Ryanair on paras

RYR+

57

922

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oi ja voi

      Etkö huomaa, että olet osaltasi aivan yhtä naurettava :D

      • :D ?

        Eihän tuossa ollut mitään naurettavaa. Selkeä uutinen tilastoista. Kuten myös se Skytraxin laaluluokitus, jossa Ryanair ei todellakaan pärjännyt. Naurettavaa oli se, että joku ilmeisen lukutaidoton ei ollut osannut tehdä lainkaan taustatyötä ja kuvitteli, että Skytrax jotenkin sorsii sitä omaa ja ainoata suosikkia.


    • hrrrbaty

      Lensin kesällä Ryanairilla Tampere-Pirkkalasta Mallorcalle ja takaisin. Viikon matka siellä onnistuu kevyesti käsimatkatavaroilla. Lähtiessä Pirkkalasta laukut punnitaan hyvin tarkasti, käsimatkatavarat ei saa ylittää kymmentä kiloa. Minun laukkuni painoi 9.2 kg. Kuinka ollakaan Mallorcalta lähtiessäni laukkua ei huolittukaan punnitukseen, minulla on aina mukana oma vaaka, paino oli tasan 9 kg. Lähtöportille olikin laitettukin sellainen kehikko johon laukun tuli sopia. Laukkuni olikin 1cm liian paksu, jouduin maksamaan siitä 50 euron lisämaksun ja se laitettiin ruumaan. Se oli monelle muullekin aikamoinen shokki, kolme teinityttöä itki kun oli rahat loppu eikä pystyneet lisämaksua maksamaan. Miksikähän tämä "miina" oli vasta portille laitettu? Minä en ymmärrä että jos laukkuni menomatkalla laukkuni sopi koneeseen sisälle, palatessa ei, sama laukku !?
      Minun yksinäinen protestini onkin, ei koskaan enää Ryanairilla! Kerran kusettivat, toista kertaa ei!

      • Lennän vain Raikulla

        Kehikko ja vaaka on portilla aika usein, sillä koneeseen ei saa viedä yli 10 kg painavia laukkuja. Ihmiset ovat usein niin hiton tyhmiä, etteivät tajua tätä asiaa hamstratessaan halpaa viinaa taxfree puolelta. Kyllähän siinä laukun paino nousee ja laukku pullistuu erillaiseksi siitä, mitä se oli ennen turvatarkastusta. Monen kannattaisi katsoa peiliin, ennenkuin alkaa valittamaan


      • Heh heh
        Lennän vain Raikulla kirjoitti:

        Kehikko ja vaaka on portilla aika usein, sillä koneeseen ei saa viedä yli 10 kg painavia laukkuja. Ihmiset ovat usein niin hiton tyhmiä, etteivät tajua tätä asiaa hamstratessaan halpaa viinaa taxfree puolelta. Kyllähän siinä laukun paino nousee ja laukku pullistuu erillaiseksi siitä, mitä se oli ennen turvatarkastusta. Monen kannattaisi katsoa peiliin, ennenkuin alkaa valittamaan

        Ryanairin asiakkaat ovat yleiseti niin hiton perseaukisia, että 50 euron lisämaksu siihen parin kympin lippuun on hirveä shokki ja sitten itketään ja järkytytään kuoliaaksi. Voi hemmetti mitä meininkiä. Eihän noin perseaukisena kannattaisi mennä mihinkään, kun parin kympin yllättävä lasku koituu kuseen joutumiseksi ja ongelmaksi. Tyhmää touhua suoraan sanottuna.


      • Hoh hoh
        Heh heh kirjoitti:

        Ryanairin asiakkaat ovat yleiseti niin hiton perseaukisia, että 50 euron lisämaksu siihen parin kympin lippuun on hirveä shokki ja sitten itketään ja järkytytään kuoliaaksi. Voi hemmetti mitä meininkiä. Eihän noin perseaukisena kannattaisi mennä mihinkään, kun parin kympin yllättävä lasku koituu kuseen joutumiseksi ja ongelmaksi. Tyhmää touhua suoraan sanottuna.

        En usko että Ryanairilla lentävät yleensä ovat niin persaukisia kun kirjoittaja antaa ymmärtää. Tuollainen pilkkujenviilaaminen vaan joskus ihmetyttää, milli tai gramma sinne tai tänne, mitä siitä? Se on vaan heidän tyylinsä rahastaa jos et lue ohjeita tarkasti.
        Uskoisin että kuitenkin useimmiten valintana ovat suorat yhteydet kotipaikkakunnaltasi. Minä olen sen tähden usein valinnut Ryanairin. Olen toki lentänyt ympäri maailmaa useiden eri lentoyhtiöiden koneilla.
        Hyviä matkoja kaikille, millä sitten menettekin!


      • Rajat on rajat
        Hoh hoh kirjoitti:

        En usko että Ryanairilla lentävät yleensä ovat niin persaukisia kun kirjoittaja antaa ymmärtää. Tuollainen pilkkujenviilaaminen vaan joskus ihmetyttää, milli tai gramma sinne tai tänne, mitä siitä? Se on vaan heidän tyylinsä rahastaa jos et lue ohjeita tarkasti.
        Uskoisin että kuitenkin useimmiten valintana ovat suorat yhteydet kotipaikkakunnaltasi. Minä olen sen tähden usein valinnut Ryanairin. Olen toki lentänyt ympäri maailmaa useiden eri lentoyhtiöiden koneilla.
        Hyviä matkoja kaikille, millä sitten menettekin!

        Ei siinä mitään pilkkujen viilaamista ole, rajat ovat selkeät ja sillä hyvä. Yhtä hyvin tuo painoraja voitaisiin laittaa 9 kiloon ja okei, hyväksytään pieni 100 gramman ylitys. Tämäkö sitten olisi kansalle mieleen????????


      • just joo
        Hoh hoh kirjoitti:

        En usko että Ryanairilla lentävät yleensä ovat niin persaukisia kun kirjoittaja antaa ymmärtää. Tuollainen pilkkujenviilaaminen vaan joskus ihmetyttää, milli tai gramma sinne tai tänne, mitä siitä? Se on vaan heidän tyylinsä rahastaa jos et lue ohjeita tarkasti.
        Uskoisin että kuitenkin useimmiten valintana ovat suorat yhteydet kotipaikkakunnaltasi. Minä olen sen tähden usein valinnut Ryanairin. Olen toki lentänyt ympäri maailmaa useiden eri lentoyhtiöiden koneilla.
        Hyviä matkoja kaikille, millä sitten menettekin!

        Ja liikennevaloissa saa ajaa ihan vähän vanhoilla vihreillä tai aina nyt pientä ylinopeutta voi ajaa maantiellä.

        Monelle vain tuntuu olevan ihan käsittämätöntä että jos johonkin on sovittu selkeä raja niin silti pitää aina itkeä ja valittaa jos sitä ei juuri itse saa vähän ylittää tai olla välittämättä.

        Koitappa vaikka verottajan kanssa neuvotella että "jos mä maksaisin vähän vähemmän veroja kuin muut, ei kai noi vero rajat ja prosentit nyt ole ihan justiinsa". Miksi tästä ei kuitenkaan kukaan valita mutta käsimatkatavaroiden kanssa on jatkuva valitus.


      • kädettömät
        just joo kirjoitti:

        Ja liikennevaloissa saa ajaa ihan vähän vanhoilla vihreillä tai aina nyt pientä ylinopeutta voi ajaa maantiellä.

        Monelle vain tuntuu olevan ihan käsittämätöntä että jos johonkin on sovittu selkeä raja niin silti pitää aina itkeä ja valittaa jos sitä ei juuri itse saa vähän ylittää tai olla välittämättä.

        Koitappa vaikka verottajan kanssa neuvotella että "jos mä maksaisin vähän vähemmän veroja kuin muut, ei kai noi vero rajat ja prosentit nyt ole ihan justiinsa". Miksi tästä ei kuitenkaan kukaan valita mutta käsimatkatavaroiden kanssa on jatkuva valitus.

