Risteysajo Varkaudessa

onko se vaikeaa""

Onko autokouluopit unohtunut autoilijoilta, kun risteyksessä odotetaan vasemmalle kääntymistä valutetaan se auto siihen keskiviivan tuntumaan. Eli ei jäädä odottamaan paikalleen jolloin takana tulijat jotka menee risteyksestä suoraan joutuu odottamaan seuraavat vihreät.Kovin tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää, että niillä yksillä valoilla voisi mennä useampikin auto!

17

469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajakaa

      Niinpä. Ja ellei erikseen ole opasteilla määrätty niin risteys ylitetään aina oikeasta laidasta. Mielenkiintoinen paikka on mm. Harjulantiellä Häyrilästä tultaessa Käpykankaan suuntaan. Suurinosa ajaa risteyksen väärin, ylittäen 23:n keksikorokkeen vierestä. Jos siinä lähtee samaan aikaan kaksi autoa ylittämään risteystä, toinen laidasta ja toinen keskeltä niin maksumiehestä ei ole epäselvyyttä.
      Risteysajo on todella retuperällä, suuntavilkkua ei käytetä, ryhmittymisestä ei ole tietoakaan ym.

      • Nam!

        KeKsikoroke! Kyllä miekii ajasin läheltä sitä ;-D


    • AbuAbba

      Tuohon Harjulantien risteykseen maalattiin syksyllä Häyrilästä päin tuleville ryhmitysnuolet kaistan keskelle, taisi talvi jo syödä merkinnät. Ennen pysäytysviivaa mahtuu autosta riippuen jopa 3 autoa rinnan. Tunnustan jättäväni suoraan ajaessa molemmille puolille tilaa kääntyjille, eli ajan auton siihen mihin ryhmitysnuolet oli maalattu. Ryhmitysnuolen mukaan ryhmityskaistoja muuten oli vain 1 eli peräkkäin pitäisi sen mukaan mennä kääntyjien ja suoraan ajajien.

      • Outoo touhua

        Ai siinä oli jo joskus ryhmitysmerkit maalattuna, no ei oo häävi maali ollut, kun nyt jo kokonaan pois kuluneet.
        Siis mitä, "ryhmityskaistoja oli vain yksi" ?? Siihen sopii kolme autoa rinnan. Outoa.
        "Peräkkäin pitäisi mennä kääntyjien ja suoraan ajajien", no eipä tuossa muita vaihtoehtoja ole, tuskin kukaan siitä takaisin lähtee.


    • kesämökkiläinen-68

      Ei millään pahalla.
      Varkaus on ihana kaupunki ja muutoin ei ole mitään valittamista.Tjaa-a en valittaisi tästä seuraavastakaan-ennemminkin se on vain hauskaa.

      Olemme paikallisia kesämökkiasukkaita ja huomio on kiinnittynyt varkauslaiseen ajotaitoon.

      Tosiaan jos liikennevao ei pelitä,kukaan ei tiedä risteyksessä kenen pitää mennä ensin.Vauhti on tuolloin 3km tunnissa ja kaikki lähtevät liikkeelle samanaikaisesti.
      Risteys on taatusti jo kuudella autolla tukossa seuraavat 5min.

      Tokmann ja K-rauta/Prisma parkkis on aivan tukossa ihmisiä autoineen,jotka eivät tiedä ovatko tulossa vai lähdössa.Parkkipaikalta poistuminen aiheuttaa koko kadun tukoksen.Onkos se nyt Käsityönkatu tms?
      Cittarin parkkiksen tiimoilta näkee eityisen mielenkiintoisia tilanteita.

      Yleisesti mikä on se yleisin ajomoka on vilkun käyttämättä jättäminen.
      Miehet ja naiset molemmat hoi!
      Ja toisekseen oikealta ohittaminen.
      Oikeastaan kolmas,minkä voi mainita on liikenteen vaarantaminen tukkimalla se liian alhaisella nopeudella.

      Mutta kaiken huomioonottaen hienostihan täällä tuo liikenne sujuu.
      Paljon on varmaan sivummalta autolla liikkujia,joiden ainoa päätaktiikka ajossa on vain päästä perille ja olla tappamatta itseään ja muita.
      On aivan luonnollista,että kaupunkiajossa on hankaluuksia.

    • PRKL

      Vaikeeta on joo.

    • äly hoi älä jätä

      no oma taitolajinsa on monelle tulo carlssonin pihasta. useille ei mene jakeluun että se on pihasta tulo, vaan työnnetään tulemaan sieltä miten sattuu.

      • Outoo touhua.

        Juu, niin on. Sama koskee prisman pihaa.


      • Joopa joo
        Outoo touhua. kirjoitti:

        Juu, niin on. Sama koskee prisman pihaa.

        Ainakaan puolella autoilijoista ja liikenteessä liikkujista ei oo pienintä hajua säännöistä tai eivät he ainakaan noudata niitä.


      • ohi pääsee aina
        Joopa joo kirjoitti:

        Ainakaan puolella autoilijoista ja liikenteessä liikkujista ei oo pienintä hajua säännöistä tai eivät he ainakaan noudata niitä.

        Olen pitkään ihmetelly täkäläistä ajotapaa. Körötellään alinopeutta, etenkin jos vaikka sattuu olemaan pikkusade, tai sitten aurinko vaikka paistaa silmään. Risteysajo on vaikeaa ja liikennevalot ei ole tässä ajassa. Tämän huomaa heti kun ajaa 5-rampista tänne. Kesällä käytiin lomareissulla useassa isossa kaupungissa ja niissä liikenne on huomattavasti nopeampitempoista. Liekö sitten niillä ihmisillä kiire vai mikä, täällä ei ainakaan.


      • Outoo touhua.
        ohi pääsee aina kirjoitti:

        Olen pitkään ihmetelly täkäläistä ajotapaa. Körötellään alinopeutta, etenkin jos vaikka sattuu olemaan pikkusade, tai sitten aurinko vaikka paistaa silmään. Risteysajo on vaikeaa ja liikennevalot ei ole tässä ajassa. Tämän huomaa heti kun ajaa 5-rampista tänne. Kesällä käytiin lomareissulla useassa isossa kaupungissa ja niissä liikenne on huomattavasti nopeampitempoista. Liekö sitten niillä ihmisillä kiire vai mikä, täällä ei ainakaan.

        Oikeessa oot liikennevalojen suhteen, ei pienintä tolkkua niitten toiminnassa. Kun lähdet liikkeelle vihreän vaihtuessa niin ehdit sillä oikealla nopeudella juuri sopivasti seuraaviin punaisiin. Tehtaan kohdalla, entisen nelosen portin luona taas punaiset syttyy ihan vaan huvikseen vaikka ei ketään ois tulossa tehtaalta tai menossa sinne. Ajan aina punaisista läpi, kun noin käy. Ei ristinsielua missään ja punaiset palaa, pitäis olla kuulema sellaiset valot et vaihtuu liikenteen mukaan, ja paskat.


      • Köpestäpäintoimii
        Outoo touhua. kirjoitti:

        Oikeessa oot liikennevalojen suhteen, ei pienintä tolkkua niitten toiminnassa. Kun lähdet liikkeelle vihreän vaihtuessa niin ehdit sillä oikealla nopeudella juuri sopivasti seuraaviin punaisiin. Tehtaan kohdalla, entisen nelosen portin luona taas punaiset syttyy ihan vaan huvikseen vaikka ei ketään ois tulossa tehtaalta tai menossa sinne. Ajan aina punaisista läpi, kun noin käy. Ei ristinsielua missään ja punaiset palaa, pitäis olla kuulema sellaiset valot et vaihtuu liikenteen mukaan, ja paskat.

        Toimii erittäin hyvin vihreälinja, kun ajaa Köpestä Rellulle päin. Ei tarvii pysähtyä vasta kuin gigantin valoissa.


      • Mihin kiire?
        ohi pääsee aina kirjoitti:

        Olen pitkään ihmetelly täkäläistä ajotapaa. Körötellään alinopeutta, etenkin jos vaikka sattuu olemaan pikkusade, tai sitten aurinko vaikka paistaa silmään. Risteysajo on vaikeaa ja liikennevalot ei ole tässä ajassa. Tämän huomaa heti kun ajaa 5-rampista tänne. Kesällä käytiin lomareissulla useassa isossa kaupungissa ja niissä liikenne on huomattavasti nopeampitempoista. Liekö sitten niillä ihmisillä kiire vai mikä, täällä ei ainakaan.

        Ajaa hitaammin tai sitten kovempaa joka paikkaan pääsee kuitenkin muutamassa minuutissa.


    • Outoo touhua.

      No on jollain tuuria, jos tuo on totta. En ole päässyt tuota pätkää "vihreällälinjalla" koskaan ja ajan päivittäin kaupungilla, ajanut kymmeniä vuosia. Tuuria tosiaan täytyy olla sillä eihän Varkaudessa ole oikeaa vihreää linjaa vaan sivukaduilta tulijat vaihtavat valot ja tehtaan kohdalla ne vaihtuvat ihan vaan huvikseen punaiseksi.

    • Enemmän mua ärsyttää liikennevaloissa se, että siellä seisoo liikenne kaikkiin suuntiin, koska jotkut ajelevat punasia päin...Tänä aamuna taas tuli se todistettua ja ihan törkeästi vielä :O

      Ja se vilkun käyttö...huoh...

    • asdhngf

      riikka-76, miten liikenteen seisominen voi johtua siitä että jotkut ajelevat punaisia päin? Rehellisesti sanoen varkauden risteydet toimisivat paljon paremmin jos kukaan ei kiinnittäisi mitään huomiota valoihi vaan ajaisi vaan muiden väistämissääntöjen mukaan.

    • Outoo touhua.

      Samaa ihmettelen minäkin, miten liikenteen seisominen voi johtua punaisia päin ajavista ??
      Totta tuo, että liikenne sujuisi paremmin ilman liikennevaloja, ainakin ilman näitä toimimattomia valoja. Valot toimintaan aamulla 06.30-08.00 ja illalla 15.30-17.00.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe