Käteinen vai kortti?

mitäh???

Siinäpä se kysymys jo tulikin, eli otammeko mukaan rahana matkakassan vai kannattaako nostaa siellä automaatista aina tarvittaessa? Miten olette tehneet ja kumpi tyyli parempi mielestänne?

46

6812

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pian matkaan

Otan lomakassasta mukaan käteisenä n.puolet,mutta nostan rahaa aina tarvittaessa.Käteinen on ns.matkavakuutus,jos jostain syystä ei automaatit toimi.
      Aina olen eurot kotiin kantanut takaisin,suosittelen nostamaan rahaa pankkien aukioloaikona ja ja ainakin itse nostan niistä automaateista,joissa on pankki.
      Mukavaa matkaa!

• pölhökustaa

jos haluat maksaa nostokomissiot joka automaattikäynnistä niin silvublee....
      ite otan matkakassan ainamukaan euroina ja kortin vain hätätapauksia varten.

• aika pölhö oot joo

Nostokomissiot? Mulla menee Osuuspankin debit-kortilla euroja nostaessa jopa 0,50 euroa, eli se tuskin kenenkään matkakassaa kaataa, vaikka päivittäin rahaa nostelisi...?

• käteistämukaa
        aika pölhö oot joo kirjoitti:

Nostokomissiot? Mulla menee Osuuspankin debit-kortilla euroja nostaessa jopa 0,50 euroa, eli se tuskin kenenkään matkakassaa kaataa, vaikka päivittäin rahaa nostelisi...?

Riippuu maasta ...vai että puol euroo just ..luottokunta hoitaapi sit loput

• yksinkertaisuutta?
        käteistämukaa kirjoitti:

Riippuu maasta ...vai että puol euroo just ..luottokunta hoitaapi sit loput

Hölmö. yritä ymmärtää, että oankkikortin eli debit-kortin puolta käyttäessä ei luottokunta hoida yhtään mitään!

• pölhökustaa

Kannattaiskohan selvittää ne noston kustannukset ihan oikeesti ?

Euromaiden käteisnosto ulkomailla 1 euro 2,0 % nostosummasta. Muista ulkomaan käteisnostoista veloitetaan 2,00 2,5 % .
      tuo 0.50 on pankkisi palkkio...lisäksi tulee Visan 2-2,5 %

Et kukahan se pölhö on ?
      p.s. itellä POP-Osuuspankin kortti myös

• aika pölhö oot joo

Kannattaa näköjään! Itse asun Turkissa nyt toista vuotta ja puhuin palturia... Nostokomissio on siis 1 euron Visan debit-puolella!! En käytä Visan kreditpuolta, jos voin valita halvemman luotottoman debitin:)

Sinä näemmä et ymmärrä debit-kortin ja visan eroa?

• käteistämukaan

Juuri näin

• näinkin
        aika pölhö oot joo kirjoitti:

Kannattaa näköjään! Itse asun Turkissa nyt toista vuotta ja puhuin palturia... Nostokomissio on siis 1 euron Visan debit-puolella!! En käytä Visan kreditpuolta, jos voin valita halvemman luotottoman debitin:)

Sinä näemmä et ymmärrä debit-kortin ja visan eroa?

Joistain automaateista ei saa debit puolelta rahaa, jos kortissa on myös kredit-ominaisuus. Itse ihmettelin kun thaimaassa yritin nostaa debitillä rahaa ja kortissa myös kredit niin ei onnistunut, luotolta kylläkin sit sai. Joo, ja viisastelijoille tiedoksi debit puolella oli kyllä muutama tonni katetta. En tiedä miksi näin, automaatti kyllä kysyi, säästöltä vai luotolta..?

• ap.

Taidan ottaa käteistä tosiaan sen puolet ja jos lisää tarvitsen niin nostan automaatista. Minulle ei ole merkitystä vaikka siitä nostosta vähän maksua menisikin, ei se sentään niin iso maksu ole :) Mielelläni en ottaisi koko kassaa rahana. Toisaalta kun siellä nostaa automaatista ei tarvitse jonotella vaihtopisteissä, eli puolensa ja puolensa on asioilla. Ihan kortin varaan en sitten kuitenkaan uskalla laskea...eli joo, puolet rahana ja loput olkoon tilillä :)

• Pian matkaan

Hyvä päätös,näin aion toimia elokuun lopulla kun reissuun lähden!
        Hyvää lomaa!