        Juuri näin. On aivan käsittämätöntä, että selkeitä numeroita ei osata. Laukun maksimikoko on 50x40x20 ja paino maks. 10 mg. Selvä peli. Jos on isompi mittalaitteiden ominaisuuksien puitteissa niin on sitten liian iso. Eli jos ei mahdu siihen kehikkoon niin sitten ei mahdu. Ja jos vaaka on kalibroitu, niin 10,1 kg on liian painava. Olisi vielä selkeämpää, että jokaisen laukku punnitaan ja käytetään kehikossa aina. Loppuisi se narina pikkuhiljaa, kun nämä itsekurittomat lapsekkaat oppisivat ostamaan sopivan kokoisen laukun ja vielä pakkaaman sen sopivan täyteen.

        Sentti siis oli liian pieni kokoylitys, että olisi saanut siirtää ylisuuren kamasi sopimusehtojen mukaisesti ruumaan? Entä kaksi senttiä, olisiko se ollut jo tarpeeksi? Kolme? Viisi? Mikä se raja sitten olisi? Laukun paksuus 25 cm? Menee varmasti useimpiin koneisiin, mutta sittenhän olisit valittamassa kun 26 cm paksu laukkusi ei saakaan tulla matkustamoon.

        Mikä numeroissa on nii vaikeaa? Ettekö ymmärrä käsitettä raja?


      • typo.
        kädettömät kirjoitti:

        Juuri näin. On aivan käsittämätöntä, että selkeitä numeroita ei osata. Laukun maksimikoko on 50x40x20 ja paino maks. 10 mg. Selvä peli. Jos on isompi mittalaitteiden ominaisuuksien puitteissa niin on sitten liian iso. Eli jos ei mahdu siihen kehikkoon niin sitten ei mahdu. Ja jos vaaka on kalibroitu, niin 10,1 kg on liian painava. Olisi vielä selkeämpää, että jokaisen laukku punnitaan ja käytetään kehikossa aina. Loppuisi se narina pikkuhiljaa, kun nämä itsekurittomat lapsekkaat oppisivat ostamaan sopivan kokoisen laukun ja vielä pakkaaman sen sopivan täyteen.

        Sentti siis oli liian pieni kokoylitys, että olisi saanut siirtää ylisuuren kamasi sopimusehtojen mukaisesti ruumaan? Entä kaksi senttiä, olisiko se ollut jo tarpeeksi? Kolme? Viisi? Mikä se raja sitten olisi? Laukun paksuus 25 cm? Menee varmasti useimpiin koneisiin, mutta sittenhän olisit valittamassa kun 26 cm paksu laukkusi ei saakaan tulla matkustamoon.

        Mikä numeroissa on nii vaikeaa? Ettekö ymmärrä käsitettä raja?

        Sori, Ryanairilla max koko siis 55x40x20, laitoin oman laukkuni koon tuohon edelliseen. Fiksu lukija varmaan ymmärtää silti pointin eikä ala avautua.


      • Hoh hoijaa
        just joo kirjoitti:

        Ja liikennevaloissa saa ajaa ihan vähän vanhoilla vihreillä tai aina nyt pientä ylinopeutta voi ajaa maantiellä.

        Monelle vain tuntuu olevan ihan käsittämätöntä että jos johonkin on sovittu selkeä raja niin silti pitää aina itkeä ja valittaa jos sitä ei juuri itse saa vähän ylittää tai olla välittämättä.

        Koitappa vaikka verottajan kanssa neuvotella että "jos mä maksaisin vähän vähemmän veroja kuin muut, ei kai noi vero rajat ja prosentit nyt ole ihan justiinsa". Miksi tästä ei kuitenkaan kukaan valita mutta käsimatkatavaroiden kanssa on jatkuva valitus.

        Tieliikenteessähän rekat saavat ajaa "laillista" ylinopeutta 89km/h.
        Onhan se kumma että kaikki kädettömät ja itsekurittomat lapsekkaat alkavat heti itkemään kun vaan esitin toteamuksen ja mielipiteeni.
        Ruvetkaa tekin matkustamaan muillakin yhtiöillä niin maailmanne ehkä voisi avartua.


      • Yhtiöstä riippumatta
        Hoh hoijaa kirjoitti:

        Tieliikenteessähän rekat saavat ajaa "laillista" ylinopeutta 89km/h.
        Onhan se kumma että kaikki kädettömät ja itsekurittomat lapsekkaat alkavat heti itkemään kun vaan esitin toteamuksen ja mielipiteeni.
        Ruvetkaa tekin matkustamaan muillakin yhtiöillä niin maailmanne ehkä voisi avartua.

        Ei tuo rajojen noudattaminen mitenkään pelkästään Ryanairiin liity. Ihan sama vaikka olisi Singapore Airlines kyseessä ja sinne ei otettaisi ilmoitettuja rajoja suurempia kasseja matkustamoon.

        Oma kommenttini liittyi siihen, että on käsittämätöntä miten ihmiset eivät ymmärrä että jos joku raja on kerrottu niin sen ylittämisestä voi sitten tulla rangaistusta ja siitä on turha itkeä.

        Ihan sama onko kyse sitten pienestä ylinopeudesta, tulojen ilmoittamatta jättämisestä verottajalle tai liian suurilla käsimatkatavaroilla reissaamisesta. Joskus onnistuu mutta ihan turha valittaa sitten kun käry käy ja lisämaksua tulee.


      • 85 km/h ja sakot tul
        Hoh hoijaa kirjoitti:

        Tieliikenteessähän rekat saavat ajaa "laillista" ylinopeutta 89km/h.
        Onhan se kumma että kaikki kädettömät ja itsekurittomat lapsekkaat alkavat heti itkemään kun vaan esitin toteamuksen ja mielipiteeni.
        Ruvetkaa tekin matkustamaan muillakin yhtiöillä niin maailmanne ehkä voisi avartua.

        Rekka ei saa ajaa mitään laillista ylinopeutta, tuo 89 km/h on vain rajoittimelle asetettu nopeus.


      • 26-v
        Lennän vain Raikulla kirjoitti:

        Kehikko ja vaaka on portilla aika usein, sillä koneeseen ei saa viedä yli 10 kg painavia laukkuja. Ihmiset ovat usein niin hiton tyhmiä, etteivät tajua tätä asiaa hamstratessaan halpaa viinaa taxfree puolelta. Kyllähän siinä laukun paino nousee ja laukku pullistuu erillaiseksi siitä, mitä se oli ennen turvatarkastusta. Monen kannattaisi katsoa peiliin, ennenkuin alkaa valittamaan

        Lue "Irkku viimeisllä - - "!

        Kun tarttee säästää kokonaispainossa niin tankataan sitten vähemmän.


      • Hoh hoh/hrrbaty
        Yhtiöstä riippumatta kirjoitti:

        Ei tuo rajojen noudattaminen mitenkään pelkästään Ryanairiin liity. Ihan sama vaikka olisi Singapore Airlines kyseessä ja sinne ei otettaisi ilmoitettuja rajoja suurempia kasseja matkustamoon.

        Oma kommenttini liittyi siihen, että on käsittämätöntä miten ihmiset eivät ymmärrä että jos joku raja on kerrottu niin sen ylittämisestä voi sitten tulla rangaistusta ja siitä on turha itkeä.

        Ihan sama onko kyse sitten pienestä ylinopeudesta, tulojen ilmoittamatta jättämisestä verottajalle tai liian suurilla käsimatkatavaroilla reissaamisesta. Joskus onnistuu mutta ihan turha valittaa sitten kun käry käy ja lisämaksua tulee.

