Riittääkö belgille (tervulle tai grontulle) aamukusetus n.20min-30min, päivällä 1h ja illemmalla 2h lenkit. Viikossa pari kertaa agitreenit ja kotona sitten muuta koulutusta, leikkimistä ja aktivointia. Viikonloppuisin pääsisi vapaana olemaan mökillä n.4h ja siellä vapaana olemista enemmän ja vähemmän muutenkin. Talvisin harrastan hiihtoa ja olisi mukava, jos koira jaksaisi juosta perässä vapaana jotain 1-2h verran :P Tarkoitus olisi näyttelyissä käydä ja kerran viikossa olisi ns " näytttelytreenit " näyttelyitä varten.
Kysymys liikunnasta
5
224
Vastaukset
- kyllä tuo
jo riittää ja jos on kovin kuuma ilma niin se on jo liikaakin joiltain osin mutta tuosta ohjelmasta koirasi pitää varmasti
- appppp
Entä malinois? Tarviiko jo enemmän touhua?
Meneekö tervun tai grontun pitkä turkki helposti takkuun?- belgin täytyy
saada ensisijaisesti elää kokoajan sinun kanssasi tai mahdollisimman paljon olla yhdessä kanssasi, kyllä nuo liikunnat alkavat jo riittää ja jos ei riitä niin koirasi kyllä ilmaiseen sen, siis sinä väsyt ennenkuin belgi
ei näillä turkki mene helposti takkuun mutta kyllä niitä takkuja aina silloin tällöin löytää kun koiraa rapsuttaa mutta takkuuntuminejn ei ole mikään ongelma
viimetalvena laitoin töppöset etutassuihin kun tervu nosteli etutassujaan ja niitä piti hieroa välillä kovan pakkasen takia
- appppp
Kyllä tietenkin pitää saada elää minun kanssani :) Itse pidän tärkeämpänä koiran kanssa pelkästään olemisesta ja metsässä samoilusta kuin pelkkää treenaamista treeniporukan kanssa.
Belgit ovat minusta hienoja koiria joka puoleltaan ja olen haaveillut sellaisesta jo kauan, mutta saanut käsityksen että tarvitsevat todella paljon puuhaa, jonka takia yhtäkään rodun edustajaa ei ole taloudessa nähty.
Noista liikunnoista sen verran, ettei tietenkään aina ole juuri tuon mukaan mutta useimmiten.
Kiitos vastauksista, valaisee paljon.
Jos viitsisit vielä kertoa, niin minkälaista arki on belgin kanssa (joku taisi innostua liikaa..) - fargo
Belgit on elämäntapa. Ne on aina mukana ja kuuluvat tiiviisti mun elämään. Harrastan ulkoliikuntaa missä koirat saavat olla mukanani. Missään sisäliikuntapaikoissa minua ei nähdä.
Koirat ovat melko helppoja arjessa,ne tottuvat pian elämänrytmiin;töihin lähtöön,treeneihin,autoiluun...
Muutaman kerran olen muuttanut eikä silloinkaan ole tullut ongelmia,ne sopeutuvat nopeasti kun huomaavat,että tutut tavarat on siirretty toiseen asuntoon.
Belgi on vilkas koirarotu ja tykkää äksönistä,mutta ainakin mun koirat osaavat myös rauhoittua sisällä kun mitään ei tapahdu. Jos vaikka lueskelen tai istun koneella niin ne pötköttelevät kaikessa rauhassa. Kuitenkin niin,että voivat seurata minua koko ajan. Kun nousen ylös niin välittömästi saan kannoilleni kaksi varjoa.
En osaisi olla ja elää ilman näitä rakkaita karvakorvia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391