Kysymys liikunnasta

appp....

Riittääkö belgille (tervulle tai grontulle) aamukusetus n.20min-30min, päivällä 1h ja illemmalla 2h lenkit. Viikossa pari kertaa agitreenit ja kotona sitten muuta koulutusta, leikkimistä ja aktivointia. Viikonloppuisin pääsisi vapaana olemaan mökillä n.4h ja siellä vapaana olemista enemmän ja vähemmän muutenkin. Talvisin harrastan hiihtoa ja olisi mukava, jos koira jaksaisi juosta perässä vapaana jotain 1-2h verran :P Tarkoitus olisi näyttelyissä käydä ja kerran viikossa olisi ns " näytttelytreenit " näyttelyitä varten.

5

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä tuo

jo riittää ja jos on kovin kuuma ilma niin se on jo liikaakin joiltain osin mutta tuosta ohjelmasta koirasi pitää varmasti

• appppp

Entä malinois? Tarviiko jo enemmän touhua?

Meneekö tervun tai grontun pitkä turkki helposti takkuun?

• belgin täytyy

saada ensisijaisesti elää kokoajan sinun kanssasi tai mahdollisimman paljon olla yhdessä kanssasi, kyllä nuo liikunnat alkavat jo riittää ja jos ei riitä niin koirasi kyllä ilmaiseen sen, siis sinä väsyt ennenkuin belgi

ei näillä turkki mene helposti takkuun mutta kyllä niitä takkuja aina silloin tällöin löytää kun koiraa rapsuttaa mutta takkuuntuminejn ei ole mikään ongelma

viimetalvena laitoin töppöset etutassuihin kun tervu nosteli etutassujaan ja niitä piti hieroa välillä kovan pakkasen takia

• appppp

Kyllä tietenkin pitää saada elää minun kanssani :) Itse pidän tärkeämpänä koiran kanssa pelkästään olemisesta ja metsässä samoilusta kuin pelkkää treenaamista treeniporukan kanssa.

Belgit ovat minusta hienoja koiria joka puoleltaan ja olen haaveillut sellaisesta jo kauan, mutta saanut käsityksen että tarvitsevat todella paljon puuhaa, jonka takia yhtäkään rodun edustajaa ei ole taloudessa nähty.

Noista liikunnoista sen verran, ettei tietenkään aina ole juuri tuon mukaan mutta useimmiten.

Kiitos vastauksista, valaisee paljon.

Jos viitsisit vielä kertoa, niin minkälaista arki on belgin kanssa (joku taisi innostua liikaa..)

• fargo

Belgit on elämäntapa. Ne on aina mukana ja kuuluvat tiiviisti mun elämään. Harrastan ulkoliikuntaa missä koirat saavat olla mukanani. Missään sisäliikuntapaikoissa minua ei nähdä.
      Koirat ovat melko helppoja arjessa,ne tottuvat pian elämänrytmiin;töihin lähtöön,treeneihin,autoiluun...
      Muutaman kerran olen muuttanut eikä silloinkaan ole tullut ongelmia,ne sopeutuvat nopeasti kun huomaavat,että tutut tavarat on siirretty toiseen asuntoon.
      Belgi on vilkas koirarotu ja tykkää äksönistä,mutta ainakin mun koirat osaavat myös rauhoittua sisällä kun mitään ei tapahdu. Jos vaikka lueskelen tai istun koneella niin ne pötköttelevät kaikessa rauhassa. Kuitenkin niin,että voivat seurata minua koko ajan. Kun nousen ylös niin välittömästi saan kannoilleni kaksi varjoa.
      En osaisi olla ja elää ilman näitä rakkaita karvakorvia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      47
      1956
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      32
      1943
    3. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      293
      1755
    4. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1326
    5. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1258
    6. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1117
    7. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      14
      1106
    8. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      22
      1067
    9. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1006
    10. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      36
      970
    Aihe