Nuorten kielenkäyttö torkeetä

huolestunut vanhempi

Seuraako kovin moni vanhempi lasten facebook sivuja. kielenkäyttö tosi törkeetä. Varkaudessa ainakin kuoppakankaan koulun ylä luokkalaisilla. kannattaisi kyllä seurata lastensa touhuja. moni asia ratkeisi.

12

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • napinapinapi

      Anteeksi nyt kovasti.Mielipide.

      Ei se pelkkästään ole hukassa se normaali kielenkäyttö,vaan myös aivan perus käytöstavat.Siis on aivan järkyttävää miten nuoret käyttäyttyvät huonosti.
      Siis en tarkoita teini-ikäisiä vaan alle kolmekymppisiä nuoria henkilöitä.
      Käytöstavat kuuluvat yleis-sivistykseen.
      Varkaudessa tämmöistä sivistystä ei ole.

      Ei ihme,että syrjäydytään työelämästä.
      Ei kukaan työnantaja palkkaa töihin jos ei osata kunnolla kätellä ja katsoa silmiin.

    • Pärevalakee

      Nykyaikana saamme niittää sitäkin "viljaa" jota ei edes ole aikoinaan kylvettykään.
      Ja nimenomaan juuri sen takia. Päivittäin ja missä milloinkin.

    • kotimaista leffaa

      Aika lailla suomalaisen standardin mukaista kielenkäyttöä. Katso vaikka joskus kotimaista elokuvaa, niin hämmästyt sitä kiroilun määrää. Kun ei ole varaa tehdä kalliita erikoistehosteita, niin korvataan erikoistehosteet sitten kiroilulla.

    • Onko aloittaja..

      ..itse aikuinen? Törkeesti kirjoitusvirheitä ;-) Kuka vanhemmista pääsee teininsä Facebook-sivulle? Minä en ainakaan.

      • neuvoa tarvitsevat

        Ihan näyttää olevan yleisillä facebookin seinä julkaisussa. nimihän näkyy . itse ainakin seuraan lasteni kirjoituksia. Niistä jutellaan kotona ja neuvotaan käytöstapoja.


      • neuvoa tarvitsevat kirjoitti:

        Ihan näyttää olevan yleisillä facebookin seinä julkaisussa. nimihän näkyy . itse ainakin seuraan lasteni kirjoituksia. Niistä jutellaan kotona ja neuvotaan käytöstapoja.

        Hyvä, että joku seuraa...Monella foorumilla aikuiset miehet jopa bongaavat nuorten tyttöjen "herutuskuvia" ja arvostelevat niitä...ties mitä muuta.


      • Asetuksista...
        neuvoa tarvitsevat kirjoitti:

        Ihan näyttää olevan yleisillä facebookin seinä julkaisussa. nimihän näkyy . itse ainakin seuraan lasteni kirjoituksia. Niistä jutellaan kotona ja neuvotaan käytöstapoja.

        ...saa juttunsa "piiloon" eli vain ""kaverien"nähtäväksi.


      • zxrtyio
        riikka-76 kirjoitti:

        Hyvä, että joku seuraa...Monella foorumilla aikuiset miehet jopa bongaavat nuorten tyttöjen "herutuskuvia" ja arvostelevat niitä...ties mitä muuta.

        Mitä ihmettä yleensäkin on "herutuskuvat" Eikö jo nuorison pitäisi mennä itseensä ja ajatella mitä sinne nettiin laittaa! Jos joku riikka-76 puhuu tuommoisia niin voi hyvä luoja! Ei tuo kuulu nykypäivään. Toivottavasti!


      • Nettietiketti
        zxrtyio kirjoitti:

        Mitä ihmettä yleensäkin on "herutuskuvat" Eikö jo nuorison pitäisi mennä itseensä ja ajatella mitä sinne nettiin laittaa! Jos joku riikka-76 puhuu tuommoisia niin voi hyvä luoja! Ei tuo kuulu nykypäivään. Toivottavasti!

        Ehkä kannattaisi ottaa selvää mikä on "herutuskuva"...vaikka käydä Muro-foorumilla ?!
        Ja juu, pitäisihän nuorison itse tajuta, mutta ei ne tajuu...


    • sadgasd

      Pelottavaa että täällä varkaudessakin vanhat ihmiset vainoavat lapsia netissä.

      • järkeä keskusteluun

        ei vainoamisesta ole kyse.Järki käteen.


    • sadgasd

      No mistäs sitten? Ihan muuten vaan selailet lapsien profiileja? Haloo, ei kannata tuommoista mainostaa täälläkään. Vaikka kirjoitat anonyymisti voin jäljittää sinut talon tarkkuudella IP-osoitteestasi. Ja niin voi poliisikin jos on syy epäilylle.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä tiedän

      Sinun oikean tilanteen nainen. Kerro miksi me tehdään tätä? Huviksemne ja mielenkiinnosta? Sä osaat tämän homman hyvin
      Ikävä
      106
      1933
    2. Kuule J....

      .... Minä haluan sut...
      Ikävä
      56
      1364
    3. Sippolan kolari

      Hei, tietääkö kukaan mitään 8.6.24 sippolassa tapahtuneesta auto-onnetomuudesta jossa ilmeisesti auto ajoi taas sitä ala
      Kouvola
      13
      1287
    4. Me tavattiin

      Toisissamme jotain samaa huomattiin.. Aistit heräsi ja varovasti toisiamme tunnusteltiin.. Normaalia yritettiin esittää,
      Ikävä
      63
      1137
    5. Kovat kokemukset

      Ja maailman kylmyys opetti vain pelaamaan. En siis nainen ole sinusta oikeasti kiinnostunut. Yhtä asiaa vain halusin.
      Ikävä
      86
      1078
    6. Kukaan TV-tenttejä seurannut tuskin yllättyi Li Anderssonin saamasta äänimäärästä.

      Li on paneutunut asioihin juurta jaksain, hänen vastauksensa kysymyksiin perustuu tietoon, ei pelkkään poliittisen höpöh
      Maailman menoa
      105
      935
    7. Riikka ei muka tajua, eikä suostu tajuamaan, että mikä meni vikaa..

      .. Jatkaakohan hän Persujen SY-Riistosiiven kuuntelemista ja uskomista siihen valheeseen, että tämä siipi on Persujen su
      Perussuomalaiset
      257
      893
    8. Näin hyryllä

      Olipa retee kaverilla kun asioin seon matkahuollon toimipisteellä , terassilla kaveri ois halunnu heti tapella, oli kui
      Hyrynsalmi
      12
      813
    9. Menneisyytesi

      on liiankin synkkä. Jossain se raja menee vaikka sydämeni veitkin.
      Ikävä
      90
      803
    10. I'm a bitch i'm a lover.......

      Näin sekin viikko saatiin loppuun. Uusi mielenkiintoinen viikko alkakoon.. Muutosten tuulet jatkuvat... Joitakin asi
      Ikävä
      206
      751
    Aihe