Antakaa rauha tulla puistoon sisään!

13+10

Päätettiinpä käydä ensimmäistä kertaa kaverin kanssa, (jolla on saksanseisoja) ja minun tipsun kanssa koirapuistossa. Edes ovesta ei meinattu päästä kun isoja koiria vastassa. Heti siinä portilla nuuskimassa. Olen sitä mieltä että omistajien pitäis ottaa koiransa haltuun siks aikaa et päästään rauhassa sisäpuolelle. Koitin kävellä koira kaa vähän kauemmas mutta ne hevosen kokoset koirat vaan seuras. Kun laskin koiran irti niin kyhjötti vaan jalkojen välissä eikä uskaltanut liikkua kun isot haisteli ja yritti pyytää leikkiin. Onneksi ei mennyt muitten mukaan, kun ei kerran omankokosia ollut. Ties vaikka olis käyny päälle. Kyllä sinne onneks sit lopulta tuli ranskanbuldoggi ja american toy joiden kanssa poika uskalsi leikkiä. Enään en kyllä koirapuistoon mene jos siellä on lauma isoja koiria..

13

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onkohan autossasi 80 - sarjalaiset renkaat?

    • isotaipienieivälii

      jos otat ite ton asenteen et apua nyt on isoja koiria, hui apua! ni tottakai ne koirat vaistoaa sun energian, ei ne tyhmiä oo. ota seuraavan kerran eri asenne, ni huomaat et on paljo helpompaa. ja meillä on tapana, ennenku avaan koirapuiston oven otan siinä jo remmin irti koiralta ja pidän kaulapannasta kii ja avaan oven ja samoin tien koira pääsee menee omia matkojaan puistoon, ilman että jää koirien loukkuun heti ovella, ja turha ryysis ja koirien ns isottelu ja pään aukoilu jää vähemmälle. kokemus puhuu. et ei muutaku mee uusiks vaan eri asenteel!

    • puistomahtis

      Sinähän tietenkin puiston lähettyville tullessasi odotit että ihmiset huomaavat sinut ja huikkasit omistajille että on ensimmäinen kertasi puistossa joten voitaisiinko tulla sisälle rauhassa ja odotit että he saavat koiransa kiinni?

      Veikkasin että et. Höngit vaan portista sisään ja sitten itkettää kun ei ollutkaan kivaa. Ei ihmiset osaa lukea sinun ajatuksiasi ja suurimmalle osalle on ihan ok että koirat tulevat jo portilla vastaan, siksi se oma koira päästetään remmistä jo portin ulkopuolella. Jos haluat erityiskohtelua, sinun on sitä pyydettävä eikä oletettava että ihmiset automaattisesti käyttäytyvät tahtomallasi tavalla. Ne on ihmisiä siellä sisällä, niille voi puhua ja ne jopa todennäköisesti ymmärtävät sinun puhettasi, jos haluat että ihmiset tekevät jotain sinun vuoksesi on sinun avattava suusi.

      Jos on yhteispuisto jossa ei ole isojen ja pienten puolia eroteltu, on sinun oma valintasi uskallatko mennä sinne kun siellä on isoja. Jos et uskalla voit mainita puistossa oleville että ette tule sisään vaan odottelette että he lähtevät. Ei se todellakaan mene niin että kun sinä saavut koirinesi paikalle jo valmiina puistossa joutuvat lähtemään! Ja jos sisään meno on sinusta niin jännää niin voit kyllä pyytää ihmisiä ottamaan koiransa kiinni mutta mikään ei siihen heitä velvoita. Huh huh, että on taas lapsellista "OmaNapaOnTärkein" käytöstä...

      Itse otan koirani kiinni JOS huomaan että puistoon tulee joku mutta se johtuu vain siitä että koirani on monen mielestä pelottavan näköinen ja ihmisillä on ennakkoluuloja. Saattaisi itsellänikin mennä pupupöksyyn jos näkisin oman koirani näköisen koiran rynnistävän koirapuistossa kohti! :) Siksi annan ihmisten tulla sisään rauhassa ja päästän koirani sitten irti kun heidänkin koiransa ovat irti, uskon sen viestivän sitä että he eivät pelkää koiraani jos kerran uskaltavat tulla sisään ja päästää omat koiransa irti. No, maalaisjärki kai se näissäkin tapauksissa on se paras.

    • 6+7

      Aloittajan on kyllä parempi pysyä poissa puistoista ...tuollaiset "minun koirani menee rikki" ihmiset pilaa kyllä kaikilta puistoilun kun ne on heti karjumassa ja kiljumassa hysteerisesti jos isompi koira edes katsoo päin .

    • niin on

      kyllä oon samaa mieltä että koira pitää laske a ulos jo portin ulkopuolella

    • 124bnvc

      Miksi tuoda pieni koira puistoon jos se on jo täynnä isoja koiria? sitten joku vielä rähjää että ei agressiivia koiria puistoon. (näinkin on käynyt kun isoja koiria ollut puistossa ja pikkukoira tungettu sekaan ja tottakai isommilla koirilla se leikkiminen on rajumpaa pikkukoiraa nähden).

    • kouluttaja20v

      Samaa mieltä koirat pitää ottaa kiinni aina kun portista tulee uusi kaveri. Ja mieliten päästettäisiin yksi kerrallaan uuteen tutustumaan.

      Huomaavaista ja mukavampaa uudelle tulokkaalle.

      Ja aina katsottava että oma koira käyttäytyy hyvin eikä ahdistele/provosoi muita ja ettei koira vastaa provosointiin ellei kyse ole oman tilansa rajan laittamista.

      Näin jokainen viihtyy myös aloittaja ja itsekin :)

      Ollaan huomaavaisempia siellä ollaanhan kivan harrastuksen parissa eikä taistelukentillä . :)

    • Oma vastuu kaikilla

      Niin, jos ei ne upat snaijaa ottaa dogeleitaan pois portilta kun mennään oman piskin kanssa ineen niin portti auki vaan ja rakit kadulle. Myös ne upat on vastuussa omista koiristaan siellä puistossa, en minä.
      Ja jos joku on välinpitämätön agressivisia omia rakkejaan kohtaan, niin sillon joutuu itse ottamaan kurin vieraisiinkin nelijalkasiin.

    • Peppi88

      Olen samaa mieltä siitä että kun tullaan koirapuistoon pitäisi ottaa koirat kiinni että pääsee sisään ja ettei kukaan karkaa. Itsellänikin on mennyt hermot kun ei melkeempä pääse sisään koirapuistoon kun koirat on heti siinä. Mutta on myös tullut vastaan semmoisia tapauksia,missä omistajat ottavat ne koiransa kiinni,niin voi helpommin tulla sinne sisään.

      Nii ja vielä siitä että koirasi oli niin pieni,on olemassa semmoisia koirapuistoja jotka on erikseen pistetty pienille ja isoille koirille. Kannattaa etsiä semmoinen,ja kokeilla, jos haluat ettei isot koirat liiskaa sinun koiraasi. :)

    • vitunfiksu

      Ei ne puistossa olijat viitti pyytää koiriaan pois portilta ku ei ne paskarakit tottele. Koirapuistoissa käy kyllä niin ihmeellistä porukkaa, että koirat joutais ottaa jokaselta pois.

    • alllka

      Tässä pitäisi muistaa se kohteliaisuus omaltakin puolelta! Ottaisin mielelläni koirani kiinni ennen sisääntulijoita jos ehtisin! Mutta kun sisään tullaan niin kiireellä että parhaimmillaan huomaan sisääntulijat siinä vaiheessa kun uusi koira juoksee jalkojeni vierestä!
      Täällä missä asun, koirapuisto on todella iso eikä sitä olla eritelty pienille ja isoille, se on myös ainoa puisto koko kaupungissa joten kaikennköistä ja kokoista porukkaa näkyy. Monesti on käynyt niin että olemme seurailleet muiden puistossa olevien kanssa koiriemme leikkejä kun sitten yhtäkkiä koiramme lähtevät portille juoksemaan. Siellä on sitten täti pikku koiransa kanssa hädissään kun isoja koiria juoksee kohti häntä viidentenä jalkana! Koirani on peruskoulutettu mutta ei pysähdy samalla sekunnilla kun huudan sitä, ei ainakaan koirapuistossa enkä ole kyllä tavannut ketään muutakaan kenen koira olisi niin hyvin hallussa, joten en todellakaan voi enää siinä vaiheessa tehdä mitään kun koirani on jo melkein portilla.

      Siinä vaiheessa jos tahtoo että muut koirat ovat kiinni kun itse tulee puistoon pitää huolehtia siitä että muut huomaavat sinun saapuvan paikalle ja sinun on myös annettava heille aikaa ottaa koiransa kiinni! Minun koirani ainakin käyttää kaiken mahdollisen tilan kun se juoksee puistossa joten siinä menee kyllä tovi kun koira juoksee toiselta puolelta puostoa luokseni ja saan sen kiinni. Joten jos itse vain ryntäät puistoon sisään mitään ilmoittamatta ja odottelematta, on ihan turha itkeä jos kaikki hännänheiluttajat pyörivät ympärilläsi samantien.

    • .....

      Tämä on yksi syy, miksi en mene enää oman koirani kanssa koirapuistoon. Tosi inhottavaa, kun ovella on hirveä määrä koiria vastassa niin ettei sisään pääse.

      Ja toinen painava syy on, että yleensä siellä puistossa on aina joku ääliö-omistaja, joka ei välitä/vahdi oman koiransa toimintaa ollenkaan vaan antaa sen vaikka kiusata tai nylkyttää muita mielin määrin.

      Ja kolmas syy on, että sitten siellä on aina näitä ääliö-omistajia, jotka antaa koirilleen herkkuja puistossa, mistä tietysti seuraa tappelu... Tai sitten heillä on mukana joku lelu koiralle, josta seuraa myös tappelu.

      Olen saanut niin tarpeekseni puistoilusta, että sinne en enää mene. Aina on jotain ongelmia. Ja se johtuu nimen omaan OMISTAJISTA, ei koirista....

      • puistoilua

        No kukaan ei varmasti menetä mitään vaikka et paikalle tulekaan! :)

        Itse ainakin pyrin opastamaan ihmisiä puistossa ollessa jos huomaan heidän toiminnassaan jotain väärää ja aina on neuvot kyllä otettu ilomielin vastaan! Koirapuisto on minusta todella hyvä mahdollisuus antaa koiralle koiramaisia kokemuksia ja itse saa ihan rauhassa höpöttää koirista suu vaahdossa kun tietää että muut on ihan varmasti myös koiraihmisiä. Siellä tulee myös jaettua vinkkejä ja (valitettavasti) vihjeitä siitä missä kannattaa olla erityisen tarkka ettei koira syö mitään tien poskesta.

        Omasta asenteesta se on kiinni, kuinka mukavaa puistossa on! Huikkaan sisään tullessani että voisiko koirat ottaa kiinni että päästään rauhassa sisään ja tottakai hymyssä suin eikä herne nenässä!
        Eikä kaikki ihmiset niin välttämättä ajattele että se on huono juttu jos antaa namin tai lelun koiralle kun se yleensä kuitenkin on hyvä asia! Silloin pitää ohjeistaa ja kertoa että siitä voi syntyä tappelu, niin että jos ne namit ja lelut jätetään kotiin tai annetaan koiralle silloin jos puistossa ei ole ketään muita.

        Hyvin tyypillistä käyttäytymistä kyllä tämä; sen sijaan että edes yritettäisiin korjata asia, jupistaan ja valitetaan vaan jossain keskustelupalstoilla tai kahvikutsuilla ja ollaan niin paljon parempia ja asiasta tietävämpiä kuin muut!
        Jos vielä erehdyt syystä tai toisesta koirapuistoon astumaan niin sinuna kokeilisin asennemuutosta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2850
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2410
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2180
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1992
    5. 167
      1828
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe