Hei!
Etsin turhaan täältä Suomi24:sta palstaa jolla keskustella kirjoista ja kirjallisuudesta. Osaako joku viisaampi neuvoa onko täällä edes sellaista? :)
Kirjoitan kysymykseni Harrastuslehdet palstalle kun en parempaakaan löydä. Etsin siis tietoa suosituista ja luettavista omaelämäkerroista. Olen intohimoinen lukija, luen useita kirjoja vuodessa. Erityisesti minua kiinnostaa ihmisten todelliset omaelämäkerrat, syystä että minusta on huikeaa huomata millaisia ihmiskohtaloita maailmasta löytyy ja kuinka monenlaisesta ihmiset ovat selvinneet. Olen lukenut mm. Mende Nazeerin Orjan, Anne Frankin Päiväkirjan, Waris Dirien Aavikon kukan, Frank McCourtin kaikki kirjat, Jennifer Lauckin Siipirikon ja Hiljaiset vedet, Susanna Alakosken Sikalat jnejne ja voin kertoa että kaikki yllämainitut ovat todella lukemisen arvoisia.
Tällä hetkellä luen Jack Blackin Kulkurin tarinaa, joka on super mielenkiintoinen omaelämäkerta kulkurista/murtovarkaasta 1800-luvun lopun 1900-luvun alun Villissä Lännessä.
Etsin jatkuvasti uusia helmiä joita katsastaa ja lukea. Kysynpä siis, olisiko kellään teistä suositella omaelämäkertoja, jotka ovat tehneet vaikutuksen/jääneet mieleen tavalla tai toisella?
Kiitos!
Kiinnostavia omaelämäkertoja
Vinkkejä vailla ;)
1
209
Vastaukset
- jh8t5e
Tiede ja kulttuuri palsta, sieltä kirjat ja novellit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433007Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta612951- 422367
- 311863
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251719Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa721664- 481576
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä771265- 361236
- 791070