Onko vaatimuksia?

helppoheikkinen

Olen kiinnostunut koirakasvattajaksi ryhtymisestä, mutta en itse ole moista aloittelemassa vaan kyselen kiinnostuneena.

Kun jotain rotua käy kasvattamaan, vaikkapa labradorinnoutajaa, niin onko pentueen rekisteröimiseen vaatimuksia? Jotain rotukohtaisia erityisehtoja?

10

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kurssit ensin

      Sinun täytyy ensin käydä kasvattajan peruskurssi ja jatkokurssi. Liittyä kasvattamasi rodun rotuyhdistykseen sekä Suomen kennelliittoon.

      Kursseilla sinulle opetetaan noita asioita.

      Suomen kennelliiton sivuilta löydät lisätietoja rekisteröinnistä.

    • kissamestari

      Kurssit joo ja sitten pitäisi jotain tietää omasta rodustaankin.. Mitä linjaa hakee, mitä sukua suosii, minkälaista rakennetta / luonnetta / terveyttä vaalii..

    • helppoheikkinen

      Kuten jo ensimmäisessä lauseessa kerroin, en ole aloittamassa koiran kasvatusta, vaan kyselen kiinnostuneena. Tiedän tiedän, että peruskurssi pitää käydä ja rotu jota kasvattaa tulee olla tuttu eikä asia voi olla pelkkä päähän pisto ja rahaa palaa ym. Muuten voisin vallan mainiosti ryhtyä kasvattamaan suomenpystykorvia (minulla on niitä ollut 20vuotta jo) mutta työt ovat sen verran raskaita ettei aika riittäisi näyttelyissä käymiseen, saati pentujen hoitoon.

      Mutta onko joillakin roduilla vaatimuksia rekisteröimisen suhteen?

      • Suomen kennelliiton

        Suomen kennelliiton sivuilta löydät lisätietoja rekisteröinnistä.


      • Prvisa

        Pevisa


    • helppoheikkinen

      Löysin noita erityisehtoja.

      Suurkiitos kaikille!

      • Ok!

        Sitten vaan hommiin...


    • Siinä kaikki!

      Mitä kuvittelet HELPPOHEIKKI! elukoilla tienaamista? Surkeinta porukkaa, mitä tiedän. Otetaan koirista kaikkin irti, teetetään pentuja koiraparalla aina nääntymiseen asti.
      Hanki ITSE kunnon ammatti!

      • ala-aste menoa..

        "Muuten voisin vallan mainiosti ryhtyä kasvattamaan suomenpystykorvia (minulla on niitä ollut 20vuotta jo) mutta työt ovat sen verran raskaita ettei aika riittäisi näyttelyissä käymiseen, saati pentujen hoitoon."
        Ihanaa kun pitää tulla tänne haukkumaan ilman että edes kehtaa koko keskustelua lukea joka näytti olevan huimat 7 vastausta että olisi luullut laiskemmankin jaksaneen lukea mitä on aikaisemmin kirjoitettu!


      • Sisälukutaito
        ala-aste menoa.. kirjoitti:

        "Muuten voisin vallan mainiosti ryhtyä kasvattamaan suomenpystykorvia (minulla on niitä ollut 20vuotta jo) mutta työt ovat sen verran raskaita ettei aika riittäisi näyttelyissä käymiseen, saati pentujen hoitoon."
        Ihanaa kun pitää tulla tänne haukkumaan ilman että edes kehtaa koko keskustelua lukea joka näytti olevan huimat 7 vastausta että olisi luullut laiskemmankin jaksaneen lukea mitä on aikaisemmin kirjoitettu!

        se se vasta onkin harvojen herkkua =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      204
      12969
    2. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      291
      1985
    3. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      75
      1344
    4. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      55
      1047
    5. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      61
      952
    6. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      60
      877
    7. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      34
      858
    8. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      40
      845
    9. Nainen, se kun olit joskus niin vakavana

      ja naama peruslukemilla, toisinaan silloinkin kun kuuntelit juttujani. Se ilme on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Mitäh
      Ikävä
      41
      834
    10. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      47
      801
    Aihe