        Sehän voi olla että jo huomenna kehikkoa pienennetään, saisi taas yhtiö meiltä ääliöiltä lisää pensarahaa.
        Sehän tässä asiassa eniten ihmetyttää miksi ihmeessä se kehikko laitetaan lähtöportille, miksei se ole siellä missä muutkin turvatarkastukset ovat! Sieltä ehtisi vielä ostaa pienemmän laukun, mutta siinähän se, silloin raha ei menisikään Ryanairille. Seuraavaksi varmaan kehitetään kehikko rahapussille; "2mm liian paksu, otamme mielellämme sieltä liiat rahat, muuten laitamme sen ruumaan 50€.n lisämaksusta.
        Ja siihen rajojen noudattamiseen vielä, lähdin Utapaon kentältä Helsinki-Vantaalle, sama kenttä mistä jenkit pommittivat B-52 koneilla aikanaan Vietnamia ja Kamputseaa. Minulla oli matkatavaroissa tietoisesti tasan 10 kiloa ylipainoa, olin tietysti varautunut siitä myöskin maksamaan, virkailijat vain hymyilivät, ei tarvitse.
        Yllätys, yhtiö oli Finnair ja vieläpä charter lento.
        En silti suosi Finnairiakaan, sielläkin tökkii nykyään aika pahasti.
        Singapore Airlinesillä en ole lentänyt mutta Vietnam Airlinesilla, SriLankan Airlinesilla, Thai Airwaylla, Lufthansalla, British Airwaylla, American Airlinesilla , näistä muutamia mainitakseni, kaikissa ollut aina joustavaa palvelua.
        Myöskin käsimatkatavaroiden osalta homma on aina toiminut, seuraavaksi taidan kokeilla tätä Singapore Airlinesia.
        Kuitenkin, minusta jotenkin tuntuu että Ryanairin alasajo on alkanut, toivotaan kuitenkin ettei siinä tapahdu mitään dramaattista.
        Nyt haluan laittaa osaltani pisteen tälle keskustelulle, kiitos asiallisista kannanotoista, ei se minua haittaa vaikka leimattiinkin tyhmäksi ja laskutaidttomaksikin, sellainenhan minä olen!
        Kuitenkin! Toivotan kaikille turvallisia lentoja!


      • Viljo_
        26-v kirjoitti:

        Lue "Irkku viimeisllä - - "!

        Kun tarttee säästää kokonaispainossa niin tankataan sitten vähemmän.

        Sen minäkin jotenkin ymmärrän että laukuilla on painorajoitus polttoaineen säästämiseksi, niin, vaikka silti tää "raikku" joutuu tekemään hätälaskuja milloin mihinkin polttoainepulan takia. Sitä en kuitenkaan ymmärrä että tyhjäkin laukku voidaan hylätä ulkomittojen takia. On tässä kyllä melkoista rahastuksen makua. Heräkkääs nyt pahvit!


      • Viljo_
        85 km/h ja sakot tul kirjoitti:

        Rekka ei saa ajaa mitään laillista ylinopeutta, tuo 89 km/h on vain rajoittimelle asetettu nopeus.

        Siirtyisit sääkin sinne rekkakuskien palstalle, täällähän keskustellaan Ryanairista joka vielä juuri ja juuri pysyy ilmassa!! Saaks muuten rekka ajaa kiinni henkilöauton takapuskurissa, näinhän ne tekee, palkintona hiljan Hattulassa kahden henkilön kuolema.


      • Ajatelkaa joskus
        Viljo_ kirjoitti:

        Sen minäkin jotenkin ymmärrän että laukuilla on painorajoitus polttoaineen säästämiseksi, niin, vaikka silti tää "raikku" joutuu tekemään hätälaskuja milloin mihinkin polttoainepulan takia. Sitä en kuitenkaan ymmärrä että tyhjäkin laukku voidaan hylätä ulkomittojen takia. On tässä kyllä melkoista rahastuksen makua. Heräkkääs nyt pahvit!

        Ei ole Viljo varmaan paljon lennellyt, jos ei tajua minkä takia äärimitat laukuille on. Katsos lentokoneessa on sellainen laukkuhylly siellä päiden yläpuolella, jonne tulisi kaikkien matkustajien laukut sopia. Ja sinnehän ne ei sovi, jos joku ääliö raahaa ylisuurta laukkuaan matkustamossa. Muualla laukkujen säilytys on turvallisuusriski, sillä ilmakuoppaan lentäessään ainakaan minä en halua kenenkään irtolaukun osuvan päähäni


      • Niin...
        Hoh hoh/hrrbaty kirjoitti:

        Sehän voi olla että jo huomenna kehikkoa pienennetään, saisi taas yhtiö meiltä ääliöiltä lisää pensarahaa.
        Sehän tässä asiassa eniten ihmetyttää miksi ihmeessä se kehikko laitetaan lähtöportille, miksei se ole siellä missä muutkin turvatarkastukset ovat! Sieltä ehtisi vielä ostaa pienemmän laukun, mutta siinähän se, silloin raha ei menisikään Ryanairille. Seuraavaksi varmaan kehitetään kehikko rahapussille; "2mm liian paksu, otamme mielellämme sieltä liiat rahat, muuten laitamme sen ruumaan 50€.n lisämaksusta.
        Ja siihen rajojen noudattamiseen vielä, lähdin Utapaon kentältä Helsinki-Vantaalle, sama kenttä mistä jenkit pommittivat B-52 koneilla aikanaan Vietnamia ja Kamputseaa. Minulla oli matkatavaroissa tietoisesti tasan 10 kiloa ylipainoa, olin tietysti varautunut siitä myöskin maksamaan, virkailijat vain hymyilivät, ei tarvitse.
        Yllätys, yhtiö oli Finnair ja vieläpä charter lento.
        En silti suosi Finnairiakaan, sielläkin tökkii nykyään aika pahasti.
        Singapore Airlinesillä en ole lentänyt mutta Vietnam Airlinesilla, SriLankan Airlinesilla, Thai Airwaylla, Lufthansalla, British Airwaylla, American Airlinesilla , näistä muutamia mainitakseni, kaikissa ollut aina joustavaa palvelua.
        Myöskin käsimatkatavaroiden osalta homma on aina toiminut, seuraavaksi taidan kokeilla tätä Singapore Airlinesia.
        Kuitenkin, minusta jotenkin tuntuu että Ryanairin alasajo on alkanut, toivotaan kuitenkin ettei siinä tapahdu mitään dramaattista.
        Nyt haluan laittaa osaltani pisteen tälle keskustelulle, kiitos asiallisista kannanotoista, ei se minua haittaa vaikka leimattiinkin tyhmäksi ja laskutaidttomaksikin, sellainenhan minä olen!
        Kuitenkin! Toivotan kaikille turvallisia lentoja!

        Jostakinhan rynkun pitää repiä alihintaisten lentojensa persnettoa tasoittavat hillot. Mainitsit yhden tavan niistä monista...


      • Ihan oikein sille idioot
        Niin... kirjoitti:

        Jostakinhan rynkun pitää repiä alihintaisten lentojensa persnettoa tasoittavat hillot. Mainitsit yhden tavan niistä monista...

        Ryanair ei saa minusta asiakasta millään, mutta annan täyden tukeni sen yrityksille opettaa lukutaidottomia juntteja esim. käsimatkatavaroiden kanssa. Ei voi olla noin vaikeaa lukea ja selvittää oman laukun koko ja paino. Ja hölmöt tulevat vielä tänne itkemään sitten. Kertoo paljon palstan kirjoittajista.


      • Viljo_
        Ajatelkaa joskus kirjoitti:

        Ei ole Viljo varmaan paljon lennellyt, jos ei tajua minkä takia äärimitat laukuille on. Katsos lentokoneessa on sellainen laukkuhylly siellä päiden yläpuolella, jonne tulisi kaikkien matkustajien laukut sopia. Ja sinnehän ne ei sovi, jos joku ääliö raahaa ylisuurta laukkuaan matkustamossa. Muualla laukkujen säilytys on turvallisuusriski, sillä ilmakuoppaan lentäessään ainakaan minä en halua kenenkään irtolaukun osuvan päähäni

        En kovin paljon, 54 valtiota olen käynyt, maailmassahan niitä on liki parisataa.


      • hyvä Vili!
        Viljo_ kirjoitti:

        En kovin paljon, 54 valtiota olen käynyt, maailmassahan niitä on liki parisataa.

        Etkä Viljo silti ole hengeltäsi maailmanmatkaaja?! Eikö ole aivan selvää, että laukuilla on koko- ja painoraja? Ja eikö käsite "raja" ole sekään sinulle auennut?

        Toisille ei toistokaan näköjään auta. Pitäisi jo nolostuttaa. Itse olisin sinun "kokemuksellasi" jo ihan hiljaa, kannattaako pitää kovaa meteliä itsestään jos ei vieläkään sopeudu?


      • Yksi tapa lisää
        Niin... kirjoitti:

        Jostakinhan rynkun pitää repiä alihintaisten lentojensa persnettoa tasoittavat hillot. Mainitsit yhden tavan niistä monista...

        Tuossa yksi tapa lisää millä ryanair kerää matkustajiltaan ylimääräisiä rahoja pois:

        http://www.telegraph.co.uk/news/aviation/9490368/Woman-forced-to-pay-200-to-print-out-Ryanair-tickets.html

        Kyllä hymy hyytyy kun huomaa kentällä että esim. ipadin näytöltä näytettävä lentolippu ei kelpaakaan vaan se pitää saada printattua paperimuotoon ja rynkky sitten tästä ilosta veloittaa tuollaiset 60 euroa per printattu A4...

        No, jostain se kate on otettava. Way to go!


      • Viljo_
        hyvä Vili! kirjoitti:

        Etkä Viljo silti ole hengeltäsi maailmanmatkaaja?! Eikö ole aivan selvää, että laukuilla on koko- ja painoraja? Ja eikö käsite "raja" ole sekään sinulle auennut?

        Toisille ei toistokaan näköjään auta. Pitäisi jo nolostuttaa. Itse olisin sinun "kokemuksellasi" jo ihan hiljaa, kannattaako pitää kovaa meteliä itsestään jos ei vieläkään sopeudu?

        Onhan minulle "raja" auennut, onhan tässä "raikussa" hyviäkin puolia mm se, että selkänojat on lukittu samaan asentoon, se on oikein hyvä asia!
        Nimimerkille "Ajatelkaa joskus" sanoisin vielä ettei sitä tyhjää laukkua tarvitse sinne hyllylle nostaa, jalkatilassa, edellisen penkin alla on myöskin tila käsimatkatavaroille.
        En tiedä minkälaiseen turbulenssiin hän on joutunut, minä olen muutaman sadan metrin kuoppaan, silloin noustiin penkistä, suurin vaara oli ettei lyönyt päätään hyllyyn, matkatavarat eivät lennelleet.
        Pidänkin aina turvavyön kiinnitettynä kun istun paikallani.
        Kannattaisi edellisen kirjoittajan "kokemuksella" olla aika hiljaa jos haluaa vaan lentää halpalentoyhtiöllä tankit tyhjänä.


      • se edellinen
        Viljo_ kirjoitti:

        Onhan minulle "raja" auennut, onhan tässä "raikussa" hyviäkin puolia mm se, että selkänojat on lukittu samaan asentoon, se on oikein hyvä asia!
        Nimimerkille "Ajatelkaa joskus" sanoisin vielä ettei sitä tyhjää laukkua tarvitse sinne hyllylle nostaa, jalkatilassa, edellisen penkin alla on myöskin tila käsimatkatavaroille.
        En tiedä minkälaiseen turbulenssiin hän on joutunut, minä olen muutaman sadan metrin kuoppaan, silloin noustiin penkistä, suurin vaara oli ettei lyönyt päätään hyllyyn, matkatavarat eivät lennelleet.
        Pidänkin aina turvavyön kiinnitettynä kun istun paikallani.
        Kannattaisi edellisen kirjoittajan "kokemuksella" olla aika hiljaa jos haluaa vaan lentää halpalentoyhtiöllä tankit tyhjänä.

        Ilmeisesti viittaat minun kirjoitukseen kun mainitset "kokemuksen"? Kerran olen halpiksella lentänyt ja se riitti. Nyt puhutaan laukun painosta ja mitoista. Minun laukkuni on määräysten mukainen enkä joudu itkemään selvityksessä tai portilla. Enkä varsinkaan sitten jälkikäteen täällä.

        Viljo, kirjoitit " Sitä en kuitenkaan ymmärrä että tyhjäkin laukku voidaan hylätä ulkomittojen takia." Miten tämä on linjassa uusimman julistuksesi kanssa, että ymmärtäisit raja-konseptin? Kun sillä laukulla on myös suurin sallittu ulkomitta!

        Minäkin pidän aina vyön kiinni istuessani.


      • Viljo_
        se edellinen kirjoitti:

        Ilmeisesti viittaat minun kirjoitukseen kun mainitset "kokemuksen"? Kerran olen halpiksella lentänyt ja se riitti. Nyt puhutaan laukun painosta ja mitoista. Minun laukkuni on määräysten mukainen enkä joudu itkemään selvityksessä tai portilla. Enkä varsinkaan sitten jälkikäteen täällä.

        Viljo, kirjoitit " Sitä en kuitenkaan ymmärrä että tyhjäkin laukku voidaan hylätä ulkomittojen takia." Miten tämä on linjassa uusimman julistuksesi kanssa, että ymmärtäisit raja-konseptin? Kun sillä laukulla on myös suurin sallittu ulkomitta!

        Minäkin pidän aina vyön kiinni istuessani.

        Etkös sinä alottanut tällä "kokemus"sanalla, sinun mukaasi minun pitäisi jopa nolostuakin, jostain syystä. Lopettaisit sääkin ton tanittamisen, pitäisi sun matkustelleena ymmärtää mitä tarkoitan!
        En julista mitään, enkä itkekään, OK, laukuilla pitää olla ulkomitta, painosta ei niin väliä!


      • Vain Rynkyllä
        Viljo_ kirjoitti:

        Onhan minulle "raja" auennut, onhan tässä "raikussa" hyviäkin puolia mm se, että selkänojat on lukittu samaan asentoon, se on oikein hyvä asia!
        Nimimerkille "Ajatelkaa joskus" sanoisin vielä ettei sitä tyhjää laukkua tarvitse sinne hyllylle nostaa, jalkatilassa, edellisen penkin alla on myöskin tila käsimatkatavaroille.
        En tiedä minkälaiseen turbulenssiin hän on joutunut, minä olen muutaman sadan metrin kuoppaan, silloin noustiin penkistä, suurin vaara oli ettei lyönyt päätään hyllyyn, matkatavarat eivät lennelleet.
        Pidänkin aina turvavyön kiinnitettynä kun istun paikallani.
        Kannattaisi edellisen kirjoittajan "kokemuksella" olla aika hiljaa jos haluaa vaan lentää halpalentoyhtiöllä tankit tyhjänä.

        Vaan Ryanairissa ei saa laittaa käsimatkatavaroita jalkatilaan, mikä on hyvä asia. Laukut kuuluu omaan hyllyynsä, eikä lattioille pyörimään. Parempi vaan, ettei tällaiset Viljot ja Taunot lennä millään halpalentoyhtiöillä. Lentäkööt kalliilla Finnairilla ja sitä kautta rahoittavat lentokenttiä, jotta me muut sääntöihin tottuneet voimme lentää edullisesti. Te annatte ihan suoraan rahaa meidän taskuun, mikä sopii loistavasti minulle. Karttuupa oma tili pankissa koko ajan muhkeammaksi.


      • Viljo_
        Vain Rynkyllä kirjoitti:

        Vaan Ryanairissa ei saa laittaa käsimatkatavaroita jalkatilaan, mikä on hyvä asia. Laukut kuuluu omaan hyllyynsä, eikä lattioille pyörimään. Parempi vaan, ettei tällaiset Viljot ja Taunot lennä millään halpalentoyhtiöillä. Lentäkööt kalliilla Finnairilla ja sitä kautta rahoittavat lentokenttiä, jotta me muut sääntöihin tottuneet voimme lentää edullisesti. Te annatte ihan suoraan rahaa meidän taskuun, mikä sopii loistavasti minulle. Karttuupa oma tili pankissa koko ajan muhkeammaksi.

        Tämä Viljo ei lennä Finnairilla, eikä Ryanairilla!

        ps. Muistakaa tankata!


      • autocorrect
        typo. kirjoitti:

        Sori, Ryanairilla max koko siis 55x40x20, laitoin oman laukkuni koon tuohon edelliseen. Fiksu lukija varmaan ymmärtää silti pointin eikä ala avautua.

        Uusi sori, painoraja tietysti 10 kg eikä 10 mg.


      • Paljonko tarttet?
        Vain Rynkyllä kirjoitti:

        Vaan Ryanairissa ei saa laittaa käsimatkatavaroita jalkatilaan, mikä on hyvä asia. Laukut kuuluu omaan hyllyynsä, eikä lattioille pyörimään. Parempi vaan, ettei tällaiset Viljot ja Taunot lennä millään halpalentoyhtiöillä. Lentäkööt kalliilla Finnairilla ja sitä kautta rahoittavat lentokenttiä, jotta me muut sääntöihin tottuneet voimme lentää edullisesti. Te annatte ihan suoraan rahaa meidän taskuun, mikä sopii loistavasti minulle. Karttuupa oma tili pankissa koko ajan muhkeammaksi.

        Ole hyvä, näistä taskuista riittää sullekin vielä premium-lentojen jälkeen jotta pääset ihanalla Ryanairillasi sinäkin joskus reissun päälle. Hyväntekijälle tulee aina hyvä mieli


      • Hyviä lentoja
        Viljo_ kirjoitti:

        Etkös sinä alottanut tällä "kokemus"sanalla, sinun mukaasi minun pitäisi jopa nolostuakin, jostain syystä. Lopettaisit sääkin ton tanittamisen, pitäisi sun matkustelleena ymmärtää mitä tarkoitan!
        En julista mitään, enkä itkekään, OK, laukuilla pitää olla ulkomitta, painosta ei niin väliä!

        Aloitin. Kehuit 54 valtiolla, mutta et pysty sopeutumaan lentoyhtiön asettamiin ja etukäteen ilmoittamiin rajoihin. Jotka ovat hyvin yksinkertaiset ja selkeät. Se sama raja koskee kaikkia. Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun AA:n lennoilla on toistuvista kuulutuksista huolimatta "salakuljetettu" liian suuria laukkuja matkustamoon ja sitten tilanpuutteen takia viimeisten laukut kärrätäänkin ovelta ruumaan. Asianmukaisen laukun kanssa tulija kärsii itsekkäiden ääliöiden takia. Oletko huomannut, että osassa koneissa on lisäksi "Max load"-tarra ylälokeroissa?

        Jos et tunne laukkusi kokoa, niin mittanauha käteen. Vaaka taas auttaa painon kanssa. Ei tule yllätyksiä.


      • Lyhyt jatko
        Hyviä lentoja kirjoitti:

        Aloitin. Kehuit 54 valtiolla, mutta et pysty sopeutumaan lentoyhtiön asettamiin ja etukäteen ilmoittamiin rajoihin. Jotka ovat hyvin yksinkertaiset ja selkeät. Se sama raja koskee kaikkia. Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun AA:n lennoilla on toistuvista kuulutuksista huolimatta "salakuljetettu" liian suuria laukkuja matkustamoon ja sitten tilanpuutteen takia viimeisten laukut kärrätäänkin ovelta ruumaan. Asianmukaisen laukun kanssa tulija kärsii itsekkäiden ääliöiden takia. Oletko huomannut, että osassa koneissa on lisäksi "Max load"-tarra ylälokeroissa?

        Jos et tunne laukkusi kokoa, niin mittanauha käteen. Vaaka taas auttaa painon kanssa. Ei tule yllätyksiä.

        Jatkan vielä, että on toki kummaa että BA:lla pitää vain jaksaa itse nostaa oikean kokoinen laukku mutta painoraja lienee huima 23 kg. Onko BA:n hylly todella niin paljon tukevampi?! Tuo 10 kg on vähän alhainen 50x40x20 laukulle. 13-15 kg olisi riittävä. Mutta rajojen kanssa mentävä.


      • Viljo_
        Hyviä lentoja kirjoitti:

        Aloitin. Kehuit 54 valtiolla, mutta et pysty sopeutumaan lentoyhtiön asettamiin ja etukäteen ilmoittamiin rajoihin. Jotka ovat hyvin yksinkertaiset ja selkeät. Se sama raja koskee kaikkia. Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun AA:n lennoilla on toistuvista kuulutuksista huolimatta "salakuljetettu" liian suuria laukkuja matkustamoon ja sitten tilanpuutteen takia viimeisten laukut kärrätäänkin ovelta ruumaan. Asianmukaisen laukun kanssa tulija kärsii itsekkäiden ääliöiden takia. Oletko huomannut, että osassa koneissa on lisäksi "Max load"-tarra ylälokeroissa?

        Jos et tunne laukkusi kokoa, niin mittanauha käteen. Vaaka taas auttaa painon kanssa. Ei tule yllätyksiä.

        Väärin! Olen aina sopeutunut muiden lentoyhtiöiden asettamiin rajoihin, olen aikanaan ostanut laukut kansainvälisten mittojen mukaisesti. Sehän tässä närästää kun tää yksi yhtiö on laittanut laukuille ihan omat mitat. Ei minun ole koskaan tarvinnut salakuljettaa laukkuja matkustamoon, olen myöskin hankkinut sellaisen digivaa´an joka on galibroitu ja mahtuu pieneen tilaan. Aina matkoillani olen päässyt laukkujeni kanssa koneeseen, tarratkin ovat tutuiksi tulleet. Enkä myöskään kehunut 54 valtiolla, vaan pahoittelin etten ole enempään vielä pystynyt. Yhdellä reissulla tapasin vanhahkon herran joka oli kiertänyt kaikki maailman valtiot (196). Minä en koskaan pääse niihin lukemiin, kunhan kiertelen ja katselen. Ryanairilla ei kovin kauas pääse, voipi polttoaine loppua.
        Kiitos kirjoituksestasi, hyviä lentoja sinullekin!


      • cabinbaggagerules
        Viljo_ kirjoitti:

        Väärin! Olen aina sopeutunut muiden lentoyhtiöiden asettamiin rajoihin, olen aikanaan ostanut laukut kansainvälisten mittojen mukaisesti. Sehän tässä närästää kun tää yksi yhtiö on laittanut laukuille ihan omat mitat. Ei minun ole koskaan tarvinnut salakuljettaa laukkuja matkustamoon, olen myöskin hankkinut sellaisen digivaa´an joka on galibroitu ja mahtuu pieneen tilaan. Aina matkoillani olen päässyt laukkujeni kanssa koneeseen, tarratkin ovat tutuiksi tulleet. Enkä myöskään kehunut 54 valtiolla, vaan pahoittelin etten ole enempään vielä pystynyt. Yhdellä reissulla tapasin vanhahkon herran joka oli kiertänyt kaikki maailman valtiot (196). Minä en koskaan pääse niihin lukemiin, kunhan kiertelen ja katselen. Ryanairilla ei kovin kauas pääse, voipi polttoaine loppua.
        Kiitos kirjoituksestasi, hyviä lentoja sinullekin!

        Nohnoh, tietysti tuo "54 valtiota" on kerskumista, tiedät sen itsekin. Se, että olet tavannut jonkun 196 valtion miehen ei muuta faktaa, että 54 valtiota on paljon. Eipäs nyt eksytä ja narrailla.

