Miksi on niin vaikea työllistyä? Oletko töissä hyvien sattumien vuoksi.. Miksi luulet olevan näin ja onko esim työttömyys toisten rahapuu joka alueellisesti myös pitää alueen työttömät mieluummin,kun käyttäisi kerättyä saatua tietoa poistaa työttömyys..
Auttoiko joku hankkimaan työpaikkasi..
Miksi olet työtön/työssä
331
5628
Vastaukset
- .....
Terveysongelmien takia työttömänä. Ja kun en oo käyny ammattia alalleni niin vaikea löytää töitä. Erittäin vaikea uniongelma. Lääkärit ei osaa auttaa. Työkkärissä vain laitettaisiin kursseille ja ilmaisiin orjatöihin. Joten apua ei heru enkä juuri mainosta vaivojani
- työmatkani on 120 km
laiska luuseri!
Mene keräämään mustikoita, torilla näkyi maksavan 40 .- € 5 kg . Turha itkeä , ei sinua kukaan kotoa tule töihin hakemaan! Asiassa on oltava oma-aloitteinen ,jos
aloitekykyä ei ole pyydä ystäviltäsi neuvoa.- usko tai älä tosi on
Terveys- ja uniongelmasi helpottuvat heti kun jätät netissä roikkumisen ja turhanaikaisen kännykkäviestittelyn. Puhelimen voi aivan hyvin sulkea illalla klo 22.00 ja avata sitten aamulla klo 8.00 tai aikaisemminkin.
Työkkärin järjestämillä kursseilla yritetään saada työttömille osaamista johonkin ammattiin, ja vaikka siihen kuuluukin halveksimaasi "ilmaista orjatyötä", auttaa sekin työllistymisessäsi.
Joten itse olet vaivasi ja ongelmasi aiheuttanut, ja vain sinä voit ne ongelmat ja vaivat itseltäsi poistaa. - jölkajsdöfkljöljasdf
ferro kirjoitti:
Mene keräämään mustikoita, torilla näkyi maksavan 40 .- € 5 kg . Turha itkeä , ei sinua kukaan kotoa tule töihin hakemaan! Asiassa on oltava oma-aloitteinen ,jos
aloitekykyä ei ole pyydä ystäviltäsi neuvoa.Puolukoista saa kuulemma parempaa hintaa, ja niitä voi kerätä vähän raakileinakin ja odottaa että kypsyvät. Niitä ei voi jättää ämpäriin mätänemään. Pitää levittää viltille tms. että säilyvät, tai sitten tehdä survosta joka säilyy. Itse keräsin viimesyksynä jotain 100l suurinpiirtein, ja jos ei ole muuta ohjelmaa niin joku voi kerätä yli 1000l. Tosin siinä pitää jo heilahtaa. Varmasti tervetullutta lisätuloa työkkärin rahojen lisäksi.
- .................
jölkajsdöfkljöljasdf kirjoitti:
Puolukoista saa kuulemma parempaa hintaa, ja niitä voi kerätä vähän raakileinakin ja odottaa että kypsyvät. Niitä ei voi jättää ämpäriin mätänemään. Pitää levittää viltille tms. että säilyvät, tai sitten tehdä survosta joka säilyy. Itse keräsin viimesyksynä jotain 100l suurinpiirtein, ja jos ei ole muuta ohjelmaa niin joku voi kerätä yli 1000l. Tosin siinä pitää jo heilahtaa. Varmasti tervetullutta lisätuloa työkkärin rahojen lisäksi.
roskien keruu voi olla vähän tuskaista myös hikoilleista, kosteista marjoista. Joku puhallin jolla voi altapäin puhaltaa roskia pois roskasihtin alapuolelta olisi varmaan kiva investointi ;) Fööni joka puhaltaa lujaa, ja kytkee siitä vastukset irti niin että se vaan puhaltaa ilmaa.
- Ihana suomi24
usko tai älä tosi on kirjoitti:
Terveys- ja uniongelmasi helpottuvat heti kun jätät netissä roikkumisen ja turhanaikaisen kännykkäviestittelyn. Puhelimen voi aivan hyvin sulkea illalla klo 22.00 ja avata sitten aamulla klo 8.00 tai aikaisemminkin.
Työkkärin järjestämillä kursseilla yritetään saada työttömille osaamista johonkin ammattiin, ja vaikka siihen kuuluukin halveksimaasi "ilmaista orjatyötä", auttaa sekin työllistymisessäsi.
Joten itse olet vaivasi ja ongelmasi aiheuttanut, ja vain sinä voit ne ongelmat ja vaivat itseltäsi poistaa.Taas joku itseoppinut lääkäri syyllistämässä sairaita. :)
- assssss
ferro kirjoitti:
aloitekykyä ei ole pyydä ystäviltäsi neuvoa.Voi olla aika moninkertainen se myyntihinta kuin se joilla niitä poimijalta ostetaan. Esim. Thaimaalaiset eivät saa juuri yhtään mitään marjakiloistaan Suomessa.
- Heippa sulle
työmatkani on 120 km kirjoitti:
laiska luuseri!
Sä olet tosi ihana ihminen. Sun asenteesi on täyttä rautaa! Lisää tällaisia suomipoikia tänne piristämään kaikkien meidän päivää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- KK
Terveysongelmien takia työttömänä. Ja kun en oo käyny ammattia alalleni niin vaikea löytää töitä. Erittäin vaikea uniongelma. Lääkärit ei osaa auttaa. Työkkärissä vain laitettaisiin kursseille ja ilmaisiin orjatöihin. Joten apua ei heru enkä juuri mainosta vaivojani "
Ensiksi jätä kaikki kofeiini pitoinen juoma pois, kahvi, cola jne..muutaman kukkauden kuluttua näät johtuuko se kofeiinistä, jos siis käytät sitä
Lääkärit ei tajuTerveysongelmien takia työttömänä. Ja kun en oo käyny ammattia alalleni niin vaikea löytää töitä. Erittäin vaikea uniongelma. Lääkärit ei osaa auttaa. Työkkärissä vain laitettaisiin kursseille ja ilmaisiin orjatöihin. Joten apua ei heru enkä juuri mainosta vaivojani a näistä asioista mitään, koettu on.... - Painukoon takasin!
assssss kirjoitti:
Voi olla aika moninkertainen se myyntihinta kuin se joilla niitä poimijalta ostetaan. Esim. Thaimaalaiset eivät saa juuri yhtään mitään marjakiloistaan Suomessa.
MITÄ VÄLIÄ???
- vaalivalehtelu
Heippa sulle kirjoitti:
Sä olet tosi ihana ihminen. Sun asenteesi on täyttä rautaa! Lisää tällaisia suomipoikia tänne piristämään kaikkien meidän päivää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Valtionvarainministeriö julkaisee jatkuvasti "hyviä" tuloksia työllisyystilantetesta.
Miksi näin? no kun Urpilainen ja Katainen pelkäävät työnsä menettämistä.
Tilastoja siis on pakko "muunnella".
Todellisuudessa työttömyys on paha ja huononenmaan päin. Asiaa ei auta rahan lapioiminen korruptiomaille.
Ensi vaaleissa kannattaa äänestää muuta kuin korruptiopuoluetta. - meneppä itse
Joten itse olet vaivasi ja ongelmasi aiheuttanut, ja vain sinä voit ne ongelmat ja vaivat itseltäsi poistaa."Työkkärin järjestämillä kursseilla yritetään saada työttömille osaamista johonkin ammattiin, ja vaikka siihen kuuluukin halveksimaasi "ilmaista orjatyötä", auttaa sekin työllistymisessä"
Huomaa vastauksesta ettei kyseinen henkilö ole joutunut käymään työkkärin järjestämillä kursseilla. Itse jouduin pakosta eli työkkärin tädin päätöksestä, käymään ammattitaidonkartoituskurssin. Ei siellä mun ammattitaitoa kartoitettu millään tavalla, tehtiin vaan rasti ruutuun tehtäviä, tyyliin ett kumpaa puolta aivoista käytät eniten ja oletko intro- vai ekstrovertti luonteeltas ja netissä tehtiin sellanen kiva testi, ett mikä nalle puhin hahmoista olen. Miten nuo kyseiset testävät lisää mun työllistymistä, ei mitenkään. Tai se ett joutui kuuntelemaan sen kurssin vetäjän juttuja surkeasta aviomiehestä tai katkeraa purkausta siitä miten hän oli saanut potkut entisestä työpaikasta, jossa oli ollut kouluttajana. Lisääkö nuo jutut mun työllistymistä. Sitä nk. kouluttajaa ei kiinnostanut neuvoa tai opastaa, mun käski itse katsomaan tietoa netistä. Ne netistä katsomiset olisin voinut tehdä ilman sitä kurssiakin ihan omassa kodissani. Sen fiksun ja itseään täynnä olevan kurssin vetäjän mielestä, mun olis pitänyt käydä uudelleen kouluttautumassa ammattiin, josta olin suorittanut jo yhden koulutuksen ja jota olin tehnyt ammatikseni muutaman vuoden putkeen.Jotenkin tuli tunne ettei sitä ainakaan pätevyyden takia oltu sinne silloseen paikkaansa valittu, ehkä suhteilla saanut suojatyöpaikan itselleen Ainoa mitä opin siitä hienosta kurssista, oli se ett lopetin omatoimisen koulutuksiin ja töihin hakemisen kokonaan. Mitä sitä suotta hakemaan, kun niin fiksukin kouluttaja piti mua typeränä ja idioottina jo ennen sen kurssin alkamistakin. Toivottavasti se viisas kouluttaja joutuis itsekin joskus työttömäks ja joutuis samanlaisen kurssin läpikäymään ja siellä olisi samanlainen vetäjä kuin hän itse on. Vois senkin tyttelin hymy hyytyä sellasen paskapläjäyksen läpikäytyään. Valitin siitä kurssista työkkärin tädille, ainoa vastaus oli ett saithan sä sen 8 euroa lisää päivärahan lisäks siltä ajalta. Joten tuollaista osaamista ja apua olen työkkärin kurssilta saanut. On tietenkin ollut niitä paljon parempiakin kursseja, joista on ollut jotain järkevää hyötyäkin ja paljon parempia kouluttajiakin, jotka oikeasti kuuntelivat ja välittivät, eivät pitäneet mua jonkin vajakkiluokan ääliönä joka ei tajua mistään mitään. Yks huono kokemus voi pilata paljon ja saa vain pelkkää pahaa aikaan. - No kerropas
vaalivalehtelu kirjoitti:
Valtionvarainministeriö julkaisee jatkuvasti "hyviä" tuloksia työllisyystilantetesta.
Todellisuudessa työttömyys on paha ja huononenmaan päin. Asiaa ei auta rahan lapioiminen korruptiomaille.
Ensi vaaleissa kannattaa äänestää muuta kuin korruptiopuoluetta.se puhdas puolue meille kaikille. Odotan vastaustasi.
- Kirjoitus paljasti
meneppä itse kirjoitti:
"Työkkärin järjestämillä kursseilla yritetään saada työttömille osaamista johonkin ammattiin, ja vaikka siihen kuuluukin halveksimaasi "ilmaista orjatyötä", auttaa sekin työllistymisessä"
Huomaa vastauksesta ettei kyseinen henkilö ole joutunut käymään työkkärin järjestämillä kursseilla. Itse jouduin pakosta eli työkkärin tädin päätöksestä, käymään ammattitaidonkartoituskurssin. Ei siellä mun ammattitaitoa kartoitettu millään tavalla, tehtiin vaan rasti ruutuun tehtäviä, tyyliin ett kumpaa puolta aivoista käytät eniten ja oletko intro- vai ekstrovertti luonteeltas ja netissä tehtiin sellanen kiva testi, ett mikä nalle puhin hahmoista olen. Miten nuo kyseiset testävät lisää mun työllistymistä, ei mitenkään. Tai se ett joutui kuuntelemaan sen kurssin vetäjän juttuja surkeasta aviomiehestä tai katkeraa purkausta siitä miten hän oli saanut potkut entisestä työpaikasta, jossa oli ollut kouluttajana. Lisääkö nuo jutut mun työllistymistä. Sitä nk. kouluttajaa ei kiinnostanut neuvoa tai opastaa, mun käski itse katsomaan tietoa netistä. Ne netistä katsomiset olisin voinut tehdä ilman sitä kurssiakin ihan omassa kodissani. Sen fiksun ja itseään täynnä olevan kurssin vetäjän mielestä, mun olis pitänyt käydä uudelleen kouluttautumassa ammattiin, josta olin suorittanut jo yhden koulutuksen ja jota olin tehnyt ammatikseni muutaman vuoden putkeen.Jotenkin tuli tunne ettei sitä ainakaan pätevyyden takia oltu sinne silloseen paikkaansa valittu, ehkä suhteilla saanut suojatyöpaikan itselleen Ainoa mitä opin siitä hienosta kurssista, oli se ett lopetin omatoimisen koulutuksiin ja töihin hakemisen kokonaan. Mitä sitä suotta hakemaan, kun niin fiksukin kouluttaja piti mua typeränä ja idioottina jo ennen sen kurssin alkamistakin. Toivottavasti se viisas kouluttaja joutuis itsekin joskus työttömäks ja joutuis samanlaisen kurssin läpikäymään ja siellä olisi samanlainen vetäjä kuin hän itse on. Vois senkin tyttelin hymy hyytyä sellasen paskapläjäyksen läpikäytyään. Valitin siitä kurssista työkkärin tädille, ainoa vastaus oli ett saithan sä sen 8 euroa lisää päivärahan lisäks siltä ajalta. Joten tuollaista osaamista ja apua olen työkkärin kurssilta saanut. On tietenkin ollut niitä paljon parempiakin kursseja, joista on ollut jotain järkevää hyötyäkin ja paljon parempia kouluttajiakin, jotka oikeasti kuuntelivat ja välittivät, eivät pitäneet mua jonkin vajakkiluokan ääliönä joka ei tajua mistään mitään. Yks huono kokemus voi pilata paljon ja saa vain pelkkää pahaa aikaan.selkeästi, miksi sinulla ei ole töitä. Sinua vaivaa paha ja parantumaton ASENNEVAMMA. Jos älyäisit tehdä jotain ihan itse sille että olet kilpailukyvytön työmarkkinoilla ja sen seurauksena työtön luuseri, saattaisivat silmäsikin avautua. Mutta eihän tyhmä ymmärrä.
- oma vikasi.........
työmatkani on 120 km kirjoitti:
laiska luuseri!
Minä en lähtisi töihin niin kauas, olin tosin reissuhommissa aikoinaan......ei kiinnosta enää, sain työpaikan ihan Kajaanista, työmatkaa on n.4 km:ä, palkka laski verrattuna edelliseen työpaikkaan, määräaikaisia työsuhteita useita, mutta eipähän tartte reissata enää.
- N
................. kirjoitti:
roskien keruu voi olla vähän tuskaista myös hikoilleista, kosteista marjoista. Joku puhallin jolla voi altapäin puhaltaa roskia pois roskasihtin alapuolelta olisi varmaan kiva investointi ;) Fööni joka puhaltaa lujaa, ja kytkee siitä vastukset irti niin että se vaan puhaltaa ilmaa.
Mitenkäpä sattui.
- 11920
Joten itse olet vaivasi ja ongelmasi aiheuttanut, ja vain sinä voit ne ongelmat ja vaivat itseltäsi poistaa.vittu kuin olet tyhmä. Uneton ei nuku vaikka olisi voimalaitos kiinni.
- Ex-Duunari
No kerropas kirjoitti:
se puhdas puolue meille kaikille. Odotan vastaustasi.
Itse olen saanut olla tähän menessä aina töissä.Valmistuin amiksesta 2004 sähkäriksi jonka jälkeen 2 kuukautta työtyymyyttä jonka jälkeen pääsin erääseen paikkaan töihin jossa olen vielä tänäkin päivänä.Tosin,työkuvani on muokkautunut duunari hommasta toimihenkilö hommiin.
Ja molempien saannissa,niin ekana duunarin hommat kuin toimihenkilönkin hommat johtuvat omasta sitkeydestäni olla kaiken aikaa kyselemässä paikkaa,ahkeruudestani ja sitten ihmisistä jotka ovat katsoneet että olen ansainnut paikkani.Toki tässäkin tarvitaan hippunen onneakin.
Joten,sanoisin että onnistuminen on monenasian summa.Yksi jos puuttuu tai on puolinainen,homma menee helposti suteen.Onneksi itselläni ei ole käynyt näin. - helppoa rahaa
Ei töitä saa kun työkkäristä saa ilmaisen työntekijän 9 euron päivä palkalla ja sit kun sopimus loppuu niin ottavat uuden tilalle. kuka nyt maksais ammattimiehelle 9 euroo tunti kun saa työkkäristä ilmaisen työntekijän jonka palkan maksaa valtio tai kela. Täs firmas on 5 ilmasta työntekijää mis olen töis.
- mies 37 vuotta
ferro kirjoitti:
aloitekykyä ei ole pyydä ystäviltäsi neuvoa.Mä sain potkut kun en jäänyt ylitöihin kerran kun pomo pyysi. Monesti olin ylitöissä ollut mut just kerran kun pomo pyysi niin en jäänyt kun oli sovittuna muuta menoo. Sitten tuli soitto et mut on erotettu. 3 vuotta olin siinä firmas töissä ja nyt juttu on oikeudessa koska se oli laitoin irtisanominen selvästi. No se pomo köyhtyy aika paljon kun saan korvauksia. On se yrittänyt sovitella mut en suostu.
- auttaa kyllä
Ihana suomi24 kirjoitti:
Taas joku itseoppinut lääkäri syyllistämässä sairaita. :)
Muu kuin lääke hoito voisi auttaa nyt suo ei rahaa käydä muualla.Etsi netistä kiinalainen lääketiede mitä saa aikaiseksi.
- anna kypsyä
jölkajsdöfkljöljasdf kirjoitti:
Puolukoista saa kuulemma parempaa hintaa, ja niitä voi kerätä vähän raakileinakin ja odottaa että kypsyvät. Niitä ei voi jättää ämpäriin mätänemään. Pitää levittää viltille tms. että säilyvät, tai sitten tehdä survosta joka säilyy. Itse keräsin viimesyksynä jotain 100l suurinpiirtein, ja jos ei ole muuta ohjelmaa niin joku voi kerätä yli 1000l. Tosin siinä pitää jo heilahtaa. Varmasti tervetullutta lisätuloa työkkärin rahojen lisäksi.
Missä tuollasia määriä voi kerätä, ei täällä ainakaan, sais haalia koko läänin metsät.
Ja raakana EI KANNATA KERÄTÄ PUOLUKOITA enmpää kuin muitakaan marjoja.
Maku kärsii ja pilaantuvat herkästi. - Muonoon Manne
Heippa sulle kirjoitti:
Hai työstä ei ole koskaan pulaa vaan maksavista työnantajista.
- ....................
helppoa rahaa kirjoitti:
Ei töitä saa kun työkkäristä saa ilmaisen työntekijän 9 euron päivä palkalla ja sit kun sopimus loppuu niin ottavat uuden tilalle. kuka nyt maksais ammattimiehelle 9 euroo tunti kun saa työkkäristä ilmaisen työntekijän jonka palkan maksaa valtio tai kela. Täs firmas on 5 ilmasta työntekijää mis olen töis.
Valita työkkärille, että sinne ei saa enää pistää enempää porukkaa. Ne tietää tasan tarkkaan asian. Anna samalla jollekin lehdelle vinkkiä miten valtio kustantaa joillekin firmoille työntekijät.
- kaikki arvet ei näy
Kirjoitus paljasti kirjoitti:
selkeästi, miksi sinulla ei ole töitä. Sinua vaivaa paha ja parantumaton ASENNEVAMMA. Jos älyäisit tehdä jotain ihan itse sille että olet kilpailukyvytön työmarkkinoilla ja sen seurauksena työtön luuseri, saattaisivat silmäsikin avautua. Mutta eihän tyhmä ymmärrä.
Miksi mulla on se asennevamma, just tuon pakkopaskan jälkeen lopetin kaiken yrittämisen, sitä ennen hain koulutuksiin ja töihinkin, kaikkea en työkkäriin viitsinyt edes ilmoittaa, koska ne olivat omatoimisia hakemisiä ei mitenkään sidoksissa työkkäriin. Ja ennen tuota pakkokurssia olin jo samana vuonna, pari kuukautta aikasemmin käynyt yhden koulutuksen, johon ITSE olin hakenut ja siinäkin oli ammatinvalinnan ohjausta, koska työkkärin järjestämissä koulutuksissa se kuuluu osana sisältöön. Tuonne pakkojuttuun jouduin siksi, koska erehdyin liian pian uudestaan omatoimisesti hakemaan yhteen atk-pohjaseen koulutukseen, joka olisi ollut laajempi kuin se minkä olin alkuvuonna suorittanut. Mun sillonen työkkärineuvoja pisti ihan piruuttaan mut pakko-osoituksellahakemaan siihen ammattitaidonkartoitukseen, se ei tykännyt ett olin omatoiminen. Kun jouduin sen kurssin valintahaastatteluun, niin sanoin siellä moneen kertaan, että olen vasta vajaa pari kuukautta aikasemmin ollut yhdellä kurssilla, jossa oli ammatinvalinnanohjausta n.13 päivää kurssisisällöstä. Se ei mennyt haastattelijoiden jakeluun, niinpä jouduin nauttimaan pakkopullana 20 päivää lisää ammatinvalinnan ohjausta. En urputtais, jos se pakkojuttu olisi ollut hyvä ja mielenkiintoinen, mutta kun se oli joutavaa shaissee alusta loppuun asti, oikea limbojen limbo siinä koulutuspaikassa. Olin käynyt aikasemman kurssin siinä samassa paikassa ja voitte kuvitella, ett millanen nöyryyttävä, häpeällinen tunne tuli, kun sen paremman kurssin ammatinvalinnanohjaaja tuli käytävällä vastaan ja ihmetteli, ett miten mä olin taas siellä. Tunsin itseni typeräksi ja idiootiksi selitellessäni, että olin joutunut uudestaan ammatinvalinnanohjaukseen. Totta se on ett olen luuseri, ei fiksut joudu kahta kertaa parin kuukauden sisään ammatinvalinnan ohjaukseen. Just sen tyhmyyden tajuttuani lopetin kaiken turhan yrittämisen. Ja totta on sekin ett olen sekunda ja paska, sen opin yhdessä palkkatukityöpaikassa pari vuotta takaperin. Siellä työkaveri joutui korjaamaan jatkuvasti mun tekemää työtä, vaihtamaan hinnat ja siirtämään tavarat oikeisiin paikkoihin ja panemaan osan roskiin, kun ne mun myyntiin viemät olivat paskaa ja sekundaa hänen mielestään. Sen työkaverin mielestä en ollut edes ihminen, vaan eläin, joka ollisi pitänyt opettaa oikeille tavoille. Siellä opin myös sen ettei musta oikeasti ollut ikinä mihinkään töihin, myyntityöhön ei varsinkaan. Joten oikeassa olet, olen luuseri, kelpaamaton töihin. Korkeintaan kelpaan poisheitettyjen sekajätteiden mukana hävitettäväksi.
- monellako on?
auttaa kyllä kirjoitti:
Muu kuin lääke hoito voisi auttaa nyt suo ei rahaa käydä muualla.Etsi netistä kiinalainen lääketiede mitä saa aikaiseksi.
Ei sitä ihminen tarvitse kuin lämpimän sylin hyvät elinolosuhteet ja tasapainossa olevan talouden.Tietysti jos on joku elimellinen vika niin siihen tarvittavan avun mikä ei aina välttämättä ole tarpeeksi.Kaikkeen terveyteen liittyvään ei ole aina hoitoa.Mutta eiköhän äillä peruseväillä unikin tule.
Tietysti henkilön mielenterveyskin jos on kunnossa eikä stressiä yms.. paineita. - mk
................. kirjoitti:
Pentuna näin kuinka marjoja puhdistettiin näin; laitetaan joku levy kallelleen ja sen päälle märkä kangas, esim. lakana. Sitten kaadetaan marjat sitä kautta astiaan vähän kerrallaan. painavat ja pyöreät marjat menevät astiaan ja roskat liimautuvat kankaaseen. Toinen tapa on hypitellä marjoja kovassa tuulessa esim. sihdillä. Tuuli sieppaa kevyet roskat mukaansa, nopeuttaa kummasti pelkkään käsinnyppimiseen verrattuna.
Miten on oletko kokeillut laittaa koko satsin vaikka isoon saaviin jossa on vettä ? Ainakin luulisi irroittavan marjat ja roskat toisistaan ja helpottavan puhdistusta. Ja ehkä huonot marjat jää kellumaan ja hyvät uppoaa. Pitääpä itsekin kokeilla tuota. - liberaaliiii
No kerropas kirjoitti:
se puhdas puolue meille kaikille. Odotan vastaustasi.
Edistyspuolue.
Puolue joka kannattaa esim perustuloa jolloin työtön voisi tehdä sivutöitä, ilman sosiaalitukien menettämisen pelkoa. - asennekysymys.
anna kypsyä kirjoitti:
Missä tuollasia määriä voi kerätä, ei täällä ainakaan, sais haalia koko läänin metsät.
Ja raakana EI KANNATA KERÄTÄ PUOLUKOITA enmpää kuin muitakaan marjoja.
Maku kärsii ja pilaantuvat herkästi.kyllä marjoja on, kun vähän viitsii kävellä autolta etemmäksi metsään, itse poimin viime syksynä myyntiin yli 600 litraa mustikoita ja puolukoita työn ohella!
- dsfdsf
asennekysymys. kirjoitti:
kyllä marjoja on, kun vähän viitsii kävellä autolta etemmäksi metsään, itse poimin viime syksynä myyntiin yli 600 litraa mustikoita ja puolukoita työn ohella!
Ei ole autoa...
- vaimo ulkomailta
monellako on? kirjoitti:
Ei sitä ihminen tarvitse kuin lämpimän sylin hyvät elinolosuhteet ja tasapainossa olevan talouden.Tietysti jos on joku elimellinen vika niin siihen tarvittavan avun mikä ei aina välttämättä ole tarpeeksi.Kaikkeen terveyteen liittyvään ei ole aina hoitoa.Mutta eiköhän äillä peruseväillä unikin tule.
Tietysti henkilön mielenterveyskin jos on kunnossa eikä stressiä yms.. paineita.Ongelma on vain siinä, että suomalaisnainen ei avaa syliään tavalliselle suomalaismiehelle!
- maanpakolainen
meneppä itse kirjoitti:
"Työkkärin järjestämillä kursseilla yritetään saada työttömille osaamista johonkin ammattiin, ja vaikka siihen kuuluukin halveksimaasi "ilmaista orjatyötä", auttaa sekin työllistymisessä"
Huomaa vastauksesta ettei kyseinen henkilö ole joutunut käymään työkkärin järjestämillä kursseilla. Itse jouduin pakosta eli työkkärin tädin päätöksestä, käymään ammattitaidonkartoituskurssin. Ei siellä mun ammattitaitoa kartoitettu millään tavalla, tehtiin vaan rasti ruutuun tehtäviä, tyyliin ett kumpaa puolta aivoista käytät eniten ja oletko intro- vai ekstrovertti luonteeltas ja netissä tehtiin sellanen kiva testi, ett mikä nalle puhin hahmoista olen. Miten nuo kyseiset testävät lisää mun työllistymistä, ei mitenkään. Tai se ett joutui kuuntelemaan sen kurssin vetäjän juttuja surkeasta aviomiehestä tai katkeraa purkausta siitä miten hän oli saanut potkut entisestä työpaikasta, jossa oli ollut kouluttajana. Lisääkö nuo jutut mun työllistymistä. Sitä nk. kouluttajaa ei kiinnostanut neuvoa tai opastaa, mun käski itse katsomaan tietoa netistä. Ne netistä katsomiset olisin voinut tehdä ilman sitä kurssiakin ihan omassa kodissani. Sen fiksun ja itseään täynnä olevan kurssin vetäjän mielestä, mun olis pitänyt käydä uudelleen kouluttautumassa ammattiin, josta olin suorittanut jo yhden koulutuksen ja jota olin tehnyt ammatikseni muutaman vuoden putkeen.Jotenkin tuli tunne ettei sitä ainakaan pätevyyden takia oltu sinne silloseen paikkaansa valittu, ehkä suhteilla saanut suojatyöpaikan itselleen Ainoa mitä opin siitä hienosta kurssista, oli se ett lopetin omatoimisen koulutuksiin ja töihin hakemisen kokonaan. Mitä sitä suotta hakemaan, kun niin fiksukin kouluttaja piti mua typeränä ja idioottina jo ennen sen kurssin alkamistakin. Toivottavasti se viisas kouluttaja joutuis itsekin joskus työttömäks ja joutuis samanlaisen kurssin läpikäymään ja siellä olisi samanlainen vetäjä kuin hän itse on. Vois senkin tyttelin hymy hyytyä sellasen paskapläjäyksen läpikäytyään. Valitin siitä kurssista työkkärin tädille, ainoa vastaus oli ett saithan sä sen 8 euroa lisää päivärahan lisäks siltä ajalta. Joten tuollaista osaamista ja apua olen työkkärin kurssilta saanut. On tietenkin ollut niitä paljon parempiakin kursseja, joista on ollut jotain järkevää hyötyäkin ja paljon parempia kouluttajiakin, jotka oikeasti kuuntelivat ja välittivät, eivät pitäneet mua jonkin vajakkiluokan ääliönä joka ei tajua mistään mitään. Yks huono kokemus voi pilata paljon ja saa vain pelkkää pahaa aikaan.Niillä "kursseilla" ylläpidetään polittista feministivirkavaltaa, minkä päätehtävä on kiusata kansalaisia ja syrjäyttää suomalaisia miehiä!
