Sairaana kaupan kassalle?

joonkumma

Menisittekö töihin, jos teillä olisi poskiontelotulehdus ja flunssa?

Menin alkuviikosta lääkärille, jossa diagnosoitiin paha poskiontelotulehdus. Olen sen lisäksi pahassa flunssassa, ja kun ilmoitin pomolle, että minulle oltiin laitettu 3 päivää sairaslomaa enkä tulisi töihin, niin alkoi hirveä kysely, että onko kuumetta yms. Ihan kuin se olisi sairauden mittari... Lämpöä tosin oli eilen illalla, mutta vaikka ei olisikaan, niin minusta on typerää mennä sairaana tartuttamaan muita. Ymmärrän tietysti et voi olla vaikeaa löytää sijaista.

19

4375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onhan noita laiskoja

      Poskiontelotulehdus ei tartu ja jos ei ole kuumetta niin ei ole sairaskaan. Jos olisin ko. vaivan takia sairaslomalla niin muutama vuosi olisi tässä jo vierähtänyt saikulla. Ei haittaa mitenkään normaalia elämää. Että luuseri olet.

      • joo-o...

        No kuulehan nyt, sairas voi olla ihan ilman kuumettakin. Ihmiset katsos kun ovat yksilöitä, minulle ei kyllä kuume nouse sitten millään, vaikka kipeä olisinkin. Mutta en siltikään ole niin vajaa, että olettaisin muilla asian olevan samallalailla.

        Ja minä en ainakaan arvosta sellaista ihmistä, joka sairaana menee töihin...ennemminkin säälittää. Joku pienyrittäjä nyt vähän eri asia toki, mutta aivan tavallinen rivityöntekijä.

        Mutta siis tämän sinun logiikkasi mukaan esimerkiksi jos on kuumeeton oksennustauti, niin eihän siinä mitään, töihin vain, mitä sitten jos vaikka siinä esimerkiksi kassalla nyt vähän ripuloi ja oksentaa, kun ei sitä sairas ole, koska ei ole kuumetta.

        Eiköhän se lääkäri yleensä ihan osaa asiansa ja jos on saanut oireiden perusteella sairaslomaa, niin kylläpähän se ihan aiheesta on sitten tullut ja turhaan joku ääliö tulee nimittelemään laiskaksi.


      • ....

        Jos sairaana vielä rasittaa itseään, voi tulla kalliiksi sellainen ahkeruus.
        Kyllä sitä jokainen itse paremmin tietää kuinka sairas on, sanoin näin nuorena kurssin opettajalle, ja hän esti työnsaantini monen kuukauden ajan, koska piti sitä röyhkeytenä.

        Näitä on liikaa nähty, jotka menevät sairaina töihin ja sitten itkevät ja kiusaavat muita.
        Sitten on kaikilla paha olla.


      • helpot on hommat
        .... kirjoitti:

        Jos sairaana vielä rasittaa itseään, voi tulla kalliiksi sellainen ahkeruus.
        Kyllä sitä jokainen itse paremmin tietää kuinka sairas on, sanoin näin nuorena kurssin opettajalle, ja hän esti työnsaantini monen kuukauden ajan, koska piti sitä röyhkeytenä.

        Näitä on liikaa nähty, jotka menevät sairaina töihin ja sitten itkevät ja kiusaavat muita.
        Sitten on kaikilla paha olla.

        Hah, kassatyö ei paljon rasita. Istut perseelläsi ja vähän heilutat käsiä ja huulia. Johan on raskasta. Tuota voi tehdä vaikka kuumetta olisi 45 astetta.


      • lol...
        helpot on hommat kirjoitti:

        Hah, kassatyö ei paljon rasita. Istut perseelläsi ja vähän heilutat käsiä ja huulia. Johan on raskasta. Tuota voi tehdä vaikka kuumetta olisi 45 astetta.

        Niin, siinä sivussa sitten vähän tartuttaa muitakin, jos pöpö on tarttuvaa laatua.

        Ja voi kun se kaupassa työskentely voi olla saman vuoron aikana kassallaistumisen lisäksi muitakin hommia.

        Ja jos on oikeasti sairaana, niin kyllä silloin kevyempikin homma voi tuntua raskaalta. Kuumettakin vaikka se 39, niin kyllä sinäkin aika kanttuvei olisit.


      • dsfsdfdsfsd
        helpot on hommat kirjoitti:

        Hah, kassatyö ei paljon rasita. Istut perseelläsi ja vähän heilutat käsiä ja huulia. Johan on raskasta. Tuota voi tehdä vaikka kuumetta olisi 45 astetta.

        ehkä jos oot jossain pelkässä kassatyössä. mutta monessa paikassa siihen hommaan kuuluu muutakin. eräässä työpaikassani kun on kassavuorossa, hoidat samalla kassan läheisyydessä olevien hyllyjen täytön ja kuorman purun sinne. kassalla ei ole tuolia, seisot sen päivän siinä ja teet samalla fyysistä hommaa. itse olin flunssassa töissä, viikonloppuna oli jo parempi olo kun olin vapaalla, joten maanantaina, edelleen flunssaisena, päätin että kyllä jaksan päivän töissä ja kassavuorossa. olin sitten pari tuntia kassalla ja alkoi tuntua ettei enää pysy edes pystyssä, joten oli parempi lähteä kotiin.

        joka paikassa kun ei ole sitä tuoli siellä kassan takana missä voi istua, monessa paikassa kassalla olijan tehtäviin kuuluu muutakin kuin se tuotteiden piippailu istuen kassan takana.


      • ...
        helpot on hommat kirjoitti:

        Hah, kassatyö ei paljon rasita. Istut perseelläsi ja vähän heilutat käsiä ja huulia. Johan on raskasta. Tuota voi tehdä vaikka kuumetta olisi 45 astetta.

        ..vai ei kassatyö paljoa rasita? Onko omakohtaisia kokemuksia? :)


      • jystiinsä

        Just niin, olet ihan hitokseen oikeessa. Jos joku kiikutta moisen lapun poskarista, niin nauran kyllä pihalle tyypin. Poskari ei tartu. Vähän ryhtiä työntekijöille, kaupanalalla on törkeesti saikuttajia jotka hakee ihan mistä syystä tahansa saikkua. Niin nähty ja koettu ja sivusta seurattu. Töihin vaan. Muutenkin suomessa on liian paljon laiskuutta ja mukavuudenhalkua, siitä johtuu huono kilpailukyky, taantuma ja kaikenkarvainen "masenneus". Töihin vaan, mukaan arjen asioihin ja elämään,turha haihattelu ja AJATTELU narikkaan.


    • kuninkaanpuhekoulu

      Jos saa sairaslomaa, ei saa mennä töihin. Ei edes vaikka pomo ja joku plösö pitää luuserina.

      En menis minäkään. Parantumisiin.

      • nolooko

        saikku on suositus, ei ole työnantajan pakko hyväksyä. Saikuttajia liikaa suomessa. Ja tämä on totta. Älä ihmeessä mene ikinä töihin, makaa vaan kotona....


    • 8+9

      Ei kassatyö mitään aivokirugiaa ole, mutta kovinkin kurko tilttaa jos joutuisi sitä tekemään kovassa kuumeessa. Kyllä, puhuminen uuvuttaa. Samoja tylsiä lauseita ja vastauksia satoja kertoja päivässä. Selittää aikuisille: "Credit on luotto ja Debit on pankki." "Ei voida ottaa Rovaniemen Siwan pullokuittia täällä."

    • Huh huh.

      Jos lääkäri määrää sairauslomaa, olet sairauslomalla, piste.

      Pomollesi ei muuten kuulu, mikä sinulla on tai onko kuumetta. Laqitonta edes kysellä tollasta.

      Luulen muuten, että lääkäri on pidempään opiskellut lääketiedettä kuin pomosi. ;O)

      • laiskurit

        no älä höpötä, mee töihin siitä.


    • satusini

      Jos on kipeä ei töihin. Kaupassa joutuu kyl kaikkee tekemään pakostakin. Ja se istuminen on vielä rankempaa ja joutuu näyttelee teko pirteitä. Tänään kuulin asiakkaalta. Ootko kipee nyt kotiin lepäämään heti.

    • saikulle_jos_voi

      Olen yrittäjä. Taisin olla pari vuotta sitten aika pipi, mutta ei oikein voi sairastaa ennenkun on pakko, tai sitten on niin rikas että on varaa saikkuihin. Sairaalassa sitten todettiin että verenpaine on 240/140 ja veren sokerit 30. Oli pakko levätä ja tulihan se maksamaan. Kelan korvaukset laitoin lasten lasten säästöpossuihin, kun ei niistä muuhun ollut. Nuorena olin muilla hommissa, niin oli se helppoa, jos tuli nuha. Ei muuta kun saikulle.

      • Potkittu

        Minäkin olen," yrittäjä",oletko tosissasi?Sulla näyttäisi olevan huono kirjanpitäjä ja tilintarkastaja,tarkistuta,saadaan veroeurot kiertoon.


    • Terkkari26

      Onpa hölmöä kirjoitusta. Ei sairaana töihin. Pomolle ei kuulu oireet.

    • Kassamyyjänä

      "kun ilmoitin pomolle, että minulle oltiin laitettu 3 päivää sairaslomaa enkä tulisi töihin, niin alkoi hirveä kysely, että onko kuumetta yms. Ihan kuin se olisi sairauden mittari..."

      Lääkäri määrittää sairausloman pituuden, ei sinun pomosi. Jos sinulla on lääkärin kirjoittama sairauslomatodistus, niin olet tietenkin sen ajan pois töistä! On ihan sama, onko kuumetta tai mitä oireita on. Kaupat voivat pyytää vuokratyöfirmoista sijaisia töihin.

    • Semmostajuttua

      Onpas vanha keskustelu, mut ei voi muuta ku hymyillä idiooteille. Itse olen aina flunssassa mennyt kouluun ja kun olen ollut kesätyössä muualla kuin asiakaspalvelualalla niin mennyt flunssassa töihin. Ei se mua jossain toimistossa haittaa vähän yksin seinän takana räkii, mut kassalla ei oikein voi kädet räässä niistellä siinä. itselläni ääni menee flunssassa eikä se todellakaan kestä kassatyötä, koska siinä nyt pitää jatkuvasti suu käydä, terveenäkin kuivuu kurkku silloin tällöin. Joten ei, en ole laiska, olen ollut töissä flunssassa, jos on ollut mahdollisuus rauhassa sairastaa työnteon ohella, mutta kassatyössä se ei onnistu. Kiusaat vain itseäsi ja asiakkaita. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      58
      5841
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3697
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1968
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1789
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1199
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      967
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      52
      962
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe