Ihan uteliaisuudesta kysyn

-hulluksi on mennyt-

Onko kukaan saanut vuoden sisällä pistoolilupaa?
Asesepän kanssa jutellessa hän kertoi ettei koko kaupungissa liene myyty yhtään pistoolia vuoden sisään kun kukaan ei saa lupaa.
Oudoksi on mennyt. Itselläni on luvallinen ysimillinen ollut jo 15 vuotta.
Nyt on alkanut loukkupyynti kiinnostaa ja haluaisin .22:sen loukkuaseeksi, olis käytännöllisempi vaimennettuna.
Naapuri vaihtoi kakspiippuisen haulikkonsa haulikkorihlaan ja siinäkin luvassa oli hirmu kuulustelu ja tietokonetesti. Vaikka miehellä on ollut aseita kymmeniä vuosia, hirvikivääristä pistooleihin.
Aseen vaihtaminenkin on siis hankaloitettu äärimmilleen.

3

394

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juhan-i

Kyllä niitä aseita on myyty ja ostettu, sekä uusia että käytettyjä.

Lyhyiden kohdalla myyntitoiminta on selvästi vähentynyt, koska uusien harrastajien on toimittava ensin kaksi vuotta laina-aseella harjoitellen.

Mutta kyllä esim. pääkaupunkiseudulla vanhemmat harrastajat ovat saaneet lupia esim. ressupistooleihin ihan normaaliin tapaan. Myös viimeisen vuoden aikana.

• uuutistenlukija
    • oravanpyörässä

Nyky laki johtaa aseiden lisääntymiseen kansalaisilla sillä rajana on 3 vuotta, jos sitä ennen hakee aseen ostoluvan ei tarvitse suorittaa testiä ja kuulustelua mutta jos vuosia on mennyt enemmän kuin 3 edellisen aseen hankinnasta niin kuulusteluun ja testiin joutuu eli ei auta muu kuin hankkia taas ase alle kolmen vuoden ja taas siitä aseesta vajaa kolme vuotta niin seuraava ja näin välttää kuulustelun sekä testin.

Laskeskelin että ennekuin täytyän 80 niin minulla on hurjan monta asetta jos en myy edellistä pois kun ostan uuden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      165
      1434
    2. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      705
    3. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      87
      667
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      558
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      516
    6. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      506
    7. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      480
    8. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      112
      473
    9. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      473
    10. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      46
      460
    Aihe