KUUBAN MERKITTÄVIN IHMISOIKEUSAKTIVISTI OSWALDO PAYA KUOLLUT

Viva Oswaldo Paya

Tänään luin surullisen uutisista, joita on levinnyt koko maailmaan, että arvostettu, Saharov-palkittu demokratia- ja ihmisoikeusaktivisti ja Cristiano Movimiento Liberacion -liikkeen perustaja on kuollut hämärissä olosuhteissa auto-onnettomuudessa Kuubassa. Hänen tyttärensä mukaan isä on murhattu. Monet uutiset kertovat, että kuolinsyy joissain kommunistisen hirmuvallan kriitikoiden kuolintapauksessa ei ole se, mikä virallisesti kerrotaan maailmalle. Esim. uutinen Cuba, Democracia y Vida -sivustolla vahvistaa tämän. Paya itse sanoi, kuten hänen nettisivuiltaan voi lukea, että hänet on uhattu tappaa (hän viittaa sotilasjunttahallintoon), mutta hän ei silti aio paeta maasta. Uutisten mukaan Payan seurueen vuokra-autoa seurasi toinen auto, joka pakotti Payan auton suistumaan tieltä ja se törmäsi puuhun. Myös esim. ruotsalainen kanssamatkustaja loukkaantui törmäyksessä.
Tri Oswaldo Paya on Kuuban ehkä merkittävin kielletyn opposition (joita ovat kaikki muut ihmiset paitsi kommunismin kannattajat maassa) edustaja, tunnettu mm. projekteistaan Varela ja El Camino del Pueblo (Varela ja Kansan vaellus) joiden tarkoituksena on demokratisoida rauhanomaisesti Kuuba, jossa nyt vallitsee julma yhden puolueen kommunistinen pakkovalta sortokoneistoineen joka pidättää satoja systeemiä arvostelevia joka kuukausi. Toinen merkittävä, presidenttiehdokkaaksikin nimetty demokratia- ja ihmisoikeusaktivisti on tri Oscar Elias Biscet, tosin hänen ehdokkuutensa ei ole virallista, koska reaalisosialistinen Kuuba ei salli perustaa vapaita kansalaisryhmiä ja puolueita, vaan vainoaa niitä, kuten vastaavat suljetut maat, esim Neuvostoliitto ja Pohjois-Korea.

1

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rwerwer

Jenkkien propagandaa. Auto-onnettomuuksia tapahtuu ja Granma.cu sivustolla onkin oikein hieno totuudenmukainen artikkeli tuostakin tapauksesta.

Eläköön Vallankumous!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      84
      3177
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1803
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1653
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      138
      1499
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1448
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      162
      1403
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1331
    8. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      88
      1282
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      99
      1242
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      85
      1229
    Aihe