• Hyvää Lomaa
        Pian matkaan kirjoitti:

Hyvä päätös,näin aion toimia elokuun lopulla kun reissuun lähden!
        Hyvää lomaa!

Ja lähdet turkkiin? Ihme toivotus.

• 14+6=20

Käteinen

• onko järkee vai eiii

Reissattua on tullut puoli eurooppaa ja tohon kortti vai raha en osaa sanoa.Oma kokemus on seuraavanlainen.Koskaan ei ole ollut mitään korttia mukana missään matkalla.Selvää käteistä on sitten ollut joka taskussa .Joskus jopa vähän enempikin.Myös aina on matkassa ollu tollanen "kaulakukkaro".Eli paidan alla kaulassa hihnalla kukkaro.Jos jossain hässäkässä yhdestä taskusta viedään rahat ,vielä jää niihin muihin rahat jäjelle.Viinaa on tullut otettua kyllä liiankin usein ja liian paljon, näillä retkillä.Koskaan en ole joutunut ryöstetyksi.Terve harkintakyky mukaan.Jos jossain tapellaan niin silloin monoa toiseen suuntaan .Vältä isoja porukoita.Yleensäkkin voi sitä päätään käyttää, kun liikkuu tuolla turistina .Ja lopuksi.Se lukion tankeros lontoon murre jolla mennään äänekkäästi mukaan joka keskusteluun, on varma merkki niille jotka haluaa kääntää rahat.

• niin on monia maita missä on tietyissä tilanteisssa pakko olla luottokortti.esim hotelli huoneen otto,sitten auton vuokraus.
        mitä ryöstelyyn tulee niin kun riittävän paljon reissa niin kyllä sekin tulee kohdalle.mulle käyny 2 kertaa.

• N

Siinä pähkinä.

• .....

En ole koskaan käynyt ulkomailla enkä tule käymään jatkossakaan.

• aiaiai...

Välimerenmaihin käteistä mukaan, siellä kun ei aina saa edes hotellia maksettua kortilla kun muka korttipääte on nyt just rikki... Miten sattuukin olemaan vuodesta toiseen...

• Ms

Just olin Kreikassa. Korrti on varaväline. Käteisenä oli kaikki käyttörahat mukana.

• luftwaffe

Esim. Saksaan kannattaa aina ottaa käteistä mukaan, koska luottokortit ei missään halvemmissa kauppaketjuissa yleensä käy, melkein aina jos kortti hyväksytään tietää jo olevansa paikallisesti kalliissa paikassa

muutenkin olen käteisen kannalla, ja siitä osa kannattaa ottaa pienempänä esim 2/5/10/20 euroisina, koska monia juttuja automaateista ei saa isolla rahalla, esim. matkaliput

Esim. baltiassa yleensä saanut kortilla joka paikassa helposti kaiken ostettua, mutta aina hyvä olla myös varalla paikallista valuuttaa

• Auringon alla

Sorry kevyt letkautus yleensä, että ei kannata mennä lainkaan. Täällähän se "paratiisi kuullostaisi" olevan ja sama aurinko kai.

Hyvät matkat.

• Visa / Debit

Miksi teille vastata yhtään mitään ja varsinkaan asiallisesti, kun nälvintää tulee ja mitään ette usko?

• nuukailija
        Visa / Debit kirjoitti:

Miksi teille vastata yhtään mitään ja varsinkaan asiallisesti, kun nälvintää tulee ja mitään ette usko?

Täällä puhutaan kaiken aikaa Visa/Debit korteista, itse olen ratkaissut loma rahani niin että korttini on Visa Elektron, ja sillä voin maksaa kaikki ostokseni, ihan kuinka pienen tahansa, tottakai pidän pientä käteis kassaa mukanani, mutta yleensä 2den vk. matkalla en ole tarvinnut nostoja tehdä. Olen kotimaassa ennen lähtöäni tallentanut valmiiksi tälle Elektronille loma ajaksi joka 3pv. jälkeen tililleni lähtee 75e, ja kaiken aikaa on rahaa käytössä, nostoraja on 50e/ pv. mutta en ole sitä tarvinnut. Turvallisuus ja suunnittelu loma ajaksi, se on viisautta, ja korttia en koskaan anna ravintolassa tms. paikassa mukaan tarjoilijalle, vaan nyt jo Turkissa on opittu kuinka oikea oppisesti kortteja "höylätään". kaikille mukavaa ja turvallista lomaa, minne sitten matkustatte!
        Visa Elektron on halpa ja hyvä maksu väline.

• Yhdys sanat
        nuukailija kirjoitti:

Täällä puhutaan kaiken aikaa Visa/Debit korteista, itse olen ratkaissut loma rahani niin että korttini on Visa Elektron, ja sillä voin maksaa kaikki ostokseni, ihan kuinka pienen tahansa, tottakai pidän pientä käteis kassaa mukanani, mutta yleensä 2den vk. matkalla en ole tarvinnut nostoja tehdä. Olen kotimaassa ennen lähtöäni tallentanut valmiiksi tälle Elektronille loma ajaksi joka 3pv. jälkeen tililleni lähtee 75e, ja kaiken aikaa on rahaa käytössä, nostoraja on 50e/ pv. mutta en ole sitä tarvinnut. Turvallisuus ja suunnittelu loma ajaksi, se on viisautta, ja korttia en koskaan anna ravintolassa tms. paikassa mukaan tarjoilijalle, vaan nyt jo Turkissa on opittu kuinka oikea oppisesti kortteja "höylätään". kaikille mukavaa ja turvallista lomaa, minne sitten matkustatte!
        Visa Elektron on halpa ja hyvä maksu väline.

2den vk = kahdenden vuorokauden?

maksu väline, loma aika, käteis kassa?

• nuukailija
        Yhdys sanat kirjoitti:

2den vk = kahdenden vuorokauden?

maksu väline, loma aika, käteis kassa?

Kiitos vaan korjauksestasi, olet varm. niitä pillun ;;;;,, ,itse en hallitse Suomenkieltä hyvin hyvästl, mutta olen pärjännyt hienosti kanssanne, ja työpaikalla ei kukaan huomauttele virheistäni, mutta jokainen varmaan ymmärrsi että olen 2viikkoa lomalla, ja sitten taas palaan mukavaan työpaikkaani, toivottavasti saan tehdä töitä myös tulevana vuotena, ja ensi syksyllä on taas jonnekin lama-matka hankittu!Sinullekin loma mieltä!!

• Ihana Istanbul

Mulla kans visa electron jolla nappan seinästä rahulia aina tarvittaessa. Eli normi nosto omalta tililtä kuten suomessakin käteistä tarvittaessa. Luottokorttivisa sitten suurempiin mahdollisiin ostoksiin ja hotelleihin ja autovuokriin yms. Poikaystävä kun ei millään ymmärä miksi ei saa turkissa debittiä käytettyä vaan kiukkuaa joka kerta kun joutuu automaatista ottamaan luottofyrkkaa =). Siksi mulla 2 korttia. Pari hunttia käteistä mukana jos automaateista ei saa rahaa ja jos pankit ja rahakonttorit kiinni ettei käteisen nosto tiskiltäkään onnistu. En kanniskele käteistä isommin suomessa, miksi tekisin niin ulkomailla =D.

• hrhrhrthrthrt

Tässä Elektron kortin nostoehdot ulkomailla !
      ukekaa nyht hyvät immeiset ne sopimusehdot,ennenkuin väitätte nostoja Turkissa ilmaisiksi................ja penkokaa tiliotteita niin näette kulut !

Automaateilla tehdyt euromääräiset käteisnostot Rahaliittoon kuuluvissa EU-maissa sekä kruunumääräiset nostot Ruotsissa Visa Electron-kortilla/kpl 0 euroa. Nostot Tanskassa, Iso-Britanniassa, uusissa 1.5.2004 liittyneissä EU-maissa sekä EU-maiden ulkopuolella 2 euroa 2,5 % nostosummasta. Nostot menevät asiakkaan pankkitililtä.

• älä valehtele mulle

Mä en muusta tiedä kun että mulla on OsuuspankinVisa Debit/Kredit -kortti ja euromääräinen nosto Istanbulissa heinäkuussa 2012 oli 0,50 euroa! Juuri katson tiliotetta!

• eletronin käyttäjä

Eli jos nostan 2 kertaa rahaa elektronilla Turkissa automaatilla niin vähintään menen konkurssiin ja joudun myymään taloni jotta saan pankin ottamat kulut maksettua? Niinkö? :DDDDDDD

• jooo-oooh

No jos mulla menisi se 2e 2,5 komissiota, mitä täällä faktana huudellaan, mä kyllä saattasin konkurssiin mennä, koska asun Istanbulissa ja nostan usein rahaa automaatista.

• kihomato-oinen

Niinkö? :DDDDDDD sarkasmisi tukahduttavan onnetonta.

Keskustelussa on kysymys kummalla kortilla vai rahalla.
      Jos joku haluaa esittää argumenttejä oman kantansa tueksi,niin
      sillä ei ole tekemistä kaltaisesi ääliön konkurssiin menemisestä.
      Jos kerran alat viisastella,niin viisastele edes niin ettet tee itsestäsi idioottia !
      Kuulut niihin pienisieluisiin piipin lutkuttajiin jotka ottaa jokaisen kirjoitukset henk. kohtaisesti. tämäkin kirjoitus saa todennäköisesti kihomadot liikkeelle aivojesi ja istuimesi välisessä maastossa.

• Luottoa piisaa

Luottokortti vinkuu. Ja muutama satku eurokäteistä. Siinä kaikki.

• kolehti33

Käteistä kiitos ja vain hätävarana visa.

• ap.

Jotenkin tuntuu näitä lukiessa että sitä oikeaa yhtä tapaa toimia ei olekaan. Jokaisella oma käsitys ja tapa. Kaikki on varmasti oikeita ja toimivia. Kiitos kaikille vastanneille, kuten jo aiemmin kirjoitin niin otan muutaman satasen käteistä ja loput olkoot tilillä, nostan kun tarvitsen.
      Turkissa voi tehdä nostoja automaatista, eikä se maksu siitä niin paljoa ole mielestäni. En haluakaan kaikkea rahaa mukanani kantaa.
      Tällaisiakin asioita on hyvä kysellä kun ollaan tällaisia matkailija-neitsyitä :) Siitä ne asiat selviää sitten.
      Olen sellainen jännittäjä-tyyppi ja siksi kyselen, haluan asiat selviksi jo ennen matkaa ettei sitten siellä tule hätä käteen :D
      Vaikka tämä nyt on vaan tällainen seuramatka ja mennään vain turistirysä-turkkiin niin en silti voi tietää kaikesta kaikkea.
      Hyvä on varmistella, koska haluan tarjota lapsilleni hyvän ja muistokkaan matkan aurinkoon kaikkine extroineen mitä nyt siellä tarjolla onkaan. Siksi tämä raha-asia tärkeä, että jos vaikka hukkaa tai jotain käy sille käteiselle. Hyvä kun tietää että siellä automaatista voi nostaa rahaa lisää :) :)

• perheellinen

Just oltiin Alanyassa perheen kanssa ja ihmeteltiin tätä samaa. Isä (eli minä) oli sitä mieltä ettei VISA Debit kortilla seinästä ottaminen maksa mitään ... ja eihän se pitänyt ollenkaan paikkansa. Eli nuorten debitkortti MAKSAA AINA KUN OTTAA RAHAA SEINÄSTÄ, Alanyassa ainakin. Joka kerran kun oli nostanut niin välityspalkkiota meni 2.5 -3 euroa! Yhden kerran kaveri otti kymmenen euron verran turkin liiroja ja maksoi siis siitä 2.5 käsittelypalkkiota... Taas vedettiin nenästä. Eli olisi pitänyt tarkistaa etukäteen joko pankin sivuilta tai sitten täältä että mikä on totuus. Kylmä totuus on siis tämä. Siinä samalla huomasin että kun tekee ostoksia sillä omalla VISA Debit kortilla McDonaldissa (tai jossain muussa oikeassa kaupassa) niin mitään lisäkulua ei tullutkaan!!!

Vielä yksi lisähuomio, noissa rahaa-seinästä jutuissa ei ollut yhtään sen parempi vaihtokerroin kuin niissä pääkadun keltaisissa vaihtopaikoissa. Ja niistäkin vielä huomasin että aina ei kaikissa ollut ihan sama kurssi. Alle 100 euron vaihdossa sillä ei ole juuri Dönerin veroista eroa mutta sitten 200 egeä... ehkä kannattaa pari paikkaa katsoa ennen vaihtoa.

Meillä pääsääntöisesti käytettiin VISA-korttia kun se oli mahdollista (oikeat kaupat, hotelli, paremmat ravintolat, ostoskeskukset ja esim Migros supermarket) mutta muuten vaihdettiin 50-100 euroa kerralla vaihtobyroissa. Ihan hyvin se toimi. Suosittelen tätä. Eli osa matkakassa rahana mukaan, osa VISA-käyttöä ja miksei muutaman kerran nostoa seinästäkin (mut silloin mielellään yli 50e nostoja).

On vielä huomioitava että jos ottaa tuhansia mukaan jo SUomesta niin silloin tietenkin usea ottaa rahaa varten tallelokseron joka sekin taas maksaa. Meillä rahat oli jemmassa ja osaa rahasta kannettiin turvallisesti mukana.

ap, turha nyt jännittää, hyvin se menee kun olet tuollainen huolehtija. Enempi ne "sattumat" tapahtuu niille örveltäjille. Joten matkasta vaan nauttimaan!

V.

• älä jännitä lissu
        perheellinen kirjoitti:

Just oltiin Alanyassa perheen kanssa ja ihmeteltiin tätä samaa. Isä (eli minä) oli sitä mieltä ettei VISA Debit kortilla seinästä ottaminen maksa mitään ... ja eihän se pitänyt ollenkaan paikkansa. Eli nuorten debitkortti MAKSAA AINA KUN OTTAA RAHAA SEINÄSTÄ, Alanyassa ainakin. Joka kerran kun oli nostanut niin välityspalkkiota meni 2.5 -3 euroa! Yhden kerran kaveri otti kymmenen euron verran turkin liiroja ja maksoi siis siitä 2.5 käsittelypalkkiota... Taas vedettiin nenästä. Eli olisi pitänyt tarkistaa etukäteen joko pankin sivuilta tai sitten täältä että mikä on totuus. Kylmä totuus on siis tämä. Siinä samalla huomasin että kun tekee ostoksia sillä omalla VISA Debit kortilla McDonaldissa (tai jossain muussa oikeassa kaupassa) niin mitään lisäkulua ei tullutkaan!!!

Vielä yksi lisähuomio, noissa rahaa-seinästä jutuissa ei ollut yhtään sen parempi vaihtokerroin kuin niissä pääkadun keltaisissa vaihtopaikoissa. Ja niistäkin vielä huomasin että aina ei kaikissa ollut ihan sama kurssi. Alle 100 euron vaihdossa sillä ei ole juuri Dönerin veroista eroa mutta sitten 200 egeä... ehkä kannattaa pari paikkaa katsoa ennen vaihtoa.

Meillä pääsääntöisesti käytettiin VISA-korttia kun se oli mahdollista (oikeat kaupat, hotelli, paremmat ravintolat, ostoskeskukset ja esim Migros supermarket) mutta muuten vaihdettiin 50-100 euroa kerralla vaihtobyroissa. Ihan hyvin se toimi. Suosittelen tätä. Eli osa matkakassa rahana mukaan, osa VISA-käyttöä ja miksei muutaman kerran nostoa seinästäkin (mut silloin mielellään yli 50e nostoja).

On vielä huomioitava että jos ottaa tuhansia mukaan jo SUomesta niin silloin tietenkin usea ottaa rahaa varten tallelokseron joka sekin taas maksaa. Meillä rahat oli jemmassa ja osaa rahasta kannettiin turvallisesti mukana.

ap, turha nyt jännittää, hyvin se menee kun olet tuollainen huolehtija. Enempi ne "sattumat" tapahtuu niille örveltäjille. Joten matkasta vaan nauttimaan!

V.

Tottakai tillilä veloitetaan kulut, mikäli nostaa jotain muuta valuuttaa kuin euroja. Mutta Visa dbit/kredit kortilla eurojen nosto maksaa sen euron määrästä riippumatta. Enkä jaksa uskoa, että ketään konkurssiin menee tästä summasta, kuten myöskään 3 eurosta, joita lasten debitillä nostosta veloitettiin...

En muutenkaan ymmärrä näitä 10, 20 tai edes 100 euron nostoja. Kun rahaa tarvitaan, sitä nostetaan sitten se 500 tai 1000 euroa.

Monesti olen aasian kuukauden tai kahden reissun käteiset ottanut 100 euron seteleinä mukaan, mutten ole eläessäni tallelokeroa vuokrannut. Aivan turhaa rahanhaaskausta.

• näin minä

Sampo Pankki: MAstercard debit:
      Käteisnostot Otto.-automaateilla Suomessa ovat maksuttomia.
      Euromääräiset käteisnostot EU-maissa 0,60 €.
      Muut käteisnostot 2 e 2,5 % noston summasta.

Sampo Pankki Visa ja Mastercard credit:
      Euromääräinen käteisnosto Suomessa ja EU-maissa 2e 2 % noston summasta.
      Muut ulkomaan käteisnostot 2e 2,5 % noston summasta.

Jokaisen pankin verkkosivuilta löytyy kyllä korttien hinnastot.
      Ja itse kysymykseen vastaan että sekä että.
      Automaattinostoja teen joskus pankin seinässä olevista automaateista.
      Korttia käytän maksuvälineenä vain suurissa liikkeissä tai lentokentän myymälöissä ja vain jos maksupääte on siinä tiskillä, en anna korttia minnekään takahuoneeeseen höylättäväksi.

• ap.

Kävin tuossa nordeassa muissa asioissa ja tuli tästä puhetta, ihan asiallisesti kerrotiin mitä nosto Alanyassa maksaa, eli ei sitä kukaan voi ilmaiseksi väittää. Ajattelin että jos rahaa tarvitsee nostaa niin toki jotain 100-200e kerralla, ei mitään järkeä nostaa ihan pieniä summia usein...pari kertaa ehkä tulee nostettua eli ei se maksu siitä ojaan kaada. Jänskättää jo matka kun ihan just edessä :)

• tiiu*

Minulla oli turkissa mukana lomakassa käteisenä. Euroina. Tallelokero oli huoneessa, joka todella kannattaa ottaa. Sieltä otin aina sen verran kuin tarvitsin ja vaihdoin liiroiksi hotellin respassa tai kaupungin rahanvaihtopisteissä. Turkissa kelpaa myös euro monessa paikkaa. :) Mitään ongelmia rahan kanssa ei ollut! Hyvää matkaa!!!

• ei joo ongelmia

Ensiksi: Tallelokero on rahastusta, jos on pakko ottaa seteleitä tai käteistä mukaan, laittele niitä rahoja sinne tänne tavaroihisi, turhaan maksat noin 20 euroa/vko tallelokerosta. Aasiassa muuten nämä lokerot on ilmaiset lähes kaikkialla.

Toiseksi: rahanvaihto on aina paljon kalliimpaa hotellilla kuin rahanvaihtopisteissä tai pankeissa.

Kolmanneksi: Euro käy lähes kaikkialla maailmassa, mutta on toinen asia, millä kurssilla. Kuten todettu Turkissa euroilla maksaessa kurssi on lähes aina se 2, kun vaihtopisteissä kurssi on usein 2,2. Joten häviät euroilla maksaessasi aina noin 10%.

• ap.

Nyt reissun tehneenä voin kertoa että siellä keskustassa on automaatit jossa rahaa voi nostaa, itse emme nostaneet koska sattuneesta syystä matkakassa oli käteisenä, mutta näin monen niistä nostavan. Visa elektronilla maksoin joitain ostoksia kaupoissa ja makromarketissa, ei mitään ongelmaa ja tiliotteessa ihan oikea summa, vai oliko niin että euron enemmän mennyt kuin mitä maksanut, ehkä joitain kuluja :)
      Rahaa kannattaa vaihtaa keskustan rahanvaihtopisteissä, niitä on paljon ja kurssi näkyy siinä ulkopuolella. Hotellissa vaihdoimme aluksi mutta siellä pitivät huonompaa kurssia joten jos tonninkin vaihdat hotellissa menetät siinä sievo summan omaa rahaasi. Pidä myös pieniä seteleitä euroja lompakossa, niillä saa tehtyä kauppaa myös :)
      Neuvoisin myös isoilla seteleillä maksamista marketeissa ja kaupoissa, itse en basaarialueella halunnut kenellekään 10 liiran ostosta maksaa edes 50 liirasella...saattaapi myyjä hukkua yhtäkkiä jonnekin ja rahat menny. No tällaista ei meille käynyt enkä sillä halua pelotella mutta kannattaa tarkkana olla!
      Itselleni vaan tuli mieleen ja siksi kaivelin aina mahdollisimman tasarahaa ja jos ei ollut niin kävelin myyjän perässä kassalippaalle :)

• +000

Meinasitko ennen reissua, ettei Turkissa olisi automaatteja? :)

• tiiu*
        +000 kirjoitti:

Meinasitko ennen reissua, ettei Turkissa olisi automaatteja? :)

Kyllä se tallelokero kannattaa ottaa, hyvin säilyvät passit sun muu arvotavara tallessa. Maksoi muuten vajaa kakskyt euroa viikko, että ei kaatanut mun budjettia. Huomattavasti kalliimmaksi tulee jos hukkaa passinsa tai rahansa. Mut toihan on jokaisen oma asia :) Rahaa vaihdoin välillä respassa koska en jaksanut lähteä "kaupungille" ja tarvis oli siinä hotellilla. Eikä kaatanut sekään mun lomabudjettia...Jokainen taaplaa tyylillään....

• piiuli``
        tiiu* kirjoitti:

Kyllä se tallelokero kannattaa ottaa, hyvin säilyvät passit sun muu arvotavara tallessa. Maksoi muuten vajaa kakskyt euroa viikko, että ei kaatanut mun budjettia. Huomattavasti kalliimmaksi tulee jos hukkaa passinsa tai rahansa. Mut toihan on jokaisen oma asia :) Rahaa vaihdoin välillä respassa koska en jaksanut lähteä "kaupungille" ja tarvis oli siinä hotellilla. Eikä kaatanut sekään mun lomabudjettia...Jokainen taaplaa tyylillään....

No joo, jos sä kerran kolmessa vuodessa tai harvemmin reissaat, ni kiva. Mut jos mä oleskelen ulkomailla sen 2-4 kk vuodesta, ni kyllä se 20e/vko tallelokerosta tai 5% häviäminen kalliissa rahanvaihdossa/automaattinostossa alkaa tuntumaan.

Et kukin taaplaa tyylillään, vai mitä....?

• vaihdan osan liiroik

En ehtinyt lukea koko ketjua, mutta eikös euroilla maksaminen tule kalliimmaksi kuin liiroilla?

• ap.

000..no en tietenkään meinannut, miten niin? Luitko koko ketjun vai kommentoitko vain minun kirjoittamaani? Saatoin tuohon huonosti ilmaista itseäni mutta pitääkö siihen heti puuttua? Tarkoitin vain kertoa että keskustassa on paljon automaatteja, syrjemmällä ei niitä nähnyt, unohtui sekin tuosta kirjoituksesta. Mutta kiitos sinulle lisäarvoa tuovasta kommentoinnistasi :)
      Toivon edelleen että tästä ketjusta on apua sellaisille jotka näitä asioita miettivät ja etukäteen hermoilevat. Minulle oli apua, kiitos kaikille asiallisesti ja kannustavasti/kivasti vastanneille :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      57
      3195
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2911
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2729
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1827
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1091
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      991
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      830
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      829
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      822
    Aihe