Keneltä leikattu kiveskiertymä?

10384

Itselle tehtiin kyseinen operaario toissapäivänä, ja samalla molemmat kivekset kiinnitettiin. Haluaisin kysyä, että kuinka kauan kestää ennen kuin kävely sujuu normaalisti? Syön Buranaa ja Panacodia, mutta eivät ne nyt kipua kokonaan poista.

25

4909

Vastaukset

• En osaa vastata tähän paljoa, mutta poikaystävältäni muutama vuosi sitten poistettiin toinen kives, kun ei päässyt leikkaukseen tarpeeksi nopeasti kiertymän vuoksi (lääkärin moka).

Hän sanoi että kipuilua oli ihan toista viikkoakin. Kyllä se oman aikansa vie! Leikkaus on kuitenkin leikkaus.

Ota oma aikasi vaan. Ei se toipuminen hetkessä tapahdu.

• Mulla oli joskus 9v, ja kesti viikon tai kaks...

• morjens. Kyselen täältä koska näyttää olevan asiallista keskustelua, joten.
    Itsellä "pelko" että olisi kives kiertymä tulossa, ( ? ) koska kivekset on jotenkin " löysällä " ja pelottaa että kivekset "pyörähtävät" . eli onko syytä huoleen että voisivat vaikka yöllä , saunassa taikka koneella normaalisti istuessa jne. jossain normaali elämän tilanteessa , ja voiko kivesten rapsuttelu vaikuttaa mitään niin sanottu syytä, ja jos kives on/olisi pyörähtänyt, onko se mahdollista kääntää käsin takaisin paikoilleen, koska ei oikein kiinnostaisi nuo leikkaukset :/
    kiitos jo etukäteen !

• Ei olisi mahdollista ku itellekki tehtii sellane leikkaus ja ne lekurit sano et se ei oo mahollist mut jo sulla on löysät kivekset ni se o varmaa lisäkives tulehdus eikä se oo vakava siihe tarvitaa vaa lekuri antama lääke kuuri.

• Nouvokaahan muakin samalla. Kolmatta päivää jo kipua oikeassa kiveksessa. Ennen sitä harrastin seksiä, seuraavana päivänä alko tää "kipu".. kun siihen koskee ei edes satu, vaan vetää sillee jännästi, mikä ei tunnu mukavalta. Opiskelija ku oon vielä, niin ei noi lääkärit tässä vaiheessa vielä kiinnostais, vaikka varmaan kannattais käydä. Mut enivei, kertokaa jotain, mikä vois olla? Kun heiluttaa niin sattuu, kun koskee-sattuu myös. Kävellessä ei niinkään.

• Ite oon 14v poika ja tänään iltapäivällä leikattiin vasenta kivestä. Siemenjohdin tai joku sellainen se oli niin suoristettiin. Nyt kemlo 22.35 illalla olen saanut kipulääkkeitä jne. Sattuu kyllä jonkun verran. Käveleminen tuskin onnistuu. Niin tosiaan tsempatkaapa nyt!

• Itsellä oli eilen illalla kiinnitys, ja sanoivat että max. 3 viikkoa menee että parantuu kunnolla. Suosittelen kaikille pitämään tasaisen kipulääkityksen jos haluaa ekat pari- kolme päivää kävellä edes jotenkin. Kipeää tekee mutta eipähän tarvitse huolehtia kiveskiertymästä loppuelämäkseen niin sinänsä sen arvoista!

• Eilen menin sairaalaan vartin mietiskelyn jälkeen, olin koneella kun alkoi tuntua epämiellyttävää tunnetta oikeassa kiveksessä, huomasin että kives oli noussut ylös ja turvonnut hieman. Sairaalassa kyselivät tiedot ja käytiin ultrassa. Ultran mukaan kaikki oli ok, kirurgi kuitenkin halusi että tehdään vielä tarkistus leikkaamalla koska kuulun riskiryhmään (yleisin 13-17 vuotiailla, olen 15 v) leikkauksen alussa huomattiin että kiveksen verisuonet ja siemenjohdin olivat kiertyneet, ne suoristettiin ja kives ankkuroitiin. Sairaalassa sanottiin kiveksen ja sen lähialueen olevan kipeä/herkkä seuraavan viikon tai kaksi. Lääkityksenä buranaa 600mg 4kpl/pv

• Kysyisin seuraavaa asiaa:

Minulla oli oikea kives kiertynyt, mutta se saatiin kierrettyä takaisin oikeaan asentoonsa ja samalla molemmat kiinnitettiin. Onko normaalia, että kiertynyt ja korjattu kives voi aristaa neljä viikkoa leikkauksen jälkeen?

• Sätii vitusti

• mulla on oikea kives ylempänä kuin vasen ja se on vinossa

• Yleensä ne on eri korkuisella, ihan normaalia siis

• Itellekkin tossa tammikuussa leikattiin kiveskiertymä onneks kerittiin ajoissa muuten olis pitänyt poistaa kives. Särkee leikkauksen jälkeen viikon tai kaksi kipulääkitystä saa pitää

• Eli siis muutama päivä sitten istuin kylmällä ilmalla kylmällä penkillä ohkasilla housuilla, ja samana iltana muutaman tunnin kuluttua tunsin vasemmassa kiveksessäni tai no oikeastaan kivespussissa pientä kipua ainostaan silloin jos nousin ylös tms että kivekset liikkui mutta ei mitenkään sellaista elämää häiritsevää kipua.

Tämä ns "kosketusarkuus" katosi kun olin suihkussa ja nukkumaanmentyä luulin tämän kadonneen kokonaan. Seuraava aamuna oli samanlaista ei mitenkään häiritseväää kipua ja sitten taas hävisi ja kolmantena päivänä taas sama juttu.

Alavatsa tuli kolmannella päivällä eli siis tänään hieman oudon tuntuseksi, ns painetta sielä ja olen ulostanut useamman kerran päivässä.

Nyt kun katsoin vasenta kivestä se on noussut aikalailla samalle tasolle ellei jopa ylemmäs kuin oikea kives mutta en tiedä sitten onko tämä vain kuvitelmaa vaiko totta. Ikää löytyy se 18. Oisko tää kiveksenkiertymä vai eturauhasen tulehdus tai jokin muu

• Mulla on tehty kiinnitys 4pv si sätii ihan vitusti enemmän ku eka odenssi haluisin tietää millon kivut lähtee pois tää on iha helvettiä

• Mullakin kiinnitettiin toissapäivänä sattuu kävellessä mut lääkkeet auttaa. Tiistaina kipu oli niin tuskallista että pakko oli mennä sairaalaan ja onneks menin kun muuten olis kives mennyt kuolioon kun oli tullut kiertymä

• Täällä yksi kiveskiertymän uhri kanssa! Itse heräsin yöllä molemminpuoliseen kassien ja nivusten kipuun. Tunsin, että molemmat kivekset turvonneet ja ihan vinksallaan(lisäkives etupuolella toisessa). Leikkaukseen pääsin 4h sisään, vaikka odotellessa kiertymät olivatkin avautuneet itsekseen. Toissapäivänä operastio, kivet ankkuroitiin. Pientä särkyä on, turvotusta sitäkin enemmän, ja kävely onnistuu leveällä askeleella.

• Itse kysyisin että mitenkä leikkauksessa puudutus sattuuko kuinka paljon vai nukuttaavatko

• Nukutetaan. Leikkaus itsessään ei siis satu mutta seuraavat pari viikkoa kipulääke kuurilla.

• Mitenkäs seksin ym harrastaminen leikkauksen jälkeen

• Vaikuttaako kiveksen menetys lapsen saantiin

• Jos yksi kives poistetaan niin ei vaikuta lapsen saantiin, eikä testosteronin tuotantoon.

• ite tänää liikuntatunnilla menin permannolle makaamaan ja tunsin kivun kivespussissa ja nousin ylös sitte oikeastaan oli noin 2-3tuntii kivespussi kipeä ajattelin että oisko tää jotain vakavaa mut jos joku tietää nii voitko kertoa.

• Itse menetin vasemman kivekseni kun en läkäriin ajoissa mennyt!!
    Tapana oli pyöritellä kiveksiä niin tuli vahingossa aiheutettua itelle kiveskiertymä wery nice

• Täällä sama ja molemmat lähti. Ajattelin ettei voi milempiin tulla ja pyörittelin vielä eriin suuntaan kuin terveys kirjaston kuvassa annetaan ymmärtää kuinka kiveskiertymä tulee. Nyt loppu elämä testosteroni korvaus hoidossa joutuu olemaan ja lapset vain haave.....

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koronavirus saapunut Suomeen

Se on Lapissa tuli kiinalaisten turistien mukana. Miten käy joulupukki turismin? Onko lappi eristettävä?
    Maailman menoa
    243
    3738
  2. Tunsiko joku HA n ja missä oli töissä

Myllymäen kaupunginosa liittyi surulliseen kaupunginosien joukkoon missä on tapahtunut kantasuomalaisten murha laittoman maahanmuuttajan toimesta. Pää
    Hämeenlinna
    39
    464