Olen kiinnostunut koirakasvattajaksi ryhtymisestä, mutta en itse ole moista aloittelemassa vaan kyselen kiinnostuneena.
Kun jotain rotua käy kasvattamaan, vaikkapa labradorinnoutajaa, niin onko pentueen rekisteröimiseen vaatimuksia? Jotain rotukohtaisia erityisehtoja?
Onko vaatimuksia?
10
129
Vastaukset
- kurssit ensin
Sinun täytyy ensin käydä kasvattajan peruskurssi ja jatkokurssi. Liittyä kasvattamasi rodun rotuyhdistykseen sekä Suomen kennelliittoon.
Kursseilla sinulle opetetaan noita asioita.
Suomen kennelliiton sivuilta löydät lisätietoja rekisteröinnistä. - kissamestari
Kurssit joo ja sitten pitäisi jotain tietää omasta rodustaankin.. Mitä linjaa hakee, mitä sukua suosii, minkälaista rakennetta / luonnetta / terveyttä vaalii..
- helppoheikkinen
Kuten jo ensimmäisessä lauseessa kerroin, en ole aloittamassa koiran kasvatusta, vaan kyselen kiinnostuneena. Tiedän tiedän, että peruskurssi pitää käydä ja rotu jota kasvattaa tulee olla tuttu eikä asia voi olla pelkkä päähän pisto ja rahaa palaa ym. Muuten voisin vallan mainiosti ryhtyä kasvattamaan suomenpystykorvia (minulla on niitä ollut 20vuotta jo) mutta työt ovat sen verran raskaita ettei aika riittäisi näyttelyissä käymiseen, saati pentujen hoitoon.
Mutta onko joillakin roduilla vaatimuksia rekisteröimisen suhteen?- Suomen kennelliiton
Suomen kennelliiton sivuilta löydät lisätietoja rekisteröinnistä.
- Prvisa
Pevisa
- helppoheikkinen
Löysin noita erityisehtoja.
Suurkiitos kaikille!- Ok!
Sitten vaan hommiin...
- Siinä kaikki!
Mitä kuvittelet HELPPOHEIKKI! elukoilla tienaamista? Surkeinta porukkaa, mitä tiedän. Otetaan koirista kaikkin irti, teetetään pentuja koiraparalla aina nääntymiseen asti.
Hanki ITSE kunnon ammatti!- ala-aste menoa..
"Muuten voisin vallan mainiosti ryhtyä kasvattamaan suomenpystykorvia (minulla on niitä ollut 20vuotta jo) mutta työt ovat sen verran raskaita ettei aika riittäisi näyttelyissä käymiseen, saati pentujen hoitoon."
Ihanaa kun pitää tulla tänne haukkumaan ilman että edes kehtaa koko keskustelua lukea joka näytti olevan huimat 7 vastausta että olisi luullut laiskemmankin jaksaneen lukea mitä on aikaisemmin kirjoitettu! - Sisälukutaito
ala-aste menoa.. kirjoitti:
"Muuten voisin vallan mainiosti ryhtyä kasvattamaan suomenpystykorvia (minulla on niitä ollut 20vuotta jo) mutta työt ovat sen verran raskaita ettei aika riittäisi näyttelyissä käymiseen, saati pentujen hoitoon."
Ihanaa kun pitää tulla tänne haukkumaan ilman että edes kehtaa koko keskustelua lukea joka näytti olevan huimat 7 vastausta että olisi luullut laiskemmankin jaksaneen lukea mitä on aikaisemmin kirjoitettu!se se vasta onkin harvojen herkkua =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1011641- 2101517
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos591010Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31990Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K55809En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k49771Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49765Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.36725The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut5712Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉54702