Käsirautojen desinfiointi

rauta

Niin että millä konstilla raudat tulisi desinfioida jos ne vereentyvät, tai jos niiden päälle tulee sylkeä tai muita eritteitä? Rautojen "ohjekirjassa" luki ettei niitä saa kuumentaa yli 300`Fahrenheittia, mutta miten tämä desinfiointi käytännössä tapahtuu?

15

4362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Patrol

Moro!

Olen puhdistanut raudat ihan tavallisella apteekista ostettavalla alkoholipitoisella puhdistusaineella. Liuottaa "roiskeet" ja tappaa bakteerit.

• Assegai

Sillointällöin puhdistusten välissä kannattaa vaikka lisätä rautoihin vähän aseöljyä.

• Secu43

Sosittelen, että putsauksen tekee joka vapaan alussa. Sitten voi juoda loput alkosta.. Ei mene hukkaan hhyvä aine..

• No terrrve!!!

Aina käytön jälkeen ( oli eritteitä tai ei ) ihan tiskaan raudat( huom! en samalla harjalla astioiden kanssa ), tai/ja putsaan ihan apteekin desinfiointimömmöllä, kuivaan ja jätän pariks tunniks makaamaan aseöljyllä suihkittuna ja sit taas kuivaan. Sanokaa taas vainoharhaseks, mut eipä ainakaan pöpöt kierrä mun raudoissa mukana.
      Öljykäsittelyn annan raudoille muutenkin yleensä n. kerran kuukaudessa.

• Ylivartija

Meillä raudat ja raudoitettukkin rasvataan aina välillä käytön aikanakin. Suihkussa käynti on yleensä riittänyt leikkien jälkeen, ihan tavalliset shamppoot riittävät : )

• helppo

Upota hetkeksi kloriittiin. Sitten odotat litkun haihtumista muutaman sekunnin, ja rasvaat aseöljyllä.

• Sairaankuljetus

Se on hyvin käyttökelponen aine että sellaista vaan pyytämään esimieheltä! Meillä on toimistossa ja autoissa jopa taskussakin desinfiointi pullo kumihanskat että säilyy hygienia.

Mikset voisi itse tai esimies ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon ja kysellä muutenkin vähän hygienian parantamisesta työssäsi! Että ette levitä helposti tarttuvia bakteereja terveisiin ihmisiin! Sairaaloissa ainakin liehui mrsa bakteeri ja liuhuu edelleen että mitä työtä sitten teetkin niin varmaan mrsa kantava osuu sunkin kohdalle joku voi saada tartunnan (tulehdus tauti).

Että kyllä ihan käsidesinfiointi aineilla ja tai siivoukseen tarkoitetuilla desinfiointi aineilla pärjää.

Monet ketkä käsirautaakin voi tarvita voi kantaa c-hepatiittia, hiv ja päälle kaikenlaiset tulehduksia aiheuttavat bakteerit jne.

Hienoa että asia sinua kiinnostaa, nostaa hattua.

• slip

itse huuhtelen raudat ensin kraanan alla reilulla vedellä. Sitten kaadan desinfiointiainetta pieneen muovipussiin ja raudat perään. Seuraavaksi reilua ravistelua ja puhdasta tulee... Sairaalavuorossa yksinkertaisesti laitan ne sairaalavälinepesuriin. Kymmenen minuutin päästä ne ovat puhtaammat kuin uutena. Ja huom. lupa on kysytty.

• sairaalavartija

Juu tuo pesukone on hyvä, mutta käsidesifiontiaine Dilutusta runsaasti ja perään vettä ja puhdasta tulee.........

• Anonyymi

Teiriassa näin.
        Oikeasti kusen niille. Onhan minulla itsellä hanskat, kun ruhjon ne uhrille.

• secFem

Tuon niminen desinfiointiaine on tarkoitettu nimenomaan välineiden desinfiointiin. Apteekista saa ja sitä käytetään myös sairaaloissa.

• St Morningstar.

---------------

St Morningstar
      "100% totta.!"

• raudat
    • Anonyymi

Keittämällä. En tiedä kuinka tuoreita tekijöitä itse kukanenkin on?! Öljyä saranoihin...

Hanskat syytä pestä, käytä saippua + desinfektio -ainetta. Vaihtoväli riippuu käytöstä.

• Anonyymi

Käsiraudat vaan sanomalehden päälle ja suihkutellaan tolu suihkeella. Pyykiminen sitten kostealla talouspaperilla..

Hanskojen puhdistaminen hoituu materiaalista riippuen joko pesukoneessa tai nahkaisia voi puhdistaa nahanpesuun tarkoitetuilla aineilla.

Koteloita ja hanskoja voi käsitellä Nolla Sport Gear Sanitazer suihkeella joka perustuu hopeioneihin. Samaa tuotteella voi myös säännöllisesti käsitellä kengät. Hopea tappaa virukset, bakteerit ja sienet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      293
      6617
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2049
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1790
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1257
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1251
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1170
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1136
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      53
      1037
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1021
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      972
    Aihe