Nuorten kielenkäyttö torkeetä

huolestunut vanhempi

Seuraako kovin moni vanhempi lasten facebook sivuja. kielenkäyttö tosi törkeetä. Varkaudessa ainakin kuoppakankaan koulun ylä luokkalaisilla. kannattaisi kyllä seurata lastensa touhuja. moni asia ratkeisi.

12

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • napinapinapi

      Anteeksi nyt kovasti.Mielipide.

      Ei se pelkkästään ole hukassa se normaali kielenkäyttö,vaan myös aivan perus käytöstavat.Siis on aivan järkyttävää miten nuoret käyttäyttyvät huonosti.
      Siis en tarkoita teini-ikäisiä vaan alle kolmekymppisiä nuoria henkilöitä.
      Käytöstavat kuuluvat yleis-sivistykseen.
      Varkaudessa tämmöistä sivistystä ei ole.

      Ei ihme,että syrjäydytään työelämästä.
      Ei kukaan työnantaja palkkaa töihin jos ei osata kunnolla kätellä ja katsoa silmiin.

    • Pärevalakee

      Nykyaikana saamme niittää sitäkin "viljaa" jota ei edes ole aikoinaan kylvettykään.
      Ja nimenomaan juuri sen takia. Päivittäin ja missä milloinkin.

    • kotimaista leffaa

      Aika lailla suomalaisen standardin mukaista kielenkäyttöä. Katso vaikka joskus kotimaista elokuvaa, niin hämmästyt sitä kiroilun määrää. Kun ei ole varaa tehdä kalliita erikoistehosteita, niin korvataan erikoistehosteet sitten kiroilulla.

    • Onko aloittaja..

      ..itse aikuinen? Törkeesti kirjoitusvirheitä ;-) Kuka vanhemmista pääsee teininsä Facebook-sivulle? Minä en ainakaan.

      • neuvoa tarvitsevat

        Ihan näyttää olevan yleisillä facebookin seinä julkaisussa. nimihän näkyy . itse ainakin seuraan lasteni kirjoituksia. Niistä jutellaan kotona ja neuvotaan käytöstapoja.


      • neuvoa tarvitsevat kirjoitti:

        Ihan näyttää olevan yleisillä facebookin seinä julkaisussa. nimihän näkyy . itse ainakin seuraan lasteni kirjoituksia. Niistä jutellaan kotona ja neuvotaan käytöstapoja.

        Hyvä, että joku seuraa...Monella foorumilla aikuiset miehet jopa bongaavat nuorten tyttöjen "herutuskuvia" ja arvostelevat niitä...ties mitä muuta.


      • Asetuksista...
        neuvoa tarvitsevat kirjoitti:

        Ihan näyttää olevan yleisillä facebookin seinä julkaisussa. nimihän näkyy . itse ainakin seuraan lasteni kirjoituksia. Niistä jutellaan kotona ja neuvotaan käytöstapoja.

        ...saa juttunsa "piiloon" eli vain ""kaverien"nähtäväksi.


      • zxrtyio
        riikka-76 kirjoitti:

        Hyvä, että joku seuraa...Monella foorumilla aikuiset miehet jopa bongaavat nuorten tyttöjen "herutuskuvia" ja arvostelevat niitä...ties mitä muuta.

        Mitä ihmettä yleensäkin on "herutuskuvat" Eikö jo nuorison pitäisi mennä itseensä ja ajatella mitä sinne nettiin laittaa! Jos joku riikka-76 puhuu tuommoisia niin voi hyvä luoja! Ei tuo kuulu nykypäivään. Toivottavasti!


      • Nettietiketti
        zxrtyio kirjoitti:

        Mitä ihmettä yleensäkin on "herutuskuvat" Eikö jo nuorison pitäisi mennä itseensä ja ajatella mitä sinne nettiin laittaa! Jos joku riikka-76 puhuu tuommoisia niin voi hyvä luoja! Ei tuo kuulu nykypäivään. Toivottavasti!

        Ehkä kannattaisi ottaa selvää mikä on "herutuskuva"...vaikka käydä Muro-foorumilla ?!
        Ja juu, pitäisihän nuorison itse tajuta, mutta ei ne tajuu...


    • sadgasd

      Pelottavaa että täällä varkaudessakin vanhat ihmiset vainoavat lapsia netissä.

      • järkeä keskusteluun

        ei vainoamisesta ole kyse.Järki käteen.


    • sadgasd

      No mistäs sitten? Ihan muuten vaan selailet lapsien profiileja? Haloo, ei kannata tuommoista mainostaa täälläkään. Vaikka kirjoitat anonyymisti voin jäljittää sinut talon tarkkuudella IP-osoitteestasi. Ja niin voi poliisikin jos on syy epäilylle.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe