Kuinka isoista Excel-taulukoista/-tiedostoista on kokemuksia? Ihan sitä että, kuinka isoja ihan tekstiä ja numeroitasisältävää Excel-taulukoita pitäisi pystyä tekemään niin että ne vielä toimii luotettavasti?
Monesta asiastahan vastaus toki riippuu, mutta jos jotakin osviittaa. Minulla on Excelissä taulukko, jossa nyt on yli 2000 riviä ja viisi saraketta ja tiedostolla kokoa alle 200 kilotavua. Tekstiä riveillä on välillä paljonkin. Tietoa sinne tulee jatkuvasti lisää, niin ehkä jossakin vaiheessa pitää jo miettiä parempia ohjelmia. Nyt Excel lajittelu- ja suodatustoimintoineen riittää minulle hyvin, mutta katellaas miten jatkossa...
Isot Excel-tiedostot ja taulukot
3
137
Vastaukset
hehehe
isommat mulla jotain luokkaa 10 Megaa ja toimii.
Tosin toi riippuu miten se on tehty ja onko linkkejä ulospäin...
Oma isoin sisältää kolme taulukkoa, joissa 20 000 riviä ja 10 saraketta kummassakin...
suurimmat syöpöt tossa tiedostossa on tulosteet kuvineen ja logoineen...
Keep EXCELing
@Kunde- Yks vaan.
Kyllä sitä usein on sataja tuhansia rivejä ja sarakkeita jonkun verran, joskus muutamia miljooniakin rivejä.
Kyllähän noi pyörii joten kuten mutta laskenta alkaa olla tuskaa.
Jos tauluissa on kymmeniä tuhansia rivejä niin VLOOKUPin sijaan käytän accessia.
Jos sais koneen laskemaan enemmän kuin 25% teholla niin olisihan paljon mielekkäämpää...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elina Valtosella täydellinen mahalasku Ylen Ykkösaamussa. Ei hallitse alkuunkaan tonttiaan.
Ulkoministerimme Elina Valtosen haastattelu Ylen Ykkösaamussa 25.1.2025 oli jotain niin kiusallista katsottavaa, ettei4763324- 1491506
- 851241
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL1191154- 2261093
Nainen, haluatko olla haluttava
Miettinyt tässä salaisuutta sun vetovoimallesi. Kaunis? Kyllä. Kiinnostava luonne? Kyllä. Hyvä kroppa? On. Harrastukset,441011Kerro yksi positiivinen kokemus kaivatusta
Voi tunnistaa. Jos ei ole positiivista, voi kertoa negatiivisen. Ne ehkä jää mieleen paremmin.37981Olen niin pettynyt itseeni
Että sait väärän kuvan minusta ja luulit etten ole kiinnostunut ja menit eteenpäin. Miten nyt käy jos vielä haluamme toi40980- 10940
- 102922