vuokra-asunto Alanyasta

talveksi Alanyaan

Haluaisin vuokrata asunnon 3 kk loka-joulu tai tammi-maalis
olisiko kenelläkään tiedossa 2 h k tai kk?

49

10348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BGG..

      Asuntoja on tarjolla ainakin Alanya-Suomi sivustolla ,mutta ole tarkkana hinnan kanssa ,kuukaudesta ei kantsi maksaa kuin 300 e korkeintaan ja pidemmäksi aikaa kun vuokraat hinta halpenee:))

      Tammi-maaliskuu on mukavaa aikaa ,silloin jo aurinkokin paistaa.....

      • 19+3

        ...ja joinakin vuosina (kuten kuluvana) voi tulla useampana paivana taivaan taydelta vetta =) etta ei se aina varmaa aurinkoa taalla ole etenkaan tuohon vuodenaikaan.


      • menossa 2013

        Tarjontaa on laidasta laitaan, olen sen nyt tullut huomaamaan. Itse olen nyt kysellyt ja etsinyt ensi keväälle 2kk: si asuntoa vuokralle ja täytyy sanoa, että huh huh. Paras (tai pahin) tarjous oli Cikcillissä kaksio 1200e / kk ja 1300e /kk kolmiosta. Olin sanaton. Seuraava tyrmäys tuli samalta alueelta, 800e / kk. Osa ilmoituksen jättäjistä ei ole edes vastannut sähköposti tiedusteluun, mutta on sieltä sitten erottunut edukseenkin pari varteen otettavaa. Tällä hetkellä on tarjolla 300 - 450e / kk vuokralla, osaan kuuluu vesi ja netti, osaan ei . Mutta järkyttävin vuokravakuuden pyytäjä on ollut 550e , ja asunnosta pyytää vuokraa yli neljäsataa.... Mielenkiintoista tämä on, saa nähdä mihin päädyn. Mutta onko tuo Alanya-Suomi sivusto sama kuin Alanyan suomalaiset yhdistys?? laitoin sinne jäsenhakemuksen, ei ole kylläkään kuulunut mitään....


      • Alanyaa...
        menossa 2013 kirjoitti:

        Tarjontaa on laidasta laitaan, olen sen nyt tullut huomaamaan. Itse olen nyt kysellyt ja etsinyt ensi keväälle 2kk: si asuntoa vuokralle ja täytyy sanoa, että huh huh. Paras (tai pahin) tarjous oli Cikcillissä kaksio 1200e / kk ja 1300e /kk kolmiosta. Olin sanaton. Seuraava tyrmäys tuli samalta alueelta, 800e / kk. Osa ilmoituksen jättäjistä ei ole edes vastannut sähköposti tiedusteluun, mutta on sieltä sitten erottunut edukseenkin pari varteen otettavaa. Tällä hetkellä on tarjolla 300 - 450e / kk vuokralla, osaan kuuluu vesi ja netti, osaan ei . Mutta järkyttävin vuokravakuuden pyytäjä on ollut 550e , ja asunnosta pyytää vuokraa yli neljäsataa.... Mielenkiintoista tämä on, saa nähdä mihin päädyn. Mutta onko tuo Alanya-Suomi sivusto sama kuin Alanyan suomalaiset yhdistys?? laitoin sinne jäsenhakemuksen, ei ole kylläkään kuulunut mitään....

        Kyllä nuo hinnat on ihan "pilvissä".
        Itse tsekkasin kesällä www.netasunnot.com sivustolta ja hinnat hipoivat jo silloin yli budjettini,jota kylläkin ihmettelen,eihän esim.Kanarialla tarvitse maksaa kuin suurinpiirtein 400-500 e kk ja asunnot hulppeita aivan meren rannalla,eikä mitään takuuvuokria,tuntuu olevan Alanyan asuntojen vuokraajat hieman hakusessa koko hommelissa,tammikuussahan siellä on vielä tosi kylmää,valoisaa kylläkin tuohon klo 17:sta asti,maaliskuu on aivallista aikaa,...siinä se :))


