Moro, kertokaahan kokemuksia Eiran aikuislukiosta! Olen 25-vuotias mies jonka olisi nyt syksyllä tuolla tarkoitus aloittaa, ja koko lukion suorittaminen ja ylioppilaaksi kirjoittaminen olisi tosiaan mielessä.
Minua kuitenkin askarruttaa muutama asia. Ensinnäkin, kuinka vanhoja opiskelijat tuolla ovat keskimäärin? Sen toki tiedän että minkä vain ikäiset voivat osallistua, mutta olen kuullut että moni tulee suoraan yläasteelta (vaikka ikäraja on 18v?), joten hieman arveluttaa että olenko silmiinpistävän vanha siinä porukassa? Ja nimenomaan päiväkursseista kysymys, sopii omiin tarkoituksiini paremmin kuin iltakurssit.
Toiseksi, miten lyhyessä ajassa lukion läpikäyminen käytännössä on mahdollista? Rimaa hipoen ei ole tarkoitus lähteä kursseja suorittamaan, mutta en haluaisi myöskään viettää vuosikausia elämästäni tuolla opiskellen. Olen työttömänä, joten ainakin aikaa opiskeluun piisaisi.
Kiitos kaikille jotka jaksaa kertoa kokemuksiaan, kaikki tieto on tervettullutta!
Eiran aikuislukio?
2
1262
Vastaukset
- 16tyttöeirasta
Et ole yhtään liian vanha, just sun ikäsiä siellä yleensä onkin :)
Monet,jotka tavoittelevat yo-tutkintoa niin suorittavat sen n. 2-3vuodessa. - mippi
Tarkista sitten työkkäristä etukäteen etteivät katkaise tukia, jos aiot päätoimiseksi opiskelijaksi :)) Vielä ikävämpää jos joudut maksamaan kaikki takaisin esim. parin vuoden jälkeen, jos on "unohtunut" etukäteen selvittää saatko työttömänä opiskella vai et.
Itse opiskelen pääosin Eiran verkkolukiossa, joskus käyn koulullakin kursseja suorittamassa. Pääosin oppilaat on päiväpuolella nuoria, parikymppisiä. Iltaisin on rauhallista kaikin puolin ja opiskelijat on reilusti vanhempia.
Siellä on myös perusasteen opetusta maahanmuuttajille, joten päivisin koululla pyörii myös tosi paljon nuoria, meno on käytävillä värikästä ja äänekästä, mutta eipä se itseäni ole haitannut.
Koulu on iso ja opintotarjontaa on runsaasti. Monissa pienemmissä lukioissa menee monia kursseja vain kerran vuodessa, tuolla taas on valinnanvaraa eikä jonkun aineen opinnot jää junnaamaan sen takia ettei mahtunut sille syksyn ainoalle kurssille. Siellävoi myös helposti yhdistää päivä- ja iltaopintoja, käydä pelkästään tenttimässä itselle helpot kurssit sekä suorittaa kursseja verkossa. Rehtori on tosi mukava ja tähän asti tapaamani opettajat kivoja ja todella osaavia. Opot ihan mahtavia, kannattaa käydä juttusilla siellä kun aloittaa. Suosittelen :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042945Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391560Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921412- 881322
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401246Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481176Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121148Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119969Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89892Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44773