päiväkotien leikkipaikat :)

päiväkodinPihaMAat

saako lapsen viedä päiväkodin pihalle leikkimään päiväkodin ollessa kiinni?
itelläni on 1.5 vuoden ikäinen poika, ja lähin ''leikkipuisto'' on juuri tämä päiväkodin piha. päiväkoti on yksityinen, ja poikani ei sen ''asukas'' sillä meillä myös puolenvuoden ikäinen taapero.

vanhempi pojista kyselee koko ajan voidaanko mennä keinumaa ja hiekkalaatikkokin kovasti kiinnostaa (piha näkyy olohuoneen ikkunasta)
poika leikkisi toki omilla leluillaan ja itse tietysti vahtisin. ja jos joku paikka hajoaa (mitä en kyllä usko) nii toki korvaisin.

niin miten on.? olen useasti soittanut kyseiselle päiväkodille kysyäkseni asiaa mutta selvää vastausta en ole saanut. lähin yleinen leikkipuisto sijaitsee 7km päässä meiltä..

9

2632

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksityisalue

Yksityinen päiväkoti on yksityisyrittäjän liiketila, ihan siinä missä muidenkin yrittäjien liiketilat. Näin ollen myös yksityisaluetta. Itse en menisi luvatta kenenkään tontille leikkimään, vaikka se olisi kuinka hieno.
      Henkolökunta ei tätä ehkä suoraan sano, etteivät karkoita tulevaa asiakasta. Se pitäisi tajuta itsekin.

Kunnalliset päiväkodit ovat julkisia ja näin ollen päiväkotien sulkemisajan jälkeen myös käytettävissä. Ei kuitenkaan aukioloaikana, sillä se häiritsee työrauhaa, valvontaa jne. jos ulkopuolisia on aukioloaikana paikalla.

• päiväkotilainen

Kyllä meidän kunnassa ainakin yhden yksityisenkin päiväkodin pihalla on väkeä leikkimässä viikonloppuisin ja iltaisin. Jos portti on auki, niin eiköhän sinne voi mennä. Jos sinne leikkkiöitä sallittaisi päiväkodin ollessa suljettu, niin eiköhän olisi portti lukossa. Ja kyllähän nämä lapset vanhempineen iltaisin ehkäisevät samalla sellaista nuorisoa, jotka rikkovat ja sotkevat paikkoja.

• yksityisalue

Ehkäpä teidän paikkakunnallanne toimivasta yksityisestä päiväkodista on kysytty ja saatu omistajan/yrittäjän lupa käyttää hänen liiketilojaan päiväkodin ollessa suljettu. Mahdollisesti ovat jopa vuokranneet tilat käyttöönsä iltaisin ja viikonloppuisin.

• huhhuh...

Menetkö myös omakotitalon tai rivariasunnon pihalle leikkimään lapsinesi, jos portti ei ole lukossa? Eiköhän kaikki tervejärkiset aikuiset ymmärrä, että vaikka portti olisi auki, ei ole asiaa mennä yksityisen päiväkodin pihaan leikkimään. Ne ovat yksityisalueita, jonkun yksityisiä itse ostamia leikkivälineitä yms. Ei kukaan hyväntekeväisyyttään anna omia pihojaan/tavaroitaan tuntemattomien käyttöön ja kulutettavaksi. Kunnan leikkipaikat on asia erikseen!

• perhepäivähoitaja,

Olen perhepäivähoitaja. Pihallani on keinut, hiekkalaatikko, paljon polkuautoja ja traktoreita, hiekkaleluja, ns. heppakiikku, keinulauta ym. ym. näkyvissä heti sisääntulon luona. Ja aidatullla pihallani on portti. Se, että portti on joskus auki, ei tarkoita että joku voi vapaasti tulla pihaani leikkimään, vaikka hänen lapsensa niin haluaisi.
      Muutaman naapurin lapset tosin kovasti yrittävät ja olen siitä heille itselleen joutunut napakasti sanomaan ettei kenekään pihaan saa tulla ilman lupaa. Vanhempansa eivät ilmeisesti ole kieltäneet, koska joudun sanomaan tästä usein sekä työ- että vapaa-aikanani.

En myöskään anna vieraiden lasten hakea vapaasti, luvatta puutarhastani omenoita, päärynöitä, mansikoita, herneitä, luumuja jne. Niin kovasti kuin sekin heitä kiinostaa.
      Tämä on omani, vaikka työkseni hoidan lapsia, joitka saaat näitä käyttää. Heitä varten olen tämän kaiken rakentanut, he ovat ansiotyöni ja maksavat asiakkaani.

Lasten hoitotyökään ei ole hyväntekeväisyyttä.

• neuvonen,.

Ehkä sinun kannattaisi opettaa pojillesi ettei kaikki mikä näyttää kivalta ole omaa ja että toisen omaa ei saa luvatta käyttää tai ottaa. Aina joillakin on kivemman näköistä kuin toisilla, se on totuus.

• r4rrrr

Ainakin meillä päin jokaisen päiväkodin aitaan on tyrkätty kyltti "asiattomilta pääsy kielletty". Ei kyllä tulisi mieleenkään mennä pk:n pihalle leikkimään ja vielä vähemmän jos ei ko. päiväkotiin kuulu.

• Avoin

Meidän päiväkodin pihalle voi tulla leikkimään lapset vanhempiensa tai perhepäivähoitajat oman ryhmänsä kanssa. Ei ole ollut koskaan mitään ongelmia. Yhteisillä verorahoillahan nämä kustannetaan, joten niistä saavat hyötyä kaikki. Toki on fiksua vaikka etukäteen kysyä, jos on tulossa pihalle päiväkodin aukioloaikaan.

• ap

kiitoksia paljon vastauksista. itselläni kun ei ole autoa niin se matka sinne kunnalliseen on hieman hankalaa.. ja kun en ole näihin päiväkoti asioihin pahemmin perehtynyt ja kun en selvää vastausta saanut niin ajattelin täältä kysyä :) täytynee siis keksiä jotakin muuta :) hyvää loppu kesää kaikille :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10581
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      3309
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      224
      2188
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      2013
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      1
      1427
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1134
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1130
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      999
    9. 175
      991
    10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      949
    Aihe