- sibexi
vaalivalehtelu kirjoitti:
Ensi vaaleissa kannattaa äänestää muuta kuin korruptiopuoluetta.Ne työttömyystilastot lasketaan kesä- ja jouluajalta.
Silloin työttömyysprosentti on mienimmillään, kun esim. nuoret ovat töissä lomillaan.
Ehkä ne kaiken kattavat mittaukset kannattaisi tehdä maalis-huhtikuussa tai loka-marraskuussa? - Mies kotimaasta
vaimo ulkomailta kirjoitti:
Ongelma on vain siinä, että suomalaisnainen ei avaa syliään tavalliselle suomalaismiehelle!
Ei pidä paikkaansa. Itse lemppasin ulkomaisen miehen, koska suomalainen oli parempi.
- riinau
tällä hetkellä työttömänä. työskentelen kausittain maanrakennusalalla. koulutusta ei tosin löydy minkäänlaista mutta kokemusta jo muutama vuosi. ja sinänsä todellakin hyvien sattumien vuoksi, en usko että kukaan tuntematon olisi kokematonta, kouluttamatonta tyttöä ottanut raksalle..mutta kun kyse on isästä :) työkkärin kursseilta sun muilta orjatöiltä oon pelastunut sanomalla että juu juu samassa firmasa pitäisi näillä näkymin alkaa parin kuukauden päästä työmaa. laittavat aina puoleksi vuodeksi työnhaun voimaan ja sinä aikana ehdinkin työllistyä samaan firmaan, vaikka työkkäriin sanomani aikataulu usein vähän heittääkin. :)
- 5+8
Kyllä töitä tekevälle löytyy! Olen todellakin kyllästynyt tuohon fraasiin, jota tuntuu viljelevän ne, joilla jo on ns. vakituinen työ. Itse olen valvontakamera-alan ammattimies, mutta töitä ei vaan löydy Oulun seudulta. Kuluuhan se aika tuttavia autellessa ilmaiseksi...
- ar233r tawe__"44??=0
Töitä löytyy mutta rahaakin tarttis
- ghytjukiloöpä
>>. Kuluuhan se aika tuttavia autellessa ilmaiseksi...>>
Tuota nyt ei usko erkkikään, pimeitä hommia siis teet ja nostat päivärahoja samaan aikaan. Ihan varmasti olet ottanut jotain vastinetta työstäsi.
Koska olet alan ammattilainen niin oletko ajatellut oman firman perustamista? - Miks oot Oulussa?
Tuu pois Oulusta. Turva-alalla on töitä Etelä-Suomessa ja jopa ihan pula hyvistä ammattilaisista. Äläkä ole turhan tarkka jos ei heti ole juuri spesiaalitehtävää, kun pääset alalle ja saat luoduksi hyvät verkostot firmoihin niin pääset parempiin hommiin.
Jos Oulun seudulle meinaat jäädä niin siellä pitää perustaa oma firma ja olla tooosi aktiivinen että saat asiakkaita. Siellä on ihan turha valittaa että ei oo töitä jne. Kun ei siellä oo eikä tuu. Voisivat lopettaa työkkärikorvauksen maksunkin sinne niin herättäisi turhia toiveita ihmisissä.
Eli tee jotain elämällesi! - Revisori
Hohhojaaa...
Työttömänä on tuhansia korkeakoulutettuja, myös inssejä ja diplomi-inssiejä ja ekonomeja.
Eivät Nokiankaan korkeastikoulutetut kelpaa töihin IT-alan firmoihin, vaikka kuulema on työvoimapula. Varsinkaan yli 40 vuotiaat ei kelpaa...
Maassa on käytännössä 500.000 työtöntä (kun lasketaan kaikki tempputyöllistetyt, kortistosta siivotut, koulutukseen osallistuavat siksi ettei ole töitä ja korjataan tilastokikailu). - kesäravintoa
ar233r tawe__"44??=0 kirjoitti:
Töitä löytyy mutta rahaakin tarttis
-pitkän työuran tehneenä ja ammattimiehenä, parikyt vuotta sit sain 65mk/h nyt ikää viiskyt töitä kyllä ois mut 9e/h ennen sai palkalla maksettua laskut ja muut asuntovelat ja viellä jäikin käyttörahaa, nyt palkka ei meinaa riittää edes elämiseen vaikka kuin koittas olla nuukasti, se on totta että töitä on mailma täys mut ilmasiksi pitäs tehdä.
- Pskat tittelistä,
Revisori kirjoitti:
Hohhojaaa...
Työttömänä on tuhansia korkeakoulutettuja, myös inssejä ja diplomi-inssiejä ja ekonomeja.
Eivät Nokiankaan korkeastikoulutetut kelpaa töihin IT-alan firmoihin, vaikka kuulema on työvoimapula. Varsinkaan yli 40 vuotiaat ei kelpaa...
Maassa on käytännössä 500.000 työtöntä (kun lasketaan kaikki tempputyöllistetyt, kortistosta siivotut, koulutukseen osallistuavat siksi ettei ole töitä ja korjataan tilastokikailu).osaaminen ja asenne ratkaisevat. Tyhjästä vinkujat tippuu ennemmin tai myöhemmin, ei niitä jaksa kukaan kuunnella.
- hoh hoh hoi
Miks oot Oulussa? kirjoitti:
Tuu pois Oulusta. Turva-alalla on töitä Etelä-Suomessa ja jopa ihan pula hyvistä ammattilaisista. Äläkä ole turhan tarkka jos ei heti ole juuri spesiaalitehtävää, kun pääset alalle ja saat luoduksi hyvät verkostot firmoihin niin pääset parempiin hommiin.
Jos Oulun seudulle meinaat jäädä niin siellä pitää perustaa oma firma ja olla tooosi aktiivinen että saat asiakkaita. Siellä on ihan turha valittaa että ei oo töitä jne. Kun ei siellä oo eikä tuu. Voisivat lopettaa työkkärikorvauksen maksunkin sinne niin herättäisi turhia toiveita ihmisissä.
Eli tee jotain elämällesi!Juupa juu, tietyillä seuduilla asuvien kai pitäisi uhrata koko elämänsä työlle ja muuttaa paikkoihin, joissa ei tippaakaan haluta asua.
Mikähän itku syntyisi etelässä, jos heidän pitäisi muuttaa pohjoiseen? - Tsuhari.
Revisori kirjoitti:
Hohhojaaa...
Maassa on käytännössä 500.000 työtöntä (kun lasketaan kaikki tempputyöllistetyt, kortistosta siivotut, koulutukseen osallistuavat siksi ettei ole töitä ja korjataan tilastokikailu).Terveppä terve, tässä eräs ekonomi taksikuskina. Pidän kyllä työstäni, mutta oman firman myymisen jälkeen vähän erilaista :) Tosin taas olen näemmä kovaa vauhtia palaamassa kansainvälisiin tehtäviin. Jos sitä kuitenkin ehtisi samalla mummojakin kyyditä.
- oi niitä aikoja
hoh hoh hoi kirjoitti:
Juupa juu, tietyillä seuduilla asuvien kai pitäisi uhrata koko elämänsä työlle ja muuttaa paikkoihin, joissa ei tippaakaan haluta asua.
Mikähän itku syntyisi etelässä, jos heidän pitäisi muuttaa pohjoiseen?Niin kyllähän ne etelän ihmiset vastustavat kovastikin kaikkea työpaikkojen alueellistamista,kun vaimo ei pääse oopperaan,lapset eivät voi käydä tiettyä koulua ja kaikki kaverit ja ystävät jäävät niin kauaksi. Ja mistä kaikesta se isäntä itse jääkään paitsi.Eli pohjoisen ihmisen pitäisi muuttaa työn perässä etelään mutta toisin päin se ei onnistu sitten millään.
Sitten vielä valitellaan että elätetään koko muu Suomi. - ....................
Revisori kirjoitti:
Hohhojaaa...
Maassa on käytännössä 500.000 työtöntä (kun lasketaan kaikki tempputyöllistetyt, kortistosta siivotut, koulutukseen osallistuavat siksi ettei ole töitä ja korjataan tilastokikailu).tottakai ei yli 40 kelpaa kun heille on maksettava lisiä enemmän kun on kokemustakin
- työtön 36
Työkkäri halus et menen yhteen muuttofirmaan töihin 9 euron päiväpalkalla. Työaika olis ollut 8-12 tuntii päiväs. mieti nyt et sä joudut kantaa raskaita huonekaluja 8 tuntii päivässä ja sä saat siitä 9 euron palkan päiväs. Sellasest työstä pitää maksaa 15 euroo tunti. joskus tein muuttohomia paljonkin ja sain siitä 15-20 euroo tunti. haistatin sille työkkärin ämmälle vitut todellakin. täysin orja työtä tollanen.
- jennie
hoh hoh hoi kirjoitti:
Juupa juu, tietyillä seuduilla asuvien kai pitäisi uhrata koko elämänsä työlle ja muuttaa paikkoihin, joissa ei tippaakaan haluta asua.
Mikähän itku syntyisi etelässä, jos heidän pitäisi muuttaa pohjoiseen?Olen kokoikäni asunut Tampereella, mutta töitä olen hakenut Oulusta asti. Mutta siittä huolimatta ei ole löytynyt, ja nyt aika menee orjatöissä.
- maanpakolainen
hoh hoh hoi kirjoitti:
Mikähän itku syntyisi etelässä, jos heidän pitäisi muuttaa pohjoiseen?MIkä siinä pohjoiseen uuttamisessa olisi niin vaikeeta? Minä jouduin muuttamaan ulkomaille Keski-Eurooppaan, ja 60-70-luvuilla muutti satojatuhansia suomalaisia Ruotsiin työn perässä! Siellä minäkin kesäisin opiskelurahani tienasin, koska silloin ei yliopisto-opiskelijoille ollut mitään tukia!
Nyt itketään joka asiasta, jos ei rahaa ja ruokaa passata laiskamatojen nenän alle! - maanpakolainen
Revisori kirjoitti:
Hohhojaaa...
Maassa on käytännössä 500.000 työtöntä (kun lasketaan kaikki tempputyöllistetyt, kortistosta siivotut, koulutukseen osallistuavat siksi ettei ole töitä ja korjataan tilastokikailu).Työpaikkoja ei ole, koska Suomi on aivottoman ämmävallan riivaama, missä yrittämistä ja työpaikkojen luomista pidetään rikollisena touhuna joittenkin Jutta Urpilaisten ja Tarja Halosten nuoleskelijoitten joukossa.
Jos kansa lopettaa sosiaalidemokraattien äänestämisen, niin maallamme on vielä jotain toivoa, ei muuten!
Länsimaissa on kaksi tuhoisaa ismiä:
1) Sosialismi tuhoaa taloudellisen hyvinvoinnin ja
2) Feminismi tuhoaa henkisen hyvinvoinnin!
- työtön mies
Olen täysin terve 3 ammattia omaava 37 vuotias mies. Varmaan olen käynyt 100 haastattelus ja lähettäny 400 hakemusta 2 vuoden aikana enkä saa työtä. Minusta ei vaan pideta tai sit se johtuu ulkonäöstäni. En ole kovin sosiaalinen. 2005 vuoden jälkeen en ole olluit kuin satunnaisesti pas.ka duuneissa msitä ei ole sanut rahaa. 90-luvillakin olin aina töissä mut nyt viimeiset 7 vuotta ei ole ollut kuin orja töitä ja pimeitä töitä olen tehnyt. Orjatöihin en mene ikinä enään, koska niitä ei voi laskea edes työkokemukseksi. Yhes haastattelus kysyttiin et minkä rikoksen olin tehnyt kun mut laitettiin 9 euron päivä palkalla niihin orjatöihin. En saanut työpaikkaa kun ne luuli et olen joku kriminaali.
- i7cvyubiiuoihoi
olen samanikäinen mies ja minulla on käynyt tasan päinvastoin, nuorena 90-luvulla oli hyvin vähän töitä ja vasta 2005 vuoden jälkeen olen ollut vakituisessa työssä. Pääsin nykyiseen työhöni työkkärin, oppilaitoksen ja työnantajan muodostaman rekrytointikurssin kautta. Tällaisia jos sattuu olemaan niin niihin kannattaa hakea ja panostaa haastatteluun niin että luo mahdollisimman hyvän ja siistin kuvan itsestään. Näihinhän kuuluu tietysti se työharjoittelujaksokin mutta siinäkin kannattaa tehdä mahdollisimman hyvin ja ahkerasti töitä.
- gj
Kyllä linnanvenkulatkin töihin pääsee jos haluaa!
- just just
Jos kajaanissa tai lähiseudulla asut, niin miksei talvivaara kelpaa ? Sinnehän menee täältä muualta, huomattavasti kauempaa, ihmiset töihin, kun ei lähempänä asuville kelpaa.
- N
just just kirjoitti:
Jos kajaanissa tai lähiseudulla asut, niin miksei talvivaara kelpaa ? Sinnehän menee täältä muualta, huomattavasti kauempaa, ihmiset töihin, kun ei lähempänä asuville kelpaa.
Kenenkä ajatuksia nuo on.
- sähömiäs
kuulostaa kovin tutulta... mitä enemmän olen opiskellut sitä vaikeampi päästä töihin.. liekkö palkkavaatimus liian kova työnantajille kun on tutkintoja 3 takana?
- Työtä saa "orjana"!
Senjälkeen kun työtön on leimautunut tekemään töitä työllisyysvaroin tai ylläpitokorvauksella, on lähes mahdottomuus saada töitä vapailta markkinoilta.
Se, että ensin vuosikausia pyöritettiin rulettia, jossa työtön sai ihan kohtuullista palkkaa vastaan töitä ns. palkkatukitöitä. Se oli minusta vielä inhimmilinen keino, vaikkakaan senjälkeen kun niissä töissä olet ollut muutaman kerran et pääse enää muunlaisiin töihin.
Ainut ongelma on, ettei ainakaan täällä missä minä asun ole enää tarjolla juurikaan edes palkkatukitöitä. Nyt, jos haluat töihin niin se on se 9 euroa per päivä lisää.
Ja ne työpaikat ovat niin ala-arvoisia, ettei niihin tavallinen ihminen lähde.
MINUSTA TYÖTTÖMÄLLÄKIN PITÄÄ OLLA OIKEUS SIIHEN ETTEI HÄNTÄ HAUKUTTAISI JA MOLLATTAISI NÄISSÄ Ns. 9 euron työpaikoissa.
Jos noihin 9 euron paikkoihin erehdyt menemään luulemalla, että siitä jotain hyvää seuraa, niin erehtyy. - työtön mies
Sain loparit yhest duunist kun tein liikaa töitä ja olin liian hyvä e mulle olis pitänyt maksaa paljon enemmän palkkaa kuin muille. Tolleen sitä vaan ahkeruudesta palkitaan. Mul oli määräaikainen sopimus ja en siis saanut jatkaa vaikka olisin pienentänyt palkaani. Selitettiin vaa et olen liian lahjakas siihen duuniin
- exyritysjohtaja
sähömiäs kirjoitti:
kuulostaa kovin tutulta... mitä enemmän olen opiskellut sitä vaikeampi päästä töihin.. liekkö palkkavaatimus liian kova työnantajille kun on tutkintoja 3 takana?
Tutkinnot ovat vain teoriaa ja todistuspaperia. Ei koulun penkillä työntekoa opi!
- maanpakolainen
Työtä saa "orjana"! kirjoitti:
Senjälkeen kun työtön on leimautunut tekemään töitä työllisyysvaroin tai ylläpitokorvauksella, on lähes mahdottomuus saada töitä vapailta markkinoilta.
Se, että ensin vuosikausia pyöritettiin rulettia, jossa työtön sai ihan kohtuullista palkkaa vastaan töitä ns. palkkatukitöitä. Se oli minusta vielä inhimmilinen keino, vaikkakaan senjälkeen kun niissä töissä olet ollut muutaman kerran et pääse enää muunlaisiin töihin.
Ainut ongelma on, ettei ainakaan täällä missä minä asun ole enää tarjolla juurikaan edes palkkatukitöitä. Nyt, jos haluat töihin niin se on se 9 euroa per päivä lisää.
MINUSTA TYÖTTÖMÄLLÄKIN PITÄÄ OLLA OIKEUS SIIHEN ETTEI HÄNTÄ HAUKUTTAISI JA MOLLATTAISI NÄISSÄ Ns. 9 euron työpaikoissa.
Jos noihin 9 euron paikkoihin erehdyt menemään luulemalla, että siitä jotain hyvää seuraa, niin erehtyy.MItäs äänestätte demariämmiä ministereiksi! Saatte ansionne mukaan eli maailman typerimmät päättäjät ja virka-akat!
- exyritysjohtaja
työtön mies kirjoitti:
Sain loparit yhest duunist kun tein liikaa töitä ja olin liian hyvä e mulle olis pitänyt maksaa paljon enemmän palkkaa kuin muille. Tolleen sitä vaan ahkeruudesta palkitaan. Mul oli määräaikainen sopimus ja en siis saanut jatkaa vaikka olisin pienentänyt palkaani. Selitettiin vaa et olen liian lahjakas siihen duuniin
Ammattiliitot jäsenineen vihaavat hyviä työntekijöitä, sillä ne tekevät lakkorähjääjiä suojelevat tammattiliitot tarpettomiksi.
Työnantaja olisi varmasti halunnut pitää sinut töissä, mutta vasemmistoluuserit estivät sen! - Ei oikein
sähömiäs kirjoitti:
Joo yksi työnantaja pisti pakkolomalle kun oli opiskelut saatu tehtyä.
Onko se kiitos kun uhraa 3 vuotta opiskeluihin paremman ammatin toivossa
Olin monipuolinenn ammattimies mutta opiskelun jälkeen joudin romukoppaan vaikka firmassa olisi ollut työpaikkoja jonne laittaa.Takana 20 vuotta kyseisessä firmassa ilman sairauslomia.Ei pärstä kelvannut jiohtajalle ei muut syytä ja laitettiin muka Tuotannolista seikoista ulos jota käytetään suomessa aivan huviksee ja työvoimatoimisto vain ihmettelee asiaa EIKÄ voi mitään. - Tarmo K
Työtä saa "orjana"! kirjoitti:
Jos noihin 9 euron paikkoihin erehdyt menemään luulemalla, että siitä jotain hyvää seuraa, niin erehtyy.Ei nykyään 9-10 euroo riitä mihinkään jos on vielä velat päällä.
- Nähty jo on
työtön mies kirjoitti:
Nykyään jopa määrä-aikaisia sorsitaan jotka tekevät työnsä paremmin kuin 10 vuotta talossa olleet.Oikein olisi että tuollaiset työmyyrät vakinaistettaisiin heti ja talo hyötyisi siitä ja saisi uusia ideoita yrtykselle.
- happy now
Otin vastaan neljän päivän sijaisuuden viime talvena, olen ollut siitä asti koko ajan töissä ja aloitan syksyllä oppisopimuksella opiskelun alalle. Kannatti vastata kyllä vaikka kyseessä oli vain muutaman päivän sijaisuus
- mk
Sinulla on hyvä asenne. Jos olet pelkällä päivärahalla ja lähdet esim. harjoittelupaikkaan tienaat edes sen 9 € verottomana eli paremmin. Tärkeämpää on työhön tutustuminen ja niitten ihmisten tapaaminen jotka vastaavat rekrytoinnista. Jos pidät itse työstä ja synkkaa sen työpaikan ihmisten kanssa voit saada alkuun määräaikaisen sopimuksen ja jatkossa ehkä vakipaikan.
Sosiaalisten verkoston luominen on tärkeintä, ihmiset palkkaa ihmisiä, ei tutkintotodistuksia ja CV:tä. Monesti etsitäänkin "hyvää tyyppiä", hommat oppii tekemällä ja lisäkoulutuksilla työn aikana.
Unohda nuo kateelliset ynisijät jotka utelee sinun palkkaasi ja pyrkii vähättelemään sinua joka välissä (negatiivista energiaa). Opinhaluiset, ennakkoluulottomat ja joustavat hakeutuvat luonnostaan yhteen työpaikan sisällä ja heistä tulee sen työyhteisön moottorin. Ne juonittelevat kommarit ovat jarru jotka ajan mittaan tippuvat kelkasta pois (asennevamma ja laiskuus).
Jatka samaan malliin. - Työllä ja koulutukse
Jotkut yritykset eivät välitä oppisopimuskoulutuksen rankkuudesta vaan lomauttavat tai irtisanovat koulutuksen loputtua.
Unohtavat jopa stipendirahan maksamisen joka on väärin.
- äiti auttoi
Olen työssä hoitoalalla. Olen hankkinut ihan itse ja omatoimisesti itselleni kolme hoitoalan koulutusta ja työtä on piisannut niin että ihan valita olen saanut mieleisen työpaikan.
Kiitokset työllistymisestäni kuuluu äidilleni ja kotikasvatukselle. Hän opetti minut jo pienestä pitäen tarttumaan kaikkeen työhön kiinni. Ja suuren sisarusparven vanhimmasta päästä kun olen niin lastenhoitoon sain oppia kotonani jo kymmenvuotiaana. Ja senvuoksi olen löytänyt itselleni kutsumuksen ja ammatin.
Olen ammatistani ylpeä ja kiitollinen että voin elättää itse itseni. Ikäni on 55 terveys hyvä ja minun elämäntyöni ovat lapset. - soittamalla
Paras tapa on sinnikkäästi soitella suoraan työnantajalle, joskus saattaa juuri olla paikka tarjolla ja eivät viitsi lähteä hakukierrokselle.
- .....
Minä olen amk-insinööri. Opiskeluaikanani alallani oli valtava työvoimapula, mutta valmistumisestani puolisen vuotta alkoi lama, työpaikat kaatuivat ja nyt on työntekijöistä ylitarjontaa vaikka kuinka. Olen kaksi vuotta etsinyt aktiivisesti töitä, lähettänyt hakemuksen jokaiseen alani paikkaan, johon edes mielikuvituksessani olen voinut ajatella minulla olevan mahdollisuuksia. Lisäksi olen hakenut kaikkiin mahdollisiin puhelinmyynti-, siivous-, ym. hommiin, mihin olen voinut kuvitella pääseväni. Johonkin puhelinmyyntiin pääsinkin toteamaan, että eivät maksa palkkoja. Siivoukseen minua ei kelpuuteta, kun en ole alan osaaja, myynti ei taida luistaa jostain syystä tarpeeksi hyvin, oman alan hommia ei ole ja kun haen johonkin perusmyyjäksi tai jotain, niin todetaan, että olen liian koulutettu ja lähden kuitenkin heti kun saa paremman paikan (kuten toki tekisinkin, mutta siihen asti olisi kiva olla jossain töissä).
Joten ei sitä työtä vain löydy. Mainittakoon vielä, että olen aina ollut kova tekemään hommia, olen valmis tekemään mitä vain (tosin en ilmaiseksi, mutta en kohtuuttomia palkkojakaan vaadi) ja opettelemaan uusia hommia. Opintotukikuukaudet on käytetty ja työttömyyspäivärahalla ei myönnetä opiskeluoikeuksia, koska minulla on jo ammatti. Perhettä on elätettävänä, joten opiskelu ei enää ole vaihtoehtona. Ihan pattitilanne, ei auta muu kuin jatkaa työkseen työpaikan etsimistä.- sdfghdjkluö
Ikävä totuus on myös se että nykyisten AMK insinöörien teito ja taitotaso ei ole sillä tasolla mitä yritykset insinööreiltään odottavat. Koulutuksen taso on ihan aikuisten oikeasti laskenut.
-90 luvulla ja sitä ennen valmistuneen insinöörin pystyi laittamaan töihin suoraan koulun penkiltä, mutta nykyään yrityksen on vielä koulutettava vasta valmistunutta puolesta vuodesta vuoteen ennen kuin voi antaa vaativimpia tehtäviä.
Firmoilla ei välttämättä ole resursseja tämän koulutuksen järjestämiseen ja päästäkseen helpommalla palkkaavat jo kokeneemman. - Ala johtajaksi
Ei muuta kuin pistä äkkiä oma firma pystyyn jos ei valmiita työpaikkoja löydy! Insinöörin koulutus on kallis ja ammattitaitosi vanhenee jos olet työttömänä. Firman perustamiseen saa tukea. Mitä pitempään työttömänä, sitä vaikeampi saada töitä. Jos jatkat noin pari vuotta, sinua ei enää huolita mihinkään.
- oot ääliö
sdfghdjkluö kirjoitti:
Ikävä totuus on myös se että nykyisten AMK insinöörien teito ja taitotaso ei ole sillä tasolla mitä yritykset insinööreiltään odottavat. Koulutuksen taso on ihan aikuisten oikeasti laskenut.
-90 luvulla ja sitä ennen valmistuneen insinöörin pystyi laittamaan töihin suoraan koulun penkiltä, mutta nykyään yrityksen on vielä koulutettava vasta valmistunutta puolesta vuodesta vuoteen ennen kuin voi antaa vaativimpia tehtäviä.
Firmoilla ei välttämättä ole resursseja tämän koulutuksen järjestämiseen ja päästäkseen helpommalla palkkaavat jo kokeneemman.Ikävä totuus näyttäisi myös olevan että entiset opistoinsinöörit ne jaksavat kohottaa omaa häntäänsä. Vähänkös olette alemmuudentuntoisia kun ette ole AMK-insinöörejä eikä teillä ole sitä korkeakoulututkintoa.
Onko mielessäsi koskaan käynyt insinöörikoulutuksen todelliset haasteet? - että ennen oli työelämässä hitusen staattisemmat olosuhteet, joihin pystyi kouluttamaan vuodesta toiseen insinöörejä samalla konseptilla. Homma toimi kuin junan vessa, varmastija aina samalla tavalla. Nyt nämä samat insinööritekujen opettajat eivät enää pysty kouluttamaan insinöörejä vanhentuneilla opeillaan ja iänikuisilla menetelmillään, mutta pitävät tiukasti kiinni viroistaan, ja vastustavat niin p-keleesti kaikkia muutoksia. - .......
Ala johtajaksi kirjoitti:
Ei muuta kuin pistä äkkiä oma firma pystyyn jos ei valmiita työpaikkoja löydy! Insinöörin koulutus on kallis ja ammattitaitosi vanhenee jos olet työttömänä. Firman perustamiseen saa tukea. Mitä pitempään työttömänä, sitä vaikeampi saada töitä. Jos jatkat noin pari vuotta, sinua ei enää huolita mihinkään.
Olen tehnyt ihan kaikkeni työllistyäkseni, jopa perustanut yrityksen. Jos tekee siinä töitä 15 tuntia päivässä ja saa siitä sen verran rahaa, että pystyy juuri ja juuri saamaan yrityksen kulut maksettua, niin ei kannata. Joo, ehkä en osaa, mutta en sitten vain osaa eikä minulla ole varaa eikä voimavaroja tehdä tuollaisia työpäiviä ilmaiseksi ja pelkona vielä koko ajan, että niitä kulujakaan ei saa jonain kuukautena maksettua.
Eipä minua nytkään huolita mihinkään töihin, joten ero ei ole parin vuoden päähän verrattuna yhtään mikään.
Ja jollekin aikaisemmalle, ihan sama, että vastasiko koulutukseni työelämän tarpeita vai ei, minä en siihen voinut vaikuttaa. Olen sen vuoden verran ollut kuitenkin töissä alalla, joten työpaikkakoulutuskin olisi jo tehty. Aika monenlaista hommaa pitäisi osata yhden ammattinimikkeen alla tehdä, jos kaikkiin paikkoihin voisi olla pätevä, joten en yhtään ihmettele, ettei kouluissa opeteta "kaikkea".
Näin sivumennen sanoen, ne vanhat insinöörit osaavat varmasti valtavan hyvin päässään sen kaiken suunnittelun yms. mutta eivät sitten osaakaan käyttää esimerkiksi kaikkia nykyisiä tietokoneohjelmia jne. Heille pitää koko ajan olla jonkun nuoremman ja vähemmän kokeneen olla auttamassa noissa hommissa, mitä nykyisin opetetaan kouluissa. Kokemusta ei voida opettaa, se opitaan, muita taitoja opetetaan. - Ennen ei
oot ääliö kirjoitti:
Ikävä totuus näyttäisi myös olevan että entiset opistoinsinöörit ne jaksavat kohottaa omaa häntäänsä. Vähänkös olette alemmuudentuntoisia kun ette ole AMK-insinöörejä eikä teillä ole sitä korkeakoulututkintoa.
Onko mielessäsi koskaan käynyt insinöörikoulutuksen todelliset haasteet? - että ennen oli työelämässä hitusen staattisemmat olosuhteet, joihin pystyi kouluttamaan vuodesta toiseen insinöörejä samalla konseptilla. Homma toimi kuin junan vessa, varmastija aina samalla tavalla. Nyt nämä samat insinööritekujen opettajat eivät enää pysty kouluttamaan insinöörejä vanhentuneilla opeillaan ja iänikuisilla menetelmillään, mutta pitävät tiukasti kiinni viroistaan, ja vastustavat niin p-keleesti kaikkia muutoksia.valmistunut insinöörikoulutuksesta ollenkaan kokemattomia lapsi-insinöörejä. Opistoon piti olla pari vuotta oikeaa työkokemusta tai muistaakseni 3 vuotta oikeaa ammattikoulua (toisin kuin nykyisin) päästäkseen edes pyrkimään teknilliseen opistoon. Nykyajan ylioppilasjullit eivät ole yleensä käsillään koskaan oman alansa työtä tehneet ja seuraukset ovat näkyvissä. Nykyajan ammattikoulusta valmistuneet eivät osaa kaikki edes lukea ja kirjoittaa perusmatematiikasta puhumattakaan. Teepä niistä sitten insinöörejä.
- maanpakolainen
Muista ongelmasi äänestyskopissa, ettet äänestä lisää niitä puupäädemarifeministejä sinne työvoimatoimistoon! He eivät luo yhtään uutta työpaikka, mutta tuhoavat tuhansia vuosittain!
Minutkin putsattiin 12 laittoman veropäätöksen avulla varattomaksi ja saatetttiin yli 200 työttömäksi, mutta demarifeministi sai näyttyää valtaansa!
Asun nyt köyhänä koulutettuna eläkeläisenä ulkomailla 300 kaltaiseni yhteisössä!
Hirvittävä tappio Suomelle.
Meidänkin yrityksemme työllistivät yhteensä tuhansia Suomessa, ennenkuin demariämmille annettiin virastoissaan vastuuton valta tuhota Suomea kansana ja valtiona! - Vironsuomalainen
Ala johtajaksi kirjoitti:
Älä ihmeessä perusta yritystä Suomeen. Tule vaikka tänne Viroon ja perusta OÛ, joka on suomalaisen KYn ja OYn risteytys,missä on Oy suoja, mutta henkilöyhtiön edut.
Veroprosentti on tulojen määrästä ja laadusta riippunmatta 21%. Asuminen ja autot ovat Suomeen verrattuna lähes ilmaisia, sillä täällä ei mellasta demarit kateusveroineen! ALV on 20%
Voit sitten virolaisen yhtiön nimissä tehdä töitä Suomessa ja saat niitä suomalaisena helposti, koska työnantajien ei tarvitse kantaa vastuuta työntekijöitten sivukuluista ja veroista! Voit nostaa omistajana yhtiöstäsi rahaa tai etuisuuksia vapaasti, kun maksat siitä 21% veron.
Yhtiöllä ei ole lainkaan yhteisöveroa, vaan kaikki raha, mitä jätät yhtiön sisään odottamaan parasta investointihetkeä, on verotonta! Yhtiöllä ei siis ole tuloveroa lainkaan! - sdkdlsadlaskd
maanpakolainen kirjoitti:
Muista ongelmasi äänestyskopissa, ettet äänestä lisää niitä puupäädemarifeministejä sinne työvoimatoimistoon! He eivät luo yhtään uutta työpaikka, mutta tuhoavat tuhansia vuosittain!
Minutkin putsattiin 12 laittoman veropäätöksen avulla varattomaksi ja saatetttiin yli 200 työttömäksi, mutta demarifeministi sai näyttyää valtaansa!
Asun nyt köyhänä koulutettuna eläkeläisenä ulkomailla 300 kaltaiseni yhteisössä!
Hirvittävä tappio Suomelle.
Meidänkin yrityksemme työllistivät yhteensä tuhansia Suomessa, ennenkuin demariämmille annettiin virastoissaan vastuuton valta tuhota Suomea kansana ja valtiona!Ja nämä laittomat veropäätökset sitten nielit ihan muitta mutkitta? Eikös olisi kannattanut mennä käräjille? Arvaan että kyseessä oli rakennusfirma? Kyllä tuo rakentaminen on aikamme mätäpaise oikein kriminaali toimen pesäke.
En nyt ala ketään syyttelemään mutta maan tapa ainakin jossainvaiheessa oli että jos et riko lakia olet konkurssissa. - Jukka Works
Pistetään oma yritys pystyyn joka on ainoa vaihtoehto kuten olet huomannutkin.
- Ei oikein
Ennen ei kirjoitti:
valmistunut insinöörikoulutuksesta ollenkaan kokemattomia lapsi-insinöörejä. Opistoon piti olla pari vuotta oikeaa työkokemusta tai muistaakseni 3 vuotta oikeaa ammattikoulua (toisin kuin nykyisin) päästäkseen edes pyrkimään teknilliseen opistoon. Nykyajan ylioppilasjullit eivät ole yleensä käsillään koskaan oman alansa työtä tehneet ja seuraukset ovat näkyvissä. Nykyajan ammattikoulusta valmistuneet eivät osaa kaikki edes lukea ja kirjoittaa perusmatematiikasta puhumattakaan. Teepä niistä sitten insinöörejä.
Ei talvivaarakaan ota kuin koulunsa päättäneitä insinööröjä töihin vaikka työnjohtajia ja ammattitaitoisia löytyisi sinnekin.
- tulevatyötön
Töihin pääsin yliopiston jälkeen suoraan entiseen kesätyöpaikkaani. Olen ollut töissä nyt vuoden, kohta olen luultavasti työtön. En jaksa tätä enään. Palkka on 3100 e/kk, eli ei huono. Mutta ylityöt sisältyvät palkaan, ja niitä joutuu tekemään. Viikossa joudun tekemään töitä n. 50-80 h. Kotona myös pitää olla puhelimen tavoitettavissa, viime viikollakin soitettiin 2 kertaa keskellä yötä. Alkaa paukut loppumaan.
- ölkajsdfölkjsad
mmm... käsittääkseni _lain_ mukaan ylityöt eivät voi sisältyä säännölliseen kuukausipalkkaan, ellet sitten ole johtaja. Ylityöhön ainakin vaaditaan työntekijän lupa, ja lupa voidaan saada ainoastaan lyhyeksi aikaa kerrallaan. Katso finlexistä työaikalaki ajantasaisesta lainsäädännöstä, ja lue se läpi. Ota asia puheeksi työnantajasi kanssa, ja sovi sopivasta ylityökorvauksesta! Kallis ylityö on hyvä kannustin työnantajalle pitää oikea määrä työvoimaa töissä. Lisäksi jos työnantaja teettää laittomia määriä ylitöitä, on se työsuojeluasia. Kyse ei ole riitelystä. Kyse on ihan normaalista työssäjaksamisesta, Suomen lakien noudattamisesta ja palkkojen maksamisesta.
- mk
Rupeat pitämään huolen että teet vain 8h töitä päiväss ja jos jokin rutinaa tulee niin sanot että suomessa on 8h työaikaä että silleen. Miksi olet allekirjoittanut sopparin missä ylityöt kuuluvat palkkaa. Jso ei makseta överistä mittän niin semmoinen 2-4h viikosaa on kohtuullista ja muista vaatia vapaata niistä tunneista mistä ei makseta ylityökorvausta ja ole oikeutettu siihen. Jos olet väsynyt tai muuten loppuunpalanut niin hae sairaslomaa vaikka selkäkivusta tai muuta keksitystä hommasta tai menet työterveyshuoltoon ja kerrot että et jaksa näin suuria tuntimääria töitä jatkuvasti.
- kohtatyötön
ölkajsdfölkjsad kirjoitti:
mmm... käsittääkseni _lain_ mukaan ylityöt eivät voi sisältyä säännölliseen kuukausipalkkaan, ellet sitten ole johtaja. Ylityöhön ainakin vaaditaan työntekijän lupa, ja lupa voidaan saada ainoastaan lyhyeksi aikaa kerrallaan. Katso finlexistä työaikalaki ajantasaisesta lainsäädännöstä, ja lue se läpi. Ota asia puheeksi työnantajasi kanssa, ja sovi sopivasta ylityökorvauksesta! Kallis ylityö on hyvä kannustin työnantajalle pitää oikea määrä työvoimaa töissä. Lisäksi jos työnantaja teettää laittomia määriä ylitöitä, on se työsuojeluasia. Kyse ei ole riitelystä. Kyse on ihan normaalista työssäjaksamisesta, Suomen lakien noudattamisesta ja palkkojen maksamisesta.
Ylitöistä maksetaan 200 e/kk. Könttäsopimus. Tiedän sopimuksen olevan laiton, mutta alalla on käytäntönä, ettei muunlaisia sopimuksia tehdä. Jos lähdet asiasta taistelemaan -> töitä ei saa mistään alan yrityksistä suomessa, ja tuskin ulkomaillakaan.
- asssssssss
kohtatyötön kirjoitti:
Ylitöistä maksetaan 200 e/kk. Könttäsopimus. Tiedän sopimuksen olevan laiton, mutta alalla on käytäntönä, ettei muunlaisia sopimuksia tehdä. Jos lähdet asiasta taistelemaan -> töitä ei saa mistään alan yrityksistä suomessa, ja tuskin ulkomaillakaan.
Oltko jossain IT-töissä, valvot servereitä tms?
- Lainkuuliaisuus
kohtatyötön kirjoitti:
Jos olet mennyt laittamaan nimesi tuollaiseen paperiin niin voivoi.... Otahan asia käsittelyyn luottamusmiehen kanssa tai oman liiton, mikäli siihen kuulut. Ja ei todellakaan pidä paikkansa ettei töitä saa jos ei hyväksy laittomuuksia. Tai olet töissä harmaan talouden alalla. Luulisi yliopistokoulutuksen omaavan henkilön osaavan noudattaa lakeja.
- liiton mies
mikäs tes:in sopimus tuollaisen sallii , oletkos muuten edes tutustunut moiseen kirjaseen. turhan moni ei ole ja siksi meillä menee päin helv...iä . jos kaikki pakotetaan samalle viivalle niin silloin vain vahvimmat pärjää yrityksiensä kanssa ja työn tekijöilä on hyvät työpaikat kuten ennen :D
- Näin se vaan menee W
Lainkuuliaisuus kirjoitti:
Jos olet mennyt laittamaan nimesi tuollaiseen paperiin niin voivoi.... Otahan asia käsittelyyn luottamusmiehen kanssa tai oman liiton, mikäli siihen kuulut. Ja ei todellakaan pidä paikkansa ettei töitä saa jos ei hyväksy laittomuuksia. Tai olet töissä harmaan talouden alalla. Luulisi yliopistokoulutuksen omaavan henkilön osaavan noudattaa lakeja.
Ei auta. Näin on kuules käytäntö monissa isoissa pörssiyhtiöissäkin. Ihan tavallinen insinööri joutuu vetämään nimensä tuollaiseen soppariin, jos haluaa vaikkapa Vaasan seudulla isoon firmaan töihin.
- 11112
ölkajsdfölkjsad kirjoitti:
joo joo, ja noita ohjeita kun seuraat niin alkaa tasavarmasti savustus ulos firmasta. Pääsee hakanlana työtenkijänä kortistoon. Järkevämpää etsiä uutta paikkaa niin kauan kuin on työpaikka ja siirtyä pikkuhiljaa toiseen firmaan töihin. Et ole asioinut työsuojelun kanssa, kuvittelet vain. Pikku firmat menee nurin kun yityökorvauksia alat vaatia.
- ....................
Näin se vaan menee W kirjoitti:
Ei auta. Näin on kuules käytäntö monissa isoissa pörssiyhtiöissäkin. Ihan tavallinen insinööri joutuu vetämään nimensä tuollaiseen soppariin, jos haluaa vaikkapa Vaasan seudulla isoon firmaan töihin.
Sitä sopparia muutetaan, kun sen ottaa puheeksi. Oletkos muuten nähnyt kaikkien muiden sopparit? Vai oletko omien luulojesi tai kuulopuheiden varassa? Onko sinulle joku niin sanonut? Kuka? Mikään ei ole ilmeisempi ja yksinkertaisempi tapa vedättää työntekijää tekemään enemmän ja halvemmalla, kuin sanoa että niin ne muutkin tekevät.
Toisekseen, työaikalaki antaa selkeät maksimituntimäärät ylityölle, jota ei saa ylittää vaikka kiinan presidentti suostuisi. Itse en ole korkeakoulutettu. Ajan rekkaa. Autoalalla kanssa riittää niitä jotka hokevat tuota, että ei saa töitä ei saa töitä. Täällä myös riittää isäntiä joilta joutuu hakemaan palkkaa jälkikäteen. No... Muutamien kanssa olen vaihtanut sanoja jotka ovat hakeneet saatavia liiton kautta tai käräjiltä, ja töissä olivat. Halvin työntekijä on se joka tekee ilmaiseksi. Työsuhde on kauppa. Myyt työaikaasi. Voit pistää työllesi hintalapun.
Eli siis. Tuntikirjanpitoa pitämään. Kaikki ylös mitä teet. - ....................
11112 kirjoitti:
joo joo, ja noita ohjeita kun seuraat niin alkaa tasavarmasti savustus ulos firmasta. Pääsee hakanlana työtenkijänä kortistoon. Järkevämpää etsiä uutta paikkaa niin kauan kuin on työpaikka ja siirtyä pikkuhiljaa toiseen firmaan töihin. Et ole asioinut työsuojelun kanssa, kuvittelet vain. Pikku firmat menee nurin kun yityökorvauksia alat vaatia.
itseasiassa olen asioinut työsuojelun kanssa, mutta eri asiasta. Voit tarkistaa asian helposti finlexistä ja/tai kysymällä työsuojelupiiriistäsi.
- ....................
11112 kirjoitti:
niin juu. Työsuojeluilmoituksen voi tehdä nimettömänä.
- tulevatyötön
liiton mies kirjoitti:
mikäs tes:in sopimus tuollaisen sallii , oletkos muuten edes tutustunut moiseen kirjaseen. turhan moni ei ole ja siksi meillä menee päin helv...iä . jos kaikki pakotetaan samalle viivalle niin silloin vain vahvimmat pärjää yrityksiensä kanssa ja työn tekijöilä on hyvät työpaikat kuten ennen :D
Ei minkään alan tes tuota salli, mutta liiton kanta on, että kyseessä olevassa teollisuudessa käytetään laittomia sopimuksia piste. Mitään sille ei tehdä. Tuo, että sopimukset ovat laittomia, on mainittu useissa liiton kirjeissä.
- sdadasdada
Tee niin että alat heti hakemaan uutta työtä. Uuden paikan löytäminen on paljon helpompaa kun olet jossain töissä! Silloin olet "uraputkessa" etkä poispotkittu tai luuseri. Vanhassakin paikassa jaksaa vähän paremmin kun näkyy valoa tunnelinpäässä.
- Päälikkö 10
kohtatyötön kirjoitti:
Laittomaksi on mennyt.Liittojen tulisi ottaa kovempi kanta asiaan jota varten ne on tehty.
- *Nia*Nia*
Kouluttauduin ammattiin joka oli muka yleishyödyllinen: "tällä koulutuksella pääsette moniin paikkoihin töihin", meille sanottiin.
Nyt kun olen hakenut töitä, koulutukseni ei ole tarpeeksi pätevä minulle koulussa kerrottuihin paikkoihin, tai pitäisi opiskella lisää.
Onnekseni olen saanut koulun lopettamisen jälkeen kaksi työpaikkaa kaverien avulla. Minua suositeltiin pomoille ja sain työt vaikka minulla ei ollut kumpaankaan koulutusta. Työpaikan toimesta minut on sitten koulutettu... Kiitos vaan kaverit- äiti auttoi
Joo suhteet merkitsee paljon, koskaan ei kannata polttaa siltoja takanaan.
Minullakin on ollut opiskelujen vuoksi useita työpaikkoja kun olen opiskellut työn lomassa ja siksi pätkätöitäkin on ollut. Mutta siis ehtiset hyvät suhteet aikaisempiin työnantajiin on poikinut minulle uusia mahdollisuuksia. Siis piiri pieni pörii tyylillä, edellinen on suositellut seuraavalle jne. Tällä lastenhoitoalalla suuremmassakin kaupungissa kaikki tuntee toisensa jotenkin ja maine kiirii.
- Työttömäksi vain
Maanviljelijänä jo 25 vuotta ja olen liian tyhmä kun en osaa lopettaa. Ei tällä hommalla hanki enää mitään.
- N
Mitäpä tuola tarkoitat.
Joo olen työtön ja vaikka kuinka motivoinnut itseäni töiden saannin suhteen en ole niitä saanut. koitin jopa alan vaihdostakin eli suoritin itselleni kokin paperit valmistuin tossa joulun tienoilla mutta vaikka kuinka itseänsä tyrkyttää tahdo silti duunia saada... sitten jostain kauempaa duunin hakeminen vaatii muutamien kuukausien säästöt näistä työkkärin rahoista että sais bensarahat kasaan tai sen junan kuukausilipun.
Onko mitään kanavia jonka kautta sais esim matka-apu rahaa jos löytää duuniin muualta kuin kotipaikkakunnalta?
Kyse ei ole siitä ettenkö haluaisi töihin, en vain ole niitä vielä saanut.
Täytyy sanoa että sen duunin ku saa se on lottovoittoa parempi, tää työttömyys on varsinainen sudenkuoppa vaikee päästä pois ja mitä pitemmälle menee sitä vaikeemmaks..
Alkaa oma hyvinvointikin kärsimään ja ei nyt ihan mielenterveys järky ainakaan vielä mutta tää olo tila passivoi aika pahasti.- ....................
jep jep. Työnantaja näkee työttömän riskinä. Ehkä siihen on syynsä, että tyyppi on työttömänä. Hankala luonne ehkä. Luultavasti ok, mutta parempi ottaa joku joka on vähän varmempi valinta.
- Muuttanut
Kyllä matka-apua löytyy työpaikan perässä muuttamiseen toiselle paikkakunnalle. Keskustelehan oman työvoimaneuvojan kanssa, sieltä löytyy apua.
- N
Kuulostat passiivi talonrakentajalta.
- Ahmed Ahne
Osta kenkälankkia ja värjää nahkasi, niin apurahaa pursuaa kyselemättä joka tuutista.
Naapurini tummanahkamies saa kaiken ilmaiseksi. Jokainen lasku maksetaan ja lisäksi saa verotonta "taskurahaa" yli 1600€/kk.
Suomalaisella pitää olla lääkärin paperit, että pääsee samaan elintasoon kuin nämä sosiaalitanttojen erityiselätit.
Kyllä perusuomalaiset ja J Halla-aho ovat täysin oikeassa - se pitäisi jo jokaisen työttömänkin uskoa! - Sossun täti
Ahmed Ahne kirjoitti:
Osta kenkälankkia ja värjää nahkasi, niin apurahaa pursuaa kyselemättä joka tuutista.
Naapurini tummanahkamies saa kaiken ilmaiseksi. Jokainen lasku maksetaan ja lisäksi saa verotonta "taskurahaa" yli 1600€/kk.
Suomalaisella pitää olla lääkärin paperit, että pääsee samaan elintasoon kuin nämä sosiaalitanttojen erityiselätit.
Kyllä perusuomalaiset ja J Halla-aho ovat täysin oikeassa - se pitäisi jo jokaisen työttömänkin uskoa!Eihän tota usko kukaan. Suomeksi sanottuna paska puhetta
- Pirun pitkään työtön
Ei pidä enään paikkansa wanha sanonta "kyllä työtä tekevälle löytyy" joka alalla
on vähennetty väkeä tai viety koko työ ulkomaille, joka päivä saa lukea YT neuv-
otteluista satoja jopa tuhansia ihmisiä sanotaan irti murtoosalle voi löytyä töitä.
Tämä alamäki/alasajo alkoi jo edellisestä lamasta yli 20 vuotta sitten monia
perinteisiä ammatteja ei kertakaikkiaan enää ole, työttömyys on jopa pahempi
kun 1960-70 luvuilla jolloin lähdettiin Ruotsiin hommiin, nyt ei ole siitäkään apua.
Aina vaan työkkäri viitsii kyykyttää kursseilla tai töillä josta palkka on 9e päivä
vaikka ikää on jo 62v tämä on kilpajuoksua terveyden ja ajan kanssa.- sdfghjklöäliukyjh
Ihan joka ala ei vähennä vaan jotkut palkkaisivat lisää. Yleensä palvelualat työllistää hyvin ja myös oma alani, eli liikenne palkkaisi koko ajan lisää.
Esimerkiksi pääkaupunkiseudulla on satoja taksin ja bussinkuljettajan paikkoja auki. Myös yhdistelmä-ajoneuvonkuljettajia tarvitaan.
Esimerkiksi rajamäen kurssikeskus järjestää linja-auton kuljettajan kursseja.
Eräs ystäväni teki konkurssin viime talvena ja jäi ns. työttömäksi. Yrittäjä kun oli niin kortisto ei ollut vaihtoehto. Kaveri hakeutui taksikurssille heti kun näytti siltä että firma menee nurin ja alkoi ajamaan taksia. Ajettuaan muutaman kuukauden, hän meni kurssikeskukseen suorittamaan linja-autonkuljettajan tutkintoa. Opiskeluajan elämisen hän rahoittaa ajamalla viikonloput taksia.
Työharjoittelupaikasta on jo kuulemma luvattu päätoiminen bussikuskin paikka kun opiskelut on lusittu.
Työllistyminen on kuitenkin aika pitkälle asennekysymys. Kukaan ei tule kotoa töihin hakemaan ja jos jäät sen varaan että odotat työkkarin soittoa niin saat varmasti olla työttömänä hamaan tappiin saakka.
Pitää olla aktiivinen, ennakkoluuloton ja koko ajan hieman tuntosarvet pystyssä. Jos omalta alalta ei töitä löydy niin silloin on vaihdettava hommaa. Nirso ei saa olla. - assssssssss
sdfghjklöäliukyjh kirjoitti:
Ihan joka ala ei vähennä vaan jotkut palkkaisivat lisää. Yleensä palvelualat työllistää hyvin ja myös oma alani, eli liikenne palkkaisi koko ajan lisää.
Esimerkiksi pääkaupunkiseudulla on satoja taksin ja bussinkuljettajan paikkoja auki. Myös yhdistelmä-ajoneuvonkuljettajia tarvitaan.
Eräs ystäväni teki konkurssin viime talvena ja jäi ns. työttömäksi. Yrittäjä kun oli niin kortisto ei ollut vaihtoehto. Kaveri hakeutui taksikurssille heti kun näytti siltä että firma menee nurin ja alkoi ajamaan taksia. Ajettuaan muutaman kuukauden, hän meni kurssikeskukseen suorittamaan linja-autonkuljettajan tutkintoa. Opiskeluajan elämisen hän rahoittaa ajamalla viikonloput taksia.
Työharjoittelupaikasta on jo kuulemma luvattu päätoiminen bussikuskin paikka kun opiskelut on lusittu.
Työllistyminen on kuitenkin aika pitkälle asennekysymys. Kukaan ei tule kotoa töihin hakemaan ja jos jäät sen varaan että odotat työkkarin soittoa niin saat varmasti olla työttömänä hamaan tappiin saakka.
Pitää olla aktiivinen, ennakkoluuloton ja koko ajan hieman tuntosarvet pystyssä. Jos omalta alalta ei töitä löydy niin silloin on vaihdettava hommaa. Nirso ei saa olla.Helsingin kaupunki syrjii suomalaisia töihin otossa bussikuskeiksi. Tuttavani ei päässyt koulutukseen, ei vaivauduttu edes kiittelemään hakemuksesta.
Ikää hänellä jo hiukan yli 50 v. - Työnhakija
Tilaston mukaan työllistyminen on vaikeinta yli 50-vuotiaille.
Siten kaiketi on päätetty, että työvoimakoulutukseen yms. toimiin päsennee
parhaiten läheellä eläkeikää olevat.
Minusta tämä on huonoa työllisyyspolitiikkaa, jos halutaan, että työvoimakoulutukseen satsatut rahat tulee työn kautta verorahoina edes takas.
Minusta pitäisi rakennetyöttömyyden (esim. spesiaaliosaajat) vuoksi työttömäksi jääneet 30-40-vuotiaat päästää työvoimakoulutuksiin ja muuhunkin koulutukseen
kouluttautumaan uudelle alalle ja siten ehtis viel eläkeikääkin ennen tehdä töitä.
Mut sen voi kumota tuo ikärasismi ja myös työnantajien työssäolevien kapeat sekä tietämättömät asenteet työttömistä.
Palkatonkin harjoittelu työttömälle on ihan ok, jos sen perään sais takuun vähintään määräaikaisesta palkallisesta jaksosta. Nykyinen tev yms. ei aina toimi suotusasti. Lähinnä nyt tietyt järjestöt ja kolmannen sektorin toimiat hyötyvät, jotka
uskaltavat olla tekemisissä tukirahojen, työkkärin ja työttömien kanssa.
Yleisesti ei hyvä heilu täällä kellekään, jos työmarkkinoita saada nousuun. - N
Pitää olla aktiivinen, ennakkoluuloton ja koko ajan hieman tuntosarvet pystyssä. Jos omalta alalta ei töitä löydy niin silloin on vaihdettava hommaa. Nirso ei saa olla.Kukas tässä nyt nirsoilee.
- tööötin
Pitää olla aktiivinen, ennakkoluuloton ja koko ajan hieman tuntosarvet pystyssä. Jos omalta alalta ei töitä löydy niin silloin on vaihdettava hommaa. Nirso ei saa olla."Työllistyminen on kuitenkin aika pitkälle asennekysymys. Kukaan ei tule kotoa töihin hakemaan ja jos jäät sen varaan että odotat työkkarin soittoa niin saat varmasti olla työttömänä hamaan tappiin saakka."
Eiköhän suurinosa työttömistä tämän käsitä .... mutta aina ei se asenne auta ... varsinkin jos ei pääse edes haastatteluun asti .... - maanpakolainen
Mitäs olet mennyt äänestämään demareita tai punaviher-stasilaisia. Saat nyt maksaa siitä muitten työttömien kanssa! Turhia virka-akkakoneistoja vaan kasvatetaan verovaroillamme.
Heitä on jo 800000 kiusaamassa kansalaisia pilkunmulkkauksillaan valtion ja kuntien toimistoissa! Suomessa on 1000-kertainen virkanaisten määrä asukaslukuun suhteutettuna verrattaessa muihin EU-maihin. - suomikuskin kaveri
assssssssss kirjoitti:
Helsingin kaupunki syrjii suomalaisia töihin otossa bussikuskeiksi. Tuttavani ei päässyt koulutukseen, ei vaivauduttu edes kiittelemään hakemuksesta.
Ikää hänellä jo hiukan yli 50 v.Joo ja mamu saa bussin ajokortin ilman koulutusta. Hän menee bussiin mukaan seuraamaan, kuinka sitä ajetaan ja saa sitten kokeilla sitä suljetulla alueella. Sen jälkeen jos ministeriön tai kaupungin mamuvalvoja hyväksyy ajotaidon riittäväksi, niin ministerriön akkakaarti kirjoittaa mamulle bussinajoon oikeuttavan ajokortin.
Suomalaiset joutuvat käymään oikean kalliin koulutuksen , ennenkuin saavat vastaavan ajoluvan. Tämä on sitä suomalaisfeministien tasa-arvoisuutta!
Tuttavani sanottiin irti työpaikastaan Helsingissä ja tilalle otettiin mamukuski ilman asianmukaista ammattitaitoa!
Mitäköhän Suomen Perustuslaki ja rikoslait sanoisivat Helsingin kaupungin menettelytavoista. Päättäjät eivät laeista piitta, jos ne suojelevat suomalaisia, mutta suomalaiten syrjintään eivät puutu mitenkään. Mutta menepä sanomaan n**k*r*, niin jopa poliisi vie sinut käräjille rasismista!
Erottakaa kunnallisvaaleissa koko nykyinen syrjintäkaarti kaupungin johdosta ja valitkaa perussuomalaiset tilalle, niin ehkä suomalasillakin on jotain mahdollisuuksia sen jälkeen omassa maassaaan ja kaupungissaan! - suomikuskin kaveri
Pitää olla aktiivinen, ennakkoluuloton ja koko ajan hieman tuntosarvet pystyssä. Jos omalta alalta ei töitä löydy niin silloin on vaihdettava hommaa. Nirso ei saa olla.Onhan niitä paikkoja auki, kun suomalaiset irtisanotaan, jotta tilalle saadaan palkatuksi luku- ja ammattitaidottomia kepulikonstein ajokortin saaneita mamuja!
Helsinki toimii rikollisesti omia knsalaisiamme kohtaan!
Suomalainen taksikuski ei saanut työpaikan saatuaan asuntoa Helsingistä, mutta, kun nai aasialaisen naisen ja haki tämän nimellä asuntoa, niin heti pääsi ohi jonojen!
Samoin kävi sairaalan huonekaverilleni, joka oli suomalainen yrittäjä. Asunto tuli heti ja sosiaaliedut alkoivat juostavasta , kun hän tilasi "postimyynnistä" thai"hieroja"vaimon Taimaasta. Sitä ennen ei mikään toiminut kaupungin ja valtion virastoissa.
Kaupungin vuokra-asunnoissa Vuosaaressa asuu vain yksittäisiä suomalaisia, sillä 99% asunnoista kaupungin asuntotoimisto on antanut ulkomaalaislle eläteille!
- koulutus kannattaa
Mä olin pari vuotta työttömänä. Laitoin viikottain hakemuksen johonki duuniin, olise melkein ihan mitä tahansa. Mutta oli aika toivotonta, sit aloin miettii, joo ei saa duunia kunnol(villi nuoruus), ku ei ole koulutusta mistään. Paitsi peruskoulu vaa. Vaikka kokemusta löytyi mistä alalta vaa. Nyt olen sitten hankkiutunut takasin koulunpenkille, jos myöhemmin helpottais sitten työelämään.
Mutta siinä on aina yksi miinuspuoli. Jos hankit skoleen ja valmistut, nii et välttämättä saa omas alas töitä, nii siirryt sit muulle alalle. Mut työnantajat katsoo kumminki hyväksi, että on jonkunnäkönen koulutus alla.
Koulutuksesta on tehty nykyaikana nii tärkeä seikka, omassa ja vanhempien nuoruudessa, töissä koulutettiin aina ammattiin. Ja kokemuksella saatiin paremmin töitä, nykyään toistepäin.- ei oo kaikki ok
"Koulutuksesta on tehty nykyaikana nii tärkeä seikka, omassa ja vanhempien nuoruudessa, töissä koulutettiin aina ammattiin. Ja kokemuksella saatiin paremmin töitä, nykyään toistepäin."
Itse asiassa nykyään tarvitaan sekä koulutus että kokemus, oli tyypin ikä about mikä tahansa. Ja tietty kokemus juuri koulutusta täsmälleen vastaavista hommista ja työttömyyskausia ei saa olla ollut välissä. Tietty voidaan ottaa ihmisiä, jotka eivät vastaa noita vaatimuksia, mutta ne otetaan mieluiten harjoittelijoiksi tai määräaikaisiksi pienellä palkalla, oli koulutusta miten paljon tahansa. Kaikki muuttuu niin älytöntä vauhtiam alkaa tuntua että vapaa-aikansa saa työkseen kehittää itseään jos meinaa pysyä kärryillä. - ex yritysjohtaja
ei oo kaikki ok kirjoitti:
"Koulutuksesta on tehty nykyaikana nii tärkeä seikka, omassa ja vanhempien nuoruudessa, töissä koulutettiin aina ammattiin. Ja kokemuksella saatiin paremmin töitä, nykyään toistepäin."
Itse asiassa nykyään tarvitaan sekä koulutus että kokemus, oli tyypin ikä about mikä tahansa. Ja tietty kokemus juuri koulutusta täsmälleen vastaavista hommista ja työttömyyskausia ei saa olla ollut välissä. Tietty voidaan ottaa ihmisiä, jotka eivät vastaa noita vaatimuksia, mutta ne otetaan mieluiten harjoittelijoiksi tai määräaikaisiksi pienellä palkalla, oli koulutusta miten paljon tahansa. Kaikki muuttuu niin älytöntä vauhtiam alkaa tuntua että vapaa-aikansa saa työkseen kehittää itseään jos meinaa pysyä kärryillä.Nykyisinkin oppisopimuskoulutus on tehokkain työllistäjä, mutta vasemmisto ja ammattiliitot vastustavat sitä!
Kaipa ne työttömät sitten haluavat olla edelleen työttömiä, kun äänestävät työpaikkavihamielisiä piirejä.
Lopetetaan työttömyyskorvausten maksu kokonaan, niin työttömätkin vähenevät kummasti lähes olemattomiin, takaan sen!
Itse aloitin harjoittelijana aputöissä ilman rahapalkkaa työmaan ruokapalkalla. Siitä lähdin opiskelemaan työn ohella, koska apurahoja ei ollut. Ylenin pikkuhiljaa toimitusjohtajaksi ja yrittäjäksi, kunnes vihamieleiset demariverottajat tappoivat laittomin veropäätöksin yritykseni ja ajoivat minut monen muun tavoin maanpakoon. Siellä nyt käpristelette työttöminä, koska olette tehneet tahallanne vääriä valintoja äänestyskopissa!
Kohtaon koko Suomi konkurssissa ja hävinnyt valtiona ja kansana!
- 1234567
Palkan maksajista on puutetta. Siis oikean palkan. Ammattikorkeakoulutus on takana, samoin muutama tuurilla saatu kunnon työpaikka, joihin on palkattu toistekin määräaikaisiin työsuhteisiin.
Ja tuurilla tarkoitan sitä että olen ollut työttömänä oikeaan aikaan ja päässyt 6 tunnin töihin työllistämismäärärahoilla. Haastattelussa olen tehnyt sellaisen vaikutuksen että minut on palkattu. Ja yleensä minut on palkattu uudestaankin samaan työpaikkaan. Ja kun on muutama sellainen työsuhde takana riittää pelkkä entisten työnantajien nimi että tietty mielikuva ihmisestä (=minusta) on työnantajalla.
Minulla on 2 erilaista työpaikka hakemusta (toinen jolla en pääse mihinkään ja toinen jolla pääsen yleensä haastatteluun). En vaaan tule koskaan valituksi vuokratyönantajille, mahdottomiin työaikoihin tapahtuviin töihin tai liian liukuhihnamaiseen työhön. - jooo
Työttömänä lukion jälkeen jo 2 vuotta. Sain tinnituksen ennenkuin kerkesin opiskella ja hankkia itselleni työpaikkaa, joten jäin tähän limboon loppuelämäkseni koska en kykene siihen kilpailuun ja hirveään stressiralliin enää.
- N
Mitä tarkoitat.
- Työtön 2010
N kirjoitti:
Mitä tarkoitat.
Transtech osaa sooloilun vai tietyt pärstät kelpaavat töihin ei yhdisty s,luottamus,eikä toimikunnassa olevat.
Jos ei mielytä niin tehtaan johtaja kyllä sut heittää pellolle vaikka tosi syytä ei olekkaan.ONKO Oikein?
Osin tilanne taitaa olla se, että töitä olisi, mutta ei palkanmaksuhalua tai -kykyä. Orjatyövoimaa on saatavilla ja epäilemättä monet yritykset toimivat tuottavuuden rajoilla, vaikka kaikki mahdolliset kustannukset on jo karsittu.
Sitten on aloja, joilla näyttää olevan työvoiman tarvis, mutta työllistymisen esteeksi muodostuu alan joustamattomuus. Esimerkiksi erilaisia opettajan töitä näkyy aika ajoin olevan pitkinä listoina te-toimiston sivuilla. Alalta poistuu koulutettua väkeä, mutta kriteerit täyttävää uutta väkeä lienee vaikea saada. Osittain arvelen, että kyse on opettajien ylenpalttisesta tarpeesta varjella omaa ammattiaan. Opetustyö ei toki ole helppoa, eivätkä kaikki siihen sopeudu. Siitä huolimatta moni koulutettu työtön voisi menestyä opettajana - ja uksoakseni melko vähällä lisäkoulutuksella. Ei kai opettajan työkään NIIN ihmeellistä ole, etteikö sitä voisi oppia nopeamminkin kuin kuluttelemalla aikaansa polttopallo- ja pitsinnypläystied... anteeksi, kasvatustieteellisessä tiedekunnassa. Surullista tässä opettajien uskossa oman koulutuksensa välttämättömyyteen on se, että opettajat kuuluvat voivan melko huonosti hommissaan. Varmasti kyse on työn raskaudesta, mutta kyse on myös opettajien omasta tyhmyydestä. Opettajathan pakkaavat olemaan entisiä menestyneitä ja motivoituneita koululaisia. Työssään he sitten kohtaavat innokkaiden lisäksi tavalliset ja ongelmoivat nuoret. Jotkut opettajat näyttävät menestyvän, toisilla on ylipääsemättömiä vaikeuksia.
Entäs merimiehet? Palkka on pieni, mutta monet haluavat merille töihin, koska viihtyvät merellä ja jostakin persoonaan liittyvästä syystä tykkäävät olla laivan pienoisyhteiskunnassa. Tunnen joitakin merimiehiä. Jotkut seilaavat kone- tai kansimiehistössä, toiset taas päällystössä. Monilla kuuluu olevan erilaisia riippuvuusongelmia. Alkoholismi painaa, samoin erilaiset sosiaaliset ongelmat, jotka aiheutuvat työn jaksottaisesta luonteesta. Merille päästäkseen pitää läpäistä lääkärintarkastus. Fyysisen terveyden lisäksi tutkaillaan mielenterveyttkäkin. Lopputulos: juopot saavat seilata, mutta jos terveyshistoriasta löytyy edes epäilys jostakin mielialahäiriöstä, innokaskin pyrkijä jää rannalle. Tässäkin on kyse joustamattomuudesta. Ennenhän merille pääsi lähes kuka vain, ja ne jäivät ammattiin, jotka viihtyivät ja pärjäsivät. Epäsopivimmat jäivät laivasta jo ensimmäisen reissun jälkeen.
Edelleen: ylikoulutetut. Minä olen pitkälle koulutettu. Tutkintoni vastaa lääkärin perustutkintoa, vaikka ala on eri. Olen aikaisemminkin kelpuuttanut ihan tavallisia töitä. Siitä huolimatta saan varsin usein kuulla olevani ylikoulutettu. Taas on kyse joustamattomuudesta. Minua ei ole edes haluttu kuunnella, kun olen yrittänyt kertoa, että kyllä minulle kelpaa vähemmän haastavakin työ. Kyse on pikemminkin työn itsenäisyydestä ja vaihtelevuudesta. Kannan mieluiten itse vastuun työstäni ja sopeudun verrattain huonosti siihen, että joku pomoksi ylennetty kyttää jokaista kädenliikettäni. Mutta kieltämättä hyvä, jos joku rekrytoija on oivaltanut, että minusta ei tule hyvää työntekijää siivous- tai hampurilaisfirmaan.
Viime vuosikymmenet olemme uskoneet koulutuksen ja psykologisen testaamiseen ilosanomaan. Lopputuloksena meillä on joustamattomat työmarkkinat. Suojatyöpaikastaan nauttivat viranhaltijat vahtivat tonttiaan työkykynsäkin (!) uhalla. Joillakin aloilla taas siedetään perinteisiä ongelmia, vaikka jokin muu ongelma voisi olla vähäisempi ja helpommin siedettävä. Maalais- tai merimiesjärki on ulkoistettu teoreetikoille, jotka eivät seitsemän vuotta täytettyään tehnyt välttämättä missään muualla kuin kouluissa mitään varteenotettavaa.
En usko, että joustavuuden lisääminen poistaisi työttömyyttä, mutta ehkä se olisi yksi keino puuttua ongelmaan. Todellisuudessa mikään ei tule muuttumaan lähiaikoina. Todella päteviin toimiin ruvetaan vasta, kun riittävän korkeassa asemassa olevat tuntevat henkilökohtaisesti asemansa jotenkin uhatuksi. Se taas ei vaikuta minusta todennäköiseltä niin kauan kuin työnantaja toisensa jälkeen katsoo viisaammaksi lopettaa toimintansa tai muuttaa muualle. Jos ei pärjää, suljetaan firma. Viimeinen lähtijä sammuttaa valot!
Itse olen työtön, koska olen väärin ja liian pitkälle koulutettu ja lisäksi en ole hyvä tyyppi. En ole tiimityöskentelijä enkä oikein sopeudu kyykytettäväksikään. Edessä lienee jonkinlainen yrittäminen tai itsenäinen elinkeinonharjoittaminen. Ala vain ei ole vielä tiedossa.- Työtön pätevä ope
Opettajan hommia näkyy TE-toimiston listoilla keväisin, koska silloin haetaan opettajia syksyksi. Opettaja on hyvin erilaisia esim. eri aineiden opettajia.
Jos vaikka jollain paikkakunnalla on 3 peruskoulun yläastetta, niin niissä voi olla
vaikka yksi kiertävä kotitalousopettaja. Tuollainen paikka voi sitten vapautua ehkäpä kerran 30-vuodessa.
Aika moni opettaja tekee nykyisin pätkätyötä. Paikka vaan laitetaan auki ja siihen on jo käytännössä valittu henkilö eli yleensä se määräaikaispätkillä tekevä opettaja. Pikäntyöhakukokemukseni mukaan vain noin 20 % avoinna olevista opettajan paikoista ehkäpä on uusia työpaikkoja. Myös sellaiset muutaman viikon sijaisuudetkin siellä ilmoitellaan, joka näyttää isolta määrältä ilmoituksia.
Käytännössä en työnhaussa ole törmännyt yhteenkään paikkaan, johon ei ois ollut paljon päteviä opettajia hakenut. Nykyään ku vaan tarvii olla niin monta opetettavaa ainetta ja hoitaa myös koulun monia muitakin tehtäviä. Itse opettaisin säännöllisesti vaikka 8 h/vko, mutta olen kuulut, että sillä ei kuulemma elä.
On se kumma ku elää tässä työmarkkinatuellakin.
Sijaistaminen (1-3 päivää) on taloudellisesti kurjaa, ku opettajan työpäivä on yleensä n. 1-5 h, joka maksetaan tunnille. Päivällä voi olla hyppytunteja ja tietty pätevänä osaavana opettajan valmistelen tunnit aina ku se on mahdollista sekä teen jälkityöt, mitä ny open homman kuulunnee. Mutta eihän sitä palkasta tosiaan jää ku n. 20 % ja sekin menee työmatkakuluihin ja rikosrekiteriotteseen, joka on nykyisin maksullinen ja voimassa vain 6 kk. Työtön siis joutunee 13,40 € maksaa siitä, että ehkä kutsutaan töihin. Ei ole reiluu.
Siis alle 2 viikon työsuhde sovitellaan. Työmarkkinatuesta vähennetään -50 % tienatusta bruttotulosta kuukaudelle tai 4 viikolle. Sit tietty normi verot työstä sekä tuesta. Lisäksi tuo tukiosuus vielä viivästynee vähintään kuukaudella paperin saanti ja käsittelyjen vuoksi, kuin jos ois pelkästään työtön.
Olen ehdottunat noita sijaisuuksia harjoittelusopimuksella (=palkattomana), mut
se ei tässä ammattikunnassa käy. Siten välttysin tuolta byrokratian pyöritykseltä ja
ylläpitäisin ammattitaitoani samanlailla kuin palkallisesti sijaistamalla.
No joka tapauksessa noita sijaisuuksia on aika vähän n. 10 päivää vuodessa, että ei tee kipeetä luopua koko hommasta... - opettajien kaveri
Opettajien paikat ovat nykyisin 100%sesti puoluepoliittisia suojatuyöpaikkoja. Opettajaksi ei pääse, ellei ole ollut riittävän kauaa paikkakunnan pääpuolueen puoluetoiminnassa mukana ja puolueen jäsenenä!
- Teletapit??
Olispa niin helppoa että sais töitä "kun menee vaan kysymään."
On se niiden helppo sanoa jotka on jo monta vuotta ollu töissä ja vissiin koskaan ollu työttömänä.
Nykyään,
(teille jotka kommentoitte ja arvostelette työttömiä laiskoiksi/
teille jotka ette tiedä työttömyydestä koska itse olette töissä.)
vaaditaan lähes poikkeuksetta koulutus.
Jopa kaupan kassalle jonkin näköinen tutkinto tai paperi joka näyttää että on käynyt koulutuksen.
TAi/ja vaaditaan kokemus.
Jos yritän siis mennä uudelle alalle, opiskelen ammatin niin sanotaan että
"Voi voi kun tuota kokemusta ei ole."
Ja nyt kun politiikka ja suomen rahatilanne on päin pe'settä ja työnantajilla ei ole varaa ottaa miehiä töihin niin vaaditaan kokemusta ja ammattitaitoisia omaavia työntekijöitä.
En itsekään ottaisi firmaan jotain ihan nobody-tyyppiä jolla ei oo näyttää että osaa hommansa.
Eli mitä tässä tapahtuu on se:
-Painostetaan opiskelemaan.
-Kun on opiskellut vaaditaan kokemusta.
Ja opiskelemaan jos mielii päästä on melkeinpä pakko ottaa opintolainaa,jota sitten yrittää työttömänä maksaa pois.
Ainoa järkevä keino miten pääsee töihin, on puhelinmyyjäksi, tai suhteilla.
Pätkätyöt on epäkannattavia,koska se on plus/miinus 0.
Jos tekee vähän töitä,mutta juuri sen verran että Kelan tai sosiaaliturvan ei tarvitse maksaa mitään niin on tehny käytännössä ilmaiseksi töitä.
Ja sehän ei motivoi oikein ketään hakemaan töihin.
Sehän oli ehdotettu että laitetaan nuoret pakkotyöhön. Jotta saavat sitä kokemusta.
Ideana ihan hyvä, mutta entäs sitten se että työnantajat vaan pallottelee keskenään näitä nuoria aikuisia.
Ajattelepa omille kohille:
Saisit ilmaista työvoimaa 2kk:ksi.
2kk päästä uudestaan joku toinen tekemään töitä.
Itse ainakin pyörittäisin joka 2kk välein uutta tyyppiä ilmaiseksi, laittasin sen johonki hantti hommiin millä ei niin suurta merkitystä ole.
Ja tälle reppanalle jää käteen se: Että se on pyöriny kaiken maailman yrityksissä kokonaisen vuoden.
Seuraava työnantaja mitä luultavimmin kattoo että millanen mies tää on kun vuodessa on 6 työpaikkaa, mistä ei ole saanu edes korvausta.
Hieman on umpikuja fiilis.
Enkä oo ainoo.
Ja kuten aikasemmin sanoin:
Hyvin helppo teidän on sanoa että "töitä on kun kysyy", kun teillä on ollut töitä jo pitkään,ettekä ole perillä millaista se nykyään on.- Mee kokeileen!
Mä olin aluksi puhelinmyyjänä. Ei siit kauheesti tullut palkkaa ja pätkiä ne oli, mutta sain soviteltua työttömyyskorvausta lisäksi. Ihan täyttä fuulaa etteikö muka kannata ottaa pätkiä: kyllä kannattaa! Sitten kun CV:ssä luki edes jotain työkokemusta, sai helpommin muutakin. Puhelinmyyntiä arvostettiin kyllä kun haki muualle, koska se on tosi kovaa työtä ja jos joku on ollut jo puhelinmyyjänä, se on hyvä työntekijä ja osaa arvostaa parempaa.
- tiituska
Niin 2 vuotta sitten sanoin itse itseni irti vakituisesta työpaikasta,haluaisin olla työtön.Mutta noita työpaikkoja on aina tarjolla,nyt olis taas 3 eri paikassa ja yrittäjyyskin kiinnostais...Peruskoulu on käytynä ja ikää yli 40v. Että kyllä se vaan niin on että töitä tekevälle löytyy!!! Vakituista työpaikkaa en aio ottaa vaikka tarjottais,ja on tarjottukin!!!
Ei ehkä kannata sitä "omaa alaa" vaan tuijotella.Vähän kiinnostusta niin kyllä töitä löytyy.Itse en voi esim.siivousalalle mennä allergioiden vuoksi,mutta muita mielenkiintoisia töitä on löytynyt. Ihan itse olen työni etsinyt,ellei niitä sitten ole työnantajat tarjonnu.Työkkäristä on varmaan aivan turha työpaikkaa odottaa!- Teletapit??
NIin... Hyvä se on huudella kun on ikää yli 40 vuotta.
Yli 20 vuotta on ollu aikaa luoda suhteita ja yhteyksiä joilla sais töitä.
Eikö? - Teletapit??
Teletapit?? kirjoitti:
NIin... Hyvä se on huudella kun on ikää yli 40 vuotta.
Yli 20 vuotta on ollu aikaa luoda suhteita ja yhteyksiä joilla sais töitä.
Eikö?Itsekin varmaan yli 40vuotiaana voin sanoa että töitä olisi tarjolla vaikka kuinka. Mutta siihen on vielä aikaa.
- Aloita luomaan ... ?
Teletapit?? kirjoitti:
Itsekin varmaan yli 40vuotiaana voin sanoa että töitä olisi tarjolla vaikka kuinka. Mutta siihen on vielä aikaa.
Vilpittömästi toivon, että vielä joskus voit sanoa. En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta sen voin tähän todeta että jos haluat 40-vuotiaana huudella että töitä on, niin suhteet työpaikkoihin pitää luoda pitkäjänteisesti parinkymmenen vuoden aikana. kukaan ei varmasti palkkaa nelikymppistä, jolla ei ole työkokemusta vaan joka on vaan valittanut viimeiset 20 vuotta että ei oo töitä ...
Hanttihommista me nelikymppisetkin ollaan aloitettu. Teurastamolla ja leipomolla olin siivoojana, raksalla apurina jne. Siitä on lähdetty työkokemusta keräämään, ilman suhteita ja ilman kotona opittuja hienoja käytöstapoja, kaikki on kantapään kautta opittu ja suhteet itse luotu. Jos meinaa luoda suhteita ja verkostoja tyhjästä, ei voi nirsoilla töitten suhteen. Kun liikaa nirsoilee, voi käydä niin että ne verkostot jää luomatta eikä töitä ole vielä nelikymppisenäkään. - assssssss
Kerro nyt millä aloilla on töitä? Virolaiset vievät monet siivoojan työpaikoistakin. Töitä kyllä voi olla, mutta ei maksuhaluja "työnantajilla".
- Teletapit??
Aloita luomaan ... ? kirjoitti:
Vilpittömästi toivon, että vielä joskus voit sanoa. En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta sen voin tähän todeta että jos haluat 40-vuotiaana huudella että töitä on, niin suhteet työpaikkoihin pitää luoda pitkäjänteisesti parinkymmenen vuoden aikana. kukaan ei varmasti palkkaa nelikymppistä, jolla ei ole työkokemusta vaan joka on vaan valittanut viimeiset 20 vuotta että ei oo töitä ...
Hanttihommista me nelikymppisetkin ollaan aloitettu. Teurastamolla ja leipomolla olin siivoojana, raksalla apurina jne. Siitä on lähdetty työkokemusta keräämään, ilman suhteita ja ilman kotona opittuja hienoja käytöstapoja, kaikki on kantapään kautta opittu ja suhteet itse luotu. Jos meinaa luoda suhteita ja verkostoja tyhjästä, ei voi nirsoilla töitten suhteen. Kun liikaa nirsoilee, voi käydä niin että ne verkostot jää luomatta eikä töitä ole vielä nelikymppisenäkään.Kyllähän nuo työt kelpaavat. Tälläkin hetkellä olen taas 1kk vahtimestarin sijaisena, ja siitä eteenpäin ei sitten olekaan tietoa.
Kaiken maailman henkilöstöpalvelu yrityksillä on tiedossa mun tiedot.
Hain jokaikiseen kauppaan mitä lähellä oli, kaiken maailman iskut,maskut,sotkat,valaisinkaupat, ihan perus tavarakauppaankin koitin mutta sanoivat:
"Laita sähköpostissa CV niin katotaan"
Tai vaihtoehtoisesti
"Just nyt ei ole töitä tarjolla,jätä kuitenki tiedot niin otetaan yhteyttä"
Eipä oo kuulunu mitään :D.
Ja CV on laiha.Koulusta suoraan armeijaan,armeijan jälkeen piti olla työpaikka valmiina. Olisin sillä palkalla maksanut ajokortin mutta eipä sitte ollukaa siihe varaa.
Vartijanakin toimin hetken. Ei vaan sopinu meikäläiselle. Ei sen puoleen että olis ollu huonoa työtä. Otti vaan päähän sivutyöt ja pomot oli täysiä mulguja :D.
Nyt oonki sitte bongaillu ja kyselly jos tarvii muuttomiestä, rakennusapulaista,jotain hanttipoikaa tekemään jotain pientä jonnekki, sähköalankoulutus on mutta kortti menee umpeen ens vuonna.
Ja kokemusta ei ole päässy kertymään koska ei sitä ajokorttia.
Nyt toivon vaan että saisin jonkun yli 2kk työpaikan jotta olis edes VÄHÄN enemmän mahollisuuksia luoda yhteyksiä jne.jne.
Mutta aina kun menee uuteen paikkaan niin pitää alottaa alusta.
Tutustua työkavereihin ja olla hyvää pataa silleen että suosittelevat muillekin. Itelleni se alle kk ei oikein riitä moiseen suoritukseen.
Joten vissiin kai se on sitte luonne/persoonakin mikä estää osittain sen että hankkii kontakteja.
Rakennusalalle muuten yritin hakee koulutukseen.
Mutta piti olla vuoden kokemusta työmaalta :D
Mikä oli aika iso kysymysmerkki että minkä takia pitää olla koulutukseen vuoden kokemus. - sdghsjhfgh
Teletapit?? kirjoitti:
Kyllähän nuo työt kelpaavat. Tälläkin hetkellä olen taas 1kk vahtimestarin sijaisena, ja siitä eteenpäin ei sitten olekaan tietoa.
Kaiken maailman henkilöstöpalvelu yrityksillä on tiedossa mun tiedot.
Hain jokaikiseen kauppaan mitä lähellä oli, kaiken maailman iskut,maskut,sotkat,valaisinkaupat, ihan perus tavarakauppaankin koitin mutta sanoivat:
"Laita sähköpostissa CV niin katotaan"
Tai vaihtoehtoisesti
"Just nyt ei ole töitä tarjolla,jätä kuitenki tiedot niin otetaan yhteyttä"
Eipä oo kuulunu mitään :D.
Ja CV on laiha.Koulusta suoraan armeijaan,armeijan jälkeen piti olla työpaikka valmiina. Olisin sillä palkalla maksanut ajokortin mutta eipä sitte ollukaa siihe varaa.
Vartijanakin toimin hetken. Ei vaan sopinu meikäläiselle. Ei sen puoleen että olis ollu huonoa työtä. Otti vaan päähän sivutyöt ja pomot oli täysiä mulguja :D.
Nyt oonki sitte bongaillu ja kyselly jos tarvii muuttomiestä, rakennusapulaista,jotain hanttipoikaa tekemään jotain pientä jonnekki, sähköalankoulutus on mutta kortti menee umpeen ens vuonna.
Ja kokemusta ei ole päässy kertymään koska ei sitä ajokorttia.
Nyt toivon vaan että saisin jonkun yli 2kk työpaikan jotta olis edes VÄHÄN enemmän mahollisuuksia luoda yhteyksiä jne.jne.
Mutta aina kun menee uuteen paikkaan niin pitää alottaa alusta.
Tutustua työkavereihin ja olla hyvää pataa silleen että suosittelevat muillekin. Itelleni se alle kk ei oikein riitä moiseen suoritukseen.
Joten vissiin kai se on sitte luonne/persoonakin mikä estää osittain sen että hankkii kontakteja.
Rakennusalalle muuten yritin hakee koulutukseen.
