Korvaus lennon perumisesta

Mun lento peruttiin kun olin jo lentokentällä. Tuttuni sanoi että mun pitäis saada joku monensadan korvaus siitä lentoyhtiöltä mutta ei mulle oo tarjottu mitään. Onko kukaan saanu tämmösiä korvauksia ja miten niitä pitäis hakea? Joku toinen sille lennolle tulija oli saanu tietoa että ne peru sen lennon kun oli niin huono sää tai jotaki, en oo ihan varma kun en osaa kovin hyvin englantia ja kuulin tuon vaan ohi mennen. Sillon satoi mutta en kyllä huomannut mitään sen kummempaa. Tää tapahtu Saksassa. Päästiin sitte myöhemmälle lennolle mutta ei kyllä ärsytti se ajankulu. Jos mun pitäis osata saksaa kun se oli Lufthansa niin unohan koko jutun enkä muutenkaan oo valmis mihinkään isoon vaivaan jos ei oo mitään toivoa saada korvausta.
Ilmoita

8 Vastausta

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Turha haaveilla mistään satojen eurojen korvauksista. Korkeintaan ilmaiset safkat olisit oikeutettu saamaan jos muutaman tunnin jouduit odottelemaan. Lufthansa on sen verran iso yhtiö että kyllä siellä joku englantiakin osaa. Laita postia ja sano että jouduit syömään ylimääräisen sämpylän ja juomaan ison tuopin olutta odotellessasi. Pistä vielä kuitti mukaan ja odottele mitä tapahtuu. Sähköpostilla ehkä kuitenkin kannattaa ensimmäinen yhteydenotto tehdä.
3 VASTAUSTA:
Ei mulla oo kyllä mitään kuitteja tallessa kerta en tienny että semmosia pitäs ottaa! Eikä se voi olla vaan joku leipä kulu minkä ne kuuluis korvata.
Saanko korvausta kirjoitti:
Ei mulla oo kyllä mitään kuitteja tallessa kerta en tienny että semmosia pitäs ottaa! Eikä se voi olla vaan joku leipä kulu minkä ne kuuluis korvata.
Lentomatkustajan oikeudet
http://www.ecc.fi/fi-FI/matkustaminen/lentomatkustajan-oikeudet/
Saanko korvausta kirjoitti:
Sulla on mahdollisuus vakiokorvaukseen ja sitä pitäis vaatia siltä lentoyhtiöltä ensin. Mutta ei oo siis mitään takeita että tuut sitä saamaan, se on kuulemma vain mahdollista mutta ei varma juttu. Mulla oli vähän samanlainen tilanne mutta Roomassa. Täytin sellasen valmiin valituslomakkeen ja lähetin sen Lufthansalle. Ne vastas jonku 10 viikkoa myöhemmin että emme maksa koska oli poikkeustilanne ja siksi lento peruttiin. Sitte lähetin sen valituksen jollekki viranomaiselle Italiaan. Sillä tiellä se on vieläki. Mulle on neuvottu että ne antaa sieltä suosituksen mutta voi olla etten sais sitä korvausta senkään jälkeen jos lentoyhtiö ei suostu maksamaan. Tai voihan se olla että se viranomainen ilmottaa että niitten ei pitäskään maksaa. Jos se ei auttais niin sitte pitäs viedä se oikeuteen! Oon päättänyt etten kyllä vie jos en sitä tolla saa. Eli vastauksena kysymääsi en tiiä saako sitä korvausta ja sen hakemisessa on tosiaan kova homma ja se kestää. Ja on siinä niitä kieliäki osattava. Hain kaikki tiedot ja paperit kuluttajaviraston sivuilta ja soitin sinne kans.
+Lisää kommentti
Jos se oli sään takia peruttu, niin turha odottaa muuta korvausta kuin ehkä pientä ateriakorvausta. Ja säähän voi olla huono myös matkan toisessa päässä. Ja vaikka syy olisikin joku mikä oikeuttaa korvaukseen, kannattaa varautua vääntämään siitä ainakin jonkin verran.
0 VASTAUS:
+Lisää kommentti
Tuossa tulikin jo parempia ohjeita. Laita siis hakemus menemään ja katso miten käy. Kommentistasi päätellen lennon siirtyminen ei ole aiheuttanut sinulle konkreettisia menetyksiä vaan ainoastaan ketutuksen ylimääräisestä odottelusta joten ei tuosta nyt kannata paiseita ottaa.

Minä jouduin jäämään kotiin tuhkapilven vuoksi ja jouduin myöhäisen peruutuksen vuoksi maksamaan yhden hotelliyön. Yritin ruinata hotellilta armoa poikkeustilanteen vuoksi mutta niinpä vain luottokortilta lähti veloitus. Sen jälkeen yritin saada lentoyhtiöltä takaisin tuon hotelliyön hinnan. Monimutkaisin sanakääntein josta en puoliakaan ymmärtänyt, he kieltäytyivät maksamasta. Lennot sain kyllä vaihdettua uuteen ajankohtaan. Hotellin vaihdoin toiseen ihan periaatteesta enkä ikuna kuuna päivänä astu tuohon tylyyn hotelliin, hähä häh hää. :-)
1 VASTAUS:
Onpa tuo vaikeaa.. En kyllä lähde tuollaseen paperisotaan. Ihan liian monimutkaista mulle. Unohdan koko jutun jos ei kellään oo tietoa että noita korvauksia voi oikeesti saada. Vastatkaa vielä joku jos saitte tuon peruutus korvauksen helposti lähettämällä valituksen lentoyhtiölle! Oisin kyllä halunnut ton rahan..
+Lisää kommentti
Kovasti tunnut sitä rahaa haikailevan. Lue nuo edellä mainitut lentomatkustajan oikeudet ja jos katsot olevasi oikeutettu korvaukseen niin lähetä lentoyhtiölle reklamaatio, saksaksi tai englanniksi. Tai sitten unohda juttu. Kukaan toinen ei voi sinulle sanoa että saatko vai etkö saa korvausta.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Korvaus lennon perumisesta

Mun lento peruttiin kun olin jo lentokentällä. Tuttuni sanoi että mun pitäis saada joku monensadan korvaus siitä lentoyhtiöltä mutta ei mulle oo tarjottu mitään. Onko kukaan saanu tämmösiä korvauksia ja miten niitä pitäis hakea? Joku toinen sille lennolle tulija oli saanu tietoa että ne peru sen lennon kun oli niin huono sää tai jotaki, en oo ihan varma kun en osaa kovin hyvin englantia ja kuulin tuon vaan ohi mennen. Sillon satoi mutta en kyllä huomannut mitään sen kummempaa. Tää tapahtu Saksassa. Päästiin sitte myöhemmälle lennolle mutta ei kyllä ärsytti se ajankulu. Jos mun pitäis osata saksaa kun se oli Lufthansa niin unohan koko jutun enkä muutenkaan oo valmis mihinkään isoon vaivaan jos ei oo mitään toivoa saada korvausta.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta