TEERIRANTA

54 Raumalta

Melkein vahingossa pohjoiseen mennessä pysähdyimme yöpymäänTeerirantaan Hossaan lähellä Kuusamoa. Sinne teki mieli jäädä: pelkistetyt ja vaatimattomat puitteet , upea luonto, rauhallista ja avaraa, miellyttävä asiakaspalvelu. Koiran kanssa oli mukava lenkkeillä ja sitä sai uittaa. Oli myös ilo seurata omistajan hevosten elämää aitauksessaan. Pieneen rantasaunaan aivan rannassa pääsi kylpemään halvalla. Paljon ei maksanut yöpyminenkään alueella.

Ehdottomasti rauhaa ja luonnollista ympäristöä kaipaaville oikea paikka. Ainakin meille tämä Teeriranta tuntui "kuuden alueen" asuntoautokierroksen yöpaikoista aidoimmalta luontoympäristöltä ja jätti positiivisemman muistijäljen.

5

2987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teerirannan fani

      Minä olen myös lomaillut Teerirannan leirinnässä ja ja minulla jäi yhtä positiiviset mielikuvat paikasta kuin sinulla. Alue on todella rauhallinen ja lähistöltä löytyy paljon mielenkiintoisia paikkkoja esim Julma-Ölkyn kanjonijärvi. Pieni rantasauna oli juuri sellainen kuin saunan pitää ollakin ja järvestä oli mukava onkia ahvenia. Soutuveneet olivat vapaasti käytettävissä ja illalla soudellessa tyynellä hiljaisella järvellä, tajusi että tätä se ONNI on.

    • FiksuAik

      juu, kiitos kesän Urhoista...

    • etelä

      Teerirantaan olen lähdössä just nyt, paras paikka Kuusamossa

    • Kaunispaikka

      Sattumalta tulimme Teerirantaan pääsiäisenä 1987. Vietimme siellä rattoisan Pääsiäisen seudun perheenikanssa. Oltiin ainoot asiakkaat silloin. Se oli sen vanhan yrittäjän aikaan. Sinne tuotiin maitotonkalla juomavedet.
      Paikka oli mahtava lunnon helmassa, käytiin paikalliset nähtävyydet, Julmölkky,jne.. katsomassa. Meillä oli m.kelkat mukana joilla kävimme rajavyöhykkeellä ja vähän ylikin josta seuras "rajaloukkaus sakko" n. 1000mk. Silloista rahaa. Se oli senaikaisen Kuusamon Nimismiehen virkaintoisuuden ansioo. Kyseinen Nimismies tuomittiin sittemmin talousrikoksista mökkikauppoihin liittyvistä?? Ja ainakin menetti virkansa, mikäli oikein muistan? Poikkesin kuitenkin pohjoisen reissulla seuraavana kesänä paikalla tervehtimässä yrittäjää joka totes että hän luuli etteemme tule koskaan käymään paikassa johtuen tämän Nimismiehen virkaintoisuudesta?
      Sanoin hänelle etten ole niin herkkähipiäinen enkä varsinkaan syytä tätä yrittäjää selkkauksesta.. Ja olihan minullakin syytä virheeseen jota länsisuomalaisena en noteerannut.
      Myöhemmin kun reissattiin Kuusamossa poikettiin yöksi Teerirantaan, se oli 2008 tai 09, en muista tarkemmin. Silloin oli yrittäjä vaihtunut ja alueella oli Venäläisiä marjanpoimijoita majoittunut Teerirantaan.

      Pikka oli jotenkin kokenut ränsistymisen joka ei ollut enää entisensä..

      Hienoja muistoja kuitenkin..

    • AapeliAbsurdi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      388
      1533
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1220
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1145
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      804
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      701
    Aihe