Pidän tätä Fossumin parhaana kirjana. Siinä kerrotaan, miten yksinäinen poikamies, tylsä tyyppi, tutustuu naiseen ja menee naimisiin. Kumpikaan ei ole rakastunut, mutta menevät yhteen ilmeisesti siksi, että eivät ole löytäneet ketään muutakaan kumppania. Pariskunta lähtee häämatkalle, mutta matkalla ei ole hauskaa. Nainen valittaa koko ajan kaikesta ja mies yrittää kärsivällisesti sietää vaimon oikuttelua. Vaimoa alkaa jollakin tavoin kiehtoa katutaiteilija, joka esittää patsasta, ja hän haluaa jatkuvasti käydä katsomassa esitystä. Se on miehen mielestä lapsellista. Sitten yhtäkkiä nainen tekee täysin käsittämättömän teon ja mies myöskin reagoi siihen yllättävällä tavalla (en viitsi kirjoittaa kaikkea tähän ja spoilata juonta).
Olen lukenut kirjan monta kertaa ja yrittänyt saada selville, miksi lopussa käy niin kuin käy, mutta en vain ymmärrä. Voisiko joku ystävällisesti valaista?
Karin Fossum: Jonas Eckel
3
235
Vastaukset
- taotao-
Olen lukenut kaikki Fossumin kirjat ja ne ovat todella loistavia. Nyt en muista tuon kirjan loppua, enkä kunnolla juontakaan tuon kertomasi lisäksi.
Täytyypä lukea kirja uudelleen.
Minun ehdoton suosikkini on Paha tahto kirja. Lyhyt kirja mutta intensiivinen ja todella latautunut tunnelma- taotao.
No nyt on kirja luettu uudestaan. Minusta siinä on kyse toisen "omistamisesta" ja kun toinen muuttuu sekä ulkoisesti että henkisesti niin lopussa käy niinkuin käy. Lisäksi päähenkilö on hiukan vinksahtanut.
- Se tyhmempi lukija
taotao. kirjoitti:
No nyt on kirja luettu uudestaan. Minusta siinä on kyse toisen "omistamisesta" ja kun toinen muuttuu sekä ulkoisesti että henkisesti niin lopussa käy niinkuin käy. Lisäksi päähenkilö on hiukan vinksahtanut.
Hassua, itse en löytänyt siitä mitään tuollaista. Minusta vaikutti siltä, ettei päähenkilö edes välitä siitä millainen vaimo on (eiväthän he edes tunne toisiaan hyvin) ja hänelle riittäisi kun vaimon kanssa tulisi jotenkin toimeen.
Kirjassa on kyllä kuvattu todella hyvin se, millaista on kun yhteinen lomamatka menee pieleen. En ole ollut naimisissa enkä häämatkalla, mutta ei matkailu ole aina ihanaa ystävänkään kanssa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167180- 1992567
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1082070En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761558Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911089- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46969- 79889
- 45739
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7738