? Se kuva mun silmiini tuli luettuani itsarista edes tietämättä kuka on Eemeli ja mitltä edes näyttää.
Näinhän mä lopulta kuvankin kun avasin otsikosta koko jutun.
JasuEn minä kuule pahoita mieltä. Jos sinulla taipumus nähdä aisoita silmien edessä mitkä ei todellisuudessa tapahdu niin se on sun asia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen jo parisen vuotta sitten kertonut kaikki pääni paineet psykofyysiselle terapeutille monen käynnin aikana ja saanut oloni siellä avattua. Muttei hönkään mitään osannut psyykestäni kertoa mitä en itse jo olisi tiennytkin.
Ei minua voi puhumalla kukaan auttaa, teoilla tonkia fyysiset rikot kuntoon ja sitten voi se muukin kipu helpiottua.
JasuEi osannut Reumallakaan psykologi, eikä muissakaan kuntoutuksissa sen enempää kuin todeta jaa tiesitkin jo.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen jo parisen vuotta sitten kertonut kaikki pääni paineet psykofyysiselle terapeutille monen käynnin aikana ja saanut oloni siellä avattua. Muttei hönkään mitään osannut psyykestäni kertoa mitä en itse jo olisi tiennytkin.
JasuJa mielestäsi osaat hoitaa mielenterveyttä koska et tartte siihen apua
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei osannut Reumallakaan psykologi, eikä muissakaan kuntoutuksissa sen enempää kuin todeta jaa tiesitkin jo.
JasuTottakai mä nyt itseni tiedän ja ei psyyke ole mikään vaikea asia, mitä pitäisi tahkota yliopistissa vuosia ymmärtääkseeni syyt ja seuraukset tai mikä liittyy mihinkin.
Helpoin osa-alue joskin kiehtovinkin koko ihmiskehossa.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja mielestäsi osaat hoitaa mielenterveyttä koska et tartte siihen apua
Mielestäni kyllä aivan kuten minua hoitavien lääkärienkin mielestä. Montako kertaa pitää vielä toistaa? 😄
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En minä kuule pahoita mieltä. Jos sinulla taipumus nähdä aisoita silmien edessä mitkä ei todellisuudessa tapahdu niin se on sun asia.
Kas kun viittit sitten koko asiaan niin ahkerasti takertua, yhäkin.
Kumpaa sä nyt vakuuttelet mua vai itseäsi?
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai mä nyt itseni tiedän ja ei psyyke ole mikään vaikea asia, mitä pitäisi tahkota yliopistissa vuosia ymmärtääkseeni syyt ja seuraukset tai mikä liittyy mihinkin.
Jasuja mielestäsi voit psyykkisesti hyvin koska tiedät ja osaat kaiken
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai mä nyt itseni tiedän ja ei psyyke ole mikään vaikea asia, mitä pitäisi tahkota yliopistissa vuosia ymmärtääkseeni syyt ja seuraukset tai mikä liittyy mihinkin.
JasuItsesi tiedät mutta tiedätkö mistä aggressiivisuutesi muita ihmisiä kohtaan kumpuaa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni kyllä aivan kuten minua hoitavien lääkärienkin mielestä. Montako kertaa pitää vielä toistaa? 😄
JasuMonta koska susta ei sa vaikutelmaa että voit psyykkisesti hyvin
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kas kun viittit sitten koko asiaan niin ahkerasti takertua, yhäkin.
Kumpaa sä nyt vakuuttelet mua vai itseäsi?
JasuKoska mulla ei ole koskaan ollut tuollaista niin mä yritän käsittää tämän sinun kokemuksen .
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Monta koska susta ei sa vaikutelmaa että voit psyykkisesti hyvin
Sehän nyt on vain sinun näkemys, anonyymin älähtelijän. Ei sitä voi kummoiseksi meriitiksi laskea minua arvioitaessa.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Koska mulla ei ole koskaan ollut tuollaista niin mä yritän käsittää tämän sinun kokemuksen .
Ai millaista?
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Itsesi tiedät mutta tiedätkö mistä aggressiivisuutesi muita ihmisiä kohtaan kumpuaa
Teidän omista aggressiiusta, tulkinnasta että olisin aggressiivinen koska ilmaisen itseäni erilailla, kun hymeksien. Siitä.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ja mielestäsi voit psyykkisesti hyvin koska tiedät ja osaat kaiken
En minä kaikkea osaa enkä tiedä, mutta itseni tunnen ja osaan psyykata paremmin kun kukaan muu ikinä.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En minä kaikkea osaa enkä tiedä, mutta itseni tunnen ja osaan psyykata paremmin kun kukaan muu ikinä.
JasuJos mä kaiken osaisin ei olisi sairauksia eikä hölmöjä ihmisiä. Kun en kaikkea osaa, niitä on.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sehän nyt on vain sinun näkemys, anonyymin älähtelijän. Ei sitä voi kummoiseksi meriitiksi laskea minua arvioitaessa.
JasuTuo on varmaan täällä aika monen anynyymin älähtelijän näkemys, täysin selkeästi et voi psyykkisesti hyvin. Muut näkee, sinä et, mistä johtuu.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voit paljon huonommin kuin muutama vuosi sitten, sen näkee selkeästi kirjoituksistasi. Älä nyt (taas) pillastu, mutta mielestäni olet sairastunut "vahvuuteen": sinulle oma haavoittuvaisuus on vierasta ja avun pyytäminen vaikeaa (tai vierasta sekin/mahdotonta). Sisälläsi on niin paljon möykkyjä, että ne vaikuttavat fyysiseen terveyteesi.
Eivät lääkärit sinua esimerkiksi psykoterapiaan laita, aloite tarvitaan sinulta, avun pyytäminen. Kun sanot, että selvität itse asiasi, vedät itseäsi nenästä, koska et uskalla olla pieni, haavoittuva, ja avun tarpeessa.
- SheenaVoi ollakin, muttei kyse ole uskaltamisesta vaan siitä etten kie tarvetta olla pieni ja haavoittuva. Mulla on aina ollut vahvuus ainoa kaveri ja keino, ei muilta ihmisiltä mitään symoatiaa saa jollei ne sinusta oikeasti välitä ja sinua tunne. Vierast nyt ei välitä muusta kuin joutavista korulauseistaan.
En tarvi mitään sellaista tätiä enkä setää läpättämään joutavia, kun ei ne läpätykset auta yhtään ketään. Ja toki möykkyjä on, niitä on sullakin, kellä ei olisi.
Vaan ei ne voi koko elämää hallita, kuten ei nivelrikit tai neurologiset sairautenikaan. Oireet toki pahenee jos mieli on maassa, muttei ne mielestä johdu ne oireet. Vaan mieli menee oireitten takia matalaksi. Eli ei hoideta nyt väärää asiaa. Se on puoskarointia se.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
JasuMiksi sä nimitetlet ihmisiä. Se kertoo jo ettet voi hyvin. Mutta hienoa jos tunnet voivasi hyvin . Sehän on pääasia että itse tunnet olosi hyväksi. Täytyykö sinun ottaa itseesi muiden mielipiteistä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voi ollakin, muttei kyse ole uskaltamisesta vaan siitä etten kie tarvetta olla pieni ja haavoittuva. Mulla on aina ollut vahvuus ainoa kaveri ja keino, ei muilta ihmisiltä mitään symoatiaa saa jollei ne sinusta oikeasti välitä ja sinua tunne. Vierast nyt ei välitä muusta kuin joutavista korulauseistaan.
En tarvi mitään sellaista tätiä enkä setää läpättämään joutavia, kun ei ne läpätykset auta yhtään ketään. Ja toki möykkyjä on, niitä on sullakin, kellä ei olisi.
Vaan ei ne voi koko elämää hallita, kuten ei nivelrikit tai neurologiset sairautenikaan. Oireet toki pahenee jos mieli on maassa, muttei ne mielestä johdu ne oireet. Vaan mieli menee oireitten takia matalaksi. Eli ei hoideta nyt väärää asiaa. Se on puoskarointia se.
JasuNämä neuvot palstalla kuulostaa samalta, kun aikoinaan terkkarissa yksi virolaislekuri käski potilaan riisumaan housut, kun hän meni yskäänsä valittamaan. Tutkitaan alapää, kun yskittää. Ei neidit ei. Vaikka miten kova hinku on tehdä toisesta pimpelipom, pitää pysyä objektiivisena jos aikoo auttaa, eikä tuhlata voimia ja resursseja väärään päähän.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ai millaista?
JasuHuoh. että sä näät sun silmien edessä miten ja missä joku tappaa itsensä ja miten hän on pukeutunut. Sulla oli selvät näkemykset miten peltonen oli pukeutunut.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Teidän omista aggressiiusta, tulkinnasta että olisin aggressiivinen koska ilmaisen itseäni erilailla, kun hymeksien. Siitä.
JasuNo niin teet. Mä poistun . Nimittele sinä muita palstalla olevia. Keksit heille varmasti nimityksiä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos mä kaiken osaisin ei olisi sairauksia eikä hölmöjä ihmisiä. Kun en kaikkea osaa, niitä on.
JasuSinähän kerrot kun olet käynyt puhumassa ettet kuule mitään uutta mitä et tietäisi. sanot ettei tartte mennä puhuu kun sä tiedät mitä ne sanoo sulle. Ei susta ota selvää.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voi ollakin, muttei kyse ole uskaltamisesta vaan siitä etten kie tarvetta olla pieni ja haavoittuva. Mulla on aina ollut vahvuus ainoa kaveri ja keino, ei muilta ihmisiltä mitään symoatiaa saa jollei ne sinusta oikeasti välitä ja sinua tunne. Vierast nyt ei välitä muusta kuin joutavista korulauseistaan.
Jasuvau. Nyt sanot että voit pahoin ja mua nimittelet kun minä sanon että vaikutat että voit huonosti. Ootko vähän kaksnaamanen. Sä valehtelet itsellesi ja sitten muille. ja vittu syytät mua siitä kun mun sanaut osuu oikeeseen
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
JasuMiksi sä valehtelet. Minulla kerrot että voit hyvin ja olen väärässä ja nyt sitten sanot että olet voinut huonosti,. Helvetin kaksnaamasta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sä valehtelet. Minulla kerrot että voit hyvin ja olen väärässä ja nyt sitten sanot että olet voinut huonosti,. Helvetin kaksnaamasta.
Mitä sinä vielä möliset siinä? Trolli.
Suksippa suolle jo.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Huoh. että sä näät sun silmien edessä miten ja missä joku tappaa itsensä ja miten hän on pukeutunut. Sulla oli selvät näkemykset miten peltonen oli pukeutunut.
Ei tapa vaan roikkuu jo kuolleena siinä. Hand it on.
Vissi ero. Sinä olet järkyttävä muokkaamaan toisen kirjoituksia päin helvettiä ja vielä suuttumaan omista väärustä tulkinnoista. Minkä pellekoulun oot käyny? 😄
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän kerrot kun olet käynyt puhumassa ettet kuule mitään uutta mitä et tietäisi. sanot ettei tartte mennä puhuu kun sä tiedät mitä ne sanoo sulle. Ei susta ota selvää.
Liittyy miten tähän kommenttiini tuo?
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei tapa vaan roikkuu jo kuolleena siinä. Hand it on.
Vissi ero. Sinä olet järkyttävä muokkaamaan toisen kirjoituksia päin helvettiä ja vielä suuttumaan omista väärustä tulkinnoista. Minkä pellekoulun oot käyny? 😄
JasuNo joka tapauksessa näet kuolleita ihmisiä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No niin teet. Mä poistun . Nimittele sinä muita palstalla olevia. Keksit heille varmasti nimityksiä
Heissulivei, poistukkin sitten ja äläkä vaan lupaile.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sinä vielä möliset siinä? Trolli.
Suksippa suolle jo.
JasuVoi ollakin, muttei kyse ole uskaltamisesta vaan siitä etten kie tarvetta olla pieni ja haavoittuva. Mulla on aina ollut vahvuus ainoa kaveri ja keino, ei muilta ihmisiltä mitään symoatiaa saa jollei ne sinusta oikeasti välitä ja sinua tunne. Vierast nyt ei välitä muusta kuin joutavista korulauseistaan.
Jasu
Näin vastasit kun kirjoitettiin
Voit paljon huonommin kuin muutama vuosi sitten, sen näkee selkeästi kirjoituksistasi. Älä nyt (taas) pillastu, mutta mielestäni olet sairastunut "vahvuuteen": sinulle oma haavoittuvaisuus on vierasta ja avun pyytäminen vaikeaa (tai vierasta sekin/mahdotonta). Sisälläsi on niin paljon möykkyjä, että ne vaikuttavat fyysiseen terveyteesi.
- Sheena - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jasu
Näin vastasit kun kirjoitettiin
- SheenaNiin. Mitä vastaysta olisit halunnut ja mitä haluat mun nyt sun toistelusta rivienvälistä lukevan? Minä olen minä ja tiedän miten psyykeni toimii. Sinä sen sijaan etsit vikaa päästäni ja psyykestäni, kun vika on keskushermostossa ja tukirangassani. Miksi?
Kai sulle koulussa kerrottiin muinoin jo, että jos kroppa ei ole terve, mielikin väsyy. Ja jos mieli on rikki, kroppakin väsyy?
Ja nytkö olisi kivempi kun mieleni olisi rikki, eikä kroppa?
Jasu
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No joka tapauksessa näet kuolleita ihmisiä
Jotkut meistä näkee jotain mitä kaikki ei näe. Ei voi mitään.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Mitä vastaysta olisit halunnut ja mitä haluat mun nyt sun toistelusta rivienvälistä lukevan? Minä olen minä ja tiedän miten psyykeni toimii. Sinä sen sijaan etsit vikaa päästäni ja psyykestäni, kun vika on keskushermostossa ja tukirangassani. Miksi?
Kai sulle koulussa kerrottiin muinoin jo, että jos kroppa ei ole terve, mielikin väsyy. Ja jos mieli on rikki, kroppakin väsyy?
Jasu
JasuMinä sanoin että minusta sinä et voi hyvin . Johon sinä alat nimittelee mua ja syyttelee että olen väärässä.
Miksi sinä sinä sitten sheenalle myönsit että voit huonosti mutta mulle et voinut myöntää,
Sinä olet myös sanonut että sinulla on keinot pitää mielenterevydestäsi ja nyt sitten sanot että psyykesi on väsynyt.
Miten sun omasta mielestä meni - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut meistä näkee jotain mitä kaikki ei näe. Ei voi mitään.
JasuNo jos se tuo sulle iloa elämään niin toki saat nähdä kuolleista mielikuvia. Jos tekee hyvää sun hyvinvoinnille
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minä sanoin että minusta sinä et voi hyvin . Johon sinä alat nimittelee mua ja syyttelee että olen väärässä.
Miksi sinä sinä sitten sheenalle myönsit että voit huonosti mutta mulle et voinut myöntää,
Sinä olet myös sanonut että sinulla on keinot pitää mielenterevydestäsi ja nyt sitten sanot että psyykesi on väsynyt.
Miten sun omasta mielestä meniMissä kohtaa mä sanoin etten voi psyykkisesti hyvin, en missään. On normaalia väsyä eikä se tarkoita, että tarvii päälääkäriä.
Mun kroppa ei tosiaan voi hyvin. Oletko nyt happy? Sattuu 24/7 ja on halvausoireita vasemmassa jalassa. Oikea käsi puutunut 3 sormea jatkuvasti. Silmänpohjat sörkee, silmät on maitolasi sumeet en näe välillä kunnolla.
Ja?
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohtaa mä sanoin etten voi psyykkisesti hyvin, en missään. On normaalia väsyä eikä se tarkoita, että tarvii päälääkäriä.
Mun kroppa ei tosiaan voi hyvin. Oletko nyt happy? Sattuu 24/7 ja on halvausoireita vasemmassa jalassa. Oikea käsi puutunut 3 sormea jatkuvasti. Silmänpohjat sörkee, silmät on maitolasi sumeet en näe välillä kunnolla.
Ja?
JasuEi ole vieläkään magneettikuviin päästy ja yhä lääkäri miettii neurologisia vaihtoehtoja. Outoa kun vain toinen puoli jaloista on pelistä pois, toinenkin heikohko verraten normiin muttei likikään yhtä puujalka kun vasen.
Ja oikealla puolella on kaularangan ahtauma, kuvattu ja todettu. Se vaan että leikataanko sitä vai ei. Jääkö luupiikki yhä sinne kaularankaan.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole vieläkään magneettikuviin päästy ja yhä lääkäri miettii neurologisia vaihtoehtoja. Outoa kun vain toinen puoli jaloista on pelistä pois, toinenkin heikohko verraten normiin muttei likikään yhtä puujalka kun vasen.
Ja oikealla puolella on kaularangan ahtauma, kuvattu ja todettu. Se vaan että leikataanko sitä vai ei. Jääkö luupiikki yhä sinne kaularankaan.
JasuTarviiko elää oikeakätisenä ilman tuntoa puutuneena loputtomasti. Vissiin tarvii.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tarviiko elää oikeakätisenä ilman tuntoa puutuneena loputtomasti. Vissiin tarvii.
JasuJa jos nyt kysyt millä mä kirjoitan niin vasurillani. Se ei ole puutunu vaikka TOS välillä hermokipua ylläpitääkin.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No jos se tuo sulle iloa elämään niin toki saat nähdä kuolleista mielikuvia. Jos tekee hyvää sun hyvinvoinnille
En tainnu kommentoida mitään tunnetilaa sen tiimoilta. Sinun oletuksia taas.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
JasuJa nyt meen pusuttelee lapset ja rotat yöunille. Kouttakaahan löytää uusi tutkimuskiohde ensi yöksi. Mä olen vähän hankala asiakas teille.
Öitä.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohtaa mä sanoin etten voi psyykkisesti hyvin, en missään. On normaalia väsyä eikä se tarkoita, että tarvii päälääkäriä.
Ja?
JasuMinä kirjoitin
"Monta koska susta ei sa vaikutelmaa että voit psyykkisesti hyvin"
Sinä vastasit minulle
"Sehän nyt on vain sinun näkemys, anonyymin älähtelijän. Ei sitä voi kummoiseksi meriitiksi laskea minua arvioitaessa."
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Mitä vastaysta olisit halunnut ja mitä haluat mun nyt sun toistelusta rivienvälistä lukevan? Minä olen minä ja tiedän miten psyykeni toimii. Sinä sen sijaan etsit vikaa päästäni ja psyykestäni, kun vika on keskushermostossa ja tukirangassani. Miksi?
Jasu
JasuNo hyvä ettei sulla ole ahditusta,masennusta,uupumusta.voimattomuutta. Sittenhän sun psyyke on kunnossa. Sulla on psyyken kanssa kaikki kunnossa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
JasuAnteeksi. Mä vaan ihmettelen että miten näytr kuolleista voi olla hyväksi mielenterveydelle, Miten psyykkisesti hyvinvoiva näkee kuolleista mielikuvia. Sinähäb sanoit ettei sun päässä ole vikaa. Niin näetkö koska mielikuvia iloisista tapahtumista
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja?
Jasuno miksi sanot ettei sun päässä ole vikaa. Susta aivot ei siis sijaitse päässä? Mielihyvänkokemus tapahtuu aivoissa. Silloin kun sä et tunne mielihyvää niin ... antaa olla . Sä et ymmärrä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No hyvä ettei sulla ole ahditusta,masennusta,uupumusta.voimattomuutta. Sittenhän sun psyyke on kunnossa. Sulla on psyyken kanssa kaikki kunnossa
onko sinulla?
-sivusta
- AnonyymiUUSI
työttömyydfessa onvelmaa kun ensin pitäisi ollas se käteinen raha jottaa joyya erahaa mennä töihin
mutytaq tuo kumituswpeli-.ideamo. vposo aittaa miprtrem ,asemmilseem- - AnonyymiUUSI
kuvittrlr joku huutokaupps k lerodsro ,äjä,aomeem ,äjä,aosem maoswem lamssa aöasto ate liöle,aam lasioööa
- AnonyymiUUSI
Kaikkea hyvää hänen omaisilleen ja voimia surussa.
- AnonyymiUUSI
Tuskin ne tätä palstaa lukee.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin ne tätä palstaa lukee.
JasuSitähän sinä et voi tietää. On kyseenalaista kirjoittaa julkisella palstalla niin, että ajattelee, ettei ihmiset lue näitä kirjoituksia.
Täällä katoaa joskus suhteellisuudentaju, se on inhimillistä. Yleensä jos vasta kuolleesta ihmisestä kirjoitetaan, osanotto on ihan asiaan kuuluvaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sitähän sinä et voi tietää. On kyseenalaista kirjoittaa julkisella palstalla niin, että ajattelee, ettei ihmiset lue näitä kirjoituksia.
Täällä katoaa joskus suhteellisuudentaju, se on inhimillistä. Yleensä jos vasta kuolleesta ihmisestä kirjoitetaan, osanotto on ihan asiaan kuuluvaa.Etikettihän se on. Mutta enpä silti usko, että lukee.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Etikettihän se on. Mutta enpä silti usko, että lukee.
JasuPidän itse ihan muita asioita uskon asioina 😀
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Etikettihän se on. Mutta enpä silti usko, että lukee.
JasuOsanotto suuruun ei ole vain etikettiä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pidän itse ihan muita asioita uskon asioina 😀
Pidä vaan. Yksilönoikeus.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Osanotto suuruun ei ole vain etikettiä.
Kyllä se yleensä ventovierailta aina sitä on. Höpöttelyä etiketin mukaan.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se yleensä ventovierailta aina sitä on. Höpöttelyä etiketin mukaan.
JasuEi kyllä mulla on myötätunto heidän puolellaan. Olen ollut itse menettää läheisen samalla tavalla. Se tulee siten paljon lähemmäs tuo jonkun toisen suru ja menetys.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei kyllä mulla on myötätunto heidän puolellaan. Olen ollut itse menettää läheisen samalla tavalla. Se tulee siten paljon lähemmäs tuo jonkun toisen suru ja menetys.
No hyvä sitten. Valitettavasti se oletko aidosti myötätuntoinen vai etiketin takia ei näy mitenkään tekstistä. Eikä kukaan voi tietää kokemustasi ennen kuin kerrot. Osanoton myötä sitä ei voi kukaan automaattisesti tietää.
Jasu
- AnonyymiUUSI
kukaan ei yirfä miytään ermelidygtsdtgä.... mutta öäudom rrt''m öaitaserm 'j'm doovpoööessda ka veso åiööpmlom. 'ö' olom' psfraööe 26,, åalsia åpaöoomoa
- AnonyymiUUSI
ÅPRöypmtm pm aoma åeöliro-
- AnonyymiUUSI
åtöjupmtmm pm somsmdprlkuti
- AnonyymiUUSI
jasu : en tiedä kelle yrität vakuutta voivasi hyvin. Kaikki näkee ettet voi hyvin mutta eivät uskalla sanoa sitä sulle kuin Sheena. Esitä sitten vahvaa jos sekee sut onnelliseksi. Olisit edes rehellinen itsellesi
- AnonyymiUUSI
Kelle sinä ja Sheena, että psykiatri tms. teraoeutti voi hoitaa kipuni? Puhutte puutaheinää, näätte ongelman siellä missä se ei ole. Ei kai teille voi mitään muuta silloin todeta, kun että höpönhöpön. Ja jättää omaan arvoonsa koko litanian.
Jasu
- AnonyymiUUSI
Jasu jahti päällä :)
Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 222367
- 931505
- 1161248
- 751120
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa18949Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa249851- 52842
MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil209830Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo18821- 34785