      • menossa 2013
        Alanyaa... kirjoitti:

        Kyllä nuo hinnat on ihan "pilvissä".
        Itse tsekkasin kesällä www.netasunnot.com sivustolta ja hinnat hipoivat jo silloin yli budjettini,jota kylläkin ihmettelen,eihän esim.Kanarialla tarvitse maksaa kuin suurinpiirtein 400-500 e kk ja asunnot hulppeita aivan meren rannalla,eikä mitään takuuvuokria,tuntuu olevan Alanyan asuntojen vuokraajat hieman hakusessa koko hommelissa,tammikuussahan siellä on vielä tosi kylmää,valoisaa kylläkin tuohon klo 17:sta asti,maaliskuu on aivallista aikaa,...siinä se :))

        tuo sun linkki ei toimi, onko osoite oikein??


      • menossa 2013

        Hyvä BGG, en ole yrityksistä huolimatta löytänyt vuokra-asuntoa hintaan 300e / kk, kuten Sinä neuvot. Ja kyllä, kuulun Alanya yhdistykseen......

        Kk vuokrat ovat luokkaa 400e ylöspäin, aina yli tonniin asti. Joten haaveeksi taitaa jäädä saada vuokra-asunto Alanyasta edukkaasti.


      • BGG.
        menossa 2013 kirjoitti:

        Hyvä BGG, en ole yrityksistä huolimatta löytänyt vuokra-asuntoa hintaan 300e / kk, kuten Sinä neuvot. Ja kyllä, kuulun Alanya yhdistykseen......

        Kk vuokrat ovat luokkaa 400e ylöspäin, aina yli tonniin asti. Joten haaveeksi taitaa jäädä saada vuokra-asunto Alanyasta edukkaasti.

        Hei!
        Olen ollut viime vuonna keväällä 2 kk:tta ja nyt menossa Joulun aikaan noin kolmeksi kuukaudeksi, sain taas edullisen asunnon Alanyansuomalaiset.fi:n kautta, joten suosittelen sitä foorumia, samaten "SE" hymypoika Jetrho välittää myös vuokra-asuntoja olen kuullut, mahdollisuuksia on siis lukuisia, en kaipaa luxusta joten asunto on ollut melko vaatimaton mutta toimiva, olen siellä vaan nukkumassa ja suihkussa muun ajan käytän ihastuttavien Turkkilaisten ihmisten ja ystävieni seurassa, patikoin paljon ja teen pikkuretkiä yksin, siellä on kivaa :))


      • Anonyymi

    • Asunto edullisesti

      Jos liityt Alanyansuomalaiset.fi yhdistykseen pystyt sen keskustelusivuilla vuokraamaan asunnon ilman välityspalkkiota, jonka kiinteistövälittäjät perivät. (1kk vuokran)

      Sen verran kannattaa huomioida asuntoa vuokrattaessa. Älä tuohon tammi- maaliskuussa vuokraa asuntoa suoraan meren ääreltä. Vaikka kaunista niin mereltä puhaltavat todella kylmät tuulet. Talvella myös moni asuin alue on aika kuollut verrattuna keskustaan.
      Jos uiminen miellyttää niin kannattaa katsoa sellaista paikkaa, jossa on talviuima-allas. Sitä ei kaikissa paikoissa ole.
      Talvella kannattaa myös kiinnittää huomiota onko lattiat paljaat koska klinkkerit kylmät talvella. Samoin kannattaa miettiä paljonko tarvitsee ilmastointilaitetta, koska huoneistoja lämmitetään ilmalämpöpumpuilla. Sähkölasku on luokkaa 300tl /kk käytöstä riippuen.

      • PoWeria

        Totta.
        Olin viime vuonna tammikuussa Alanyassa ja oli kylmää,tuulista ja lattiat todella kylmät,allas oli pihalla johon en tohtinut mennä polskimaan,muutenkin tärisin vilusta.

        Huoneet olivat mukavat ja sisällä lämmintä kun ilmalämpöpumppua säätelin täysille,muuten koko Alanya oli kuin "Ulkonaliikkumiskiellossa" joten en suosittele ainakaan tammikuuta,ehkäpä maaliskuu on jo mukavampaa aikaa....


    • talvikatti

      Tarkoittanet, että kaupungilla ei ollut turisteja, vaan omaa väkeä omissa askareissaan. Tyhjähän Alanya ei ole talvellakaan. Monen mielestä parhaimmilaan ilman turistilaumoja. Palvelut toimivat, kauppoja on aivan riittävästi auki, samoin ruokapaikkoja. Vuokra-asuntoon sisältyvät todennäköisesti kalusteet ja asitat, joten ruuanlaitto on myös talvella mukava harrastus.Tammikuu on vuoden kylmin kuukausi, mutta silti: valoa on monin verroin Suomeen verrattuna. Jos mahdollista, vuokraa asunto, jossa on lämmityspatterit, silloin pysyy lämpö paremmin.
      Talvi on loistavaa aikaa esim. pyöräilyyn, lenkkeilyyn ja nähtävyyksien koluamiseen vaikkapa autolla tai bussilla. Ja siis siihen valosta nauttimiseen!

    • Vinkkejä

      Talvi on mukavaa aikaa. Silloin ei ole älämolo turisteja. Talviaikaan siirryttäessä pimeys tulee klo 17 jälkee,n ja silloin moni kyllä ei liiku samalla tavoin kuin kesäaikaan. Elämä on erilaista! Päivällä ihmiset liikkuvat, mutta iltaisin porukka on kotona.
      Jos kaipaa harrastuksia suomalaisten kanssa, niin niitä riittää melkein vkon joka päivälle. On tanssia, keilailua, kävelyä, matkailua, turkinkielen kurssia jne. Kirkon toimintaa suomeksi. Eli yksin ei todellakaan tarvitse olla! Ravintoloissa porukka tapailee tosi vähän.
      Harrastusten kokoontumispaikat keskittyvät osin Metron ja keskustan alueelle. Jokaisestahan on itsestään kiinn,i jos haluaa olla suomalaisten parissa..
      Osa väestä viihtyy Mahmutlarissa, osa ei sinne halua mennä. Eli vaihtoehtoja on useita. Kuitenkin mukava jos ei tarvitse joka kerta mennä bussilla kotiin. Siksi pointti asua keskustassa. Mieliähän on niin monta.
      Kannattaa myös kysellä onko mahdollisessa vuokra-asunnossa internet taloyhtiön puolesta. Uusissa taloissa sellainen on.

      • Koti on...

        Ihan hyviä vinkkejä ja huomioita, mutta tuo, että pitää mennä bussilla kotiin: itse asun Mahmutlarissa ja täällä on jo sinällänsä kaikkea: ruokaravintoloita, ostosmahdollisuuksia yms. Alanyassa käyn vain vaihtelun vuoksi. Eli se "koti" voi olla myös Mahmutlarissa, Kestelissä, Obassa, Tosmurissa... Palveluita löytyy ihan kävelymatkan päästä joka paikassa.


    • Pariskunta Lahdesta

      Hei ! Oletko jo saanut vuokra-asunnon Alanyasta. Minulla olisi Alanyan Cikcilissä
      103 m2 asunto : 2 mh. 2 parv, merinäköala. Upea näköala vuoristoon ja
      6 kerr. Talossa iso uima-allas, kuntosali, seurustelutila alakerrassa ja baari.
      Täysin kalustettu, Keittiö- ja pyykkikoneet 2 vc. suihku.
      vuokrasta voidaan sopia. Laita s-postia.

      • sirkkis3

        Hei
        Näin Suomi24 palstalla vastauksenne Alanyaan haikailevalle.
        Olen itse nyt etsimässä asuntoa pidemmäksi ajaksi Alanyasta.
        Tyttäreni on työnsä vuoksi asettunut Sideen ja ajattelin itse majoittua sinne Alanyaan joiksikin vuosiksi:)
        Eli kysymys kuuluu; onko Cickillin asuntonne vuokrattuna ja jos ei ensi kaudelle ole, olen kovasti kiinnostunut?
        Ajankohta jona sinne olisin menossa, olisi helmi -maaliskuusta eteenpäin.
        Vuokra-aika voisi olla vaikka yksi vuosi, jos hinnasta sovitaan. Sähköhän siellä on huikean kallista!
        Olisin kiitollinen vastauksestanne mahd. pian.

        Yst. terv.
        Asunnosta kiinostunut


    • asunto alanyassa
    • Siksi vakuus

      Miksi takuuvuokraa pyydetään perustuu useampaan asiaan mitkä tapahtumat ovat tosia. Pilattu sohvakalustoa esim punaviinillä, poltettu savukkeella sohvaan reikiä tai parisängyn runkopatjaan tai rungkopatjassa on verta. Rikottu astioita. Ei ole maksettu sähkölaskua, joka talvi tai kesäaikana voi olla luokkaa 375tl, jos käyttää ilmalämpöpumppuja lämmitykseen tai viilennykseen.
      Jos mitään rahaa ei ole takuuna otettu niin millä silloin korvataan vauriot? Uusi sohva tai runkopatja. Sohvan pesu, maton pesu. En ole kuullut ettei takuusummaa olisi palautettu jos asiat ovat hoidettu eikä vaurioita ole.
      Vaikka asunnossa on vakuutus, ei tällaisia vaurioita korvaa mikään vakuutus.

      • Ei ilmaista

        Sinä joka hintoja ihmettelet, niin oletko koskaan katsonut paljonko suomessa mökkien vuokraus maksaa tai mitä itse maksat asunnostasi vuokraa.
        Ei se ole ilmaista omistajallekkaan, ei niitä asuntoja ole ilmaiseksi ostettu.

        Olisitko itse valmis vuokraamaan oman asuntosi 300 e/kk, epäilen vahvasti.

        500 eur kk on minun mielestäni aivan ok hinta. ehkä 400eur talviaikaan jos 3 kk vuokraa.

        Itselläni on reilu vuosi sitten valmistunut asunto Alanyan keskustassa enkä sitä todellakaan vuokraisi alle 1000 eur 3 kk edes talvella ja kesällä kyllä 500 alkaa olla alin hinta millä sen vuokraisin.
        Miksi kukaan ostaisi asuntoa jos puoli ilmaiseksi voisi vuokralla asua.

        jos haluaa hyvän sijainnin ja hyvän ja tilavan asunnon niin ei se ilmaiseksi irtoa.

        Tottakai asunnon omistajakin haluaa jotain vastinetta vuokraamisesta ja käytöstä.


      • roskakorillinen älyä
        Ei ilmaista kirjoitti:

        Sinä joka hintoja ihmettelet, niin oletko koskaan katsonut paljonko suomessa mökkien vuokraus maksaa tai mitä itse maksat asunnostasi vuokraa.
        Ei se ole ilmaista omistajallekkaan, ei niitä asuntoja ole ilmaiseksi ostettu.

        Olisitko itse valmis vuokraamaan oman asuntosi 300 e/kk, epäilen vahvasti.

        500 eur kk on minun mielestäni aivan ok hinta. ehkä 400eur talviaikaan jos 3 kk vuokraa.

        Itselläni on reilu vuosi sitten valmistunut asunto Alanyan keskustassa enkä sitä todellakaan vuokraisi alle 1000 eur 3 kk edes talvella ja kesällä kyllä 500 alkaa olla alin hinta millä sen vuokraisin.
        Miksi kukaan ostaisi asuntoa jos puoli ilmaiseksi voisi vuokralla asua.

        jos haluaa hyvän sijainnin ja hyvän ja tilavan asunnon niin ei se ilmaiseksi irtoa.

        Tottakai asunnon omistajakin haluaa jotain vastinetta vuokraamisesta ja käytöstä.

        Vuokrahinta muodostuu vähän eri tavalla kuin täällä joku tuntuu ajattelevan, kun perustelee hintojen olevan "pilvissä" (oisko pliis yhtään tuoreempaa ilmaisua!) koska oma budjetti on tullut vastaan.


    • Alanya58

      Minä asun vuokralla Alanyassa. Tilaa 3 h ja keittiö. Vuosi sitten valmistunut talo. Huoneistoala n. 100 m2 ja parvekkeita n. 30 m2. Vuokra 500 liiraa eli 230 e/kk. Eli kyllä täältä edullisesti asuntoja saa.

      • galina

        Kiitos sinulle, oli todella tervetullut tadellista tietoa asuntojen hinnasta, ja sanoakseni kokemuksesta , niin kyllä asuntojen hinnat ovat todella yli mitoitettuja varsinkin suomalaisten omistuksessa,jos minulla olisi varaa ostaa asunto, niin sen ajan kun olen sieltä poissa, sen ajan antaisin kohtuu hintaisena jollekin, se jo on hyvä että siellä asutaan, ja kämppä ei ole tuuli ajolla, siis asutun näköinen, ja joku katsoo joskus kissani perään, jos sellaisen omistaisin.Malttia ja kohtuullisia vuokria!


      • mä vaan

        Tuskinpa on asunto keskustassa!

        etkä varmaan sitä pariksi kuukaudeksi ole vuokrannutkaan.
        tottakai hinta putoaa vuokra-ajan pidentyessä.

        Jos joku haluaa vain jonkun asumaan vahtiakseen taloa niin siitä vaan.
        Mutta itselle tulee jo kuluja lähes 400 kk enkä näe syytä alkaa harrastamaan hyväntekeväisyyttä. Asunto kuitenkin kuluu käytössä ja haluan saada kyllä korvausta kulutuksesta.

        Mieluummin annan olla tyhjillään.

        jos niitä olisi paljon tarjolla tuohon hintaan niin ei luulisi sitten ihmisillä olevan valittamista.


      • utelias9
        mä vaan kirjoitti:

        Tuskinpa on asunto keskustassa!

        etkä varmaan sitä pariksi kuukaudeksi ole vuokrannutkaan.
        tottakai hinta putoaa vuokra-ajan pidentyessä.

        Jos joku haluaa vain jonkun asumaan vahtiakseen taloa niin siitä vaan.
        Mutta itselle tulee jo kuluja lähes 400 kk enkä näe syytä alkaa harrastamaan hyväntekeväisyyttä. Asunto kuitenkin kuluu käytössä ja haluan saada kyllä korvausta kulutuksesta.

        Mieluummin annan olla tyhjillään.

        jos niitä olisi paljon tarjolla tuohon hintaan niin ei luulisi sitten ihmisillä olevan valittamista.

        Miten sun kulut asunnosta noin isot on? Maksatko puolityhjää taloa?


      • mä vaan
        utelias9 kirjoitti:

        Miten sun kulut asunnosta noin isot on? Maksatko puolityhjää taloa?

        Pankkilainan kustannukset


      • seper1

        mistä noin halvalla saa.


      • pete653

        Heh 230€ viikko, ei kuukausi, ks www.alanyaproerties.com


      • Riikkaket

        Hej. Olisiko sinulle yhteistietoja mistä löytäisin saman tapaisen asunnon kun sinulla. Olen yrittänyt etsiä ja mistään en löydä tai jos löydän niin hinta on taivaassa. Kiitos avustasi.
        [email protected]


      • Anonyymi

        Hei, mikäs tämän hetken vuokrataso on?


    • omaomaomaoam

      Asuntoni on ja tulee pysymään tyhjillään kun olen Suomessa. Ainakin tiedän, että se on samassa kunnossa kuin lähtiessä, rakkaat huolella valitut huonekaluni ja muut tavarani ovat paikoillaan ja puhtaita. Eihän asunto kuten mikään mukaan tavara siitä ainakaaa parane, että sitä lainaillaan vieraille. On käsittämätöntä vaatia halpoja vuokra-asuntoja muilta ottamatta lainkaan huomioon, että kyseesä on toisen henkilön usein vuosien säästämisellä hankittu omaisuus. MIksi ihmeessä sitä pitäisi vuokrata halvalla ventovieraille?

      • Anonyymi

        Ei hyvin halvalla vaan kohtuuhintaan. Minä yleensä arvostan vieraita asuntoja niin paljon, että asunto jää niin hyvään kuntoon kun vuokratessa. Ellei parempaan. Meitä ihmisiä kun on niin moneen
        junaan.
        Itse suunnittelen lähteväni jo syksyllä - 23 lokakuussa Alanyaan. 400-500e maksaisin pienestä kaksiosta tai yksiöstä.
        Toivottavasti silloin on tarjolla. Voi toki olla kauempanakin, ei rannan tuntumassa. Kävely tekee hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hyvin halvalla vaan kohtuuhintaan. Minä yleensä arvostan vieraita asuntoja niin paljon, että asunto jää niin hyvään kuntoon kun vuokratessa. Ellei parempaan. Meitä ihmisiä kun on niin moneen
        junaan.
        Itse suunnittelen lähteväni jo syksyllä - 23 lokakuussa Alanyaan. 400-500e maksaisin pienestä kaksiosta tai yksiöstä.
        Toivottavasti silloin on tarjolla. Voi toki olla kauempanakin, ei rannan tuntumassa. Kävely tekee hyvää.

        Tuolla rahalla et saa enää mitään. Lähes 1000 e huitelee vuokrat.


    • Alanya58

      Sehän on selvää, että jokaisella asunnon omistajalla on täysi vapaus antaa asunto vuokralle tai olla antamatta. Samoin asunnosta saa pyytää ihan sellaista vuokraa kuin kukin haluaa. Minä en ostaisi asuntoa Alanyasta, koska täällä on tarjolla niin paljon edullsia vuokra-asuntoja ja ulkomaalaisille tarjottavat asunnot aivan ylihinnoiteltuja. Suomalaiset yleensä hyvämaineisia vuokranantajien silmissä (paikallisten). Jos joku vuokra-asuntoa kaipaa, niin hyvän käsityksen tarjonnasta saa sivustolta: Alanya tv/kiralik daire/Alanya (Googlaa).

      • mä vaan

        Aika harvalla on toi Turkin kieli hallussa, eikä google kääntäjän varaan uskalla lomaansa jättää.

        Ehkä tuolta voi joku jotain löytää, mutta itse en lähtisi kielitaidottomana turkkilaiselta vuokraamaan. Oli aika karseita kämppiä.

        asunnoista vain muutama kuva, vuokra ei tarkasti selvillä, todella monissa kuvissa ei edes huonekaluja asunnoissa.

        Kun kyseessä ovat Turkkilaiset asunnot niin todenäköisesti myös turkkilaiset seisoma vessat.

        Itse en kyllä lomaani moisissa rotiskoissa viettäisi, mutta makuja on monenlaisia.

        En minäkään tuollaisista asunnoista 500E/kk pyytäisikään.
        Jos hinta on ainoa kriteeri eikä millään muulla ole väliä, niin siitä vaan, mutta sitten ei kannata jälkeenpäin valittaa

        Se nyt vaan on niin, että laatu maksaa.

        Toki ihan hyvä että ihmiset jakavat tietoa tarjonnasta.

        Jos hinta on ainoa kriteeri eikä millään muulla ole väliä, niin siitä vaan, mutta sitten ei kannata jälkeenpäin valittaa


    • Timppa31

      Tässä ketjussa taas paljastuu miten ulapalla useat suomalaiset ovat asioista.

      Eli pitäisi vuokrata oma asunto toisessa maassa jollekin tuntemattomalle puoli-ilmaiseksi, tietysti kalustettuna ja täysvarusteltuna. Sitten siellä eletään kuin pellossa ja pöllitään mukaan mitä huvittaa. Niin ja takuuvuokraa ei saa olla koska sen periminen on ihan tajutonta ahneutta omistajalta.

      Hyvä kanssa-omistaja: Älä vuokraa MITÄÄN tai KENELLEKÄÄN alle 500 euroa /kk tai 250 euroa/viikko. Ja ota minimissään yhden kuukauden vuokra takuuksi. Muuten homma tulee omaan nilkkaanne.

      Nimimerkki "kokemusta on"

      • alanyankävijä

        Olemme vuokranneet useana kesänä isoa kolmiota, mahtavan isolla parvekkeella ja merinäköalalla. Hinat 380/kk. Olemme pitäneet asunnon siistinä. Me sekä asunnonomistaja olemme olleet tyytyväisiä.

        Jos asunto on jo maksettu, miksi pytää kiskurivuokraa? Tietysti voihan sitä tyhjilläänkin pitää.


      • benimevim
        alanyankävijä kirjoitti:

        Olemme vuokranneet useana kesänä isoa kolmiota, mahtavan isolla parvekkeella ja merinäköalalla. Hinat 380/kk. Olemme pitäneet asunnon siistinä. Me sekä asunnonomistaja olemme olleet tyytyväisiä.

        Jos asunto on jo maksettu, miksi pytää kiskurivuokraa? Tietysti voihan sitä tyhjilläänkin pitää.

        Jos omistaa asunnon, jota voi vuokrata niin miksi siitä ei voisi pyytää käydää vuokraahintaa? Vaikka olisi maksettu! Kai sitä saa varallisuuttaan kartuttaa. En mä itte omaani tule halvalla vuokraamaan vain siksi, että se on maksettu. Kyllä se saa tuottaakin omistajalleen jotain =)


      • alanyankävijä
        benimevim kirjoitti:

        Jos omistaa asunnon, jota voi vuokrata niin miksi siitä ei voisi pyytää käydää vuokraahintaa? Vaikka olisi maksettu! Kai sitä saa varallisuuttaan kartuttaa. En mä itte omaani tule halvalla vuokraamaan vain siksi, että se on maksettu. Kyllä se saa tuottaakin omistajalleen jotain =)

        Tuo hinta jota maksamme on käypä vuokrahinta. Alanyassa yhtiövastike on murto-osa suomen vastikkeista. Vuokran päälle tulee sähkö- ja vesilasku.

        Vuokraa vaan asuntoasi niin kovalla hinnalla kuin haluat. Mutta olen iloinen että meillä on halvempi vaihtoehto. Ja luulen, että asunnon omistajakin on tyyytyväinen
        kun saa vuokrata siistille ja luotettavalle perheelle.


      • KIPPARI4
        alanyankävijä kirjoitti:

        Olemme vuokranneet useana kesänä isoa kolmiota, mahtavan isolla parvekkeella ja merinäköalalla. Hinat 380/kk. Olemme pitäneet asunnon siistinä. Me sekä asunnonomistaja olemme olleet tyytyväisiä.

        Jos asunto on jo maksettu, miksi pytää kiskurivuokraa? Tietysti voihan sitä tyhjilläänkin pitää.

        Mahtaisiko kyseisen asunnon omistajan tietoja saada itselle ylös vastaisuuden varalta ? Useasti alanyassa käyneenä [email protected]


    • c moon ..

      En vuokraisi omassa käytössä lomillani olevaa asuntoa edes 5000 viikko tuntemattomille ihmisille.

      • Vuokralaisia kun on niin moneen junaan. Hyviä ja oikein käyttäytyviä ja kämpän romuttajia. Sekä kaikkea siitä välistä. Jos olisin vuokraaja, olisin hyvin, hyvin tarkka miten vuokralaisen valitsisin. Tuttaville ja tuttavan tuttaville. Hyvät takuut sille, että asunnon kunto ei kärsi muuta kuin sen NORMAALIN kulumisen.


    • alanyaalanya

      Vuokraajan pitäisi kuitenkin muistaa se, että turkkilaisten ja turisteille rakennettujen talojen erot ovat aika suuret. Ja vuokrahintakin selittyy ihan maalaisjärjellä. Varsinkin talviaikaan ei varmaan ole kivaa jos vesi lämpeää aurinkoenergialla. Saat pestä aika lailla jäävedellä itsesi. Näissä turisteille suunnatuissa asuntokomplekseissa on aika monessa varageneraattorit sähkökatkojen varalle, vesi lämpeää omalla varaajalla jne. Talon rappukäytävien ja pihamaan siisteydestä pidetään huolta. Ja myös tietenkin taloissa on palveluja: kuntosalit, saunat, tenniskentät, koripallokentät, uima-allasalueet. Ja sen lisäksi talonmies jolta saa apua vaikka lampun vaihtoon tai astianpesukoneen päälle laittoon. Kysehän on siitä mitä mukavuuksia haluaa. Jos riittää vaan tyyny pään alle, kannattaa se halvin ottaa mitä on myös tarjolla.

      • Pete55

        Täytyy muistaa että uudet asunnot jossa vartiointi, sisä ja ulkouima-allas, solarium, hieronta, kuntosali, 2 eri tyylistä saunaa ja kylpylät ,elokuvateatteri, tenniskenttiä, jne..... Ei todellakaan ole mitään halpoja 300-500€ viikko, EI KUUKAUSI ...palveluista saa ja pitääkin maksaa...


      • Tsekkailkaa paikalla
        Pete55 kirjoitti:

        Täytyy muistaa että uudet asunnot jossa vartiointi, sisä ja ulkouima-allas, solarium, hieronta, kuntosali, 2 eri tyylistä saunaa ja kylpylät ,elokuvateatteri, tenniskenttiä, jne..... Ei todellakaan ole mitään halpoja 300-500€ viikko, EI KUUKAUSI ...palveluista saa ja pitääkin maksaa...

        Höpö löpö.
        300ekee kuussa on aivan tarpeeksi ja ne muut saa muualtakin eri maksuilla.
        Lisäksi maksaa ne teatterit ja hamamit niissä muissakin vuokrien päälle.
        Turhaa maksaa ylihintoja kiskureille.


      • BBPPBB
        Tsekkailkaa paikalla kirjoitti:

        Höpö löpö.
        300ekee kuussa on aivan tarpeeksi ja ne muut saa muualtakin eri maksuilla.
        Lisäksi maksaa ne teatterit ja hamamit niissä muissakin vuokrien päälle.
        Turhaa maksaa ylihintoja kiskureille.

        Ai! Ei meillä ainakaan maksa! Palvelut, joissa ihminen palvelee, kuten hieronta, voi maksaakin ja pitääkin, mutta muuten kaikki muu kuuluu hintaan. Joten älä sano höpöhöpö kun et näköjään tiedä asioista.


    • peter2
    • BBPPBB

      Luuletko ihan oikeasti, että joku lähtee klikkailemaan noita linkkejä??

    • Anonyymi

      suomalaiset on typeriä kun maksaa kohtuuttomia vuokria. Miksi ette ota lento - hotellipakettia? Helposti 350 euroon saa pakettimatkoja viikoksi.
      Miettikää mitä vuokran hinta on liiroissa? Miksi liira maassa asuntokauppa tehdään euroissa?? Esim. 80.000 euron asunto oilisi n. 1.200.000 liiraa. Kyllä ostajia höynäytetaään?

    • Anonyymi

      Vuokrien hinnat ovat nousseet Alanyassa todella paljon. Lisäksi siellä on tullut pakollinen lomalaisten rekisteröinti poliisille heti vuokrausten jälkeen. Kannattaa kurkkailla seuraavia Ananyan vuokra asunnot, Selected Management, alanyaan.fi

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe