Joillekin kätköiljiöille on niin tärkeää päästä purkille ensimmäisenä. Autolla pitää päästä kaahaamaan purkille. Täysin tarpeettomaan asiaan kuluu bensaa ihan turhaan. Sitten jos purkkia ei löydykään, niin kyllä siitä kommentoidaan logeissa. Itse olen ottanut periaatteeksi etten lähde koskaan FTF-hunttiin. Etsin purkit kaikessa rauhassa silloin kun itselleni parhaiten sopii. Jos sen sitten vahingossa joskus saa, en tietenkään ala odottamaan että joku toinen sen ottaisi. Joitakin kätköilijöitä kiinnostaa vain FTF.
FTF kätköilyn tarpeettomin asia
16
719
Vastaukset
- aalah
Itse olen saanut nimiini yhden FTF:n ja yhtä FTF:ää olen yrittänyt, mutta myöhästyin. Näihin molemmille kätköille olen mennyt pyörällä. FTF -hunteissa hauskinta on tavata muita kätköilijöitä (toki miititkin on olemassa) ja jännittää "Ehdinkö, ehdinkö". Mukavaahan se on saada vähän jännitystä kätköilyyn ja eiköhän jokainen saa käyttää omaa bensaansa miten haluaa. Itse en ymmärrä vain sitä, että miksi esim. jollekkin historialliselle tai näköalakätkölle pitää mennä yöllä FTF -hunttiin? Kätköjen tarkoitushan on näytää jotain kiinnostavaa ja tuskin sitä yöllä kovin hyvin pystyy ihailemaan. Toki kätköjä julkaistaan myös päivällä/aamulla, mutta suurin osa kätköistä julkaistaa klo. 22 eteenpäin.
- Kukin tyylillään
Kukin tyylillään.
Mutta miten sitä bensaa kuluu turhaan FTF-huntissa mutta ei myöhemmin samaa kätköä hakiessa?
En tiedä yhtään kätköilijää joka ei hakisi kätköjä myös muuten kuin FTF-huntissa. Tiedätkö sinä yhtään? - pällykkä
noku ftf on niin kiireellinen asia että pitää mennä autolla, muuten ei... en kyl oo varma oon vast 13...
- Kätköilijä
Ymmärrän Pällykän kannan asiaan. Voi olla, että hän tarkoittaa sitä, että kun ftf-hunttiin lähdetään vain yhden kätkön takia, kun muulloin samalle alueelle lähdettäisiin todennäköisesti loggaamaan monia eri kätköjä, jolloin kotimatka tapahtuisi vain kerran niin bensaa säästyisi ja säästyminen olisi tärkeää ilmastonmuutoksen hidastamisen kannalta. Itsekin olen ajatellut, että olisi varmaan ihan kiva lähteä ftf-hunttiin, mutta minulle se on aika vaikeaa, kun pitäisi pyörällä mennä ja äiti ei varmasti antaisi keskellä yötä minun lähteä, kun olen vasta 14. Tätä asiaa voi helposti ajatella kahdelta eri kantilta.
- premium-kätköilijä
Kyllä nuo premiumkätköt ovat vielä typerämpiä.
- tyä miäs
Ehkäpä sunkin pitäisi mennä töihin, niin olisi varaa ostaa se premium. Skviik skviik :D
- tonnikerholainen
kaksi ftf:ää kans hakenut ja kyllä sen jälkeen sähköpostihälyt tuli otettua pois, ei vaan maksa vaivaa enään
Kai siinä se oma viehätyksensä sitten joillain on, että pitää ehdottomasti olla ensimmäisenä kätköllä. Mua toi ei niinkään kiinnosta, muutamia kertoja tosin on käynyt niin että ollaan oltu etsimässä kätköä ja siinä kohtaa huomattu että ollaan ekoja. Toihan on mennyt ihan liian helpoksi nykyisin kun kaikki tulee tekstiviesteinä ja ties millä. Entisaikaan piti vaan kytätä gc.comia milloin julkaistaan uusia kätköjä :)
- +++
Olen jöjllköjn kanssa samoilla linjoilla. Sairasta touhua vahdata uusia purkkeja ja lähteä pahimmassa tapauksessa autolla metsästämään uutta "päänahkaa" omaan FTF-palkintokaappiin. Jos joskus piilotan kätkön, toivon että se sattuu muulle kuin FTF-huntterin löytämäksi.
