Minne mennä Turkissa?

Olly

Ajattelin käydä mahdollisesti Turkissa, vaan en tiedä minne mennä siellä.
Mikä mahtaisi olla "Turkin Toscana", vanhoja kaupunkeja kapeine kujineen, rock-klubeineen, toisaalta myös viinitiloineen yms.?
Oppaita, retkiä jne. en tarvitse, turisteja en kaipaa, inhoan kaikkea joka vaikuttaa Kanariansaarilta.

28

1005

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mahdoton yhtälö

      Näillä tiedoilla suosittelen jättämään koko Turkin väliin. Kanariansaaret on deluxe-tasoa kaikilla mittareilla Turkkiin verrattuna, joka kerää lähinnä vähävaraisia mölyapinoita kaikkialta Euroopasta "elelemään kroisoksina" kun halpaa kaljaa saa joka kipsalta. Jostain Turkin itäosista voisi löytyä vanhoja kaupunkeja ilman turisteja, mutta siellä saakin sitten varautua yöpakkasiin ja harhaluoteihin...

    • Istanbul ikihana

      Istanbuliin. Tosin viinitiloja siellä ei taida olla. Ei myöskään suomijuoppoja.

    • Olly

      Ok, ilmeisesti unohdan Turkin ja menen Italiaan. Kiitos vastauksista.

    • Sakke

      Turkki fani!

      Parasta Turkkia on Marmaris.Mahtava vanhakaupunki ja purjevenesatama.
      Todella rauhallinen ja siisti kaupunki.Ruoka voittaa kaikki välimeren maat.
      Hotelleista paras Kaptan ja ravintoloista Maymi.
      Mielenkiitoisia retkiä merelle ja vuoristokyliin. Viinitiloja Turkista tuskin löytyy,
      viinikulttuuri on niin alkumetreillä. Viiden matkan kokemuksella menossa kuu-
      detta kertaa.

      • asukki Turkista

        Mikä ihme siitä Kaptanista (seurmatkahotelli) niin ihmeellisen tekee? Marmariksessa on noin 2000 hotellia, joten varmasti löytyy parempia, mm. bookingista ja Maymi on ihan ok ruokala, mutta yhtään sen autenttisempi kuin muutkaan turistimättölät rannalla.


      • käynyt monta kertaa

        No mistähän ne turkkilaiset viinit sitten tulee? ;)


    • Olly

      En käytä hotelleja, vuokraan mielummin asunnon. Näyttää olevan hurjan halpaa tuolla Marmariksessa, sinne kai se Turkki-testi on mentävä tekemään....

      • 5+6

        Marmarikseen viimeisenä, se on pelkkä turistirysä. En ymmärrä kuinka olen jaksanut olla siellä jopa useita kertoja, ennen kuin löysin ne paremmat ja aidommat kohteet. Nyt en menisi sinne edes ilmaiseksi. Hinnat eivät ole hurjan halpoja, sen tulet toteamaan. Mutta nauti lomastasi!


      • mar mar is
        5+6 kirjoitti:

        Marmarikseen viimeisenä, se on pelkkä turistirysä. En ymmärrä kuinka olen jaksanut olla siellä jopa useita kertoja, ennen kuin löysin ne paremmat ja aidommat kohteet. Nyt en menisi sinne edes ilmaiseksi. Hinnat eivät ole hurjan halpoja, sen tulet toteamaan. Mutta nauti lomastasi!

        Alanya on rysä, Marmaris mukava pikkukaupunki, jonka kyljessä (10min mopolla) vielä mukavampi Icmeler ja vähän kauempana vieläkin mukavampi Turunc.

        Hinnat ei tosiaan turistialueilla ole halvat, mutta siellä missä paikalliset liikkuu, löytyy edullisia ja parempia ruokapaikkoja (ruuan suhteen, ei ehkä sisutuksen).


      • Valinnanvaraa on :)
        5+6 kirjoitti:

        Marmarikseen viimeisenä, se on pelkkä turistirysä. En ymmärrä kuinka olen jaksanut olla siellä jopa useita kertoja, ennen kuin löysin ne paremmat ja aidommat kohteet. Nyt en menisi sinne edes ilmaiseksi. Hinnat eivät ole hurjan halpoja, sen tulet toteamaan. Mutta nauti lomastasi!

        Juu, emme mekään niin ihastuneita olleet Marmarikseen. Kaikki puhuvat suomea ja suomibaareja joka paikassa.Ei mitään omaperäistä eikä ainakaan aitoa turkkilaiselämää. Huonot rannat.

        Turkki on täynnä ihania paikkoja: Antalya, Cesme, Kemer, Bodrum, Kusadasi, Istanbul jne. Ja jopa Alanya on aidompi kuin Marmaris, joka talvella on kuollut. Alanya elää vuoden ympäri.


      • Helppo arvata
        5+6 kirjoitti:

        Marmarikseen viimeisenä, se on pelkkä turistirysä. En ymmärrä kuinka olen jaksanut olla siellä jopa useita kertoja, ennen kuin löysin ne paremmat ja aidommat kohteet. Nyt en menisi sinne edes ilmaiseksi. Hinnat eivät ole hurjan halpoja, sen tulet toteamaan. Mutta nauti lomastasi!

        ". En ymmärrä kuinka olen jaksanut olla siellä jopa useita kertoja"

        mikäli olet nainen...


    • Olly

      Ok, kiitos, Marmaris on siis poissa laskuista. Olisi pitänyt arvata, kun sinne näköjään suomalaisetkin matkanjärjestäjät tekevät reissuja.
      "Turkin Toscana" näyttää olevan hurjan vaikeaa löytää, mutta en vielä kuitenkaan haluaisi luovuttaa. Toiveena siis olisi omatoimiloma, ei matkatoimistoja, hotelleja, turisteja, krääsämyyjiä yms.
      Voisin pitää hyvän paikan kriteerinä sitä, että paikallisia on yli kymmenkertainen määrä verrattuna turisteihin.

    • Heheheheheheheheheho

      Hihihihihihihih!

      "Turkin Toscana", khihihihihihihihihihi!

      Hohohohohohohohohahahahahahahahahahahhehheehhehehehe!

    • Ollylle

      Lennä Istanbulin kautta vaikka Gaziantepiin ja jatka siitä bussilla itään (Sanliurfa, Diyarbakir, Mardin, Batman jne) Varmasti löydät aitoa Turkkia ilman krääsää ja turisteja.

      Nämä pellet jotka täällä huutelevat, ovat tuskin matkustaneet nojatuolimatkoja pidemmälle, saati edes sinne Alanyaan, joka nyt on täysin turistihelvetti.

      • Valinnanvaraa on

        Olly hyvä, älä helvatassa lähde Itä-Turkin kurdialueille! Vaikka joku pelle sitä suosittelee, me monissa Turkin kohteissa käyneinä emme.

        Lainaa kirjastosta vaikkapa Anja Kinnusen Turkki lomailijan opas. Ehkäpä se auttaa paremmin päättämään kuin tällaiset raivoisat provoajat.


      • sinä oot arkajalka
        Valinnanvaraa on kirjoitti:

        Olly hyvä, älä helvatassa lähde Itä-Turkin kurdialueille! Vaikka joku pelle sitä suosittelee, me monissa Turkin kohteissa käyneinä emme.

        Lainaa kirjastosta vaikkapa Anja Kinnusen Turkki lomailijan opas. Ehkäpä se auttaa paremmin päättämään kuin tällaiset raivoisat provoajat.

        ja mikäs ihme siellä itä-turkissa niin edellistä kommentoijaa pelottaa?

        jos toinen etsii krääsättömiä ja turistittomia reissuja, kurdialueet on ihan omiaan; ystävällistä väkeä ilman turistimättöä ja kaljatelttoja.

        Eiköhän nää arkajalat seuramatkalaiset ole juuri niitä pellejä, ei ne, jotka matkustelee missä haluaa, eikä siellä minne Aurinkomatkat tekee matkoja?


    • koo555
    • Olly

      "Hienoja rantoja ja shoppausmahdollisuuksia" on nimenomaan se, mitä en kaipaa, eli kas, Kas ei taida sopia. Toisaalta myös vanhassa kaupungissa sijaitsevat rock-klubit (joo, minulle tärkeitä :) lienevät kurdialueella vähissä. Korjatkaa toki jos olen väärässä.
      Ehkä viikko Istanbulissa ja toinen vaikka Aksarayssa (tuollaisen löysin netistä), lieneekö aivan älytön ajatus?

      • Valinnanvaraa on

        Istanbulissa on kaupunginosa Aksaray. Et varmaan tarkoita sitä? No Istanbul on aivan ihana, rahastan sitä! Ei suomibaareja. Ja ostoksilla ei tarvitse kenenkään käydä, en välitä itsekään. Istanbulin yöelämä on vilkas. Mondo Istanbul -opas on paras, suorastaan mainio. Eli ei ainakaan Istanbulin kannalta älytön ajatus, itsekin menossa sinne syys- tai lokakuussa. Ed. kerta oli maaliskuussa. Ja monta jo takana. Kappadokia on mielenkiintoinen, mutta juuri sen takia siellä onkin turisteja. Suurin osa muista maanosista Istanbuliin tulleista jatkavat matkaa juuri Kappadokiaan.

        Jestas tuota yhtä provopelleä, hänelle ei kelpaa sitten mikään. Näitä vakiohuutajia on joka palstalla... Itse puhun turkkia, mutta kurdia en pätkääkään. Miksi sinne pitäisi mennä kenenkään, jos ei aidosti kiinnosta? Ikävä tyyli haukkua kaikki muut maan rakoon. Antaapa oikean maailmankansalaisen kuvan...

        Hyvää matkaa Ollylle, mihin sitten päädytkin eli IYI YOLCULUKLAR!


      • Ollylle

        Aksaray on Istanbulin keskustassa. Täynnä vanäläisiä, prostituutiota ja krääsäkauppoja, ei mitään aitoa turkkilaisuutta. En todellakaan suosittele. Mene mieluummin vaikka Bursaan!


      • älä viitsi haukkua
        Valinnanvaraa on kirjoitti:

        Istanbulissa on kaupunginosa Aksaray. Et varmaan tarkoita sitä? No Istanbul on aivan ihana, rahastan sitä! Ei suomibaareja. Ja ostoksilla ei tarvitse kenenkään käydä, en välitä itsekään. Istanbulin yöelämä on vilkas. Mondo Istanbul -opas on paras, suorastaan mainio. Eli ei ainakaan Istanbulin kannalta älytön ajatus, itsekin menossa sinne syys- tai lokakuussa. Ed. kerta oli maaliskuussa. Ja monta jo takana. Kappadokia on mielenkiintoinen, mutta juuri sen takia siellä onkin turisteja. Suurin osa muista maanosista Istanbuliin tulleista jatkavat matkaa juuri Kappadokiaan.

        Jestas tuota yhtä provopelleä, hänelle ei kelpaa sitten mikään. Näitä vakiohuutajia on joka palstalla... Itse puhun turkkia, mutta kurdia en pätkääkään. Miksi sinne pitäisi mennä kenenkään, jos ei aidosti kiinnosta? Ikävä tyyli haukkua kaikki muut maan rakoon. Antaapa oikean maailmankansalaisen kuvan...

        Hyvää matkaa Ollylle, mihin sitten päädytkin eli IYI YOLCULUKLAR!

        Hei Pelle!

        Tarkoittanet minua tuolla "provopellellä"? Onko joku ennen sinua tässä ketjussa sanonut, ettei kurdit tai kurdialueeet kiinnosta? Ei, ei ole! On ainoastaan kerrottu, että aito ja alkuperäinen Turkki kiinnostaa ja silloinhan se meinaa käsittääkseni sitä, ettei kysyjä (Olly) halua turistikohteisiin?!!

        Se, että minä olen matkustanut (ja asunut) mm. paljon parjatuislla kurdialueilla ei vielä itsesään tee minusta maailmanmatkaajaa, vaikka toki olen matkustellut! Ja yllätys, yllätys, puhun turkkia minäkin! Jopa hiukan kurdia! ;)

        Jos ei itse kykene suosittelemaan muita kohteita Turkissa kuin turistirantakkohteet ja Istanbulin, on tässä aika heikoilla jäillä...


    • Olly

      Lisätään toiveisiin vähintään 100km. etäisyys lähimpään Suomibaariin, se ehkä kuvaa sitä mitä toivoisin.

    • Mene Toscanaan

      No on Ollylla ongelma! Ei saa olla rantaa. Turkin kaikki suuret kaupungit Ankaraa lukuunottamatta ja pienetkin merkittävät sijaitsevat meren rannalla. Älä mene rantaan, älä osta.

      Taitaa olla kyseessä mielikuvitusmatkailija taas.

    • Olly

      Hmmmmm... Toscanassa ei ole rantaa...?
      Aksaray näyttää olevan keski-Turkissa, lähellä suurta järveä (Tuz Gölu). Matkatoimistot eivät tee matkoja, eli taitaa olla minun paikkani. Espoon kokoinen, historiaa on, rokkibaarin löytäminen voi olla haastavaa. Vaan ei hätää, menen järvelle, ongin kalan. Joo, tykkään myös kalastaa.

      • suosittelen

        Olly, mene Adanaan! Löydät varmasti rokkibaareja sekä voit kalastaa siellä järvellä. Lähellä on myös paikallisten suosima ihana kaupunki nimeltä Mersin, käy ehdottomasti myös siellä!


    • Olly

      Tänks, nyt alkaa näyttää todella mielenkiintoiselta. Istanbul ja Adana siis!

      • Se avartaa

        Nyt on varmaan reissu tehty: kerrothan, löytyikö Toscana?


    • Anonyymi

      Tiedän, ikivanha keskustelu mutta päätin kumminkin kommentoida uudempia lukioita varten.
      Minulla ja ystävilläni on mahtavia kokemuksia Turkista, suosittelen! Länsiturkissa voi kokea leppoisaa turistielämää ja/tai kaupunkilomia, kun taas itäturkissa on upeaa ja eksoottista kuten arabimaissa, tosin turvallisempaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6390
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2170
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe