SISARUSTEN OUTO KÄYTÖS?!

N+P

Minulla kissasisarukset, tyttö ja poika, 2,5 v. Pääasiassa sisäkissoja, päivisin käyvät ulkona. Sisäsiistejä molemmat olleet koko pienen ikänsä.
Siispä miksi poika eilen yhtäkkiä päätti KUSAISTA SOHVALLE??? Sitä ei heti päästetty ulos kun se olisi halunnut, mut oli hällä aivan vapaa pääsy hiekkalootallensa, eikä ole ennenkään tuommoista tehnyt.
Liittyykö jotenkin reviirin merkitsemiseen? Toisaalta sehän tehdään ruiskauttamalla, nyt tapahtui ihan istua lösöttämällä... suhina vaan sohvasta kuului...
Toinen kysymys.
Tuossa pari viikkoo sitten oli tilanne, että pojalla oli kynsissään pikkulintu. Tyttö tuli sitä ihmettelemään. Kävi sitte niin että kissojen toisiaan ihmetellessä, lintu karkasi. Seuraava havainto oli että kissat nahistelivat keskenään. Se jäi näkemättä että kumpi teki aloitteen. No siitä seurasi sitten tämä outo ongelma. (siis en tiedä johtuiko se ollenkaan edellä mainitusta, mutta tapahtuipa kuitenkin.)
Eli yhtäkkiä sisko ei voinut jostain syystä sietää veljeään?! (ovat olleet koko ikänsä parhaita kavereita, muita kissoja ei olla ainakaan nähty, maaseudulla asutaan.) Haisteli tätä ja murisi ja sähisi kamalasti. Veli oli aivan huuli pyöreänä että mitä NYT tapahtuu.
Sitä jatkui monta tuntia. Ruokakupilla olivat kuitenkin hetken kylki kyljessä syömässä ihan normaalisti, mutta sitten yhtäkkiä kesken kaiken sisko alkoi taas haistella veljen naamaa ja kylkeä, ja murina sähinä alkoi välittömästi. Ihan niinkuin joku outo haju olisi ollut?
Myöhemmin illalla sama tilanne jatkui. Veli yritti mennä tekemään heidän ikiomaa "nenätestiään" (ollaan hetki nenät vastakkain), mutta sisko ärhenteli, jollon veli perääntyi. (kumpikin ovat siis leikattuja, toim.huom.) Kyllä ne sitten yön kuitenkin pärjäsivät ja ovat maailman parhaita kavereita kun vierekkäin käpertyneenä nukkuvat.
Tästä on aikaa siis pari viikkoa. Muutamana päivänä on sama toistunut, esim. tänään. Ulkoa alkoi kuulua kauhea mouruaminen kun sisko huusi veljelleen. Eivät onneksi ole (vielä) käsiksi käyneet. Toisiaan kovasti haistelevat, siis myös muualta kuin hännän alta.
Minulla ei ole ennen ollut sisaruskissoja, puhumattakaan että kahta kattia kerrallaan. Eli onko tämmönen käytös normaalia sisarusten välillä??? Hirvittää välillä niitä kahestaan jättää.
On vielä kolmaskin juttu.
Sisko ei voi sietää (=pelkää??!!) autossa matkustamista!!! Vaikka kuinka lyhyt matka niin kerkee tortut vääntää kuljetuskoppiin!!! Ja parkuu täysillä koko ajan. Feromonisuihketta olen yhesti koppiin sumuttanut ennen reissua mutta ei auttanut. Olenkin päätynyt siihen ratkaisuun että lootan pohjalle laitan kissanhiekkaa joten ei ihan niin sotkuinen ole lopputulos hahhah... Eli tuleeko tämä automatkustaminen olemaan aina tällaista vai voiko asialle tehä jotain???

1

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiiops

      Kollikisusi pissaaminen sohvalle kuulostaa täysin mielenosoitukselta, ei sen kummemmalta:)
      Olisiko kisuillanne menossa joku arvoasteikko "taistelu", en kyllä siihen osaa sanoa muuta.
      Yritähän vielä vaan sitä feliwaysuihketta uudelleen automatkoille, muista suihkutella boxiin tarpeeksi ajoissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe