Ovi lukkoon, ilman lukkoa?

missi_123

Asun sisareni kanssa samassa kodissa. :) hänellä on tyttö-lapsi 3v. Ongelma on se että hän ryntäilee lähes kokoajan huoneeseeni jos minulla on esim. ystäviä käymässä. Oveen ei pysty laittamaan lukkoa eikä mitään sen tapaista koska ovi on niin pehmeä? :D Olisiko mitään vinkkejä miten saan oven ns. lukkoon ettei lapsi tulisi sinne :) laitan kohta jeesusteippillä oven ``reunat´´ kiinni ettei hän tulisi huoneeseeni :D AUTTAKAA!! kiitos jo etukätein :--)

20

8714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --

      Työnnä sänky oven eteen, näin minä tein kun pelkäsin ihmisiä joita perheenjäsen päästi öisin sisälle.

    • lankahaka

      Luulisi, että siihen saa tavallisen säpin eli lankahaan, minkä pystyy kiinnittämään ihan itse ilman sen kummempia työkaluja ja jonka löytää lähimmästä rautakaupasta. esim. http://www.agrimarket.fi/main.cfm?iA=2001181

    • erkkiliini
    • lukoton ovi

      käännä kahva pystyasentoon. ei yletä pieni lapsi kääntämään kahvasta.

    • 1235

      Laita oveen samanlainen nuppi kuin vessan ovissakin, jos mahdollista.

    • Ruuvaa kahva irti ja ota se sisäpuolelle.
      Oven avaat vaan sillä kahvalla sit ku tarvii ulos päästä.
      Ja sitten kun kahva hukkuu nii ikkunan avain tai talttaruuvvari käy kans.

    • keppi

      Tee sopiva keppi kahvan alle, näin olen itse asian ratkaissut. :)

    • z

      kiila

    • Häivy

      Kahvan kääntäminen ja ulkopuolelta pois on hyviä vinkkejä.
      Lapsen kasvattamisen kannalta voisit kokeilla opettaa hänelle, että kun joku keksimäsi kuva on ovessa sinne ei ole asiaa.
      Kyllä kolmen vanhan täytyy oppia ja osata jotain sääntöjä.

    • bersebuubi

      ihan ensitöiksesi piekse se mukula,ja varoita tulemasta huoneeseesi.jos kersa ei ota opikseen,niin sitten motonettiin ostamaan mopon akku n10e sekä parimetriä halvinta sähköjohtoa. ne kun värkkäät kahvaan kiinni ni riiviön yrittäessä seraavan kerran tulla luukkuusi se takuulla kunnioittaa sinuu rakkaudella.

    • äiti-mummu

      Et kerro kumpaan suuntaan ovi aukeaa?

      http://www.vastavalo.fi/albums/userpics/16278/normal_20120706_0383.jpg

      Laittaisin tuollaisen ja avautumis-suunnasta riippuen, ilmeisemmin kiinnitys seinään karmien viereen. Oveen liimaisin pidikkeet..jos aukeaa poispäin huoneesta.

      Seinään oven rivan/kahvan kohdalle voi myös laittaa tukevan pidikkeen ja oven sulkea narulla rautalangalla tai vaikka vyöllä...

    • 12v

      Ruuvaa talttapäisellä ruuvimeisselillä lukkopesä irti, ja siellä sisällä on sellanen "reikä" kun otat ne hopeet(?) pyöreet jutut pois.. Sit saat esim. veitsellä tai jollain kepillä käännettyy sen "reijän" sillee toiseen suuntaan, eli ovi menee lukkoon samalla lailla kuin vessanovi. ;)
      :DD

      Nimimerkillä, oon 12v. tyttö ja oon ottanu ne lukkopesät irti että saan oven lukkoon jos haluun.. Äiti ei tiedä asiasta. :DDDD

      • Anonyymi

        Ok


    • 12v
    • ReLeVantti

      Ruuvaa matala, leveäkantainen ruuvi kahvan viereen, listaan kiinni. Älä ruuvaa ihan pohjaan asti. Kiepauta sitten nauhaa tai tarkoitukseen sopivaa kuminauhaa ensin kahvan ympäri ja "löysät pois" ruuvin ympärille (tai sido rusetille, jos on tosi taitava näpertelijä kyseessä) ja joissain tapauksissa rautalangan pätkä ajaa parhaiten asian.

    • ReLeVanttiyhä

      Jos haluaa nätimmän "säpin", voinee kahvaan ujuttaa esim.silikonisen/kumisen lenksun ja listaan kiinnittää esim.nätin pienen nupin. Toiminta periaate kuitenkin sama, kuin lukko kansiossa.

      Jos haluaa esim.kissaa varten oviväliin raon, sen pystynee toteuttamaan joko useampi reikäisellä silikoni "ketjulla" tai vaikkapa asentamalla tuulihaan "väärinpäin", jolloin vastakappale liimataan oveen, ei ruuvata.

    • Anonyymi

      (Jos ovi aukeaa ulos päin) Hae oven pituinen lauta ja puhdista ja köytä se poikittain oven sisäpuolelle. Kun joku koittaa avata ovea ulkoa, se ei aukeakkaan. Pitäisi toimia.

    • Anonyymi

      Puske kannikkaan sen äiskää, ja soita lastensuojeluviranomaisille. Tee sitte eläinsuojeluilmotus.

      Roope-Inkeri 27v Kauniainen

    • Anonyymi

      Syö

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe