Voiko kerrostalohuoneiston ruiskurapatun sisäkaton puhdistaa jollain aineella vai onko ainut vaihtoehto maalata kun haluaa eroon tupakoinnin ym. tummentamasta katosta.
Rapatun katon puhdistaminen
5
14496
Vastaukset
- Kostea juttu
Letkulla ei voi pestä, rätillä pyyhkimisestä ei tule sen valmiinpaa. Voihan sitä rättiä yrittää, esim keittiössä missä on varmasti rasvaakin. Jollain "maalarin pesu" laimealla liuoksella pyyhkiä. Melkeen vaatii pohjamaalauksen kun yhdellä kertaa tuskin peittää kunnolla.
- Jaffa pasahti
Minun kokemus on, ettei voi pestä.
Kokeilin kerran tahraa poistaa, mutta katto suli. Maalaus taitaa olla ainut mahdollisuus tai laittaa "uusi" katto. - 4+1
Jos tosiaan on tupakkan aiheuttama tummentumaa niin ainut vaihtoehto on tikkurilan akrostop -> http://tinyurl.com/cnhpz7v
- remonttipäällä
juuri maalasin akrostopilla makuuhuoneen katon, kun tyhmänä olin mennyt merkkaamaan tussilla mdf-paneelia ja rimoitusta varten koolaukset kattoon. No suunnitelmat muuttui ja päätettiinkin maalata katto. Joskus on lapset seiniin tussilla piirrelleet ja huomattu että pohjamaaleista tulee läpi vaikka vetäisi kaksi pohjamaalikerrosta ja pintamaalin, vanhasta viisastuneena kokeilin akrostop -maalia (turhan kallista maalia), Huomenna näkee sitten lopputuloksen että jäikö tussimerkkaukseni eristepohjamaaliin vai tuleeko edelleen läpi pintamaaliin, pintamaalina aion käyttää joker tai harmony maalia.
Ei kannattaisi ikinä käyttää remonttihommissa kuin lyijykynää, pääsis huomattavasti helpommalla :)
vanhasta kokemuksesta tiedän että kun lapset saa permanent marker tussin käteen niin niitä on vaikeajotta olisi vetänyt rimoituksen koolausten päälle ja sitten - remonttipäällä
remonttipäällä kirjoitti:
juuri maalasin akrostopilla makuuhuoneen katon, kun tyhmänä olin mennyt merkkaamaan tussilla mdf-paneelia ja rimoitusta varten koolaukset kattoon. No suunnitelmat muuttui ja päätettiinkin maalata katto. Joskus on lapset seiniin tussilla piirrelleet ja huomattu että pohjamaaleista tulee läpi vaikka vetäisi kaksi pohjamaalikerrosta ja pintamaalin, vanhasta viisastuneena kokeilin akrostop -maalia (turhan kallista maalia), Huomenna näkee sitten lopputuloksen että jäikö tussimerkkaukseni eristepohjamaaliin vai tuleeko edelleen läpi pintamaaliin, pintamaalina aion käyttää joker tai harmony maalia.
Ei kannattaisi ikinä käyttää remonttihommissa kuin lyijykynää, pääsis huomattavasti helpommalla :)
vanhasta kokemuksesta tiedän että kun lapset saa permanent marker tussin käteen niin niitä on vaikeajotta olisi vetänyt rimoituksen koolausten päälle ja sittenhyvin onnistui eli kaksikerrosta akrostoppia peitti tussin jäljet täysin, hyvä maali tuo akrostop, en edes pintamaalannut vaan vedin vain kaksi kerrosta akrostop eristyspohjamaalia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865