Onneksi olen keski-ikäinen ja jo valmiiksi kärttyinen nainen.
Siksi en säikähdä nopeita letkauksia, joiden avulla tyhmä asiakas yritetään hiljentää äkkiä ja tyytymään epäselvyyteen.
Ihmettelin ääneen outoa huoneenvarausjärjestelmää, jossa kanta-asiakkaana en löytänyt vapaata huonetta, mutta toisen firman listoilta sain varatuksi kanta-asiakashotellista huoneen. Bonuksia en saanut, mikä oli ällistyttävää, koska ensisijaisesti halusin kanta-asiakashotellin varauslistalta tehdä varauksen. Se ei vain onnistunut.
Mielestäni tilanne on nurinkurinen. Maksoinko hotellihuoneen siis kuitenkin ulkopuoliselle firmalle hotellin respassa vai menikö maksuni siltikin s-ryhmän hotellille ilman bonuksia?
No, tätä halusin selvittää, mutta nokkela respatyöntekijä ajatteli minun arvostelevan henkilökohtaisesti häntä ja häntä säestänyttä toista respatyttöä. Onneksi vierestä tilannetta seurannut nainen tuli tuekseni.
Miten kukaan asiakas voi ihmetellä käytäntöjä ja saada asiallista tietoa. Lopputulema varausmenettelylle oli ehdotus suorasta puhelinyhteydestä hotelliin. Miksei nettivaraus ole sitten toimiva, jos kerran neuvotaan käyttämään puhelinta nykypäivänä? Tai kerrotaan, että mahdollisesti vieraan firman varaus ei takaa huonetta asiakkaan tullessa jo hotelliin. Viimeksi mainittu sai verenpaineen kohoamaan. Rankaistaanko vierasta varausfirmaa (pakosti) kayttänyttä huonolla asiakaspalvelulla? Onko tosiaan mahdollista, että asiakas jää ilman huonetta kokonaan? Ihme juttu...
Jäin ainakin ilman mukavaa oloa poistuessani hotellista. Huone oli ok sinänsä.
s-hotellin asiakaspalvelussa nokkelaa ylimielisyyttä
3
228
Vastaukset
- samaässä
Ps. Onko varaussysteemien päivittämisnopeuksissa eroavaisuuksia, vai onko olemassa huonekiintiöitä, joiden mukaan huoneita eri firmoilla on tarjota samasta hotellista? Enpä tiedä vieläkään. Jospa joku tietäisi ja kertoisi. Kiitos.
- respan tädin kaveri
Minulle selitettiin kerran, että bonuksia ei sen vuoksi saa noiden ulkomaisten varauskanavien kautta tehdyistä varauksista, kun hotellithan maksavat komissiota noille varauskanaville jokaisesta varauksesta, joka tulee heidän kauttaan hotelleille.
Se ettei hotellin oman varausjärjestelmän kautta onnistu tekemään varausta, mutta eri firman varauskanavan kautta onnistuu, johtuukin juurikin tuosta, että eri firmoilla on huonekiintiöt hotelliin. Mikäli kyseinen huonekiintiö on myyty loppuun, on usein silti mahdollista tehdä varauksia kyseisen firman kautta, jos hotelli ei ole käynyt sulkemassa kyseistä varauskanavaa. Noita eri varauskanavia on monta, joten niitä ei ihan vain parilla hiiren napautuksella suljetakaan. Tuolloin voi hyvin tulla eteen tilanne, että hotellissa ei todellisuudessa olekaan vapaata huonetta.- ässäasiakas
Ok, kiitos tiedosta. Silti epäreilua asiakkaita kohtaan, josta voi ja mielestäni pitää ilmaista mielipiteensä myös ääneen, kun tilannetta selvitetään. Kun tueksi tulee toinen asiakas, tuntuu, että kaksi osapuolta ovat napit vastakkain. Haluan päinvastoin silloin ammattitaitoista asiakasystävällisyyttä, en hotellibisneksen perusteiden selvitystä. Esimerkiksi: 'Harmi. kun kävi näin, toivottavasti seuraavan kerran huonevarauksenne onnistuu kanta-asiakaskanavan kautta reaaliajassa'. Tämä oli se, mitä jäin kaipaamaan. Lisäksi hyvä respa kiittää palautteesta ja lupaa viedä asiakkaan palautteen eteenpäin. Ei ole paljon sanottu, mutta vaikutus olisi erittäin suuri positiivisesti. Vaikka sen olisi sanonut kaverikin, olisi mennyt läpi hyvin, Keski-ikäisen naisen käsitteleminen olisi ollut näin helppoa.. Ettei tule olo, että suuresta armosta sattumalta olet päässyt maksamalla tähän erinomaiseen hotelliimme, hotelliinhan kai halutaan asiakkaita...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1323013- 71467
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2201326Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441151
- 371021
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381012Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133957- 47954
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36877