Veden väri?

millä maalaan?

Arvoisat taiteilijat. Olen maalannut norjan tunturilla olevaa maisemaa jo useita kuukausia. Teoksen valmistumisen loppuun tekemisen on viivästyttänyt kyseisen kosken maalaaminen. Veden väri on ollut kovaa ja liian sinistä. Millä väri seoksella löytyisi oikea veden väri. Maaleina käytän venäläisiä master glass-värejä, sekä Michael Hardingsin muotokuva ja maisema settiä. Harvinaisen suuret kiitokset sille joka auttaa eteeni tulleeseen ongelmaan!

7

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikahelppo

..vesi on väritöntä, fakta se

väri tulee taivaasta ja pohjasta ym. muista heijastumista ja tietysti liasta jos vedessä sellaista on..

• (sori, oli pakko)

Suosittelen vesivärejä :)

• Marr

Tahtonet realistisen näköisen maalauksen? Kannattaa käyttää muitakin värejä kuin sinisen eri sävyjä. Kuten tuossa edellä sanottiin, valo heijastuu järven pinnasta ja mukailee lähistön piirteitä: taivasta, maata, sitä norjan maisemaa. Seoksesta en tiedä, sillä oma maalaustyylini on melko rennohko , lisään väriä kerros kerrokselta päällekäin, kokeilen mikä toimii, mikä ei ja muokkaan taulua kunnes se on haluamani näköinen.
      Itse vastaavassa tilanteessa sekoittaisin joukkoon maiseman tyypillisimpiä värejä ja muovaisin jokea pikkuhiljaa. Lisää tummempia ja vaaleampia kohtia, jotta vesi vaikuttaa eläväiseltä.

• Millä maalaan?

Olen maalannut jo ainakin neljään kertaan jokea, hakenut eri sävyjä maisemasta. Saadakseen mieluisan veden värin joka muodostuu luonnon mukaiseksi on todella vaativaa. Erilaisia taiteilijoiden töitä tutkiessaan näkee kuinka vaikeaa vaden maalaaminen on, täytyy vain tehdä enemmän työtä maalauksen eteen!

• Ennenkaikkea....

...yritä saada vedestä "märkää" eikä jähmeän jankin näköistä niinkuin tälläkin palstalla on nähty esimerkkejä ihan äskenkin.
        Myöskin veden- ja ennenkaikkea taivaaseen käyttämäsi värit kannattaa pitää edes jollain tavalla harmonisena keskenään. Ei ole itsestään selvyys että vesi toistaa taivaan värit. Jos tutkit veden pintaa niinä kertoina jolloin tuulen suunta vaihtelee niin toteat itsekin että vesi ei peilaa taivasta identtisesti. Samoja sävyjä siitä on kyllä aistittavissa.
        Mitään kirjoitettua sääntöä veden kuvaamisen väreihin ei ole. Pikemminkin sen kuvaajista erottaa varsin helposti kuka on oikeasti taitava- ja osaava maalari. Se useinmiten erottaa ammattilaisen -ja harrastelijan ikävä kyllä.

• kyl se siitä

Ota pala harmaata/valkoista paperia ja leikkaa sen keskelle pieni reikä. Tämä reiän läpi kun katsot veden pintaa, niin voi katsoa sen "oikeaa" väriä ilman, että ympäristö sekoittaa näkemäsi.

Vedellä, niin kuin millään muullakaan ei ole mitään oikeaa väriä. Väri on aina valon, kohteen, heijastusten ja näkijän yhdessä muodostama ominaisuus. Tutki kohdetta, jos haluat realistisen. Maalaa fiiliksella, jos et välitä realismista.

Opiskele värioppia. Esim. väriympyrän vastaväreillä saa ihan eri tunnelman aikaiseksi, kun maaväreillä. Voi siis tietoisesti korostaa jotain tunnelmaa pinilläkin sävyeroilla.

• Aettari

Phalo syan'illa voisi tehdä pohjan(valkoisella sopiva vahvuus) ja efektit lisäksi ja jos matalaa, niin pohjaa ensin ja sitten vesi, taivaan ja ympäristön heijastukset jms. .
      Tuo on yksi mahdollisuus. Paikan päällä voi löytää parermmatkin värit. Parempia värejä voi löytää jopa toisista sinisistä ja muista väreistä ja valkoisesta sekoittamalla. Veden väri vaihtelee paikallisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe