sadekausi Borneo

sademetsään mielin

Kovin ristiriitaista tietoa löytyy sademääristä Borneossa. Kota kinabalu helmikuussa kiikarissa. Muutamien lähteiden mukaan juuri helmi-maaliskuu siellä sataa kaikista vähiten. Ja kuitenkin sadekausi on kai kuitenkin silloin vielä päällä. Kokemuksia helmikuusta Kota kinabalussa? Tietysti vuodet ei ole veljeksiä keskenään...

4

553

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KK 2012

Olimme viime helmikuussa KK:ssa perheen kanssa. Vuodet eivät ole veljeksiä keskenään, mutta viime vuonna tuona yhdeksän KK päivän aikana satoi yhtenä päivänä kunnolla. Muutamana päivämä saattoi tulla pieni kuuro, joka ei menoa haitannut. Tyypillisesti ap ja päivä on aurinkoinen ja ip/illalla voi ropsauttaa vettä.

KK:n edessä olevalta Manukan-saarelta saattoi nähdä selvästi, että pilvet kasaantuvat sisämantereelle, mutta ranta pysyi varsin aurinkoisena.

Ihan kiva originelli kaupunki, hyvät ostosmahdollisuudet laidasta laitaan ja KK:sta hyvä tehdä päiväretkiä eri suuntiin (vuoret, jokisuisto, saaret).

Suosittelen!

• KK 2013

Myös ensi huhtikuussa tarkoitus KK käydä. Silloin ei taida enää sadekausi olla päällä, mutta aina kai siellä satelee.
      Viime joulukuussa olin muutamia päiviä Kuchingissa ja silloinkin sateli ja paistoi vuoronperään, muttei kertaakaan koko päivää.

• koo

Onko jollain kokemusta joulun ajan säistä: onko kuinka sateista joulukuun lopulla?

• Ilpo

Olen nyt asunut nelisen vuotta Kota Kinabalussa, ja taytyy sanoa etta sadekauden ja kuivan kauden raja on aika hamartynyt. Itse en ainakaan osaa kunnolla erottaa niita toisistaan. Satelee milloin satelee, yleensa kuitenkin vain pari tuntia kerrallaan iltapaivalla. Kalenterista toki voi katsoa loka-maaliskuun olevan sadekautta, mutta ei se kovin suuri se ero ole muuhun vuoteen verrattuna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7595
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4193
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3695
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3180
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      60
      2507
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2388
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51