Mutta piti olla vuoden kokemusta työmaalta :D
Mikä oli aika iso kysymysmerkki että minkä takia pitää olla koulutukseen vuoden kokemus."Vartijanakin toimin hetken. Ei vaan sopinu meikäläiselle."
Juuri tämänkaltainen nirsoilu on monien työttömyyden takana. - palvelu ja hoitoalat
assssssss kirjoitti:
Kerro nyt millä aloilla on töitä? Virolaiset vievät monet siivoojan työpaikoistakin. Töitä kyllä voi olla, mutta ei maksuhaluja "työnantajilla".
Tuo on ihan täyttä fuulaa. Kaikki isot firmat maksavat työehtosopimusten mukaisesti. Jopa monella kaupungilla on pulaa siivoojista, Helsingin kaupungista lähtien. Ja varmasti maksavat ihan työehtosopimuksen mukaisesti, julkisella puolella jopa paremmin kuin yksityiset isot siivousfirmat.
Siivoojien lisäksi töitä on jatkuvasti myös vartijoille. mene mol:n sivuille ja kirjoita hakuun vartija. Tuloksissa vilisee nimiä: SOL, Securitas, ISS ...
Hoitajista on suuri pula myös. Kirjoita hakuun hoitaja ... työpaikkoja on! Miksi ne ei kelpaa?
Vai oletko niitä ammattityöttömiä, jotka luulevat, että jossain ihmemaassa siivoojalle tai vartijalle tai hoitajalle maksetaan lääkärin tai lentäjän palkkaa? - töi töi töi
sdghsjhfgh kirjoitti:
"Vartijanakin toimin hetken. Ei vaan sopinu meikäläiselle."
Juuri tämänkaltainen nirsoilu on monien työttömyyden takana.Jepjep. Töitä pitää vääntää, vaikka mielenterveys menisi. Pääasia, että tekee töitä.
- sgdfhdfg
töi töi töi kirjoitti:
Jepjep. Töitä pitää vääntää, vaikka mielenterveys menisi. Pääasia, että tekee töitä.
Saa olla aika heikko ihminen, jos vartijan työ aiheuttaa mielenterveyden huononemista. Onko vika silloin muissa?
- Teletapit??
sdghsjhfgh kirjoitti:
"Vartijanakin toimin hetken. Ei vaan sopinu meikäläiselle."
Juuri tämänkaltainen nirsoilu on monien työttömyyden takana.Niin, itsekin vissiin tykkäisit työilmapiiristä missä joka-ikinen työkaveri valittaa kuinka p'skaa on. Jos koitat tehdä jotain muutoksia asiaan niin sitte sopimusta ei jatketakaan.
Tämän takia alunperin sopimusta ei jatkettu.
Yritin muuttaafirman käytäntöä vartijoiden palloittelussa ja kyykyttämisessä ja sitte tuliki 3 uutta innokasta ja sinisilmästä tekemään innoissaan. - ex työnantaja
Työvoimahallinto työvoimatoimistoineen on kaikkein pahin työnteon ja työllistymisen este! Koko tyyövoimahallinto ministeriöineen pitäisi mitä pikimmin lopettaa kokonaan ja panna ne työkkärin akat sinne työttömyyskortistoon ja työnhakuun!
Ihmisten sairaalloinen nöyryyttäminen loppuisi siihen.
- ganjaholisti
olen työttömänä nyt neljättä vuotta putkeen, ja ihan omasta tahdostani. ei kiinnosta käyttää ainoaa elämääni tekemällä työtä jonka voi rinnastaa orjuuttamiseen, jos haluais parempiin duuneihin niin monen vuoden koulutukset eessä, ei kiitos. käytän aikani mielummin asioihin joita rakastan tehdä, ja vaikka lähes kaikki tuloni tulevat sossusta ja kelasta niin so what, if you can't beat the system, abuse it.
PS. moralisointi menee sitten kuuroille korville.
pps. hyvää ja elämysrikasta elämää kaikille työttömille :)- kova maailma
Onhan sekin elämys, kun elää muiden tekemän työn kautta tulevilla verorahoilla. Mutta kauanko meillä on varaa tähän systeemiin. Voi tulla säästökuuri suomellekin.
Tämän voi nähdä moralisointinakin, jos se helpottaa. :D - Kovin kovaa on
kova maailma kirjoitti:
Onhan sekin elämys, kun elää muiden tekemän työn kautta tulevilla verorahoilla. Mutta kauanko meillä on varaa tähän systeemiin. Voi tulla säästökuuri suomellekin.
Tämän voi nähdä moralisointinakin, jos se helpottaa. :DEi se haittaa. Pummeja on aina ollut ja tulee aina olemaan. Selvää on, että kovin kauaa tämä systeemi ei pysty pummeja elättämään nykyisellä tavalla mutta niin kauan kuin on varaa niin antaa palaa, pysyvätpähän pois kaduilta varastelemasta, sillä jollainhan niiden on joka tapauksessa elettävä.
Pummeja ei työpaikoilla tarvita. Onneksi on niitäkin, jotka oikeasti haluavat töihin. - Eihän sinulle
kuulu tässä tilanteessa edes kelan tai sossun korvaukset kun kerran kieltäydyt kaikesta. Taidatkin olla niitä paskiaisia joilla on omasta mielestään vaan oikeuksia ilman minkäänlaisia velvollisuuksia.
- 12321
Kovin kovaa on kirjoitti:
Ei se haittaa. Pummeja on aina ollut ja tulee aina olemaan. Selvää on, että kovin kauaa tämä systeemi ei pysty pummeja elättämään nykyisellä tavalla mutta niin kauan kuin on varaa niin antaa palaa, pysyvätpähän pois kaduilta varastelemasta, sillä jollainhan niiden on joka tapauksessa elettävä.
Pummeja ei työpaikoilla tarvita. Onneksi on niitäkin, jotka oikeasti haluavat töihin."Selvää on, että kovin kauaa tämä systeemi ei pysty pummeja elättämään nykyisellä tavalla..."
Niin koska systeemi on sieltä jostain, ei siksi että pummeja olisi liikaa. Tavallisella ihmisellä pitäisi olla noin kaksinkertainen ostovoima 70-lukuun verrattuna (talouskasvu), mutta kaikkea ruoasta asumiseen on niin törkeästi keinotekoisesti kallistettu että eipä käytännössä oikein huomaa. Kuka vetää välistä? Jotkut rötösherrat kai. - kyllä on eroa
12321 kirjoitti:
"Selvää on, että kovin kauaa tämä systeemi ei pysty pummeja elättämään nykyisellä tavalla..."
Niin koska systeemi on sieltä jostain, ei siksi että pummeja olisi liikaa. Tavallisella ihmisellä pitäisi olla noin kaksinkertainen ostovoima 70-lukuun verrattuna (talouskasvu), mutta kaikkea ruoasta asumiseen on niin törkeästi keinotekoisesti kallistettu että eipä käytännössä oikein huomaa. Kuka vetää välistä? Jotkut rötösherrat kai.Muistan joten kuten 70-luvun. Meillä oli melko hyvin toimeentuleva keskiluokkainen 5-henkinen perhe: isä akateemisessa työssä ja äiti kotona. Asuimme ensin vuokralla 3 h k kerrostaloasunnossa, sitten ostimme oman ja muutimme 4 h k asuntoon. Meillä oli kodinkoneista jääkaappi, sähkövatkain, imuri ja levysoitin, mutta pyykki pestiin alakerran pesutuvassa eli pyykkikonetta ei ollut. Lankapuhelin, pakastearkku ja väritelkkari meille tuli 70-luvun puolivälissä. Kasettimankka ostettiin myös. Tietokoneita ei ollut kellään, kännyköistä tai mp3-soittimista ei tiedetty mitään. Meillä ei ollut autoa, yleensä ajettiin bussilla, kesämökki oli ja sinne mentiin taksilla.
Ruokana meillä oli yleensä aamulla puuroa tai teetä ja juustovoileipä, iltapäivällä makkarasoppaa tai makaronilaatikkoa. Välipalaksi me saatiin ottaa leipää ja margariinia ja maitoa. Hedelmät oli niin kalliita että niitä saatiin vain harvoin, jugurttia, viiliä tai jäätelöä oli tosi harvoin. Karkkia saatiin jos joku toi tuliaisiksi mutta sipsejä meillä ei ollut koskaan. Vaatteita äiti teki itse, ompeli ja neuloi ja parsi ja paikkasi. Tyypillistä oli että elettiin säästäväisesti ja joka pennistä oltiin tarkkoja.
Kuulostaa ihan nykyajan köyhän perheen elämältä. Nyt 2010-luvulla keskiluokkainen tarkoittaa että on oma talo ja jokaisella oma huone, rahaa ostella kotiin kaikkia kivoja vempaimia, uusia vaatteita ja kivoja ruokia, syödä ulkona ja matkustella. - homo..
oo wiltsu hiljaa
- ganjaholisti
12321 kirjoitti:
"Selvää on, että kovin kauaa tämä systeemi ei pysty pummeja elättämään nykyisellä tavalla..."
Niin koska systeemi on sieltä jostain, ei siksi että pummeja olisi liikaa. Tavallisella ihmisellä pitäisi olla noin kaksinkertainen ostovoima 70-lukuun verrattuna (talouskasvu), mutta kaikkea ruoasta asumiseen on niin törkeästi keinotekoisesti kallistettu että eipä käytännössä oikein huomaa. Kuka vetää välistä? Jotkut rötösherrat kai.muistelkaas viime vookkojen uutisia, kattelkaa niitä jo maksettuja rahamääriä mitä on jo sysätty kaatuvalle kreikalle ja nyt espanjalle. verratkaa näitä summia siihen, kuinka paljon suomalaiset nostavat sossusta rahaa vuosittain, jää aika pieneks toi summa. kyl ne todelliset pummit on tuola etelä-euroopassa, ero eurosta ja huolehditaan maamme sisäiset asiat ensin kuntoon ennenkuin pilvinpimein syydetään rahaa ulkomaille ahneiden pankkiiriperseiden aiheuttaman finanssikriisin ratkaisemiseksi?
- extyönantaja
12321 kirjoitti:
Niin koska systeemi on sieltä jostain, ei siksi että pummeja olisi liikaa. Tavallisella ihmisellä pitäisi olla noin kaksinkertainen ostovoima 70-lukuun verrattuna (talouskasvu), mutta kaikkea ruoasta asumiseen on niin törkeästi keinotekoisesti kallistettu että eipä käytännössä oikein huomaa. Kuka vetää välistä? Jotkut rötösherrat kai.Eivät rötösherrat vaan ne 800000 rötösrouvaa, jotka istuvat palkannauttijoina laiskottelemassa virastoissamme puoluejäsenyyden turvin!
- loppu enemmistön tyr
Pääsääntöisesti ihmiset ovat työttömiä, koska töitä ei ole. Juhana Vartiaisen mielestä kansantalouden tilanne on sitä parempi mitä suurempi on työvoiman tarjoama eli työttömyysaste. Tällöin pääoman haltijat pääsevät kilpailuttamaan työntekijät paremmin alemmille palkoille.
http://www.hs.fi/talous/VATT-johtaja Työnteko tehtävä kannattavammaksi ja työttömyys inhottavammaksi/a1305584646890
Meillä on myös akuutti työvoimapula ihmisistä jotka tekevät hommia 5 e/h ilman lomakertymää. Tarve tällaiselle työvoimalle kasvaa ainakin 10 vuoden ajan jonka jälkeen alkaa työvoimapula ihmisistä jotka tekevät hommia 2 e/h.
Ja kun pääoman haltijat saavat imuroitua suuret rahansa ne piilotetaan kuten viime päivinä on saanut lukea maailman ökyrikkaat piilottelevat veroparatiiseissa 32 000 miljardia dollaria!
http://www.aamulehti.fi/Talous/1194756076307/artikkeli/okyrikkailla on veroparatiiseissa huimia summia rahaa.html
Epäonnistuneita sijoituksia hoidetaan kaatamalla ne veronmaksajien niskaan vrt. lainavastuiden siirto eurokriisissä sijoittajilta veronmaksajille.
Yhteiskuntien eheydelle tai ympäristön tilalle tai työolosuhteille tms. ei lasketa mitään arvoa vain oma henkilökohtaisen pankkitilin saldo ratkaisee. - Deepi
Töitä on saanut määräaikaisuudesta/sijaisuudesta toiseen tehdä niin paljon kuin on ehtinyt ammattiinvalmistumisen jälkeen 2006. Usein on käynyt niinkin, kun olen hakemusta laittanut menemään ja töihin päässyt, että ovat muista paikoista perään soitelleet, että olisinko vielä kiinnostunut. Ja kaiken lisäksi työ on ollut aina koulutusta vastaavaa.
Asun suhteellisen pienessä kaupungissa, joissa monet kikkailevat suhteillaan töihin. Isoja työnantajia on kolmisen kappaletta. Itse olen muualta kaukaa pois, joten en moiseen pysty. Eipä ole näyttänyt haittaavan.
Oma "salaisuuteni" siihen, että töitä on riittänyt on ilman muuta kouluttautuminen, työkokemuksen hankkiminen ennen perheen perustamista (äitiyslomalla meni vuosi 2010, jonka jälkeen heti töihin takaisin lapsen ollessa 10kk, kun töitä tarjottiin!), "orjatyöt" eli palkattomat harjoittelut koulutusta vastaavissa töissä opiskeluaikana ja ahkeruus. Lisäksi olen sosiaalinen ja osaan markkinoida itseni ja osaamiseni työnhakuun liittyvissä tilanteissa hyvin.
Onnekseni määräaikaisuuteni ovat olleet 6kk-1,5 vuoden pitkiä pätkiä ja näissä paikoissa luoduilla kontakteilla on ollut helpompi aina hakea seuraavaa paikkaa. Kun tekee työnsä hyvin niin esimies suosittelee mielellään uusiin paikkoihin ja kertoo puskaradion kautta kuulemistaan tulevista työmahdollisuuksista.
Nykyinen määräaikaisuuteni päättyy pian ja töitä haen tällä hetkellä kovasti, kun ei ole tietoa ilmeneekö nykyisessä työssäni jatkomahdollisuutta. Lapseni on toisaalta nyt reilu 2v, joten ihan mukava se voisi olla kotonakin olla välillä, mutta tietenkin töihin lähden jos vain niitä jostain saan. - Ei aina voi voittaa.
Vaikea sanoa, varmaan useemman tekijän summa et oon ite työtön.
Ompelijoille ei oo töitä ja aina kun oon hakenu muun alan hommiin tulee aina saman tyylinen vastaus: "ei ole alan koulutusta ja/tai et puhu venäjää"
en oo kelvannu ees siivoojaks enkä kaupan kassaksi tästä syystä.
Oon ollut nyt työtön 5v putkeen, vaikka työkän listoilla en oo kaa roikkunu sitten vuosikausii, kun oon ollu vanhempainvapaalla ja hoitanu sitte lapsia kotona.
Nyt sit alkais oleen korkee aika vaihtaa alaa ja koitankin josko pääsis työvoimatoimiston kautta koulun penkille.pitäs vaan miettiä tarkkaan et millä alalla sitten ois mahdollisesti töitä, ettei taas kouluttaudu kortistoon..
ei sitä sillon peruskoulun jälkeen osannu ajatella kun sitä et mitä haluaa tehdä..ei sitä onko sillä alalla töitä..et jo ekan kerran kouluttauduin suoraan kortistoon ja kyl tää 5v on kieltämättä pistän miettimää et kannattiko..
Sen sijaan taas mun mies sitten haetaan suurin piirtei kotoo töihi jos sattuu työttömänä olemaan...Et heti jos toisaalta sanoo ittensä irti, alkaa puhelimet soimaan jotta tulisko sinne ja tänne töihin. Ja nytkin on pari firmaa jonne sais palata jos nii haluais...- hoitoalalle vaan
Suoraan koulunpenkiltä saa helpommin töitä kuin 5 v työttömänä olleena. Mee hoitoalalle, lähihoitajille on töitä. Vaikka työkkäri ei kouluttaisikaan hoitoalalle, niin ota vaikka opintotuki siihen. älä tuijota liikaa siihen, mitä työkkäri tarjoaa nyt, koska ei ole kyse parista vuodesta vaan loppuelämästä, ja ÄLÄ ainakaan kouluttaudu merkonomiksi, vaikka sitä ne työkkärissä jostain syystä aina ensiksi tarjoaa.
- työtönnuori
Minä olen hieman reilu parikymppinen nuori nainen ja allani kaksi ammattia, mutten silti saa töitä. Eikä ole kyse siitä ettenkö niitä haluaisi, päin vastoin. HALUAN tehdä töitä. Olen hakenut työttömyysaikana(tällä hetkellä toinen vuosi menossa) valehtelematta lähes kahteensataan työpaikkaan. Aina on tyssännyt joko siihen että koulutukseni on 'puutteellinen', eli haetaan saman alan työntekijää mutta korkeammin koulutettua, tai sitten ei ole vaadittavaa työkokemusta. Mutta kysymys kuuluu; kuinka saan tarpeeksi työkokemusta jos kukaan ei ota minua töihin? Törmäsin kerran TE-toimiston sivuilla työpaikkailmoitukseen, jossa haettiin 18-30 vuotiasta työntekijää, jolla olisi pitänyt olla mielellään 15 vuotta kokemusta.. Mitähän kyseinen työnantaja on mahtanut ajatella(ellei kyseinen luku ole ollut pelkkä typo).. Ja vaikka asun yhdessä Suomen suurimmassa kaupungissa, ei silti tunnu töitä olevan tarjolla MISSÄÄN.. Alkaa hieman usko töiden löytymiseen loppua.
- HOITSU1111
Töitä riittää aamusta ja illasta, olen nuori ja asunto lainaa riittää vielä vuosiksi.jos ei ole työtä menetää elämä tarkoituksen.Aloitin siivous töissä ja nyt olen terveyden
hoito alalla. - Suhteita
Olen töissä puhtaasti suhteilla. Kaverini pääsi töihin isänsä ja setänsä avustuksella heti valmistumisen jälkeen ja pääsi listoille vielä ennenkuin kesätyöpaikkoja alettiin jaella, eli jo tammikuussa oli paikka luvattuna. Tätä hän hehkutti viimeisenä vuonna, että on kesälomat peruttu.
Minä kärvistelin työttömänä töitä etsien kaksi vuotta käyden sitä työkkärin rumbaa ja soittaen, vieraillen ja lähetellen hakemuksia ihan mihin vain, koska en ole sellaista sukua että olisi sukulaisia tai sukulaisten kavereita joka sormelle. Kolmas kaveri sai yllätys yllätys, hänkin työpaikan sukulaisuussuhteilla ja vuosi sitten vaihtoi paikkakuntaa uuden työn perässä.
Huomasin siinä vaiheessa kun tuo toinenkin kaveri sai työpaikan että olipa kaverisuhteet kuinka hyviä tahansa, niin raha tässä yhteisössä pitää kaverisuhteita kunnossa. Työttömänä ei paljoa käydä kaverisuhteita pitämässä kunnossa, varsinkin kun oltiin sitä ikäluokkaa vielä että olisi pitänyt käydä baarissa naisissa.
Palkansaajat saivat mennä ja tulla helposti kun tiesivät että raha riittää ja sitä tulee jos vähän ylittyy. Työttömänä sai laskea melkein joka pennin ja vähänkään kallimpaan piti säästää. Ja kun töistä tulee lisää kavereita ja jutut alkaa pyörimään heidän tekosissaan, on sitä kohta jäämässä ulos niistä piireistä. Työttömyys ei ole siis pelkästään taloudellinen ongelma, vaan myös sosiaalinen ongelma.
Sitten sain kaverin puhumaan puolestani ja pääsin töihin samaan firmaan. Töitä olen paiskinut kuin piru, mutta tässä ollaan nyt koko ajan vaakalaudalla että milloin saa lähdöt, ja se on ainakin varmaa että kaveri on sekä kokeneempana, että sukulaistensa turvaamana hyvällä sijalla. Eipä ole häntä irtisanomisuhka paljoa huolettanutkaan. - vaaaaaaaaaaa29
Töihi pääseminen ei koskaan ole ollut vaikeaa. Nuori kun vielä on niin intoa tehdä mitä työtä vaan on piisannut. CV:ssä onkin eri aloilta (niiltäkin mihin ei koulutusta) lyhyitä hommia, tosin näiden jälkeen sain oman alani vakituisen työn ja se on pitänyt vuosia.
Älkää aina lähetelkö vain hakemuksia vaan käykää yrityksissä paikanpäällä katselemassa ja kyselemässä, kyllä sinne voi mennä tapaamaan ja kyselemään suoraan olisiko töitä nyt tai lähitulevaisuudessa. Silloin myöskin että ole pelkkä A4 paperi vain teistä on jo kuva hakijana tiedossa. Jostain tärppää varmasti.- Töissä oleva työläin
Töistä ei ole ollut pulaa.
Alkuun pääsin sillä,että kiertelin työpaikoilla ja kyselin töitä, todistuskopiot olivat mukanani.
Työnantajat pitävät aktiisisista työnhakijoista, sillä pääsin alkuun.
Sen jälkeen olen tehnyt työni ahkerasti ja kunnolla sekä opetellut uusia asioita työssäni.
En ole hirveästi valitellut vaan olen yrittänyt löytää töistäni, työnantajistani ja työkavereistani ne hyvät puolet.
On toki ollut esimiesten kanssa eripuraa. Kun olen tehnyt työt kunnolla, se ei ole haitannut. Joskus se on jopa auttanut eteenpäin. - fgsdfgdfg
Töissä oleva työläin kirjoitti:
Töistä ei ole ollut pulaa.
Alkuun pääsin sillä,että kiertelin työpaikoilla ja kyselin töitä, todistuskopiot olivat mukanani.
Työnantajat pitävät aktiisisista työnhakijoista, sillä pääsin alkuun.
Sen jälkeen olen tehnyt työni ahkerasti ja kunnolla sekä opetellut uusia asioita työssäni.
En ole hirveästi valitellut vaan olen yrittänyt löytää töistäni, työnantajistani ja työkavereistani ne hyvät puolet.
On toki ollut esimiesten kanssa eripuraa. Kun olen tehnyt työt kunnolla, se ei ole haitannut. Joskus se on jopa auttanut eteenpäin.Suomeen vasta palanneena kysyin työkkärissä, onko Suomessa nykyään vielä tapana poiketa henkilökohtaisesti hakemassa töitä yrityksissä. "Ei!" oli vastaus. Pitää kuulemma hakea netin kautta tai sähköpostilla. Ehkä se riippuu alasta. Hoitoalalle voisi olla hyväkin, jos näyttää naamansa, siis jos naama on miellyttävä. Hoitoalalle kouluttautumista olen harkinnut. Ikää on kyllä jo 50v, joten en tiedä, kannattaako. Oppisopimuksella ehkä?
- Työt on muualla
Kyllä se on se alue mikä vaikuttaa eniten. Ei kai voi työllistyä, kun oottaa saavansa työpaikan eikä niitä ole. Oulun seudulla sai vain siivoushommia ja niitäkin pätkissä. Elämä meni aika huonosti, ystäväpiiri alkoi koostua toisista köyhistä hanttihommalaisista ja aika kului baareissa. Onnenpotku elämässä oli että lähdin sieltä.
Kun muutti etelään, sai oman alan töitä ja vakityöstä tuli parempaa palkkaa ja lomaakin. Nyt on oma talo, jota en silloin alkuaikoina uskonut koskaan saavani Etelä-Suomesta hankituksi kun nämä hinnat hirvitti, mutta näin vaan onnistuin ja nyt on hyvä elämä.- mou123
ei hoitoalakaan työllistä joka paikassa, vaikka olis valmis tekemään lähes mitä vaan alan töitä, joista palkkaa maksetaan.
t. itä-suomessa puoli vuotta työttömänä ollut sairaanhoitaja - aktiivisuutta!
mou123 kirjoitti:
ei hoitoalakaan työllistä joka paikassa, vaikka olis valmis tekemään lähes mitä vaan alan töitä, joista palkkaa maksetaan.
t. itä-suomessa puoli vuotta työttömänä ollut sairaanhoitajaMuutin nälkämaalta etelään 30 vuotta sitten ja töitä riitti ilman koulutustakin. En ole nirsoillut, tein kaikkea, mitä tarjottiin. Myöhemmin hankin hoitoalan koulutuksen työn ohessa. Palkka ei päätä huimaa, mutta töitä riittää.
Keikkailen, en halua sitoutua yhteen paikkaan. Teen usein pitkää päivää ja pidän sitten vapaata.
Tasan varmasti töitä löytyy isommista kaupungeista, jos on senverran sosiaalinen, että osaa markkinoida itse itseään, soitella, kysellä, mennä suoraan kiinnostavaan paikkaan esittäytymään.
En ole tehnyt elämässäni yhtään työhakemusta enkä ole hakenut työttömyys- tai sosiaalitukia.
- 22w moe
Olen työtön koska valmistuin kesäkuussa ammattiin. Työtä on luvattu elokuusta lähtien. Olen ensimmäistä kertaa työttömänä, ja odotan töiden alkamista. Kai tämä kesä näinkin menee, mutta olisihan se palkka kiva!
- hevat
On se kumma suhteilla pääsee töihin .KOULULAISETKIN KESÄISI KUN ON jOHTAJAN LAPSIA. hävytöntä että yksinäinen aikuinen ei töitä saa isoissa firmoissa pentujakin pidetään.Yksi elävä kun ei meinaa toimeen tulla pelkällä
työttömyys korvauksella,kun on pudonnut liiton päivä rahilta päivät tullut täyteen..
Oliskohan tämä presidentti ,joka hoitais tämänkin puolen kuntoon.HARVOIN TOTA PUOLUETTA ÄÄNESTIN,koskaan en aikasemmin.- Tekstistäsi käy
ilmi melko selvästi, miksi et saa töitä: Sinulla on asennevamma etkä osaa edes perusasioita, mitä kirjoittamiseesi tulee. On mennyt näköjään peruskoulukin "ohi". Mietipäs näitä.
- työtön roskasakki
Hyvä vaan, että ne kunnollisten ihmisten lapset pääsevät ennen muita kesätöihin. Sosiaalitukia voisi viel karsia reilulla kädellä tai jopa lopettaa kokonaan, niin saisi vihdoin luonnollinen darwinismi jalansijaa ja ihmiskunta kehittyisi paremmaksi.
- ex yrittäjä
Siinä se vika onkin "hevat", että olet äänestänyt ennen niitä työnantajien vihaajia, jotka ajavat yrittäjät ja yritykset mieluunmmin maasta ulos kuin antavat heille mahdollisuuden menestyä kotimaassaan.
Hyvinvoivan yrityksen työntekijätkin voivat hyvin, sitä ei demarikaartimme ole vielä oppinut!
Kiinassa on vasemmistodiktatuuri, mutta he ymmärtävät, että vain yrittäjyys luo hyvinvointia!
- juup24234
Itse löysin karkkipaperista työpaikan
- ex työnantaja
Mielenkiintoista! Onko karkikpapereistakin tullut jo työpaikkojen ilmoitusfoorumi?!
- uusi työtön
olen toista viikkoa työttömänä (ekaa kertaa elämässäni), koska mitään varottamatta firma teki konkan. Kyllä mä töitä saan, lepään vaan hetken, syssymmällä sitten. Olen työelämässä ollut kaikenakaikkiaan sen 20 vuotta, ja on niin monet kesälomat ja talvilomat pitämässä että nyt pikku parin kuukauden huili, ja kesästä nauttimista... viime kesänä en työpaikanvaihdoksen takia kesälomaa pystynyt pitämään, tänä kesänä olis nyt elokuussa alkanut vajaa kesäloma, mut tälleen tää sit kuitenkin meni... ja saa liitto maksaa tän huvin, sen verran paljon on vuosien varrella tullu sinne maksattua.! Nih! =)
- exyrittäjä
Vääri! Liitto ei maksa ansiosidonnaisesta tuesta kuin n 4-5%. Loput 95% maksaa työnantajat joko suoraan tai välillisesti veroissaan valtion kautta. Vain hölmöt liittyvät ammattiliittoon, sillä loimaan kassa on paljon parempi!
Tuet vain tilitetään liiton kautta, koska sillä demarit saavat valheillaan taas hämätyksi kansalaisia liittojensa tukijoiksi,niin jäsenmaksuilla saadaan ayjohtajille ökypalkat ja ökyhuvilat Lappiin yms!
- fc jnm,lö.ä-
Olen korkeakoulutettu työtön. Minulla on sosiaalisten tilanteiden pelko. Tuskin saan koskaan työtä. Jojoon kai pitäisi itsensä vetää.
- jojoillaan yhdessä
Sama. Minulla ei ole suhteita. Eikä mulla ole juurikaan työkokemusta omista hommista. Ikäkin alkaa olla lähemmäs 30v.
- Apua työttömille!
Tämän masiinan avulla päivät kuluu joutusaan:
http://www.fart-sounds.net/fart_sound_board_2.htm - Eläkeläinen
Olen työtön korkean ikäni takia. En kelpaa enää mihinkään työelämän palvelukseen. Kotona voisin vaikka rakentaa taloja, jos olisin sen verran varoissani, että pystyisin.
- Ahkeruus palkitaan
Ei kai kukaan ilman lainaa voi firmaa perustaa. Kenellä niitä semmoisia rahoja perstaskussa olisi? Yrityslainaa ja starttirahaa ...
Meillä naapurissa tehdään leikkimökkejä ja pieniä kesämökkejä ja semmoisia kotia, ihan hyvin näyttää kauppa käyvän. Tyhjästä aloittivat ja lainalla, mutta nyt on uudet autot pihassa.
- aito laiskuri
Ei voisi työt vähempää kiinnostaa. Perustuilla pärjää kun ei törsäile.
- 3400
Suhteiden kautta olen saanut nykyisen työpaikan. En vanhempien tai sukulaisten kautta tai mitään mutta vanhalla työpaikalla syntyneiden suhteiden kautta. Koulutusta ei ole muutakuin lukio, mutta työnantajan kanssa tehtiin oppisopimus joten nyt opiskelen työn ohessa itselleni ammattitutkintoa. Työ teknisellä alalla ja on melko itsenäistä ja mielenkiintoista. Palkka on kaiketi aika keskiverto, n. 2500 € kuussa jää käteen jolla lyhentelee jo asuntolainaa ihan mukavasti. Olen tosi tyytyväinen tilanteeseeni.
- ei-työtön
En ole töissä enkä ole virallisesti työtönkään. Minua kohdeltiin aikoinaan työvoimatomistossa ala-arvoisesti. Minä olin vain suuri rikollinen ja huijari. Minua ei ikinä kannustettu millään tavalla. Joku täti päätti mitä saan tehdä ja heti oltiin uhkailemassa karenssilla. Sain oikein virallisen päätöksen kotiini. Siinä oli tädin allekirjoitus ja leima. Jossain toimikunnassa oikein asia päätettiin joidenkin byrokraattien toimesta. Paperinpyörittäjäksi virastoon minun olisi ollut pakko mennä tai sitten pakotettiin jollekin ihmeen kurssille, joka ei ikinä työllistänyt mihinkään. Tädit saivat hienot mitalit itselleen ja minä syrjäydyin. Kukaan ei kannusta minnekään, kukaan ei varmaan edes ymmärrä sitä että olen syrjäytynyt. Työvoimatoimistoon en suostu ikinä menemään takaisin. Tilalla ei ole mitään muutakaan. Poliitikot kuitenkin väittävät että perusturva on kaikilla.
- mk
Sama homma mutta minä sanoi työkkärinedille kun meinasi pompottamaan ruveta että pitäisi työhakukursseille mennä ja totesin että olen elämäni aikana 50-200 hekemusta tayttänyt ja töitäkin saanut ja tiedän miten täitä haetaan. Kurssit joita olisin halunnut käydä olisivat olleet autocad tai hitsauspuolen taydennyskurssi joka sipii tehnikolle niin rupesi työkkärihenkilö sanomaan jotain niin sanoin suoraan että minus ette pompottele niin usko kerralla. Nämä 9€ päiväpalkat ovat ihan hanurista ja netissä kerran joku oli tällä hinnalla harjoittelussa ja otti aika lunkisti ja siitä sanottiin niin totesi että heti rupeaa tapahtumaan kun palkka alkaa juoksemaan.
- maanpakolainen
Suomessa ei ole yhtään syrjäytynyttä. He kaikki ovat tahallaan näiden ämmäkoneistojen syrjäyttämiä, sillä nämä virka-akat elävät ja nauttivat vain siitä ilosta, että saavat nöyryyttää ja syrjäyttää suomalaismiehiä normaalin elämän ulkopuolelle yksinäisiksi luusereiksi. Se on sitä länsimaista nykyfeminismiä, mitä äänestäjäkuntamme enemmistö, eli naiset ajavat!
- Kohta 3-kymppinen
- Ei ole suhteita/verkostoja, työkokemusta ja keskikokoisessa kotikaupungissani on rajoitetutusti alani työpaikkoja. Aikaisemmat työharjoittelupaikkani eivät ole poikineet vakituisia/määräaikaisia suhteita.
- Keskityn mielelläni pelkästään työhön, enkä kahvipöytäkeskusteluihin. Työyhteisöön sisäänpääsy on näin ollut aina vaikeaa, koska en ole "hyvä tyyppi". En missään nimessä ole ilkeäluonteinen tai epäkohtelias - vain hiljainen ja omissa oloissa viihtyvä yksinäinen puurtaja.- epäsosiaalinen 28v
Kuulostaa aika pitkälti omalta tilanteeltani. On se kumma kun ei kelpaa, että tekee paljon hommia ja tekee ne kunnolla. Paljon tärkeämpää tuntuu olevan se, kuinka juttu luistaa kahvipöydässä. Luulin, että hakusessa oli työntekijä :-/
- TIUTAU TALI
Moni miljonääri on rikastunut marjaa keräämällä sekä kalastuksella,sittemmin he ovat omineet sijottajan työtehtävän,siinä kermaa kerätään toisten kustannuksella.
- makaa ja petaa
Tuo työkkärihomma on mennyt sellaiseksi hössötykseksi. Se on vähän niin kuin aikamiehelle koetettaisiin syöttää väkisin nisumaitoo. Sinne on pesinyt kaikenmaailman vasurihenkiset hyysärit yms. kukkahattuiset maailmanparantajat ja idealistit, lanka todelliseen työelämään on katkennut jo aikoja sitten.
- miukumaukumiu
Itse valmistuin vuonna 1999 suorittaen sosiaalialan ammattikorkeakoulututkinnon, joka myöhemmin sai nimikkeekseen Sosionomi AMK. Valmistuttuani en saanut oman alan töitä, joten työskentelin kesätyössä ihan toisella alalla. Kesätöiden jälkeen menin työmarkkinatukiharjoitteluun omalle alalleni, jotta saisin työkokemusta. Keväällä 2000 lähdin jatkamaan opintojani ja valmistuttuani muutin mieheni kanssa toiselle paikkakunnalle ja lähdin taas omalle alalleni työmarkkinatukiharjoitteluun ja tein jatkuvasti markkinointityötä, lähettelin portfolioita jne. Kun olin ollut muutaman kuukauden harjoittelussa, harjoittelupaikkani tarjosikin vuoden työsopimusta, eli päätti palkata minut töihin. Ennen työsuhteen päättymistä minulle tarjottiin lähialueelta jo uutta työtä ja lopulta minut vakinaistettiin. Nyt on siis vakinainen työ ja kohta ylempi korkeakoulututkinto taskussa. Sitkeyttä ja kovaa työtä työllistyminen on vaatinut, mutta ihan omin avuin olen aina pärjännyt. Laakereilleen ei kannata jäädä lepäämään.
- XXXXSSSSSS
Minulla harjoittelut, tukityöt ja uudelleenkouluttautuminen kesti 18 vuotta. Sitten sain vakinaisen työn, kun sain ensin pitempiaikaisen työllistämistuen, oppisopimuksella. Opin ajan myötä, että työllistämistukipaikoista pitää olla hiljaa, että on saatu tukea, määräaikaisuudelle piti keksiä joku muu peruste ja myös sille, ettei jatkettu. Syy jatkamattomuuteen oli aina, että uusi tukityöllistetty tuli aina jakson päätyttyä tilalle. Eräässä virastossa olisi jatkettu, mutta ministeriö ei myöntänyt määrärahaa.
- Nyt lomalla
XXXXSSSSSS kirjoitti:
Minulla harjoittelut, tukityöt ja uudelleenkouluttautuminen kesti 18 vuotta. Sitten sain vakinaisen työn, kun sain ensin pitempiaikaisen työllistämistuen, oppisopimuksella. Opin ajan myötä, että työllistämistukipaikoista pitää olla hiljaa, että on saatu tukea, määräaikaisuudelle piti keksiä joku muu peruste ja myös sille, ettei jatkettu. Syy jatkamattomuuteen oli aina, että uusi tukityöllistetty tuli aina jakson päätyttyä tilalle. Eräässä virastossa olisi jatkettu, mutta ministeriö ei myöntänyt määrärahaa.
Työnantajani pisti mut pois töistä kun sain astman työolosuhdein takia.
Olen nyt lomautettuna ja viel liiton rahoilla mutta eivät noteraa sitä että
olen menettänyt osan terveydestäni työn takia.Mitä enää voi tehdä???
- mummeli vain
Mie jos aattelen omaa työhistoriaani niin silloin ihan nuorena kun aloin työelämän.. niin sain paljon töitä ihan kysymällä työnantajalta että ottaisko töihin.. Monesti ei tarvinnut olla kauaa työttömänä kun jo pääsi töihin.. Siihen aikaan ei kysytty sitä onko sulla aiempaa työhistoriaa vaiko ei.. pääasia oli että oli halukas oppimaan kulloisenkin työn..
No sitten tuli ne lama vuodet -90 luvun alkupuolella jolloin joutu miettimään mitäs nyt.. kuitenkin apuun tuli työvoimatoimisto.. joka kurssitti.. pääsin työharjoitteluun aloille joissa aiemmin en ollut ollut.. Näin mimmosta työtä milläkin alalla oli.. se plussaa te-toimstojen tarjoamille työvoimakoulutuksille..
No sitten kun ihmiset oppi tuntemaan.. niin ei tarvinnut kun kysyä niin heti sai töitä.. Kysyttiin vain milloin aloitat.. Mutta täytyypi sanoa että omaa aktiivisuutta siinä kyllä tarvittiin.. yhdessä vaiheessa minulle jopa soiteltiin ja kysyttiin mimmonen elämäntilanne.. joudanko töihin.. Nyt sitten itsekkin oon taas työnhakija..
Toki noista kertomistani ajoista on jo vuosia aikaa.. mutta tässä nuorten rinnalla haen yhä sitä työpaikkaa.. jos sattuis joku kutsumaan vaikka haastatteluun.. Olishan se kiva käydä ihan ns. "nokkakusolla" eli nenäkkäin näkemässä.. tämmöstä.. auttoikoihan tämä.. - mies-nn-Helsinki
Hei!
Olen töissä siksi, että ennen vanhaan sai paremmin töitä.
Onhan minulla koulutustakin alalle (tietokoneala, yliopistotutk. IT matematiikka jne).
Väittäisin että nykyaikana on iha paska meininki. Oikeita töitä on vähän.
Herätkää nyt, katsokaa mitä EU ja globalisaatio teettää. Kohta alkaa kapinat eri puolilla Eurooppaa, jos kaikki työt viedään kehitysmaihin. Kaikki mitä vähänkin pystytään viemään.
Kohta täällä ei ole kuin valtion ja kuntien virkamiehiä töissä. Ehkä joku on myös vanhustenhoidossa ja sairaaloissa töissä.
Globalisaatiokehitys on pysäytettävä. Yritysten keskittyminen jatkuu. Ei tästä hyvää seuraa. Olen 56 v mies.
Suurkapitalistit hyppivät silmille. Keskiluokan koko pienenee. Luokkaerot kasvavat.
Ainoa oikea äänestettävä puolue on persut.
Vasemmisto on liikaa solidaarinen ulkomaalaisille, mutta nyt pitäisi suomalaisuudesta pitää kiinni.- Nimekäs Merkki
Sulle antaisin sata plussaa, jos voisin. Olet niitä harvoja työssäkäyviä, jotka ymmärtävät tilanteen. Sitten on meitä entisiä työttömiä, jotka myös tietävät tilanteen, emmekä todellakaan pitää mitään työtä itsestään selvyytenä.
- ulkomaan elävä
Olet oikeassa! Euroopassa on annettu valta kahdelle maailman vaarallisimmalle ismille. Sosialismi tuhoaa taloudellisen hyvinvoinnin ja feminismi tuhoaa henkisen hyvinvoinnin. kaiken huippu on Suomi, joka leikki vasemmistofeminmistien vaatimuksesta ja ohjauksessa koko maailman sosiaalitoimistoa ja ajaa oman mkansaan kurjuuteen.
Täällä Keski-Euroopassa liikkukin jo huhu, että muslimimaat ovat rahoittaneet 10 miljoonalle miehelle aseet, myös raskasta kalustoa länsimaisen omia miehiään ja yleensä miehiä sortavan feministidiktatuurin väkivaltaiseksi tuhoamiseksi Euroopassa ja ehkä Amerikassakin.
Esim Afganistanin sotakin on vain feminismin levittämistä äärimuslimimaahan ja hölmöt miehet menevät sinne tapattamaan itseään akkojen käskystä!
- Tuuril täällä jo 5v
Opiskelupaikkaani tuli eräästä firmasta esittelijä josta rekrytoitiin nuoria vastavalmistuneita työntekijöitä.
No, opettaja soitti samantien minulle, ja sanoi, että olisi paikka avoinna jos soitat numeroon***********.
Syy tähän oli se, että satuin olemaan luokaltani eniten paikalla jonka vuoksi olin jäänyt positiivisessa mielessä opettajan mieleen.
Pienestä se on joskus kiinni. - Nimimerkk
Kun laajensin hakualueen Kainuun ulkopuolelle, töitä löytyi nopeasti. Nuorempana sain kainuustakin helpommin, mutta sellaisia ei ammattia vastaavaa.
- icewoman90
Opiskelen, valmistun pian palveluiden tuottamisen ja johtamisen restonomiksi amk:sta. Ikää minulla on pian 21 vuotta. Tällä hetkellä minulla on 5 eri työpaikkaa, 1 vakituinen ja 4 osa-aikaista, joissa extraan tarpeen mukaan. Tämän lisäksi teen hommia ns omalla nimellä eli toiminimi periaatteella. Kaikki työpaikkani ovat koulutustani vastaavia.
Olen tehnyt töitä 14 vuotiaasta saakka ja opiskellut kokoajan saman aikaisesti. Töitä olen tehnyt Suomessa ja ulkomailla. Suhteet työelämään olen luonut itse, en ole koskaan saanut töitä esimerkiksi vanhempieni kautta tai muiden suhteiden kautta. Olipa lama-aika tai muuten vaan vaikea työllisyystilanne, niin aina olen töitä löytänyt. Joskus työt ovat olleet kiven alla, mutta aina olen jotakin löytänyt, yleensä useammankin työpaikan samaan aikaan. Olen ollut valmis joustamaan työajoissa, olen muuttanut työnperässä muualle jne.
Olen sitä mieltä, että työllisyys, työhön kykeneväisyys ja ylipäätään asenne työtä kohtaan lähtee itsestä ja omista valmiuksista. Kukaan ei työtä kenellekään kotiin tuo eikä kotoa tule töihin kysymään (ehkä harvoissa tapauksissa, mutta ei yleensä). Kyllä työnteko ja työn saaminen lähtee ihan itsestä, omasta motivaatiosta ja persoonasta. En minäkään työnantajana mitään vätystäö ota, joka ei tartu toimeen ja jolta puuttuu täysin motivaatio hommiin. Oma-aloitteisuutta, omaa aktiivisuutta, vahvaa persoonaa ja asennetta pitää olla. Niillä saa kyllä töitä, kun ei liian krantuksi rupea.
Minä olen huonosti palkatulla ravintola-alalla, olen vielä opiskelija ja silti tienaan n 2500e/kk. Omalla asenteella, kovalla työllä (en tee normaalia pidempää päivää, kuin muutamia päiviä kuussa), iltatyölisillä, tipeillä ja hyvällä neuvottelutaidolla olen saanut hyvät työsuhde edut, paremman palkan ja paljon muuta itselleni. Kova työ ja hyvä työntekijä palkitaan kyllä aina ja olen ihan varma, että tekevälle kyllä töitä löytyy! Se on niin kiinni asenteesta.
Minulta ei valitettavasti sossun bummeja kohtaan sääli heru. Ymmärrän, että joskus voi olla työtön omasta tahdostaan, mutta en ymmärrä toisten rahoilla elämistä, kun ei huvita töihin mennä!- Joskus näin
Tuurilla on oma merkityksensä. Itse olin ekaa kertaa kesätyössä 11-v, koko lukion ajan oli siivoustyö ja koulutusta oli kahdelta alalta, kun kolmikymppisenä jäin työttömäksi. Ei mitään yt-neuvotteluja tai tukipaketteja, vaan kylmä ilmoitus, että kaikki lähtee pellolle nyt, firma lopettaa toimintansa tänään klo 16. Senkin on elämä opettanut, että jos on esim. harjoittelussa: vaikka mitä osaat, näytä osaamisestasi 50-70 % maksimissaan vakkareiden osaamistasosta, muuten ei hyvä seuraa.
- Itsesi vuoksi
Toivottavasti tulet joskus ymmärtämään, että elämä ei ole mustavalkoista.
- Joskus näin
Minut on haettu kotoa muutamaan kertaan töihin, enkä ole mitenkään erikoinen tai ole mitään erikoisosaamista. Ihan tavallinen arkinen harmaa hiirulainen olen. Nykyisen paikan sain avoimella nettihakemuksella.
- tgwetwerwerer
Miten ehdit opiskella jos tienaat 2500e/kk joka tarkoittaa että olet töissä lähes aina. Ainakin burnout on ihan nurkan takana jos illat yöt teet töitä ja päivät käyt koulussa.
- jennie
Töitä ei välttämättä oo helppo löytää, vaikka kuinka olis mielenkiintoo niitä tehdä. Olen valmistumisen jälkeen hakenut töitä Oulun ja pk-seuden väliltä, joten ainakaan alueen ei pitäs olla liian pieni. Kaikkea hiemankin omaan alaan liittyvää, mutta en vaan oo paikkaa saanut. Nyt sittem työkkärin kautta harjoittelussa, jos vaikka orjatyön jälkeen sais töitä.
- ex työnantaja
Joskus näin kirjoitti:
Tuurilla on oma merkityksensä. Itse olin ekaa kertaa kesätyössä 11-v, koko lukion ajan oli siivoustyö ja koulutusta oli kahdelta alalta, kun kolmikymppisenä jäin työttömäksi. Ei mitään yt-neuvotteluja tai tukipaketteja, vaan kylmä ilmoitus, että kaikki lähtee pellolle nyt, firma lopettaa toimintansa tänään klo 16. Senkin on elämä opettanut, että jos on esim. harjoittelussa: vaikka mitä osaat, näytä osaamisestasi 50-70 % maksimissaan vakkareiden osaamistasosta, muuten ei hyvä seuraa.
Juu, ne vakkarit ovat ammattiliiton luuserijäseniä, jotka vihaavat kunnollisia ahkeria työntekijöitä.
- Elämä on lyhyt
Itsesi vuoksi kirjoitti:
Toivottavasti tulet joskus ymmärtämään, että elämä ei ole mustavalkoista.
Elämä vedetään alta kun jää pois 20 vuotta oltuaan töissä ja ei siitä paskaakaan välitetä vaikka olisi lapsia ja velkoja.
Paska on vedettävä kurkuun tai lopetettava koko elämä niin ainakin valtio maksaa eläketuen puolisolle ja lapsille. - sunnywoman63
icewoman90, olet kovin täynnä itseäsi. Joo, tissivaolla ja ripsiä räpyttämällä voit vielä jonkin aikaa saada töitä, mutta odotapa, kun on vielä pari kakaraa lisää ja ukko taas lähti ja joku nuorempi ja nätimpi vei paikkasi eikä se uusi tutkintosi taannutkaan työpaikkaa.
Minä en puolestani paljon piittaa narsistisista nuorista naikkosista, jotka luulevat, että heillä on vastaus kaikkeen ja jotka nimittävät yhteiskunnan huonon johtamisen takia ilman työtä jääneitä parempiaan sossun pummeiksi. Voihan olla, että vielä itsekin sen saat tuta, että ei sinun pikku kätösissäsi koko tulevaisuutesi ole; paljon on kiinni onnesta, ulkonäöstä, sattumasta, suhteista. Et ole mikään jumala, vaikka niin vielä luulet.
- 24/7
Miksi olet työtön/työssä
paikkasi auki 23.7.2012 09:12 <
> Nimimerkk 23.7.2012 15:47 - tne inc
Olen töissä siksi että minulla on tosi isot munat. Niin se vain on. Monia se vituttaa mut minkä minä sille voin että se kiinnostaa.
- N
Mikä paikka.
- tne inc
ihan toimistohomma, mut pääisin siihen munien koon takia, usko tai älä. Varmasti olisi löytynyt pätevimpiälin vaikka kyllä minulla alalla koulutuskin on.
- toiminimityöntekijä
Sairastuin ja paloin loppuun yli 10 vuotta sitten. Sairasloma ja kuntoutuminen kestivät vuosia ja tiesin jo silloin, että tällä historialla kukaan ei tulisi minua työhön ottamaan. Lähdin siis opiskelemaan jo pohjalla olevan tutkinnon päälle lisää ja perustin oman yrityksen.
En siis suostunut jäämään "sairaaksi" tai eläkkeelle vaikka niin moni sitä minulle loppuelämäksi jo kauppasi, vakuutusyhtiö myönsi eläkkeenkin hakemani kuntoutustuen sijaan - perusteluna päätöstä ihmetellessäni oli, että kuntoutustuella ei voi olla vuosia.Miksei, jos kuntoutuminen etenee koko ajan???
Tämä ei ollut helppo eikä sileä tie takaisin työelämään, mutta mahdollinen. Tarvitaan sisua ja ihmisiä ympärillä uskomaan siihen unelmaan, kun itseltä meinaa aina välillä usko loppua - sen verran ulkopuolista muutosvastarintaa sain kokea. Mutta nyt olen voinut näyttää kaikille epäilijöille, että muutos on mahdollinen. - 20
Olen päätynyt nykyiseen työhöni sattumien kautta. Työni on melko ikävää ja sietämättömäksi koko touhun tekee käsittämättömättömän huono ilmapiiri. Sain työpaikan vain ja ainoastaan omilla ansioilla. Tyydyin hommaan, koska muutakaan ei ollut tarjolla ja ikää on sen verran, ettei minulla ole enää saumaa parempaan.
Monet saavat työpaikan suhteilla ja usein he ovat osaamiseltaan sekä asenteeltaan heikoimpia lenkkejä. Mahdottomin "työntekijä", johon koskaan olen törmännyt, oli erään esimiehen lapsi. En ole varma, oliko kyseisestä henkilöstä työelämään ylipäätään. Kortistosta löytyy fiksuja ja työhaluisia ihmisiä, joiden työnsaannin suurin este on suhteiden puuttuminen. Työttömien leimaaminen on yksi työelämän suurista ongelmista ja vääristymistä. - töitätöitä
Itse lähdin opiskelemaan lähihoitajaksi, koska tiesin alan olevan työllistävä. Sainkin vakituisen työpaikan heti valmistumisen jälkeen ja kaikki ryhmästä valmistuneet saivat töitä heti. Suurin osa loi suhteet työpaikkoihin harjoitteluiden aikana ja työllistyi sitä kautta. Muistakin paikoista tuli perään kyselyitä valmistumisen jälkeen, kun olin opiskelu aikana hakemuksia täytellyt. Tuloni ovat parhaimmat ja säännöllisimmät koko työhistoriani aikana, vaikka alalla palkat eivät päätä huimaa ja vuorotyö syö omaa aikaa. Olen kuitenkin ennen tätä yrittänyt vuosia pärjäillä pienillä tuloilla tai työttömyystuilla. Välillä olen tehnyt kahta duunia saadakseni rahaa elämiseen. Enää sitä ei jaksaisi, olen tyyttyväinen nykyiseen tilanteeseen.
- fcdthyxuy
Jokainen etuuksia nauttiva työtön tulisi välittömästi passittaa jonkinlaisiin pakollisiin töihin, koska on väärin että ihmiset saavat rahaa joutenolosta. Kyllähän nyt rahan eteen täytyy töitä tehdä, jota kuitenkin riittää tässä maassa! Metsiköt on täynnä marjoja ja tienvarret tarvitsevat leikkaamista yms. yms. Jos kolmen kuukauden sisällä ei töitä itselleen löydä niin silloin hakijassa on oltava jotain perusteellisesti vialla - joko todella puutteellinen ammattitaito (=passitettava kurssille, harjoitteluun yms.) tai sitten kyseessä on vain perilaiska ihminen, jota veronmaksajien ei missään nimessä tule elättää.
- työtön....
Metsiköt on täynnä marjoja ja tienvarret tarvitsevat leikkaamista yms.
Kuka maksaa tuosta palkkaa ja paljonko? Palkan maksu haluttomuus yrittäjillä on huomattu kun otetaan vaan harjoittelijoita ja virolaisia.
(=passitettava kurssille, harjoitteluun yms.
Joo kyllä työvoimatoimisto näin tekee. Jos ei kolmeen kuukauteen työllisty joutuu joko harjoitteluun tai kurssille ja jos ei mene tulee karenssi.
Harjoittelusta tai kursseista en ole kuitenkaan nähnyt apua palkallisen työpaikan saamiseksi. harjoittelussa hommat ovat todella yksinkertaisia. En ymmärrä miksi sellaista työtä pitää harjoitteilla kun sen jo osaa.
Turha valittaa siitä, että työttömät olisi laskoja. Homma nyt on vaan niin, että kaikille ei riitä töitä. Työttömiä on reilusti enemmän kuin vapaita työpaikkoja. Jos olisi 200 000 avointa työpaikkaa, niin sitten vasta voisi valittaa työttömiä laiskoiksi. Myös minä menen töihin jos minut joku ottaa ja maksaa siitä sen TES mukaisen palkan. Ongelma on siinä, että minua ei tunnu kukaan ottavan tai jos ottaa niin työ pitää tehdä ilmaiseksi harjoittelijana. - heko vaan
Häh?? Miksi ihmeessä pitäisi maksaa kaksituhatta kuussa työttömyysaputöistä? En itsekään saa sen vertaa. Tuohan on ihan neukkumeininkiä!
- t.korv.=0 €
En saa mistään mitään etuisuuksia, ja olen silti työtön työkkärissä.
Haluankin laiskotella ja olla työtön, vaikken sitä oikeesti olekkaan, alati on jotain pientä hommaa meneillään.
- Introvertti_
En saa töitä, koska olen niin ujo, sisäänpäinkääntynyt, hiljainen yms. Olen ollut introvertti aina, enkä tästä muutu yhtään tämän sosiaalisemmaksi. Lisäksi on epäilty sellaisia diagnooseja kuten dysfasia tai lievä autismi. Olen 27 enkä ole ollut koskaan oikeissa töissä. Pelkkiä harjoitteluita harjoitteluiden perään. Saan aina hyvää palautetta. Esim. sellaista, että olen ahkera, teen huolellista työtä, olen luotttava ja tunnollinen. Mutta haluaisin oikeaa palkkatyötä enkä aina jotain harjotteluita.
Olen itse vihdoin oppinut ymmärtämään, että olen hyvä juuri tällaisena kuin olen. Olen tajunnut, että minun ei tarvitse olla yhänä erilainen ollakseni parempi ihminen. Enää en koe olevani huono ihminen, mutta nyt onkin ongelmana, että muut (ainakaan työnantajat) eivät hyväksy minua.
Olen käynyt kaksi ammattikoulua (ja lukion niiden lisäksi). Ehkä pitää mennä kolmanteen ammattikouluun. Voisin myös perustaa oman yrityksen.- rautaruukki
Minusta on surullista, että nykyään ujoille introverteille tyrkytetään diagnooseja. Olen itse melko hiljainen, mutta hakeudun kuitenkin ihmisten seuraan, mutta siitä huolimatta minulle tuputetaan jotain Aspergeria. Karvat nousee pystyyn ja näen punaista, kun vain kuulenkin tuon sanan! Ei sikäli, että pitäisin poikkeavuutta häpeänä, tms., mutta se pakkomielle erilaisten diagnosoimisesta, se pistää vihaksi. Tuotakin Aspergeria käytetään ihan vain erilaisten leimaamiseen ja luokitteluun, kun ei voida ymmärtää, että kaikkia ei kiinosta se pinnallinen naminami-sosiaalisuus, joka on kulttuurinen normi tämä päivänä.
- Samaa mieltä
rautaruukki kirjoitti:
Minusta on surullista, että nykyään ujoille introverteille tyrkytetään diagnooseja. Olen itse melko hiljainen, mutta hakeudun kuitenkin ihmisten seuraan, mutta siitä huolimatta minulle tuputetaan jotain Aspergeria. Karvat nousee pystyyn ja näen punaista, kun vain kuulenkin tuon sanan! Ei sikäli, että pitäisin poikkeavuutta häpeänä, tms., mutta se pakkomielle erilaisten diagnosoimisesta, se pistää vihaksi. Tuotakin Aspergeria käytetään ihan vain erilaisten leimaamiseen ja luokitteluun, kun ei voida ymmärtää, että kaikkia ei kiinosta se pinnallinen naminami-sosiaalisuus, joka on kulttuurinen normi tämä päivänä.
Ei aspergerissa mitään vikaa ole, vaan päivastoin, se voi olla kantajalleen suunnaton voimavara. Yleensä aspergit pystyvät omistautumaan täysin yhdelle asialle ja ovat erittäin sitkeitä tekemänsä työnsä suhteen. Monet tiedemiehet ym. ovat asperger-tyyppisiä. Haittapuolena aspergerissa on tietenkin sosiaalinen puoli - eli mukavaa kahvipöytäseuraa odotteleva työnantaja tulee monesti pettymään.
On todella harmi, ettei Suomessa työnantajat osaa hyödyntää erikoistapausten piileviä voimavaroja. He kait luulevat, että asperger on jokin sairaus, tai peräti kehitysvamma! Tanskassahan on jo aspergereita ym. värväävä yritys. - rautaruukki
Samaa mieltä kirjoitti:
Ei aspergerissa mitään vikaa ole, vaan päivastoin, se voi olla kantajalleen suunnaton voimavara. Yleensä aspergit pystyvät omistautumaan täysin yhdelle asialle ja ovat erittäin sitkeitä tekemänsä työnsä suhteen. Monet tiedemiehet ym. ovat asperger-tyyppisiä. Haittapuolena aspergerissa on tietenkin sosiaalinen puoli - eli mukavaa kahvipöytäseuraa odotteleva työnantaja tulee monesti pettymään.
On todella harmi, ettei Suomessa työnantajat osaa hyödyntää erikoistapausten piileviä voimavaroja. He kait luulevat, että asperger on jokin sairaus, tai peräti kehitysvamma! Tanskassahan on jo aspergereita ym. värväävä yritys.Minusta ei pitäisi edes puhua mistään aspergerista. Pitäisi alkaa puhumaan uudelleen ihmisistä, persoonista, erilaisista ihmisistä. Pitäisi päästä pois diagnoosikeskeisyydestä.
- Äitipäitiz
Samaa mieltä kirjoitti:
On todella harmi, ettei Suomessa työnantajat osaa hyödyntää erikoistapausten piileviä voimavaroja. He kait luulevat, että asperger on jokin sairaus, tai peräti kehitysvamma! Tanskassahan on jo aspergereita ym. värväävä yritys.Pojallani on asperger ja hän on huipputaitava koodari. Valitettavasti vain nykyään silläkin alalla vaaditaan sosiaalisuutta. Mutta diagnoosin etuna on, että ta voi saada työllistämistukea ilman työttömyystaustaa. Pojallani on paljon muutakin kuin uojus, eli pelkän ujouden vuoksi diagnoosin tyrkyttäminen on outua - mm. karkeamotorista heikkoutta ja erikoinen puhetapa sekä jumittuminen. Ehkä vaikein asia on periksiantamattomuus ja joustamattomuus, mikä töissäkin voi olla vaikeaa.
Itsekin olin ujo ja kiltti, ja 80-luvulla vielä meitä ujoja ja kilttejä haluttiin töihin. Nyt halutaan suupaltteja, mutta uskallan olla yhä sitä mieltä, että hiljaiset tekevät enemmän. - njuuh
rautaruukki kirjoitti:
Aspergeria diagnosoidaan monesti väärin. Sen aidot juuret ovat siinä, että eräälle psykiatrille ilmaantui sellainen poika potilaaksi, joka ei tajunnut, että kaveri ei ollut tajuissaan, vaan kysyi häneltä pyörää lainaksi. Kyllä se Hans Asperger tuon oli jo kuvannut, mutta tosiaan se löydettiin uudelleen tuollaisen tapauksen vuoksi. Tämä henkilö ei siis ymmärtänyt muita.
Minulle yritettiin tuota tyrkyttää. Ongelmani ovat aika päinvastaiset. Saatan uppoutua toisten ihmisten olotiloihin todella syvästi. Ainahan meillä on jotain ongelmia. Kun vedät sisääsi ilmapiirin kuin sieni vettä, et kauaa sitä jaksa. Yläaste oli painajaista sen vuoksi. Miettikää nyt koulu täynnä epätasapainoisia teinejä. Pärjään tasapainoisten ihmisten kanssa tosi hyvin. Pitäisi ikäänkuin pystyä ulkoistamaan oma itsensä noista tilanteista. Tein MBTI-testin ja se tarjosi minulle INFJ-personallisuutta. Se on sellainen sisäänpäinsuuntautunut henkilö, jolla on ulospäinsuuntautunut tunne-elämä. Se on aika kuvaavaa ja miehillä hyvin harvinainen. Miehillä se on aspergeriakin harvinaisempi, vaikka se ei tietenkään ole mikään diagnoosi. - Introvertti_
Viestini näköjään aiheutti hieman keskustelua ja lisään nyt sen verran, että kirjottamani diagnoosijuttu oli ikään kuin lisäys, että ujouteni lisäksi on tällaista epäilty. Ei siis pelkän ujouden takia. En vain viitsinyt alkaa yhteen viestiin kirjoittaa koko elämäntarinaani ja oirelistaani. Joten älkää nyt olko huolissanne, että ujouden perusteella kukaan leimataan tai minä kuvittelisin olevani jotenkin erilainen tai luulisin esim. Aspergerin olevan pelkkää ujoutta. En halua alkaa väitellä kenekään kanssa.
- rautaruukki
Nii-in. Miten sinne töihin pääsisi, kun ei ole oikean näköistä naamaa eikä dynaamista persoonallisuutta. Työelämästä on tullut sosiaalista hepreaa, jota monet eivät enää ymmärrä ja sen takia vieraantuvat ja syrjäytyvät.
- helppoa kuin heinänt
Helposti. Jos haet toimihenkilöpaikkaa niin siinä tapauksessa työntekijät maksavat sinun palkan. Jos haet työntekijäksi niin silloin sinun pitää ansaita palkka asiakkailta ja maksaa osinkoa yritysjohdolle. Mitä enemmän maskat niin sitä todennäköisemmin pääset työntekijäksi. Tänäpäivänä palkkatuki on yritysjohtajien mieleen mm. kierätyksessä.
- 2345678+
Kysyit yleismaailmallisen kysymyksen, johon et voi saada ymmärrettävää vastausta. Sama asia, jos kysyisit mitä ruokaa olisi hyvä syödä.
- tenho.
Miten nyt sanoisi. Jo opiskeluaikana koulussa tuli selväksi, että harjoittelemaan ja kesätöihin mennään suhteilla. Hyvin oli tiedossa, että kuinka miten kukin pääsi minnekkin. Itsellä ei suhteita eli en päässyt. Olin koululla.
Niin se vaan harmittavan usein menee. Ja usein heillä sitten työ valmisduttuaan. - 456++
Jos katsotaan eri aloja tuotantoarvon näkökulmasta niin yli 100 000 euron tuotantoarvon per työntekijä vuodessa pääsee muutama toimiala. Teollisuus on muistaakseni 130 000 euroa per työntekijä. Ylivoimaisesti paras tuotantoarvo on energia alalla 350 000 euroa per työntekijä.
- jompi kumpi tai moi
Työttömänä eläminen on kädestä suuhun elämistä, kaikki mikä vähäkin tulee, myös menee laskuihin yms.
Töissä käyminen on samaa paskaa, kädestä suuhun.Pikkupalkalla jota maksetaan ammattimiehellekin, ei elä.Kaikki menee laskuihin yms.
Jos en hyväksy työmaan paskaa palkkaa, otetaan tilalleni sellainen työmies joka hyväksyy paskan palkan.
Tällä yhtälöllä olen mieluummin kotona elämässä sitten kädestä suuhun ja annan kokoomuksen mulkkujen tänne raahaamien ilmaistyövoimapuolalaisten tehdä ne työt.
Samanlaista paskaa on myös kaikenlainen työllistämistuki.Niillä pakotetaan töihin sellainen joka ei sinne halua, ja samalla viedään sitten ammattimieheltä mahdollisuus saada se duuni.
Ei ole mitään työttömyyttä, on vain haluttomuutta maksaa työmiehelle palkka jolla hän voisi elää.
Töitä riittää koska vaan, jos haluaa tehdä niitä orjan palkalla.
Minä käyn mieluummin poimimassa marjat ja sienet metsistä, teen pikkukauppaa kirppiksillä yms.
Haistakoot katainen ja muut apinat pitkän paskan minun puolestani.Pakottaa ette voi.
Palkka ylös tai elinkustannukset alas, niin alkaa työt kiinnostamaan.- vitut..
Mistä helvetistä sinä työläisiä löydät nykypäivänä? Rakennusalalla on 166 000 työpaikkaa josta puolet toimihenkilöpaikkoja. Teollisuudessa sama homma.
- rgrgrge
Työmiehet saa usein 15-20e/tunti palkkaa ja yrityspohjaisesti toimivat yhdenmiehen firmat vielä enemmän. Luulisi tulevan toimeen?
- Ei nyt töissä
rgrgrge kirjoitti:
Työmiehet saa usein 15-20e/tunti palkkaa ja yrityspohjaisesti toimivat yhdenmiehen firmat vielä enemmän. Luulisi tulevan toimeen?
Kerro työ ja hommaa mut sinne olen monipuolinen ammattimies.Kiitos
- metroseksuaali,
Homo paikoista löytyy työtä mm. ravintolat, media, tapahtumat ym. vastaavat
- Nimetön erkki
Alkuperäiseen vastaan myös, että kyllä, on tahoja, jotka hyötyvät työttömyydestä ja heille olisi katastrofi, jos työttömyys poistuisi. Nämä tahot mollaavat työttömiäkin eniten, eli yrittävät kaikin keinoin estää työllistymistä. Valitettavasti vain meitä entisiä työttömiä, jotka pärjäämme töissä hyvin, on paljon, Sitä ei moni halua kuulla.
- kokemusta on
Ei työelämässä tänä päivänä todellakaan pärjää sillä että osaa hommansa ja on ahkera. Kuten parissa aiemmassa viestissä todettiin, pitää ammattitaidon lisäksi vielä kemioidenkin kohdata työpaikalla eli pitää olla ns hyvä tyyppi siis ulospäinsuuntautunut myötäilijä joka on hyvää pataa kaikkien kanssa. aika helposti tulee syrjityksi ellei kokonaan työelämän ulkopuolelle jääneeksi jos naama, olemus, luonne eivät miellytä tai omaa "vääräät" mielipiteet asioista.Jo se että on introvertti tai ujo luonne tai ei muuten vain kiinnosta osallistua yleiseen juoruiluun/paskanjauhantaan työpaikalla herättää monesti melkoista närää pomon tai muiden työ"tovereiden" kekuudessa.
- SEPÄ SE
Älä muuta viserrä,tuossa tuli kaikki, se kirjo jossa täytyisi tasapainoitella.monella on koulutusta, mutta vastaavaa työtä ei ole tai työ on siirretty aasian maihin.
- Erkki Nimetön
Omhan noitakin nähty, jotka eivät osaa sitä hommaansa, mutta ovat oikeaa sukua. EDellisessä työpaikassa olin määräaikainen ja kun olin 2 kk ollut, alkoi yksi vakkari tulla multa kyselemään, miten homma tehdään. Ei vakkareita kehdannut kysyä. Minun työsuhden loppui, tämä toinen jatkoi. Yksi taas tuli minulle neuvomaan asioita, jotka olin opetellut itse joa aikoja sitten, kun vaan joku päätntävaltaa omaava vakkari tai pomo oli näkemässä. Onneksi nyt on vakkarityö pienessä paikassa, missä pomo näkee suoraan mitä minä teen.
- ämpäripää
ämpäripää pitäjässä ei saa töitä muuten kun vaan suhteilla,siinä se
get a job, kouluta itsesi, ja elä ruikuta.
- sano se
Miten kouluttaudut, jos et saa työpaikkaa missä koluttautua. Harvalla on rahaa ostaa laitteita ja koneita opetuskäyttöön puhumattakaan työhön liittyvistä käytännöistä. Kaiken muun kyllä voi opetella kirjoistä.
- j j
ei autanut
- jj
ninkö
- äijä.hoitsu
Itse olen mies lähihoitaja. (kuullostaa homolta. Mutta en ole homoseksuaali. on mukava työskennellä parikymppisten tiukkaperseisten blondien kanssa, etenkin kesällä kun on kuuma. työntekoa inhoan, mutta nuoria naisia tykkään katsoa.)
Olen ollut töissä jo opiskeluaikoina. En pääse työttömäksi vaikka haluaisinkin.
Minut työllistetään aina vaikka pakolla.
Kaikille miehille varoitukseki. Älkää hakeutuko hoitoalalle. Siinä joutuu töihin.
Olisi pitänyt käydä amiksessa joku puupuoli ja ryssiä se täysin tai sitten käydä pelkkä peruskoulu ja nauttia (25, täytettyäni) työttömyyspäivärahaa.- hölmöä..
Tarkoitat yhteiskuntapalvelua. Yhteiskuntapalvelusta maksetaan tänäpäivänä aika isoja summia. Asiakaskanta on pääasiassa sosiaaliturvan ja opintotuen varassa eläviä. Miksi maksaa yhteiskuntapalvelusta enemmän mitä sosiaaliturvasta erillaisia toimeentulon tukia.
- ERkki Nimetön
Miespuolisia hoitajia tarvitaan ja tiedän parikin, jotka ovat sen koulun käyneet sen alan työttömyyskoulutuksen ja töitä riittää. Mutta, ihan samalla kuin ymmärrän, että kaikki eivät pystyisi minun työtäni tekemään, pystyn ymmärtämään, ettei kaikista ole hoitajiksi. Ei itsestänikään olisi.
- AKTSAK
minäkin olisin työtön jos ei kerrassaan huvittaisi tehdä mitään!!!!
Töitä on jos vaan huvittaa tehdä! - Kumartakaa niiatkaa?
Vastaus on poliittinen.Koska koska jatkuvasti nousevin ruuanhintoinemme ja ja kovilla ulkomaan paketeillamme emme jaksa työllistää emmekä työtä tehdä.On maamme köyhä ja siksi jää.Eskimotkin voivat varmaan paremmin rauhassa igluissaan jäätikköjen kesken,kunnes nekin sulatetaan pois suojaamasta heidän rauhaansa.Hosutaan vain kuten entiset sätkyukot seinillä.Nekään eivät silloin sätkytellyt politiikassa vaan seinillä ihmisten huviksi.
- Pärstäketointa
Meillä on ollut varmaan eri laskuoppi koulussa sensuurinkanssa,taikka muuten olen siksi kalkkeentunut ettei laskumme stemmaa lainkaan?mutta eihän kaikki kaikkeavarten ole koskaan ollutkaan kuten ilmeisesti tämäkään palsta?
- Pärstäketointa
Meillä on ollut varmaan eri laskuoppi koulussa sensuurinkanssa,taikka muuten olen siksi kalkkeentunut ettei laskumme stemmaa lainkaan?mutta eihän kaikki kaikkeavarten ole koskaan ollutkaan kuten ilmeisesti tämäkään palsta?Laskutoimitus yhä väärin?Oikein matematiikan Hum Cand?
- työmies6
rekrytointi firmojen kautta saa aika hyvin töitä..mitä näitä nyt on: go-on,sihti,stafpoint,opteam ja jne.jne..johan rupee töitä pukkaamaan!
- totta
Työvuokrausfirmat ovat yksi suurimmista työllistäjistä. Hnekilöstömäärä on suurempi mitä työvuokralaisten määrä.
- jennie
Oon ollut yli vuoden monen henkilöstöpalvelufirman listoilla, mutta vain kuukauden on niiden kautta saanut töitä tehdä. Joten ei ne välttämättä oo avain onnee.
- järkyttynyt
Karmeaa luettavaa nuo työkkärin asiakkaiden kokemukset ja kertomukset saamastaan palvelusta.
- palvelua?
Mikä palvelu? Työkkärissä asioiminen on itsepalvelua ja päätöksien odottamista. Joka asia on hoidettava omatoimisesti ja tehtävä työtä virkailijoille päätöksen tekemistä varten. Virkailijat eivät tee mitään sinun puolestasi.
- määrämittaista
Jos rahaa tahtoo niin silloin pitää rakentaa talo. Talon rakentamisessa on työtä jopa vuodeksi eikä palkka ole huono. Helpoin keino työllistyä ja saada noin satatuhatta euroa.
- tyvestä puuhun
Jos on vähän rahaa niin pitää tehdä ensin pieni talo, vaikkapa koiran koppi. Sitten leikkimökki, aitta, sauna jne.
- Pieni ja paska maa
Turha naukua verovaroista. Te olette itse äänestäneet demareita melkein kaikki ja antaneet hyväksyntänne näille komikannassa päätetyillwe sopimuksille. Esim. pekkaspäivät ovat tulleet työnantajapuolen saituudesta palkkaneuvotteluissa. Repikää sopimuksenne vaihdevuosien, nuukuuden ja kateuden puuskissanne.
- kaksikin duunia
Työlistämisen kautta hyvä verkosto ja senjälkeen ura urkeni. Ensin sijaisuuksilla ja sitten vakipaikka.
- YA
Työpaikan saa varmimmin siten, että otat selvää hakemastasi paikasta kaiken mahdollisen ja tekeydyt sellaiseksi kuin mitä uskot heidän haluavan. Vähänkin maailmaa nähneenä/ rekrytointia nähneenä tietää kyllä, minkälainen ihminen jää mieleen haastattelussa.
Kuulostaa laskelmoivalta, mutta sitä se onkin. Jos haluat varmimmin saada jonkin paikan, ole niin hyvä ja vaikuttava että sen saat.- Luonnekysymys
On myös tyyppejä jotka ovat selvästi suhteellisen älykkäitä, monessakin mielessä hyvin valveutuneita ja erittäin taitavia alallaan ja heillä on vahva itsetunto mutta he eivät kykene alistumaan toisen palvelijaksi. Toimiminen isäntä/renki suhteessa renkinä ilman, että ei pääse vaikuttamaan riittävästi oman työnsä suunnitteluun ja toteuttamiseen, on heille kauhistus ja he turhautuvat.
Joidenkin ego on vaan niin suuri, että se estää perinteisessä palkkasuhteessa työskentelyn. He tykkäävät järjestää tekemisensä ja elämänsä itse tai ovat mieluummin vaikka työttöminä tai muina itsellisinä toimijoina, usein heistä tuleekin yrittäjiä. Yrittäjäluonteella on vaikea toimia työpaikan suoritusportaassa takarivin taavina, myöskin työvoimatoimistojen passiivisiin tukityöpaikkoihin ja muihin vastaaviin tukitoimenpiteisiin ohjailu on heille myrkkyä.
- Tosta vaan! :)
Mulle riitti n. vuoden makoilu/kikkailu työttömänä,välillä oli jotain "talkoo hommia" eli ihan jees... Sitte kuulin tutulta vuokra firman kautta löytyvästä duunipaikasta,menin jutteleen ja pääsin töihin.Keikkalaisesta vakkariin oli oma taistelunsa,mutta kanatti eli nyt on vakkari duuni. "Ai noinko helppoo?" Joo! Menin sinne töihin,enkä lusmuileen.
- työssä olen
autoin itse itseäni etsimällä töitä ja tekemällä sitä mitä on tarjolla!
ei niitä työpaikkoja tuoda valmiiksi kuin manulle illallista, itse pitää yrittää tehdä jotain leipänsä eteen, mennä vaikka marjametsään, jos ei ole muuta työtä. Taistelu työmarkkinoilla on raakaa, joten erottuani edellisestä työpaikastani ja suoritettuani opinnot loppuun tein todella paljon töitä, että sain töitä. Lähettelin hakemuksia niihin paikkoihin mitkä vastasivat kiinnostustani ja kun ensin en saanut minkäänlaista vastakaikua, totesin että hakemuksia on muutettava näkyvämpään suuntaan. Jos yhteen duuniin tulee 100 hakemusta ja kaikki on samaa tyyliä, eihän niistä mikään jää mieleen.
Panostin myös hyvään valokuvaan (ihan itse otin digikameralla), jonka laitoin mukaan sellaisiin hakemuksiin joissa arvelin siitä olevan etua. Pyri kuvassa ilmentämään sitä millainen olen ja myös kuvassa olevat vaatteet oli samantyyliset kuin mitä toimistotyössä tulisin pitämään.
Menin myös rekryfirmoihin kirjoille ja olin muutamassa haastattelussakin. Lisäksi otin yrityksiin yhteyttä, vaikkei he olleet avoimia työpaikkoja ilmoittaneetkaan. Lopulta tärppäsi ihan työvoimatoimiston CV-netin kautta. Siinäkin olin panostanut esittelyni laatuun, halusin että se jää mieleen ja myös siinä kuva oli edustava. Minua pyydettiin haastatteluun ja lopulta sain vakipaikan omalta alaltani.
Vaikka DrPhil onkin paljolti jenkkihapatusta, on hän mielestäni oikeassa kun joskus sanoi, että työttömän pitäisi käyttää työnhakuun saman verran aikaa päivässä kuin mitä olisi töissäkin. Kun olin työtön, ei mennyt päivääkään ettenkö olisi tutkinut vapaita työpaikkoja ja mahdollisuuksia työllistyä.- Nimetön merkki
Minä olen nähnyt vakipaikoissa ihmisiä, joita ei huvita tehdä mitään, mutta silti saavat paikkansa pitää. sitten on niitäkin, jotka tekevät, mutta eivät osaa. Näissä molemmissa on yleensä taustalla sukulaissuhteita tai vastaavia, joten työt sitten käytännössä tekee se kuuluisa Joku Muu.
Kunpa se riittäisikin, että on osaava ja ahkera. Mutta, jos muut eivät ole osaavia ja ahkeria, annetaan sinusta pomollle väärä kuva. Kuinka monella POMO seuraa mitä teet? Itselläni kyllä pomolle menee työkavereiden kautta ja harjoittelupaikassa opin, että jos näyttää liikaa, sinut koetaan uhkaksi. Seuraavassa sitten "osasin sopivasti" ja työsuhteeni jatkui vielä hetken, kunnes sain vakkaripaikan muualta. Eli pidin huolen, ettei vakkarit saa minusta liian osaavaa kuvaa, mutta eivät liian tumpeloakaan.Taitolaji sekin. - Waddaa wi livinfoo
Sitä monesti turhautuu eikä jaksa enää näiden firmojen suhdanneongelmia. Pikkufirmoissa ja perheyrityksissä usein vielä ollaan iholla, ja sellaisesta eroon pääseminen on mahtava ja vapauttava kokemus.
- Missä työvoimapula?
Sitten kun on todella pula työntekijöistä, kuten oli 80-luvun loppupuolella niin työnantajat saavat kääntää kaikki kivet löytääkseen tekijöitä. Olen kuullut luotettavalta taholta, että 80-luvun rakennusbuumin aikaan urakoitsijat pääkaupunkiseudulla kävivät läpi kaatopaikkojen hökkelitkin etsiessään miehiä töihin.
Nyt korot olleet erittäin matalalla jo toistakymmentä vuotta ja suurtyöttömyys sen kun jatkuu. - oooo....
Siis mitä töitä? Työpaikat ovat suurimmaksi osaksi toimihenkilöpaikkoja ja palkan maksaa työnantaja. Omalla työllä et voi vaikuttaa työn saamiseen. Jos töitä olisi enemmän asiakkaiden parissa niin silloin työn saamisee voisi itse vaikuttaa.
- Työnhakija
Minäkin haluaisin saada töitä. Alalta, jolta olen valmistunut on hyvin vaikea saada töitä (Suomessa/matkailu), mutta silti laitan joka viikko useita työhakemuksia sähköpostilla.
Sehän se tapa on jolla nykyään tomiitaan. Aika usein joutuu täyttämään myös sähköisiä hakulomakkeita joihin menee tunti jos toinenkin. Sitten voi välillä kokeilla onneaan ja soittaa suoraan hakemaansa työpaikkaan. Puhelinta en pelkää. Sopisin hyvin toimistosihteeriksi tai muuksi vastaavaksi johon koulutuksenikin soveltuu.
Tänään sain jo hakemastani työpaikasta vastauksen sähköpostilla, tosin liite ei ollut auennut. Sekin on jo hyvä jos jonkunlaisen yhteydenoton saa. Laitoin hakemuksen pikaisesti uudelleen ja toivottavasti saan nyt paikan. Haluaisin todellakin töihin ja toivottavasti pääsen haastatteluun... - Ammatinope
Tässä Teille tietoa, joka perustuu KOKEMUKSEEN!
"Suhteilla saa töitä"
Totta!
Rakenna siis itsellesi Hywät Suhteet! Ja säilytä niitä huolella!
Ottaisitko itse työhön narisijan ja moittijan?
Ei tietenkään pidä olla "p****en nuolija". Mutta ei myöskään "ikuinen narisija".
Opetin ammattiin ihmisiä yli 20 vuotta ja siinä havaitsin mitä on Kokemus ja Todellinen HALU tehdä työtä!
Anteeksi, mutta tosi on, ettei jokainen osaa, eikä välitäkään siitä TYÖstä!
Olen auttanut kymme niä, satoja ihmisiä Menestymään - eikä vain saamaan työtä. Autan yhä, valmennan ja kannustan. Opastan pitämään puolensa ja hulehtimaan itsestään.
Mutta MIKSI vain niin harva "työtön" oikeasti haluaa saada menestystä?
Autan yhä - en vain työn saannissa, mutta myös sen pitämisessä ja - ennen muuta - Menestyä elämässään. huolen perheestään, läheisistään, rakentaa kodin, lomat jne. Jos Oikeasti Haluat - ota yhteys, räätälöidään sinulle sopiva.
[email protected] - työtönperäruiske
Mielestäni Suomessa tarvittaisiin palvelu, joka etsii työttömille töitä tulso mielessä. Työvoimatoimisto ei sitä tulos mielessä tee! Vuokratyönvälitystä en tarkoita.
Joiltain se hakeminen vain onnistuu.
Esimerkiksi vaikka niin, että ensimmäiset 2 vuotta työpaikanvälittäjä saisi 5 % palkasta.
Olisin enemmän kuin valmis ostamaan tuollaista palvelua.- 6787+
Rakentaminen. Työntekijät ottavat 100 000 euroa lainaa. Tämän jälkeen työntekijät rakentavat palkaki ottamallaan lainalla esim. 1 500 euroa kuukaudessa. 100 000 eurolla työntekijä voi tehdä työtä kuusi vuotta. Tämän jälkeen rakennukset myydään ja työntekijät maksavat lainan pankille. Työnvälittäjä otaa rakennuksien myyntivoiton.
- sakkkk..
outokumpulainen firma pistää ukkoja mäjellen ja ottaa vuokravirmasta tilalle, onko tämä sitten oikein haloo pahvit..
- lomakeviidakko
Liikkuvuusavustus tulee,työhaastattelu käynnistä,työsopimuksen teosta,matkakulusi korvataan,kun haet ennen matkaa. Jos olet esim kelapäivärahalla saat matkustamiseen pidemmäksi aikaa rahoitusta hakien ja muuttokulusi voidaan korvata,näissä töksy auttelee.. Joku voi korjata jos meni pieleen. Ansiosidonnaisella olevalle korvataan nuo pari ekana mainittua matkaa. Kannattaa siis hakea kauempaakin töitä,ei iso riski. Kauemmas ja yli 100km on myös majoitus ja ruuasta haettavaa korotusta saatavilla.. Lanketteja tosin joutuu täyttelemään.
Näissä varmaankin sama käytäntö läpi maan.- olisinpa mamu ees
Voi viddu, kohta joutuu taas lähtemään töihin!
- nuorille mahdollisuu
Osalle tosiaan näitä mamuja laitetaan kaikki valmiiksi,asunnot,auto,koulutus jne,mutra suurin prosentti on työttömänä.. Ei oikein kohdistu oikein nämäkään rahat josnon pois vaikka meidän nuorien koulutuksesta ja työpaikoista
- harjoittelija,
Kajaanin kunnallistekniikassa on huono työilmapiiri, päideongelmat, ongelmia aiheuttava esimiestyöskentely, epäarvoisesti jakautunut työkuorma (toiset vetävät lonkaa ja toiset raatavat), ei yhteisiä pelisääntöjä. Vakituisten määrä noin 77 kpl. Keksi-ikä 55 vuotta.
- tyyt
Ammattitatoisia työntekijöitä, mutta helvetin huono työpaikka. Työntekijöitä vähennetään eläkepoistumalla ja työtehtävät ulkoistetaan alihankkijoille.
- juurikin näin
Yrittäkää edes elää realiteeteissä eikä mielikuvissa. Yrityksien palveluksessa on miljoonaa suomalaista ja näistä alle puolet on varsinaisia työpaikkoja ja loput toimihenkilötyöpaikkoja. Kaupan alan työpaikkoja on 1/3 osa. Loput työpaikat on valtion ja kunta-alan työpaikkoja. Tulevia ja olevia työnhakijoita on toista miljoonaa suomalaista. Varsinaiset työpaikat vähenevät tekniikan yleistyessä.
Nämä työhaluttomat ym. mielikuvat ovat tietämättömyyttä. Ihmiset ovat tyhmepiä kuin koskaan aikaisemmin ihmisen historiassa suuren tietomäärän takia. Ei tiedetä edes miten kasata lastenrattaat ilma ohjeita.- työhaluton manne
Lapsia voin olla tekemässä mutta rattaisiin en koske.
- juuuu..
työhaluton manne kirjoitti:
Lapsia voin olla tekemässä mutta rattaisiin en koske.
Sosiaalituet ovat niin suuret ettei työntekeminen kannata muutamalla ylimääräisellä sadalla eurolla. Parhaimillaan sosiaalituet nousevat yli 2 000 euroa kuukaudessa, jos on paljon pentuja ym. Pentuja tehdään sitä mukaan kun tarvitaan rahaa. Näitä pitkäaikaistyöttömiä lapsiperheita on kymmeniä tuhansia.
- E.rkki
juuuu.. kirjoitti:
Sosiaalituet ovat niin suuret ettei työntekeminen kannata muutamalla ylimääräisellä sadalla eurolla. Parhaimillaan sosiaalituet nousevat yli 2 000 euroa kuukaudessa, jos on paljon pentuja ym. Pentuja tehdään sitä mukaan kun tarvitaan rahaa. Näitä pitkäaikaistyöttömiä lapsiperheita on kymmeniä tuhansia.
Suurin osa työttömistä ei ole kuitenkaan sosiaalitukien piirissä. mistähän tuo harha tulee, että aatellaan, että työttömyys työ automaattisesti oikeuden sosiaalitukiin? Monellahan on pitkä työhistoria ja omaisuutta sekä mahdollisesti työssäkäyvä puolisokin, ei silloin sosiaalitukien piiriin mitään asiaa ole.
- oravannahka kauppaa
Tempputyöllistettyjä tosiaan paljon ja tääläkin näkee miten on kouluttautuneita jo paljon ja yhä etsien työtä,temppuna voisi pitää tätä koulumaailmaa,työttömiä olisi niin opettakat,kun oppilaatkin ilman jatkuvaa aikuiskouluttautumista. Sossussa ja ely keskuksissa työttömät saa rattaat jauhamaan työtä..kela euprojektit työllistää ja hankkeet työttömiä..teollista työtä kaivattaisiin sekä muualt tulevaa rahaa mikä ilmeisesti koko eu ongelma..
- 90+
Kunnat on velvoitettu työllistämään ja seuraamuksena tempputyöllistämistä. Kainuu kuuluu siihen kastiin jonka talous perustuu eläkelläisiin, valtion määrärahoihin (kelatuet mm lääkkeet, terveudenhuolto ) ja kaupan alaan
- työhön kokemuksella
Mielenkiintoinen ketju,hyciä vinkkejä.. Iso oli mainittu viron ja suomen välille,ei ole ihme jos yritykset kaikkoaa ja työtahti kova sekä hinnat on noustava, kun yritykset voitosta maksaa veroa,sekä sitä ennen jo verotettu ennen tuloksen tekoa,tuplavero. Ihmekkään ei ole ettei pystytyöllistämään. Itse päässy työhön haastattelujen kautta,työhistoriaööa ja välillä hankalampaa,ellei ole suhteita ja sukulaisia,tulee monesti väliin putoamista,vaikka olisi pätevämpi ja parempi työhistoria
- myy itsesi
Totta varmaa,että joka tietää kerää tietoa miten järjestää omat koulutuksensa jossa kertoa miten hakea töitä. Joskuw oli mm tietokoneelle keksittyjä "ajokorttikoulutuksia",taisi olla syynä mill omalla alalla oli työttömiä paljon niin sai järjestää koulutuksia. Tuo oma myyminen siis hyvä terminä,myy työttömyytesi niin et ole työtön?
- hakemusten vaikeus
Miten käy,kun päteviä akateemisia rynnimässä myös työmarkkinoille sekä paljo puhutut eläkeläiset joita hehkutetaan sankareina? Millainen hakija kärsii vääristyneistä työmarkkinoista jotka alkaa olla huonot tai huononemassa.Suhteet korostuu vähien työpaikkojen ollessa kysessä, olettaisin ainakin itse. Sukulaisille,tutuille ja osa julkiseen hkuun, näissä myös osa niitä jotka täytyy lain vuoksi laittaa hakuun vaikka tekiä on eli työkkärin oikea oleva vointen työpaikkojen määrä on aika vähän.
- miksi?
Apinan hommiin on paljon hakijoita ja isolla osalla on yhden ihmisen yritys mm. montun kaivaminen. Paperin pyörittelijäksi ja valvojaksi olisi mahdollista päästä koulutuksella.
- muutokset
Itse huomannu,että paljon myyjän hommia tai mitä myyntiedustajia nyt haettukaan..Vuokafirmoja jotka mitä ihmeimmin palkkaa ja tulospakko,tähänkö ollaan menossa,tuskin laatua luvassa,argenta mm suuri joka keksi trafin hommat siirtää jo espanjassa oleileville.. Mitenhän käy laadun? Tuntuu kelpaavn kuka vaan ja mistä vaan..
- raha pyörittää maail
Oli työ mitä tahansa niin siitä ei ole sulle mitään hyötyä. Kannattaa keskittyä ainoastaan rahan hankkimiseen toisin sanoen pienellä palkalla ei kannata tehdä yhtään mitään.
- mistä työtä?
Suhteiden kautta sain ekan työni joka oli helppo alku koulunsa päättäneelle ja siitä jääny into kouluttautua ja työllistää itsensä eri työnantajille ja osaaminen karttunut. Tosin palkkatyöläisenä ei liipin pääse rikastumaan se on totta. Nykyiset verot ja inflaatio pitää siitä huolen. Paljon tuttujen työpaikoilla lomautuksia ja yt.. Verotus voi viedä monelta vielä työn ja millä noustane tästä lamasta??Vientiin alkaa vaikuttamaan moni asia javelkaannutaan,että virkoja ja toimia saataisiin pidettyä väkisin,pitäis osata hakea eu:sta ajoissa suomen paljon rahaa..
- maassa maan tavalla
Jooo.. kokemuksesta voin sanoa ettei kannata kulkea omia polkuja. Toisen palveluksessa ovat kaikki olleet nousten johtoportaaseen muodostaen uusia toimialoja ym. Yhteiskuntajärjestelmä ei anna anteeksi poikkeamia. Ennemmin tai myöhemmin palaat lähtöviivalle ja teet niin kuin on tarkoitettu.
Ruotsin Mälmö on hyvä esimerkki mitä on vapaus Ruotsin yhteiskuntajärjestelmän näkökulmasta. Vapaus koetaan rikollisuudeksi, ilkivallaksi ym. vastaavanlaiseksi ilmiöksi vaikka muualla päin maailma Mälmö on normaalia elämää.
- mistä työ?
Ollappas samat palkat kuin norjassa ja elinolot,ei ole lama vaikuttanut ja uusia luonnonvaroja löytyy ja jalostetaan, eikä ole velkainen maa, kansalaiset nauttii niinkuin suomessa aiemmin. Onko maan köyhyys myös syy ettei jalosteta tuotteita vaan viedään työ raaka-aine pois. Tästä tänään ilmoitetusta lamasta ottaa vain osa hyödyn,eikä entisistä ole opittu ja tuskin näin vaalien alla vielä kaikkia leikkauksia ilmoitetaan?
Työtön joutuu vielä koville ja on varmaan jo nyt,herrat pitäneet jo omista korotuksista huolen,että raha riittää itellä. - paperipostia
Vuosia Itellan duunari, koska kaikille ei työ kelpaa.
- silirimpsist vaan
Työttömänä kerkee nauttimaan valtion edusta,kun työssä oleva saa pian olla 70v ikään töissä..onko se loistava putki ainutlaatuisessa elämässä. Joku välivuosi voi tehdä hyvää.
- Toivoton.
Työttömänä ja lomautettunakohta narun jatkona mutta sitähän työnantaja halusikin.
- Sibexi
Minä olen elämäni aikana tehnyt kutakuinkin yhtäjaksoisesti töitä 30 vuotta. Nyt olen ollut n. vuoden työttömänä.
Olen 9-vuotaan lapsen yh-äiti (isä kuollut).
Tienasin töissä parhaimmillaan 1500,00 euro käteen, josta maksoin kaikki laskut.
Tukea saan asumiseen Kelalta ja n. 100,00 euroa sähkölaskun sossusta.
Lapsesta saan lapsilisän yh lisineen ja pari sataa lapsen puoliorvoneläkettä.
Tulot ovat nyt kutakuinkin samat, kuin töissä ollessani.
Eikö ole ihmeellistä?!?- sibexi
Ymmärsitteköhän tuon viestini?
Elikkäs:
Minä olen elämäni aikana tehnyt kutakuinkin yhtäjaksoisesti töitä 30 vuotta.
Nyt olen ollut n. vuoden työttömänä.
Olen 9-vuotiaan lapsen yh-äiti (lapsen isä kuollut vuosia sitten).
Tienasin töissä ollessani parhaimmillaan 1500,00 euroa käteen, josta maksoin kaikki laskut.
Tukea saan nyt työttömänä asumiseen Kelalta ja n. 100,00 euroa sähkölaskun sossusta.
Lapsesta saan lapsilisän yh lisineen ja pari sataa lapsen puoliorvoneläkettä.
Tulot ovat nyt kutakuinkin samat, kuin töissä ollessani.
EIKÖ OLE IHMEELLISTÄ?!?
Tällä hetkellä teen erilaisia vapaehtoistöitä. - 456+
Pointi on lainan ja luoton saamisessa. Palkka pitäisi olla 10 000 kuukaudessa, jos haluaa ostaa ilman lainaa tai luottoa. Tähän on menty 30 vuodessa. Tästä vielä 20 vuotta niin lainanna, luottolla ostetaan kaikki ja palkka on vain lainan ja luoton maskamisen muoto.
- palkkapäivä,-34
456+ kirjoitti:
Pointi on lainan ja luoton saamisessa. Palkka pitäisi olla 10 000 kuukaudessa, jos haluaa ostaa ilman lainaa tai luottoa. Tähän on menty 30 vuodessa. Tästä vielä 20 vuotta niin lainanna, luottolla ostetaan kaikki ja palkka on vain lainan ja luoton maskamisen muoto.
Tässä kait tarkoitetaan kulutushyödykkeitä. Kulutushyödykkeet ostetaan lainalla ja luotolla ja palvelut ovat palkan tulomuoto.
- hakukritteerit
Niin haluaako kohta joku töihin jos tuet noin? Ainut taitaa olla ettei sasi niin paljo lainaa tai vakinaista tuloa,taitaa olla valinnainen asia tarvitseeko lainaa tai kaikkea tavaraa. Tosi hyvä,että lapsista huolehditaan hyvin.
Kannustaako työ sitten itsessään ja mistä ne hakukriteerit on taiottu, joskus saa ihmetellä,että kuka ne täyttäisikään? Tunnustaa joskus,että kaikki lueteltu mitä ikinä keksitäänkään töihin kuuluvan,osa saattaa siksi jättää hakemata. Sotkamon kamreerin haku toinen ääripää,ettri ollu haalunu vielä jäädä eläkkeelle niin haettiin jo uutta haettu.. - etulinjalaiset
Aika ihmeellistä kyllä,että asiantuntijat istuu kovalla palkalla ratkomassa työttömyyttä ja kokemusta sekä kerättyä tietoa asiasta löytyy, mutta ei osaa viranhaltijat ohjata alueen yritystukia tai yritystoimintaa tai kaupunkien palvelujen päälekkäisyyttä yksityiselle sektorille,ettei sieltä syntyisi työtä. Maailmalla on isompia kaupunkeja kuin suomi ja on pienempi työttömyys,pienempi hallintokoneisto ja verot,koska ei ole tälläistä koneistoa hoitamassa työttömiä. Ei työt lisäänny pelkällä byrokratialla vaan kansalaisten hyvin voinnilla. Aikamoinen sosialismi siis vallitsee,miksei näitä viranhaltijoita vois pöläyttää kentälle kehittämään työmarkkinoita,kun heillä tieto,miksi työttömät maleksii,voivat heidän olojaan halutessaan huonontaa ettei anna samasta kassasta rahaa mistä itse sitä nostavat? Onko aina oltava joku pukki kaalaan vartijana. Arvostan siis oikeita idenikkateita ja niitä jotka etulinjassa mahdollistaa työntekijänäkin uusien työpaikkojen synnyn omalla panoksellaan,varsinkin vientiin.
Eu rahoilla ei osata kuin keinotella projekteilla oma työ ja tuhlata. - koulunsa käynyt.
Noin vuodenpäästä pääsen 42 vuotiaana lopullisesti "eläkkeelle".
Ihan terveenä ja kohtuu varakkaana. - ratkaisuko?
Minkäpäs pieni ihminen mahtaa jos valtio ajaa vertulsellaan firmat ulkomaille ja jäät tänne paikkakunnallesi ilman töitä. Pitäisi säilyttää se työ mikä täällä tuottaa raaka-aineen jota jalostetaan niin näin pieni maa työllistyisi täysin. Maa-ja metsätalous oli tällainen,mutta ne ajettiin ulkomaille,elektroniikkala oli ja meni,koska täällä ei ole sen juuret alunperikään. Joka ei ole nopea vaihtamaan alaa tuskin pärjää vaikka ovat vain uhreina muutoksissa, joita politiikot lailla usein säätää.
Työttömyys voi olla myös kiusaamisesta ja uupumisesta johtuvaa,eikä voimat riitä uutta alaa opiskelemaan. Joitakin,kun suositaan jättää se muut myös ulkopuolelle jatkuvasti jos on pätkätöistä kyse,pääsy töihin voi olla jo onnen kantamoinen.. Tämän vuoksi saattaa läjeiset epäillä miksei tuo työllisty,mutta paikoissa kiinnostaa sitäkin enempi raha ja suhteet? - XXLL
Työtä on tarpeeksi, mutta ei tuloja. Tämä näkyy palkan maksamisessa. Kainuuseen pitäisi saada jostakin tuloja eiokä vain sosiaaliturvasta ym. valtion määrärahoista. Ei voi olla työtä jos toisten pitää olla rahoittajia sosiaaliturvan varassa. Eläkevarat eivät riitä tuloksi. Kainuun priikati on ainakin vielä ja opiskelijoita
- oppisopimusko?
Tietääkös kukaan miten tuo oppisopimus toimii ja onko joku nyt sellasessa,tuleeko kuluja ja mitä voi opiskella? Maksetaanko siitä?
- Kokemusta on
Firma maksaa oppisopimusajalta jossa oot töissä.
Mutta ei ole varmaa palkkaako sinut töihin kun koulutus loppuu.
Opiskella voi työn ohessa ja on rankkaa --paljon rankempaa kuin koulussa ollessa.
Itse valmistuin, mutta heittivät sitten pakkolomalle vaikka läpäsin koulutuksen kiitettävästi.
Sinulle sanoisin että varmista opiskelun jälkeinen työpaikka kirjallisesti kun valmistut.
Nykyään mikään ei ole varmaa ja suulliset puheet unohtuu työnantajalta ja stipendiraha myös. - näin
Haet palkkatukea ja oppisopimuspaikan. Työnantajan ei tarvitse maksaa sinusta mitään ja saat tutkinnon. Neljä tuntia joka päivä työssäoppimista.
- koulunpenkkiin
Joa ilmaista työnantajalle työntekijä niin miksei tätä käyttäis useampikin? Onko nyt vähän koulutuksen vikaa,että ei ole yhteistyötä ja hyvät työntekijät kuluttaa suotta koulunpenkkiä,olisi eriasia jos koulutettaisiin verorahoilla työhön suoraan?? Osa koulutetuista joutuu varmaan ulkomaille,kun täällä massoittain saman alan työpaikkoja lakkautetaan..
- uutuus unioni
Monesta ilmoituksesta läpi paistaa, että tähän on olemassa jo tekijä, mutta virkasäännösten mukaan pitää olla auki ja haettavana. Irtisanomisaallon myötä yhä sisäpiirimäisemmäksi paikkojen saanti menee. Kuvitteleisin, että eka omalta työmaalta olevat,sukulaiset,puolison sukulaiset.. Missä kohtaa olet sitten sinä? Koulutus tietysti osana soveltuvuutta tai olet sinnikäs hakia ja osaat valittaa vääristä valinnoista,ehkä huono polku tuollainen.
Toiko lopulta Eu pysyvän työttömyyden,kun sulauduttiin köyhempien jäsenmaiden kanssa liittoon missä jaetaan varat uudelleen ja työt? - Opiskelijan renttu
Olen työssä ettei tarvitse aikaa viettää rerrostalo vuokra-asunnossa. Ympärillä asuu oikeita suomalaisia hulluja. Rivitalossa olisi kaksi, mutta kerrostalossa neljä ja se on liikaa. Muuttaisin helvetin enkeleiden roskapönttöön, mutta talvi on kylmä
- hoitopolisko
Tilastojen mukaan työttömyys kasvaa ja paljon puoliaikaisissa töissä, moittiikohan kukaan,kun nämä firmat pois potkii porukkaa jatkuvaan,ei oikein minkäänlaista vastuuta, nämä puhelinmyyntifirmat pahimpia ei paljoa sitouteta tekijöitä.
Mihin sitten työttömiä nyt koulutetaan tämän laman aikana? Missä olisi tarvetta? Hoitoalalle,mutta kunnilta loppuu rahat palkata? - turhake koulutus
mitenhän näitten koulutusten laita on sitten tulevan laman aikana, kun ei ole sitä minne mennä sen jälkeen vai onko jotain silmän lumetta?? Kouluttajille lipsahtaa töitä ettei nekin joutuisi laittamaan pönkkää ovellensa. Joku aina lamasta hyvät rahat käärii kuiteski??
- vaaliteema?
Mikä mahtaa olla työtömyyden hoito näissä vaaleissa vai puhutaanko olleskaan?=)
Aikoinaan Lipponen taisi olla ratkaisemassa ongelmaa tällä lyhyemmällä työpäivällä joka vähensi työttömyyttä tilastollisesti, mutta ei oikein kasvattanu tuloja joka joutunu usein lyhyempää päivää tekemään. Mitenhän käy, kun porvarit haluaa sairasloman lyhentää vai pitääkö kansalaiset vielä pitempiä lomia, kun eka päivä omavastuulla? - Ojennus riveihin
Kyllä vaaleissa tulee erottumaan entiseen malliin kuka on porvari ja työnantaja sekä liitonjäsenkirja taskussa oleva köyhä duunari joka koettaa viedä porvareilta niille kuuluvaa omaisuutta??
Aiemmin ei näin ovelasti osannu porvari houkutella työläisiä äänestämään porvareita kuin nyt. Ei tuo työaika ole kuin alkua jos valta annetaan. - Uranius
Taitaa olla pian tekijöitä jos ois töitä!? Ura uraanintehtaalla jossa on loistava tulevaisuus=)?
- UUsi lama
Vaikea tilanne tulee olemaan ja aikamoinen salailu näin vaalien alla on kaikilla. Ollaan puuttumassa perusoikeuksiin sekä leikkaamassa kuntasektoreilla, mistä ei haluta kertoa, sitähän yhtymiset meinaa? jokainen joutuu eka puolustamaan paikkojaan, mutta varmaan suhteet auttaa joka töissä pysynyt niin haluaa myös ystäviä ympärilleen.
Itsellä yli 20-vuotta työhistoriaa ja työn pitäisi jatkua, mutta on vaatinut taipumista ajan saatossa kaikenlaiseen tekemiseen. Jotkut ottaa isot rahat nyt suurtyöttömyyden nimissä, kun velkarahalla elvytetään, niistä tulee sitten nousukauden uusia miljonäärejä eli olkaa valppaina ja pistäkää ideoita kehiin, muttta elkää levitelkö niitä tutuille. - palvelua
Ei oo pula työstä, on pula maksajista. Ei oo mitään eroa leikkaatko nurmikkoa omaksi hyödyksi tai toisen palveluksessa. Ainoa ero on rahan maksamisessa.
- kahtia jako
Tänään ollila joka jonkinmoinen guru talousasioissa väritti uhkakuvia romahduksesta joka kestää vuosia,ei liene väärässä. Ei ole suomessa enää suuryrityksiä tai ulkomaantuloa,menoja piisaa. Verotuloilla ei voi työllistää toisiaan tai tukitöistä paljoa maksaa. Perusoikeuksista on romutettuna pian terveyshuolto,opetus,yliopistot,kuntienpalvelut,kunnantalot.. Kansalaisia verotetaan,sakotetaan,yksityistytetään palvelut niille joilla on varaa?
- ajan hermo
omasta mielestäni täytyisi mennä virran mukana,kouluttautumalla uusiin haasteisiin pystyy vastaamaan haasteisiin parhaiten. Ainaki nuo tietokoneet tuoneet uutta tai ehkä uutta,ainakin vie aikaa ja rahaa yrityksiltä. Hihat vaan käärittävä ja alettava hommiin..
- uusiaikakausi
Mukava olisi kuulla nyt myös niitä joille on tullut irtisanomislappu,että mikä moiseen syynä ollut? Onko siinä jotakin opittavaa meille jatkossa vai oliko syytä kerrottu, tulevaisuuden takia voi nyt irtisanoa,mutta onko perusteltua ollut.. Joihinkin koulutetaan työvoimaa,onko se oikeasti tarpeellista,kuten hitsarit?
- epävakaata
Osalle varmaan tarpeen uudelleen ammattiin koulutus, mutta onhan myös hyvä saada harjoittelijoita. Nopeaa on nyt muutokset työrintamalla ja kuukausi on vakisuhteessa olevalle pitkäaika,että olisi vamuus ensivuodesta, näin ainakin itse koen.. Kunta-alalla on aika sekavaa,muutokset ovat edessä, mutta miten ne toteutuu on eriasia..
Oletko huomannu itse,että ositettavia tehtäviä voi olla yhtä äkkiä vähemmän,pieni pelko persiessä oltava? - viimeisiä viedään
Sen olen huomannut että työssäolevat ovat siirtyneet koluttajiksi epävarmuuden ja pätkätöiden takia. Kouluttavat uusia alalle mistä ovat itse lähteneet pois.
- Rahaa pitäisi saada
Työtön rahaton työtön rahaton... Aikoinaan 80 luvulla sanottiin, että lähdettiin kaupunkeihin rahaa hankkimaan, mutta nykyään kaupungissa syntyneillä ja kaupungissa eläville rahan hankinta on itseistarkoitus. Aika monella on maksuhäiriöitä ja luottotiedot menneet. Aina kun saa jostakin rahaa niin jonkun toisen on saatava vieläkin suurempi voitto osuus. Tämän takia mm. leivän hinnasta raaka-aineiden hinta on vain muutamia prosentteja. Hyvä esimerkki on talon hinta josta rakennustarvikkeiden hinta vain 10 prosenttia talon kokonaishinnasta.
- paikkasi auki
Olen kirjoitellut tähän viestiketjuun 200 vastausta itselleni ,onneksi muutki on vastanneet aivan mukavasti minulle,niin viesti keskustelu vain jatkuu.
- kaikille siivu
Samaa arvuuttelua oli cityssä tänään juuston osalta,siinä piti arvata paljonko maitoa käytetty 13kg tahkojuuston tekoon? Asiantuntijana arvuuttelia heitti,että n100litraa,koska voittoihin menee kaupalle ja tekijöille50-60% tuote eli maito n0,40€/litra joka pienin erä. Mitä työtä arvostetaan on eri juttu ja kenelle se voitto ja välilliset kulut menee. Hyviä keskusteluja tässä ja kaikille omakohtaisia,jossakin paika voi olla ja odottaa.. Itse aloitan vuoden alusssa uutta tutkintoa ja sen pitäisi tuoda leipää ja jopa juustoa jossa jäi oikea tulos kuulematta silti, mutta 180/kpl tuollanen juusto ja maito ois n35-40€.
- kaikille siivu
Samaa arvuuttelua oli cityssä tänään juuston osalta,siinä piti arvata paljonko maitoa käytetty 13kg tahkojuuston tekoon? Asiantuntijana arvuuttelia heitti,että n100litraa,koska voittoihin menee kaupalle ja tekijöille50-60% tuote eli maito n0,40€/litra joka pienin erä. Mitä työtä arvostetaan on eri juttu ja kenelle se voitto ja välilliset kulut menee. Hyviä keskusteluja tässä ja kaikille omakohtaisia,jossakin paika voi olla ja odottaa.. Itse aloitan vuoden alusssa uutta tutkintoa ja sen pitäisi tuoda leipää ja jopa juustoa jossa jäi oikea tulos kuulematta silti, mutta 180/kpl tuollanen juusto ja maito ois n35 taas kirjoittelin eri nimimerkillä paikkasi auki
- rahalle enemmän käyt
Ei työtön, mutta rahaton. Kainuussa on tarjolla ainoastaan työharjoittelua ja kaupan hyllyjen täyttämistä. Rahalle olisi enemmän käyttöä, eikä palvelutuotanto paljoa auta (ei vielä vanhus)
- uusi ala?
Työssä,mutta pieni palkka ei oikein riitä,mutta vyötä kiristäen menee ja liiaksi ei ole paikkoja auki? Kauppias näyttää rikastuvan kainuussa.
Kaivosala saattais olla työllistävä tai muutto työn perässä. - hoitaja 6
Kyllä hoitoalallakin pärstäkerroin-ja suhteet vaikuttavat työn saantiin!
Kauan hoitoalalla olleelle ei tarjota muuta kuin tuntitöitä/keikkahommaa!
Ei se elätä,kun avomies on myös työttömänä!
Olisi hyvä,että lähihoitajia ei enää muutamaan vuoteen koulutettaisi Kajaanissa!
Ei täällä ole entisillekkään töitä ja vanhuksilla ei ole varaa mennä hoitolaitoksiin!
Omaishoitajat nääntyvät kotona ! Kotisairaanhoito ei pysty ottamaan riittävästi uusia hoidettavia.Kaikilla ei ole varaa yksityisiin hoitopalveluiden tarjoajiin!
Vilelä kun 10vuotta on työttömänä,niin pääsee ehkä eläkkeelle!
Hotoalan töitä haluaisin kyllä tehdä vielä!- yhteisöllisyys
Julkisen talouden jalostusarvo per työntekijä 130 000 euroa vuodessa noin 85 mrd euroa liikevaihtoa. Tuon verran menee veroja julkisen sektorin paveluihin. Kotitalouksilla ei olisi varaa maksaa omasta pussista 85 mrd euroa., koska ansiotulot ovat yhteensä hieman yli 100 mrd euroa.
- Työtä tarjolla
Tervetuloa Transtechiin otanmäkeen ilmaista työvuoroja tarjoilla kurssilaisille ja muutoskurssille ammattilaisille 185 päivää sujuvaa työntekoa.
- Yksinkertaisuus
Kun olin työtön, olin työtön siksi, etten päässyt töihin. Nykyään olen töissä, koska sain töitä. Ei tämä yhtälö tämän kummempi ole.
- tietoa kaipaava
Järjestääkö ent.työvoimatoimisto enää töitä koulutetuille hoitajille?
jos ei itse kyselemällä saa hoitoalan töitä kajaanista,eikä ole mahdollisuutta muuttaa muualle.
Joutuuko olemaan työttömänä lopun ikää,jos eläkkeelle on aikaa vielä vuosia, mutta ei enää kannata kouluttautua uudelleen(koska koulun jälkeen on jo niin paljon ikää,että eläkeikä on käsillä).
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan844282Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan303211- 1702590
- 141976
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281482Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631376Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131150- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13862