        Monilla yhtiöillä on omat mittansa käsimatkatavaroille:

        AA: 56x35x23, hankala peruslaukuille jotka 50x40x20. Jos ostat AA:n mukaisen niin se voikin olla liian pitkä tai paksu muualla.

        Singapore Airlines: 55x40x20 eli AA:n kassi ei mene heille, painorajakin vain 7 kg.

        BA: 56x45x25, käytännössä kaikki laukut käyvät. Painoraja 23 kg! Erinomaista.

        Lufthansa: 55x40x23, moni eurooppalainen laukku käy, mutta ongelmia jos olisi jatkolento esim. AA:lla.

        Finnair: 56x45x25, sama koko kuin BA:lla, painoraja 8 kg eli enemmän kuin "maagisella" Singapore Airlinesilla.

        Qantas (kansainväl): 56x36x23, paino 7 kg.

        Ryanair (en ole käyttänyt, ei suunnitelmia käyttää ikinä): 55x40x20, paino 10 kg.

        Kaiken pointti oli, että mikä on tämä "yksi yhtiö" joka laittanut laukuille "ihan omat mitat"? Ryanair? Vai Singapore Airlines samoilla mitoilla mutta pienemmällä painorajalla? Vai joku muu noista ylläolevista..?

        (Käytännössä jenkkiyhtiöt tarkkailevat laukun pituutta, sillä liian pitkä laukku ei mene pyörät edellä lokeroon ja poikittain laitettaessa vie jo lähes kahden laukun tilan. Useasti matkustamoon viedyt laukut ovat paksumpia eikä tuuman-kahden leveysylityskään ole ongelma. Premium-yhtiötkin ovat punninneet käsimatkatavaroita ilmeisesti pahimpien ylitysten karsimiseksi. Satunnaisen virkailijan satunnainen puuttumiskynnys on ongelmallista, parempi että vaa'at olisivat kalibroituja ja edes 100 g ylitystä ei sallittaisi. Tietysti silloin rajan pitäisi olla korkeammalla ja ellei raahaa tiiliskiviä niin mittarajan täyttävä laukku ei juuri paina koskaan 12-13 kg enempää. Ja ainahan voi sulloa ne tiiliskivet taskuihin, kukaan ei punnitse matkustajan painoa. Eikun palttoo täyteen sitä painavaa kamaa. Silloin kaikki ovat tyyyväisiä...)

        Vaaka käytössä täälläkin ennen lähtöä. Kyllä me tää homma osataan.


      • Viljo_
        cabinbaggagerules kirjoitti:

        Nohnoh, tietysti tuo "54 valtiota" on kerskumista, tiedät sen itsekin. Se, että olet tavannut jonkun 196 valtion miehen ei muuta faktaa, että 54 valtiota on paljon. Eipäs nyt eksytä ja narrailla.

        Monilla yhtiöillä on omat mittansa käsimatkatavaroille:

        AA: 56x35x23, hankala peruslaukuille jotka 50x40x20. Jos ostat AA:n mukaisen niin se voikin olla liian pitkä tai paksu muualla.

        Singapore Airlines: 55x40x20 eli AA:n kassi ei mene heille, painorajakin vain 7 kg.

        BA: 56x45x25, käytännössä kaikki laukut käyvät. Painoraja 23 kg! Erinomaista.

        Lufthansa: 55x40x23, moni eurooppalainen laukku käy, mutta ongelmia jos olisi jatkolento esim. AA:lla.

        Finnair: 56x45x25, sama koko kuin BA:lla, painoraja 8 kg eli enemmän kuin "maagisella" Singapore Airlinesilla.

        Qantas (kansainväl): 56x36x23, paino 7 kg.

        Ryanair (en ole käyttänyt, ei suunnitelmia käyttää ikinä): 55x40x20, paino 10 kg.

        Kaiken pointti oli, että mikä on tämä "yksi yhtiö" joka laittanut laukuille "ihan omat mitat"? Ryanair? Vai Singapore Airlines samoilla mitoilla mutta pienemmällä painorajalla? Vai joku muu noista ylläolevista..?

        (Käytännössä jenkkiyhtiöt tarkkailevat laukun pituutta, sillä liian pitkä laukku ei mene pyörät edellä lokeroon ja poikittain laitettaessa vie jo lähes kahden laukun tilan. Useasti matkustamoon viedyt laukut ovat paksumpia eikä tuuman-kahden leveysylityskään ole ongelma. Premium-yhtiötkin ovat punninneet käsimatkatavaroita ilmeisesti pahimpien ylitysten karsimiseksi. Satunnaisen virkailijan satunnainen puuttumiskynnys on ongelmallista, parempi että vaa'at olisivat kalibroituja ja edes 100 g ylitystä ei sallittaisi. Tietysti silloin rajan pitäisi olla korkeammalla ja ellei raahaa tiiliskiviä niin mittarajan täyttävä laukku ei juuri paina koskaan 12-13 kg enempää. Ja ainahan voi sulloa ne tiiliskivet taskuihin, kukaan ei punnitse matkustajan painoa. Eikun palttoo täyteen sitä painavaa kamaa. Silloin kaikki ovat tyyyväisiä...)

        Vaaka käytössä täälläkin ennen lähtöä. Kyllä me tää homma osataan.

        Ehkä se 54 ei sittenkään ole kerskumista.., tai, ehkä, kuulun Suomen suurimpaan ikäluokkaan -47 syntyneisiin. Astuin eka kertaa elämässäni lentokoneeseen vuonna -95 ja matka jatkuu.., olen myöskin tehnyt vaiherikkaan matkan USA:an. Dullesin kentälle. Siellä ei kyselty laukkujen pituutta, sormenjäljet otettiin ja valokuva pärstästä, kysyivät mitä laukuissa on? Vastasin; ruisleipää, lakritsia ja kahvia, vein ne sukulaiselleni tuliaisiksi hänen pyynnöstään.Miksi tuotte leipää ameriikkaan kysyi tukevasti aseistautunut tullivirkailija, ei kuitenkaan ottanut niitä pois. Olen kyllä tietoinen näistä "tiiliskivi"jutuistakin.
        Matkailu avartaa you know?


      • Vain Rynkyllä
        Paljonko tarttet? kirjoitti:

        Ole hyvä, näistä taskuista riittää sullekin vielä premium-lentojen jälkeen jotta pääset ihanalla Ryanairillasi sinäkin joskus reissun päälle. Hyväntekijälle tulee aina hyvä mieli

        Tuota noin....... Pystyisin lentämään mulllakin yhtiöillä, mutta se on turhaa, miksi maksaa liikaa??? Liikaa maksaneena minulla ei ehkä olisi asuntoa Sisiliassa, ei venettä Barcelonassa, ei uutta autoa eikä omakotitaloa. Vielä kaiken kukkuraksi nämä ovat velattomia. Joo myönnetään, perintöä on saatu. Merimiehen (Viking Line) palkoilla näitä kaikkea ei olisi.


      • Erkki_vm_46
        Vain Rynkyllä kirjoitti:

        Vaan Ryanairissa ei saa laittaa käsimatkatavaroita jalkatilaan, mikä on hyvä asia. Laukut kuuluu omaan hyllyynsä, eikä lattioille pyörimään. Parempi vaan, ettei tällaiset Viljot ja Taunot lennä millään halpalentoyhtiöillä. Lentäkööt kalliilla Finnairilla ja sitä kautta rahoittavat lentokenttiä, jotta me muut sääntöihin tottuneet voimme lentää edullisesti. Te annatte ihan suoraan rahaa meidän taskuun, mikä sopii loistavasti minulle. Karttuupa oma tili pankissa koko ajan muhkeammaksi.

        Lattioille pyörimään? On se vaan joskus yli kymmenen tunnin lennolla hyvä että tavarat saa otta jalkatilassa, ja niitä voi käyttää häiritsemättä muita matkustajia. Sulla varmaan pankkitili karttuu kun et uskalla lentää muulla kun rynkyllä, sillähän ei päästä merta edemmäksi kalaan. Viljo ja Tane lentävät tasokkaammin ja näkevät maailmaa! Oleppas silti varovainen, jos halvalla pääsee, silti saatta olla niin ettei kerosiini riitä perille asti, sen jälkeen et ehkä tarvitsekaan pankkitiliäsi.


      • Jörgan
        Vain Rynkyllä kirjoitti:

        Tuota noin....... Pystyisin lentämään mulllakin yhtiöillä, mutta se on turhaa, miksi maksaa liikaa??? Liikaa maksaneena minulla ei ehkä olisi asuntoa Sisiliassa, ei venettä Barcelonassa, ei uutta autoa eikä omakotitaloa. Vielä kaiken kukkuraksi nämä ovat velattomia. Joo myönnetään, perintöä on saatu. Merimiehen (Viking Line) palkoilla näitä kaikkea ei olisi.

        No siehän sälli oot!! Miksi notkut näillä palstoilla jos noin rikas olet, mee nyt ihmeessä nauttimaan siitä mitä sulla on!
        Voi Vittu mikä valehtelija!!!


      • perintöä odotellessa
        Vain Rynkyllä kirjoitti:

        Tuota noin....... Pystyisin lentämään mulllakin yhtiöillä, mutta se on turhaa, miksi maksaa liikaa??? Liikaa maksaneena minulla ei ehkä olisi asuntoa Sisiliassa, ei venettä Barcelonassa, ei uutta autoa eikä omakotitaloa. Vielä kaiken kukkuraksi nämä ovat velattomia. Joo myönnetään, perintöä on saatu. Merimiehen (Viking Line) palkoilla näitä kaikkea ei olisi.

        Perintö. Hieno juttu. Olet ilmeisesti lisäksi sääteliäs luonteeltasi, minä taas valutan roposia arjen luksukseen. Enkä lentele pihistelevillä halpiksilla. Et kai ole niitä, jotka kimppaillallisen maksuvaiheessa alkavat laskeskella kuka oikeastaan söi ja mitä, kenen kuuluu maksaa euro enemmän kuin toisten..? "Mukava seuramies".


      • Vain Rynkyllä
        Jörgan kirjoitti:

        No siehän sälli oot!! Miksi notkut näillä palstoilla jos noin rikas olet, mee nyt ihmeessä nauttimaan siitä mitä sulla on!
        Voi Vittu mikä valehtelija!!!

        En väitä että olen rikas, mutta hyvin toimeentuleva. Sun mielestä siis vain köyhät käy täällä lueskelemassa ihmisten mielipiteitä???? Voi hyvänen aika, näin vapaalla työvuorosta sitä tulee netissäkin aikaansa kulutettua. Tulin juuri 3 viikon lomalta Barcelonasta (Girona-Turku 56 €), joten kyllä on nautittu siitä mitä on. Nyt menossa 6 viikon vapaa laivalta, seuraava vuoro alkaa viikon päästä.
        Ja alla olevalle tiedoksi, meilläpäin kaikki maksaa kimppa illallisella saman verran, söi tai joi mitä tahansa.
        Eiköhän tämä nyt ollut tässä, lopetetaan aihe


      • Just joo
        Vain Rynkyllä kirjoitti:

        Tuota noin....... Pystyisin lentämään mulllakin yhtiöillä, mutta se on turhaa, miksi maksaa liikaa??? Liikaa maksaneena minulla ei ehkä olisi asuntoa Sisiliassa, ei venettä Barcelonassa, ei uutta autoa eikä omakotitaloa. Vielä kaiken kukkuraksi nämä ovat velattomia. Joo myönnetään, perintöä on saatu. Merimiehen (Viking Line) palkoilla näitä kaikkea ei olisi.

        Missä Viking Linen merimieshommissa on 6 viikon vapaat? Ei ainakaan autolautoilla. Oletko edes merimies? Todennäköisesti olet joku tarjoilija tai baarmikko laivalla ja luulet olevasi merimies :) Viikko töitä ja viikko vapaata Vikingillä on yleisempi käytäntö.

        Taidat olla taas joku varakasta esittävä valehtelija mitä tällä tasaiseen tahtiin käy elvistelemässä, mutta jutuista kärähtävät joka kerta. Oikeasti olet täysin perseaukinen semityötön sekatyömies, jolla on juuri ja juuri varaa käydä rynkyllä Kaunasissa pari kertaa vuodessa.


      • Jörgan
        Vain Rynkyllä kirjoitti:

        En väitä että olen rikas, mutta hyvin toimeentuleva. Sun mielestä siis vain köyhät käy täällä lueskelemassa ihmisten mielipiteitä???? Voi hyvänen aika, näin vapaalla työvuorosta sitä tulee netissäkin aikaansa kulutettua. Tulin juuri 3 viikon lomalta Barcelonasta (Girona-Turku 56 €), joten kyllä on nautittu siitä mitä on. Nyt menossa 6 viikon vapaa laivalta, seuraava vuoro alkaa viikon päästä.
        Ja alla olevalle tiedoksi, meilläpäin kaikki maksaa kimppa illallisella saman verran, söi tai joi mitä tahansa.
        Eiköhän tämä nyt ollut tässä, lopetetaan aihe

        Lopetetaan vaan, Olet luuseri!


      • Viljo_
        Ajatelkaa joskus kirjoitti:

        Ei ole Viljo varmaan paljon lennellyt, jos ei tajua minkä takia äärimitat laukuille on. Katsos lentokoneessa on sellainen laukkuhylly siellä päiden yläpuolella, jonne tulisi kaikkien matkustajien laukut sopia. Ja sinnehän ne ei sovi, jos joku ääliö raahaa ylisuurta laukkuaan matkustamossa. Muualla laukkujen säilytys on turvallisuusriski, sillä ilmakuoppaan lentäessään ainakaan minä en halua kenenkään irtolaukun osuvan päähäni

        Onkos sinun mielestäsi turvallista lentää tyhjillä tankeilla, eniten sinua huolestuttaa ettei matkatavarat hyökkää päällesi, vastaisit joskus kysymykseen MIKSI RYANAIR LENTELEE melkein TYHJILLÄ TANKEILLA???


      • Vain Rynkyllä
        Just joo kirjoitti:

        Missä Viking Linen merimieshommissa on 6 viikon vapaat? Ei ainakaan autolautoilla. Oletko edes merimies? Todennäköisesti olet joku tarjoilija tai baarmikko laivalla ja luulet olevasi merimies :) Viikko töitä ja viikko vapaata Vikingillä on yleisempi käytäntö.

        Taidat olla taas joku varakasta esittävä valehtelija mitä tällä tasaiseen tahtiin käy elvistelemässä, mutta jutuista kärähtävät joka kerta. Oikeasti olet täysin perseaukinen semityötön sekatyömies, jolla on juuri ja juuri varaa käydä rynkyllä Kaunasissa pari kertaa vuodessa.

        Ei enään pitänyt, mutta pakko se on vastata noin selviin kysymyksiin.
        No en tiedä tosiaankaan, voiko meitä ruotsinlautalla työskenteleviä sanoa merimiehiksi, mutta verotus nyt kuitenki menee sen mukaan. 6 viikkoa lomaa tulee aika helposti, lakeppa itse. Ensin vapaa "viikko", sen jälkeen kesäloma, jonka jälkeen taas vapaa "viikko". Tuo tekee noin 6 viikkoa lomaa. Lisäksi 3 viikon lomia saa tosi helposti, kun vaihtaa työparinsa kanssa vuoroja, 3 töissä ja 3 vapaalla.


      • typo.
        autocorrect kirjoitti:

        Uusi sori, painoraja tietysti 10 kg eikä 10 mg.

        Niin ja viel' toteaisin että fiksu lukija varmaan ymmärtää silti pointin eikä ala avautua.


      • Viljo_
        autocorrect kirjoitti:

        Uusi sori, painoraja tietysti 10 kg eikä 10 mg.

