Olen kiinnostunut koirakasvattajaksi ryhtymisestä, mutta en itse ole moista aloittelemassa vaan kyselen kiinnostuneena.
Kun jotain rotua käy kasvattamaan, vaikkapa labradorinnoutajaa, niin onko pentueen rekisteröimiseen vaatimuksia? Jotain rotukohtaisia erityisehtoja?
Onko vaatimuksia?
10
111
Vastaukset
- kurssit ensin
Sinun täytyy ensin käydä kasvattajan peruskurssi ja jatkokurssi. Liittyä kasvattamasi rodun rotuyhdistykseen sekä Suomen kennelliittoon.
Kursseilla sinulle opetetaan noita asioita.
Suomen kennelliiton sivuilta löydät lisätietoja rekisteröinnistä. - kissamestari
Kurssit joo ja sitten pitäisi jotain tietää omasta rodustaankin.. Mitä linjaa hakee, mitä sukua suosii, minkälaista rakennetta / luonnetta / terveyttä vaalii..
- helppoheikkinen
Kuten jo ensimmäisessä lauseessa kerroin, en ole aloittamassa koiran kasvatusta, vaan kyselen kiinnostuneena. Tiedän tiedän, että peruskurssi pitää käydä ja rotu jota kasvattaa tulee olla tuttu eikä asia voi olla pelkkä päähän pisto ja rahaa palaa ym. Muuten voisin vallan mainiosti ryhtyä kasvattamaan suomenpystykorvia (minulla on niitä ollut 20vuotta jo) mutta työt ovat sen verran raskaita ettei aika riittäisi näyttelyissä käymiseen, saati pentujen hoitoon.
Mutta onko joillakin roduilla vaatimuksia rekisteröimisen suhteen?- Suomen kennelliiton
Suomen kennelliiton sivuilta löydät lisätietoja rekisteröinnistä.
- Prvisa
Pevisa
- helppoheikkinen
Löysin noita erityisehtoja.
Suurkiitos kaikille!- Ok!
Sitten vaan hommiin...
- Siinä kaikki!
Mitä kuvittelet HELPPOHEIKKI! elukoilla tienaamista? Surkeinta porukkaa, mitä tiedän. Otetaan koirista kaikkin irti, teetetään pentuja koiraparalla aina nääntymiseen asti.
Hanki ITSE kunnon ammatti!- ala-aste menoa..
"Muuten voisin vallan mainiosti ryhtyä kasvattamaan suomenpystykorvia (minulla on niitä ollut 20vuotta jo) mutta työt ovat sen verran raskaita ettei aika riittäisi näyttelyissä käymiseen, saati pentujen hoitoon."
Ihanaa kun pitää tulla tänne haukkumaan ilman että edes kehtaa koko keskustelua lukea joka näytti olevan huimat 7 vastausta että olisi luullut laiskemmankin jaksaneen lukea mitä on aikaisemmin kirjoitettu! - Sisälukutaito
ala-aste menoa.. kirjoitti:
"Muuten voisin vallan mainiosti ryhtyä kasvattamaan suomenpystykorvia (minulla on niitä ollut 20vuotta jo) mutta työt ovat sen verran raskaita ettei aika riittäisi näyttelyissä käymiseen, saati pentujen hoitoon."
Ihanaa kun pitää tulla tänne haukkumaan ilman että edes kehtaa koko keskustelua lukea joka näytti olevan huimat 7 vastausta että olisi luullut laiskemmankin jaksaneen lukea mitä on aikaisemmin kirjoitettu!se se vasta onkin harvojen herkkua =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984