- Kätköilemässä
Kävin eilen FTF-huntissa. Pyörällä, kaikessa rauhassa. Perillä juttelin tuttujen ja tuntemattomien kanssa.
Tänään kävin yksi autolla kätköilemässä.
Perustelkaapa nyt kumpi oli sairaampaa touhua.
- jag-ge
Mielestäni harrastuksen sairain piirre, sama vaikka kulkisi kätkölle kisaa jalan. Jos joskus kätkön perustan, asetan ensinnäkin toiveeksi, että sen löytää joku basic-jäsen ja hänen ensimmäinen.. jos se tämän jenkki-yhteisön sääntöjen mukaan on mahdollista. Saa kyllä prenikka-jäsenten kännyt piipata!
- Kukin tyylillään
Ainahan sitä saa toivoa. Taitaa vaan olla turha toivo.
- Premium?
Mitä sinulla on premium-jäseniä vastaan? Sillähän ei ole mitään tekemistä FTF-hunttien kanssa vaan se on lähinnä siksi että saa järkevästi ladattua kätköt kepsiin.
- 10+11
Premium? kirjoitti:
Mitä sinulla on premium-jäseniä vastaan? Sillähän ei ole mitään tekemistä FTF-hunttien kanssa vaan se on lähinnä siksi että saa järkevästi ladattua kätköt kepsiin.
" kanssa vaan se on lähinnä siksi että saa järkevästi ladattua kätköt kepsiin. "
Tutustupa ohjelmaan GeoToAd. Sillä saa tosi näppärästi ladattua kätköt ja ainakin omatekemä komentojono, joka tuota ohjaa, lataa lähes koko Suomen kätköt sopiviin tiedostoihin yön yli jyrättyään. Ei tartte mitään PM -mafiamaksuja saati köyhäinapuja pirkanmaalle maksella :)) - Premium?
10+11 kirjoitti:
" kanssa vaan se on lähinnä siksi että saa järkevästi ladattua kätköt kepsiin. "
Tutustupa ohjelmaan GeoToAd. Sillä saa tosi näppärästi ladattua kätköt ja ainakin omatekemä komentojono, joka tuota ohjaa, lataa lähes koko Suomen kätköt sopiviin tiedostoihin yön yli jyrättyään. Ei tartte mitään PM -mafiamaksuja saati köyhäinapuja pirkanmaalle maksella :))Miksi säätää minkään ihmeellisten toadien kanssa kun saa ihan suoraankin ladattua? Ihan heti, minuutissa. Ei tarvitse yön yli jyrätä.
Et taida tietää että premium-maksut eivät mene Pirkanmaalle vaan jenkkilään. Ja mitä siitä minne ihmiset maksavat, eihän se ole syy olla heitä vastaan?
Johtuuko premium-vastaisuutesi siis vain siitä ettet tiedä vaan luulet? - Premium?
10+11 kirjoitti:
Tutustupa ohjelmaan GeoToAd. Sillä saa tosi näppärästi ladattua kätköt ja ainakin omatekemä komentojono, joka tuota ohjaa, lataa lähes koko Suomen kätköt sopiviin tiedostoihin yön yli jyrättyään. Ei tartte mitään PM -mafiamaksuja saati köyhäinapuja pirkanmaalle maksella :))"köyhäinapuja pirkanmaalle"
Ei premium-jäsenyys mitenkään liity geocache.fi'n tukemiseen.
Geocache.fi on muuten niin hieno ja auttavainen sivusto että siitä maksan mielelläni Haksulle kiitosten kera. Maksaminen on täysin vapaaehtoista ja myös maksamattomat saavat käyttää sivustoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070