        Koita nyt päättää jotakin ettei tarvi koko ajan pyydellä sori! Taitaa tämän palstan seriffi olla ryanairin säälittävä agentti!!


      • rauhoitu viljo...
        Viljo_ kirjoitti:

        Koita nyt päättää jotakin ettei tarvi koko ajan pyydellä sori! Taitaa tämän palstan seriffi olla ryanairin säälittävä agentti!!

        Et ole tosissasi. Ei kyse ole päättämisestä vaan kirjoitusvirheen oikaisusta. Ja mistä seriffistä puhut ja miten niin agentti.


      • Viljo_
        rauhoitu viljo... kirjoitti:

        Et ole tosissasi. Ei kyse ole päättämisestä vaan kirjoitusvirheen oikaisusta. Ja mistä seriffistä puhut ja miten niin agentti.

        Kerropas kerrankin yksi syy , miksi ryanair lentää melkein tyhjillä tankeilla??!! Sitä tässä Viljo odottelee. Toimitusjohtajanne Michael O`Leary haukkuu asiakkaansa maanrakoon. Yrittäisit itse edes joskus olla tosissasi, idiootti!
        Vastaisit kerrankin kysymykseeni!?
        Toivottavasti muutkin kun minä, boikotoisivat tätä teidän hienoa lentoyhtiötä.

        Olen kyllä rauhallinen, lennän turvallisin siivin.


    • - a

      miksi ajattelit että voit matkustaa kokorajoituksen ylittävän käsimatkatavaran kanssa?

      kokorajoitus on mainittu esim boarding passissa, jopa ennen painorajoitusta. laukun koko ja painorajoitus on myös kuvana boarding passissa, jos englannin taito on heikompi.

      Kopio boarding passin tekstistä - tuo WARNING kohtuu isolla fontilla:

      WARNING 1 CABIN BAG ONLY - 55 X 40 X 20 CM (MAX 10 KG)
      HANDBAG, BRIEFCASE, LAPTOP, SHOP PURCHASES, CAMERAS ETC. MUST BE CARRIED WITHIN YOUR 1 CABIN BAG.

      ja vähän alempana

      Extra/oversized cabin baggage will be refused at the boarding gate, or where available, placed in the hold of the aircraft for a fee of £/€50. If you are unsure, check at the Bag Drop desk before going through security .

      kokoa tai painoa ei tarkisteta kaikilla kentillä, muistaakseni olen aiemminkin kommentoinut näitä, kokotarkistus on tehty omalle laukulle vain kahdella ryanairin kentällä - dublinissa ja budapestissa. sinänsä olet oikeassa, tuo 50,- lisämaksu olisi pitänyt periä sinulta myös tampereella.

      • hrrrbaty

        Voisihan se silti olla molemmissa päissä sama systeemi, olen ennenkin käyttänyt Ryanairin lentoja Tampereelta saman laukun kanssa (Frankfurt, Bremen, Kaunas, Budapest...), aina ennen on matkustamoon sopinut.
        Sen tähden olen näitä lentoja käyttänyt kun on tamperelaisena helppo lähteä, joskin terminaali on tosi ala-arvoinen verrattuna toisen pään terminaaleihin. Muistuttaa paremminkin navettaa.
        Mutta.., eihän minun tarvitse enään em. halpalentoyhtiön lennoille mennä, menen vaikka hesaan, ja valitsen sieltä tasokkaampia lentoja ja hyvää palvelua.


    • - a

      heh, ja juuri kun olin postannut edellisen tuli vielä muistutusmeili huomiselle lennolle otsikolla "Cabin Baggage Restrictions regarding Ryanair Reservation xxxxx"

      Confirmed Reservation Number: xxxxx

      Flight FR 2195 From: Tampere To: London Stansted on Wed 15/August/2012 departing at 12:20 arriving at 13:10

      You are shortly booked to travel on a Ryanair flight (your flight details are detailed above).

      Please note the following important information regarding cabin baggage:

      � Strictly one item of cabin baggage is permitted per passenger (excluding infants) weighing up to 10kg with maximum dimensions of 55cm x 40cm x 20cm (your handbag, briefcase, laptop, shop purchases, camera etc. must be carried in your 1 permitted piece of cabin baggage).

      Click here for further information

      http://www.ryanair.com/en/terms-and-conditions#regulations-cabinbaggage

      � IMPORTANT - If you arrive at the boarding gate with more than one item of cabin baggage or if the item exceeds the maximum permitted dimensions or weight, we reserve the right to either refuse carriage of the item or where available airport staff may charge a fee of Euro 50/GBP 50 to check the bag into the hold of the aircraft. N.B. All non-EU/EEA citizens must have their travel documents checked and Boarding Pass stamped at our Visa/Document Check Desk before going through airport security.

      If you are unsure if your cabin bag complies with our maximum permitted cabin bag weight and dimensions, please check with the staff at the Bag Drop Desk, before going through security.

      � Cabin baggage must contain no prohibited items � click below for details

      http://www.ryanair.com/ie/terms-and-conditions#article8-prohibitedarticles

      eli aika selvästi näistä matkustajalle kerrotaan.

      • Viljo_

        Ja samma po svenska!


      • onks viljoo näkynyt?
        Viljo_ kirjoitti:

        Ja samma po svenska!

        Viljo voisi lopettaa jo tuon omien postauksien peukuttamisen. On jo vähän läpinäkyvää ja kaikki kyllä tietävät, että selaimen yksityisessä tilassa on mahdollista manipuloida tuloksia!!


      • Viljo_
        onks viljoo näkynyt? kirjoitti:

        Viljo voisi lopettaa jo tuon omien postauksien peukuttamisen. On jo vähän läpinäkyvää ja kaikki kyllä tietävät, että selaimen yksityisessä tilassa on mahdollista manipuloida tuloksia!!

        ...sanoi Ryanairin agentti ja ilmeisesti myöskin palstan sheriffi. OK, lopetetaan peukutukset, sää kans!


    • TMP-CIA

      Kehikko on jo lähtöselvityksen vieressä, vaakojakin on lentoasemilla aina saatavilla. Laukun koko ja painorajat on ensisijaisesti matkustajien turvallisuuden ja toissijaisesti matkustusukavuuden vuoksi. Merkillistä etteivät kaikki tätä ymmärrä, vaan menevät itkemään portille ja syyttävät lentoyhtiötä tai virkailijoita portilla ties millä perusteella.
      Taitavat olla samaa porukkaa jotka etuilevat jonoissa, ei millään jaksais itse jonottaa..

      • asdfghjklzxcvbnm

        Säännöt ovat sääntöjä ja meistä suomalaisista kuitenkin jokainen nyt ymmärtää sen verran englantia (kun on kerran lennotkin osannut varata), että tajuaa tän yksinkertaisen lauseen: Strictly one item of cabin baggage is permitted per passenger (excluding infants) weighing up to 10kg with maximum dimensions of 55cm x 40cm x 20cm (your handbag, briefcase, laptop, shop purchases, camera etc. must be carried in your 1 permitted piece of cabin baggage).

        Lisäksi useammasta taloudesta löytyy henkilövaaka ja jonkilainen mittanauha (jollei löydy niin Ikeasta saa mittanauhan ihan ilmaiseksi), joten oma moka, jos ei vaivaudu mittaamaan tai punnitsemaan laukkuaan.

        Ryanair ei tee näitä rajoituksia kiusallaan vaan kyllä kyseessä on ihan käytännön seikat: mitä siitäkin tulisi, jos jokaisella olisi 5 kassia mukanaan, kun koneessa on rajoitettu säilytystila, joka on määritelty juurikin istuinmäärän mukaan.


    • Erkki_vm_46

      Mitäs sitten sanot kun kerosiini loppuu kesken lennon, siinä ei enään auta itku, kun loppu litku. Ei minun mielestäni suomalaiset pahemmin jonoissa etuile, kyllä ne pahimmat etuilijat tulevat tuolta itänaapurista...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe